Die ordinaire rechts op de foto in de OP vind het anders maar wat interessant.quote:Op donderdag 1 mei 2025 23:02 schreef SwebbeSensje het volgende:
Als autochtone Nederlander heb je er niks meer te zoeken, zeker als vrouw niet.
Ja deze bedoelde ik. Heurlijk ordinair ding.quote:Op donderdag 1 mei 2025 23:04 schreef Dven het volgende:
Toch leuk dat er nog een echte Nederlander op de plaat staat[ afbeelding ]
De foto doet heel on-Nederlands en unheimisch aan.quote:Op donderdag 1 mei 2025 23:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lopen er zoveel Surinamers, Antillianen en Tokkies in Baghdad dan.
Zeer Nederlands, grotendeels ex-kolonie, gemixed met een paar verdwaalde tokkies en wat Turken en Marokkanen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 23:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De foto doet heel on-Nederlands en unheimisch aan.
Zou ook nog een Oostblokker kunnen zijn.quote:Op donderdag 1 mei 2025 23:04 schreef Dven het volgende:
Het is inderdaad ontluisterend om te zien. Van die halfzachte kneuzen als politieagent die totaal gedomineerd worden door prehistorische import.quote:Op donderdag 1 mei 2025 23:31 schreef Dutchguy het volgende:
Niets heeft nog gevolgen. Het is echte een ziekte waar dit land aan lijdt.
Zolang 99% van de reljeugd er elke keer mee weg komt zonder ook maar een rubberen kogel te pakken hebben gehad zullen ze toch elke keer weer gaan rellen en de politie uitlachen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 23:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is inderdaad ontluisterend om te zien. Van die halfzachte kneuzen als politieagent die totaal gedomineerd worden door prehistorische import.
Die agent mag niet optreden van de veiligheidsdriehoek. De verantwoordelijken zijn de progressieve deugfiguren op sleutelposities in de samenleving.quote:Op donderdag 1 mei 2025 23:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is inderdaad ontluisterend om te zien. Van die halfzachte kneuzen als politieagent die totaal gedomineerd worden door prehistorische import.
Ja joh, tuurlijk joh. Dat zijn rasechte kaaskoppen, dat zie je zo. Probeer de boel maar weer te bagatelliseren met je nietszeggende reactiesquote:Op donderdag 1 mei 2025 23:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit zijn waarschijnlijk gewoon Nederlanders joh.
Kans is groot dat ze hier geboren zijn. Dus daar gaat je zieke droom om ze in zee te verdrinken.
Die gozer met z’n roze zwembroek,🤪quote:Op donderdag 1 mei 2025 22:57 schreef onlogisch het volgende:
Rellen in Scheveningen: politie veegt boulevard leeg na vechtpartijen
Op en rond de boulevard in Scheveningen zijn vanavond rellen uitgebroken. Politieagenten zijn bekogeld met flessen, stoelen en bakstenen door honderden rellende jongeren.
Er heerst donderdagavond al urenlang een grimmige sfeer rond het Kurhaus in Scheveningen. Daar brak eerder op de avond een grote vechtpartij uit tussen verschillende jongeren. Het monde uit in een grote chaos die de politie nog altijd onder controle probeert te krijgen
Nadat agenten de vechtende jongeren uit elkaar dreef, keerden de groepen zich tegen de politie. Agenten werden uitgedaagd en uitgescholden. Er werd onder andere met stenen en glas gegooid. Ook terrasstoelen en reclameborden werden vernield.
De politie zette rond half negen een gedeelte af van de boulevard en winkelcentrum Palace Promenade werd uit voorzorg gesloten. De Mobiele Eenheid van de politie moest ingrijpen om mensen weg te sturen.
https://www.ad.nl/den-haa(...)htpartijen~affc22ee/
De jongeren in actie :
[ afbeelding ]
[ x ]
Zeg 't maar boys.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:12 schreef Cuendillar het volgende:
Breng er nou eens een keer één of twee om.
Kijk dan nog eens hoe graag deze "jongeren" de politie weer willen aanvallen.
Het blijft toch wonderlijk wat voor oerdriften dit pauper gedrag in sommigen aanwakkert.quote:
Ik denk dat het vooral een stukje machteloosheid is. Mensen participeren volgens een bepaald denkbeeld in deze samenleving. Dat denkbeeld behelst hard werken, normaal doen en vooral niks slopen wat niet van jou is. Wanneer er dan keer op keer op keer naar boven komt dat “jongeren” een loopje nemen met dat denkbeeld en kansloos gaan lopen rellen en slopen waar gemiddelde Nederlander hard voor werkt, dan wakkert dat de oermens aan ja.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het blijft toch wonderlijk wat voor oerdriften dit pauper gedrag in sommigen aanwakkert.
Bedoel je het "progressief links" dat in Nederland eigenlijk nog nooit aan de macht is geweest maar dat van conservatiefrechts, dat in ons landje al tijden met de scepter zwaait, weer de schuld gaat krijgen van hun eigen falen?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zeker omdat progressief links vandaag wel weer met een 1 of ander deugverhaal gaat komen over deze “jongeren”. Als ze zich überhaupt al uit gaan spreken
Pas op wat je zegt, je hebt zo 31 maanden gevangenisstraf aan je broek wegens aanzetten tot geweld.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:12 schreef Cuendillar het volgende:
Mark Rutte!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bedoel je het "progressief links" dat in Nederland eigenlijk nog nooit aan de macht is geweest maar dat van conservatiefboosrechts, dat in ons landje al tijden met de scepter zwaait, weer de schuld gaat krijgen van hun eigen falen?
Progressief links is al die jaren het glijmiddel geweest voor neoliberaal importbeleid.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bedoel je het "progressief links" dat in Nederland eigenlijk nog nooit aan de macht is geweest maar dat van conservatiefboosrechts, dat in ons landje al tijden met de scepter zwaait, weer de schuld gaat krijgen van hun eigen falen?
Nee hoor, ik zie filmpjes op TikTok voorbij komen waar ook blanke boeren hollanders tussen rennen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:58 schreef RamboDirk het volgende:
Letterlijk geen enkele Nederlanderde tandjes Nederland wat is er met je gebeurd
Nee hoor niet. Zie alleen "jongeren" op TikTok.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zie filmpjes op TikTok voorbij komen waar ook blanke boeren hollanders tussen rennen.
Duidelijk vakantie en dat de jeugd zich verveeld![]()
.
Sorry... maar ik ben bang dat dit het enige realistische alternatief is.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Pas op wat je zegt, je hebt zo 31 maanden gevangenisstraf aan je broek wegens aanzetten tot geweld.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het blijft toch wonderlijk wat voor oerdriften dit pauper gedrag in sommigen aanwakkert.
Rellende jeugd is van alle jaren maar nu heeft de jeugd een kleur en wordt de nadruk daar op gelegd. Daar is een term voor maar die ligt wat gevoelig bij de users die het steevast over 'jongeren' hebben.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zie filmpjes op TikTok voorbij komen waar ook blanke boeren hollanders tussen rennen.
Duidelijk vakantie en dat de jeugd zich verveeld![]()
.
Blijkbaar ja. Je leest een bericht over tokkiegedrag en gaat tokkiegedrag over ze uitstorten.quote:
Een Nederlander is iemand met de Nederlandse nationaliteit.quote:Op donderdag 1 mei 2025 23:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja joh, tuurlijk joh. Dat zijn rasechte kaaskoppen, dat zie je zo. Probeer de boel maar weer te bagatelliseren met je nietszeggende reacties
Nouja, ik neem aan dat ze geen 70 zijn.quote:
Dit is import shit met een compleet andere culturele achtergrond, nul opvoeding en geen enkele vorm van aanpassing aan dit land. Kun je wel elke keer dezelfde langspeelplaat afspelen maar dit soort volk past niet in deze maatschappij! Enige aanpak die dit soort verstaat is kei- en keiharde repercussie. Aanpakken dit schorem en uitzetten - dit soort "Nederlander" noemen is een absolute schande voor dit landquote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Een Nederlander is iemand met de Nederlandse nationaliteit.
Dat is geen nietszeggende reactie.
Martijn, Alex en Richard zijn zo te zien nog wel minderjarig ja.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, ik neem aan dat ze geen 70 zijn.
Gelachen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit is import shit met een compleet andere culturele achtergrond, nul opvoeding en geen enkele vorm van aanpassing aan dit land. Kun je wel elke keer dezelfde langspeelplaat afspelen maar dit soort volk past niet in deze maatschappij! Enige aanpak die dit soort verstaat is kei- en keiharde repercussie. Aanpakken dit schorem en uitzetten - dit soort "Nederlander" noemen is een absolute schande voor dit land
Zag voor een groot gedeelte antilianen rondlopen, succes met dat uitzetten.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit is import shit met een compleet andere culturele achtergrond, nul opvoeding en geen enkele vorm van aanpassing aan dit land. Kun je wel elke keer dezelfde langspeelplaat afspelen maar dit soort volk past niet in deze maatschappij! Enige aanpak die dit soort verstaat is kei- en keiharde repercussie. Aanpakken dit schorem en uitzetten - dit soort "Nederlander" noemen is een absolute schande voor dit land
*Nederlandse jongeren met Antiliaanse voorouders.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Zag voor een groot gedeelte antilianen rondlopen, succes met dat uitzetten.
'Aanpakken dit soort schorem en uitzetten' was wel van een uitmuntend niveau ja.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:46 schreef matspontius het volgende:
Goede
[..]
Uitstekende inhoudelijke reactie![]()
Mocht jij ergens Duitse voorouders hebben dan zetten we je daar gewoon neerquote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
*Nederlandse jongeren met Antiliaanse voorouders.
Je snapt toch wat er bedoeld word of niet? Dat de inhoud jou niet aanstaat zal mij een worst zijn maar dat wil niet zeggen dat hiermee geen feiten benoemd worden!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
'Aanpakken dit soort schorem en uitzetten' was wel van een uitmuntend niveau ja.
Feitenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:56 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je snapt toch wat er bedoeld word of niet? Dat de inhoud jou niet aanstaat zal mij een worst zijn maar dat wil niet zeggen dat hiermee geen feiten benoemd worden!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wat anders. Dat is intolerantie voor intolerantie.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Blijkbaar ja. Je leest een bericht over tokkiegedrag en gaat tokkiegedrag over ze uitstorten.
Nee, hoor. Ze roepen het zelf ook.quote:Dit soort rotzooi moeten ze natuurlijk wel gewoon aanpakken en straffen, maar om dan dat soort barbaarse dingen te roepen blijft wonderlijk.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:00 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]Die blanke in roze jurkje ziet eruit alsof ze in handen van een loverboy isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder wrijving geen glans
Dat meisje is de enige zonder kleurtje.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:02 schreef Haags het volgende:
[..]
Die blanke in roze jurkje ziet eruit alsof ze in handen van een loverboy is
En die verdomde WIC ook.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:03 schreef Alpha0 het volgende:
En dat allemaal omdat er in de jaren 60 en 70 ondernemers waren die zonodig arbeid uit het buitenland moesten halen.
Dan val je op.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat meisje is de enige zonder kleurtje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer een uitstekend inhoudelijke reactie - je zet jezelf wel op de kaart hier hoorquote:
Feitenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Weer een uitstekend inhoudelijke reactie - je zet jezelf wel op de kaart hier hoor
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Aanpakken dit schorem en uitzetten - dit soort "Nederlander" noemen is een absolute schande voor dit land
quote:De ME maakte schoon schip, maar deed dat volgens ooggetuigen met zo'n brede bezem dat ook plaatselijke ondernemers zelf - wier terrassen al vernield waren door de jongeren - het dubbel op de neus kregen. Uitbater van de New York Pizza aan de Scheveningse Gevers Deynootweg: "'Als er een opa langsloopt, dan krijgt die een klap. Maar die jeugd, die valt de politie niet aan.' 'Ze kwamen op het einde ook nog mijn zaak binnenvallen om mij te slaan. Dat kan natuurlijk ook niet. Hij ziet toch wat ik aan heb', zegt hij wijzend op zijn bedrijfskleding. 'Die politieman stuurt ook nog mijn personeel weg uit mijn zaak, dat kan toch niet?'"
Als je kijkt naar decennialange voetbalrellen passen ze hier gewoon prima. Jij wilt gewoon Nederlanders uitzetten op basis van huidskleur.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:03 schreef Toine51 het volgende:
Schebeningen is al jaren een no-go zone zodra de temp boven de 25 graden is...
"Jongeren" die vrouwen/meisjes lastig vallen, paupers in herriebakken en motoren die doen alsof ze op het circuit zitten...
En dan de absurde prijzen voor parkeren en eten..
Ben ik met je eens, hoor. Maar in Engeland heeft een vrouw 31 maanden cel gekregen, omdat ze zei: Voor mijn part steken ze de hotels waar ze zitten in brand.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Sorry... maar ik ben bang dat dit het enige realistische alternatief is.
Wat is daar mis mee. Je komt oorspronkelijk niet van hier, dat blijkt uit je huidskleur, je geeft heel veel overlast. Dan is de juiste conclusie toch: uitzetten.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij wilt gewoon Nederlanders uitzetten op basis van huidskleur.
Op de socials zie je hoe die 'jongeren' hardwerkende ondernemers aanvallen en de politie vrijwel niks doet..... echt bizar. Wat is er overgebleven van likopstuk? sla ze zodanig dat ze het over 3 maanden nog voelen.quote:
Waarheen als ze hier geboren zijn of in het geval van Antilianen eeuwen geleden GEKOLONISEERD zijnquote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:29 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee. Je komt oorspronkelijk niet van hier, dat blijkt uit je huidskleur, je geeft heel veel overlast. Dan is de juiste conclusie toch: uitzetten.
[ afbeelding ]Stukje Usual Suspects.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Over honden gesproken. Die waren hier niet toch?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, hoor. Maar in Engeland heeft een vrouw 31 maanden cel gekregen, omdat ze zei: Voor mijn part steken ze de hotels waar ze zitten in brand.
In dit geval: Geen genade, de knuppel eroverheen en laat de honden hun gang maar gaan.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Over honden gesproken. Die waren hier niet toch?
Ik denk dat als de politie hier wat goede werkhonden mee had gehad de sfeer al anders was geweest. Deze culturen hebben het niet zo op dieren. Lol.
Wat zou er inderdaad mis zijn met racistisch beleid.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:29 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee. Je komt oorspronkelijk niet van hier, dat blijkt uit je huidskleur, je geeft heel veel overlast. Dan is de juiste conclusie toch: uitzetten.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Over honden gesproken. Die waren hier niet toch?
Ik denk dat als de politie hier wat goede werkhonden mee had gehad de sfeer al anders was geweest. Deze culturen hebben het niet zo op dieren. Lol.
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
Oh my bad. Heb geen filmpjes bekeken.quote:
Nee, het valt mensen op dat jongeren met een migratieachtergrond disproportioneel zijn oververtegenwoordigd bij dit soort incidenten en trouwens ook over het algemeen in de criminaliteit en op andere negatieve manieren.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Rellende jeugd is van alle jaren maar nu heeft de jeugd een kleur en wordt de nadruk daar op gelegd. Daar is een term voor maar die ligt wat gevoelig bij de users die het steevast over 'jongeren' hebben.
In de winter zeker?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Ik ga daar vrijwel elk jaar een week heen. Was een hele relaxte sfeer. Met de absurde prijzen ben ik het wel eens.
Dit weten we toch, er zijn veel meer voorbeelden te noemen van soortgelijke rellen waar er maar paar of geen zijn opgepakt. Als ik mij niet vergis was het op het WK na min of meer elke wedstrijd van Marokko wel ergens raak in Nederland en België.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:44 schreef -Deluzion- het volgende:
Dat Noord Afrikaanse derdewereld reltuig vindt die chaos alleen maar prachtig. De politie staat erbij en kijkt ernaar, te laf om echt in te grijpen omdat ze anders door de linkse elite verantwoording moeten afleggen en publiekelijk gesloopt worden. Die relschoppers lachen Nederland vierkant uit, wetend dat ze hier alles kunnen flikken zonder een greintje consequenties. Ze tellen al af naar de volgende ronde om de boel kort en klein te slaan
Dit. En er is ook nog bar weinig gebeurd ook nog.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Rellende jeugd is van alle jaren maar nu heeft de jeugd een kleur en wordt de nadruk daar op gelegd. Daar is een term voor maar die ligt wat gevoelig bij de users die het steevast over 'jongeren' hebben.
Je hebt gelijk. Vroeger waren er nooit rellen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:44 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, niet verassend verder. En uiteraard betreft het weer voornamelijk jongeren met een migratieachtergrond. Ook bijzonder dat het bij sommigen dat frustratie en ergernis opwekt dat dit wordt opgemerkt. Alsof het de normaalste zaak ter wereld is dat het bij dit soort incidenten bijna altijd jongeren met een migratieachtergrond betreft.
[..]
Nee, het valt mensen op dat jongeren met een migratieachtergrond disproportioneel zijn oververtegenwoordigd bij dit soort incidenten en trouwens ook over het algemeen in de criminaliteit en op andere negatieve manieren.
Doen alsof dit soort incidenten altijd al voorkwamen is simpelweg niet waar en een poging de achterliggende problematiek en oorzaken te bagatelliseren. Namelijk dat migratie hier dus wel degelijk een hele grote rol in speelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Augustus. Als het hier in het zuiden aanhoudend 30+ graden is vlucht ik naar de zee toe.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
In de winter zeker?
https://www.ad.nl/den-haa(...)F%2Fwww.google.nl%2F
https://www.omroepwest.nl(...)ningen-aan-te-pakken
https://www.omroepwest.nl(...)ningen-te-beteugelen
Maar wat nou als je ene ouder wél van Nederlandse afkomst is? Moeten we dan de helft van iemand terugsturen?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:29 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
"Bar weinig"quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit. En er is ook nog bar weinig gebeurd ook nog.
Snap er echt geen reet van wat mensen van buiten Den Haag toch in Scheveningen blijven zien en er zo massaal naar toe trekken. De gemiddelde Hagenees is echt verre van trots op dat stuk verdriet aan de kust en laat het liever links liggen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Augustus. Als het hier in het zuiden aanhoudend 30+ graden is vlucht ik naar de zee toe.
Scheveningen is altijd wat te doen. Zeeland is hartstikke saai.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Vroeger waren er nooit rellen.Leuke stropop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Bedankt. Jouw leugen was ook fraai.quote:
Waar ga jij heen dan?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:54 schreef Haags het volgende:
De gemiddelde Hagenees is echt verre van trots op dat stuk verdriet aan de kust en laat het liever links liggen.
Ik woon net buiten Kijkduin. Zet 5 stappen buiten de deur en ik loop daar. Maar ook dat is nu enorm aan het veranderen en niet positief.quote:
Waarom is de rechtse elite, die nu toch zeker aan de macht zijn in Den Haag dan zo stil en/of incompetent?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:44 schreef -Deluzion- het volgende:
Dat Noord Afrikaanse derdewereld reltuig vindt die chaos alleen maar prachtig. De politie staat erbij en kijkt ernaar, te laf om echt in te grijpen omdat ze anders door de linkse elite verantwoording moeten afleggen en publiekelijk gesloopt worden. Die relschoppers lachen Nederland vierkant uit, wetend dat ze hier alles kunnen flikken zonder een greintje consequenties. Ze tellen al af naar de volgende ronde om de boel kort en klein te slaan
Het antwoord is simpel: op cruciale posities zitten nog steeds linkse beleidsbepalers die de dienst uitmaken. Je kunt rechts stemmen tot je erbij neervalt maar links blijft altijd de lakens uitdelen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom is de rechtse elite, die nu toch zeker aan de macht zijn in Den Haag dan zo stil en/of incompetent?
Die huidskleur heeft er niet zoveel mee te maken, het is vooral een gebrek aan opvoeding en normen en waarden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:02 schreef Alpha0 het volgende:
Het mantra dat huidskleur niet mee mag spelen bij een straf moet gewoon ter discussie gesteld kunnen worden. Het is gewoon niet meer houdbaar zo. Waarom zou je dit te vuur en te zwaard verdedigen?? Het is toch geen heilig gebod of zo? Waarom zou je niet uitgezet mogen worden als je zeer getint bent en tering veel overlast veroorzaakt. Veroorzaak gewoon geen overlast.
Ik denk niet dat het aan migratie op zich ligt, maar opgevoed worden met het gedachtegoed dat de moslimwereld/landen goed is en de westerse wereld verderfelijk. De westerse wereld moet onderworpen worden aan de Islam, desnoods met geweld. Dat wordt er al jong ingebracht, generatie op generatie.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:44 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, niet verassend verder. En uiteraard betreft het weer voornamelijk jongeren met een migratieachtergrond. Ook bijzonder dat het bij sommigen dat frustratie en ergernis opwekt dat dit wordt opgemerkt. Alsof het de normaalste zaak ter wereld is dat het bij dit soort incidenten bijna altijd jongeren met een migratieachtergrond betreft.
[..]
Nee, het valt mensen op dat jongeren met een migratieachtergrond disproportioneel zijn oververtegenwoordigd bij dit soort incidenten en trouwens ook over het algemeen in de criminaliteit en op andere negatieve manieren.
Doen alsof dit soort incidenten altijd al voorkwamen is simpelweg niet waar en een poging de achterliggende problematiek en oorzaken te bagatelliseren. Namelijk dat migratie hier dus wel degelijk een hele grote rol in speelt.
Ik zou de mensen die nu in DH het beleid maken toch niet links willen noemen eigenlijk. We hebben zelfs een minister die na eigen zeggen beleid is.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:03 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het antwoord is simpel: op cruciale posities zitten nog steeds linkse beleidsbepalers die de dienst uitmaken. Je kunt rechts stemmen tot je erbij neervalt maar links blijft altijd de lakens uitdelen.
Zijn al die antilianen en Surinamers die hier aan het rellen waren nu ook al moslim? Ik dacht dat dat zich alleen beperkte tot types als Donny Roelvinkquote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het aan migratie op zich ligt, maar opgevoed worden met het gedachtegoed dat de moslimwereld/landen goed is en de westerse wereld verderfelijk.
Wat een dom gelul, en vuile frame.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:03 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het antwoord is simpel: op cruciale posities zitten nog steeds linkse beleidsbepalers die de dienst uitmaken. Je kunt rechts stemmen tot je erbij neervalt maar links blijft altijd de lakens uitdelen.
Zeker als je (ook) een andere nationaliteit hebt.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:02 schreef Alpha0 het volgende:
Het mantra dat huidskleur niet mee mag spelen bij een straf moet gewoon ter discussie gesteld kunnen worden. Het is gewoon niet meer houdbaar zo. Waarom zou je dit te vuur en te zwaard verdedigen?? Het is toch geen heilig gebod of zo? Waarom zou je niet uitgezet mogen worden als je zeer getint bent en tering veel overlast veroorzaakt. Veroorzaak gewoon geen overlast.
De vraag is wat dan wel de oplossing is voor dit (allochtone) tuig.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een dom gelul, en vuile frame.
Burgemeester van Den Haag is een VVD'er.
In Den Haag zit een regering gevormd door 3 rechts conservatieve partijen en een rechts liberale partij.
Als ik naar het groepje op de voorgrond kijk, zie ik misschien 3 of 4 antillianen/surinamers, de rest is noord-afrikaans van afkomst.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Zijn al die antilianen en Surinamers die hier aan het rellen waren nu ook al moslim? Ik dacht dat dat zich alleen beperkte tot types als Donny Roelvink
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik naar het groepje op de voorgrond kijk, zie ik misschien 3 of 4 antillianen/surinamers, de rest is noord-afrikaans van afkomst.
Denk alle moslims op die foto weg. Hoeveel relschoppers blijven er dan over? Denk dat de politie dat dan wel zonder ME aankan.
Oh, please, spaar me je naïeve onzin. Dat de VVD een poppetje neerzet of dat er rechts op het pluche zit verandert niks. Jij bent zo n type dat alles goedpraat met een bord voor je kop, terwijl linkse invloeden nog steeds de dienst uitmaken achter de schermen. Word eens wakker, landverrader.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In Den Haag zit een regering gevormd door 3 rechts conservatieve partijen en een rechts liberale partij.
Het is wel een VVD'er, maar anders dan alle andere VVD'ers.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En daarmee je goddelijke gang kunnen gaan: ook gisteren weer 0 arrestaties.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die huidskleur heeft er niet zoveel mee te maken, het is vooral een gebrek aan opvoeding en normen en waarden.
Ja maar donkergetinte mensen kunnen ook moslim zijn!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:14 schreef Caland het volgende:
[..]
[ x ]
Volgens iemand die er was vooral donkergetint, dus nee. Je kan het niet echt alleen op moslims gooien.
Er is hier helemaal niet veel aan de hand. Rellen bij jonge mannen heb je nu eenmaal af en toe. Je kunt slechts elke 18 jarige castreren.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:10 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De vraag is wat dan wel de oplossing is voor dit (allochtone) tuig.
Net als in Amsterdam is de politie niet in staat het tuig op te pakken.
Pak gewoon dat tuig op, los van afkomst of geloof.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:18 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ja maar donkergetinte mensen kunnen ook moslim zijn!
Zelfs al krijg je straks een nog rechtser kabinet dan is het gewoon nog steeds altijd de schuld van linksquote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:15 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Oh, please, spaar me je naïeve onzin. Dat de VVD een poppetje neerzet of dat er rechts op het pluche zit verandert niks. Jij bent zo n type dat alles goedpraat met een bord voor je kop, terwijl linkse invloeden nog steeds de dienst uitmaken achter de schermen. Word eens wakker, landverrader.
Blanken ookquote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:18 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ja maar donkergetinte mensen kunnen ook moslim zijn!
Er is niet veel aan de hand? Maak je nu een grapje ?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er is hier helemaal niet veel aan de hand. Rellen bij jonge mannen heb je nu eenmaal af en toe. Je kunt slechts elke 18 jarige castreren.![]()
Maar als mensen zo graag een oplossing willen kunnen we onderhand wel concluderen dat rechts stemmen totaal geen oplossing is. We hebben namelijk al jaren en jaren vooral rechtse partijen gehad.
Dat inderdaad!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:19 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Pak gewoon dat tuig op, los van afkomst of geloof.
Wahaha achter de schermen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:15 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Oh, please, spaar me je naïeve onzin. Dat de VVD een poppetje neerzet of dat er rechts op het pluche zit verandert niks. Jij bent zo n type dat alles goedpraat met een bord voor je kop, terwijl linkse invloeden nog steeds de dienst uitmaken achter de schermen. Word eens wakker, landverrader.
Waarom een foto van Casablanca bij een nieuwsbericht over Scheveningenquote:Op donderdag 1 mei 2025 22:57 schreef onlogisch het volgende:
Rellen in Scheveningen: politie veegt boulevard leeg na vechtpartijen
Op en rond de boulevard in Scheveningen zijn vanavond rellen uitgebroken. Politieagenten zijn bekogeld met flessen, stoelen en bakstenen door honderden rellende jongeren.
Er heerst donderdagavond al urenlang een grimmige sfeer rond het Kurhaus in Scheveningen. Daar brak eerder op de avond een grote vechtpartij uit tussen verschillende jongeren. Het monde uit in een grote chaos die de politie nog altijd onder controle probeert te krijgen
Nadat agenten de vechtende jongeren uit elkaar dreef, keerden de groepen zich tegen de politie. Agenten werden uitgedaagd en uitgescholden. Er werd onder andere met stenen en glas gegooid. Ook terrasstoelen en reclameborden werden vernield.
De politie zette rond half negen een gedeelte af van de boulevard en winkelcentrum Palace Promenade werd uit voorzorg gesloten. De Mobiele Eenheid van de politie moest ingrijpen om mensen weg te sturen.
https://www.ad.nl/den-haa(...)htpartijen~affc22ee/
De jongeren in actie :
[ afbeelding ]
[ x ]
Zeg 't maar boys.
Stemrecht klakkeloos uitdelen ben ik ook zeer fel tegenstander van.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeker als je (ook) een andere nationaliteit hebt.
Sowieso ben ik van mening dat meerdere nationaliteiten alleen moet kunnen in geval van gemengd huwelijk en dan alleen de eerste generatie. Kom je uit een land waarvan je de nationaliteit niet op mag geven, dan houd je die en krijg je hier een verblijfsvergunning. Lekker makkelijk, want dan kun je makkelijker uitgezet worden, dus de kans op misdragen is dan kleiner. Met een verblijfsvergunning ook geen stemrecht, uiteraard, dus de kans op een grote moslimpartij wordt dan ook meteen kleiner.
Faber: "Gaan we dus NIET doen!"quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien kunnen deze jongeren ook een dagje gratis naar de Efteling om bij te komen.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien kunnen deze jongeren ook een dagje gratis naar de Efteling om bij te komen.
Nee ik maak geen grapje. Ik heb veel erger gezien toen ik jong was.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:20 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Er is niet veel aan de hand? Maak je nu een grapje ?
Dan kunnen we veilig aannemen dat u afkomstig bent uit een laag sociaal milieu. Waarvan akte.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee ik maak geen grapje. Ik heb veel erger gezien toen ik jong was.
Mwah, dit klopt niet, rechts laat het zelf ook na dit aan te pakken. Er is een enorme mate van lafheid aan de rechterkant van het politieke spectrum omdat men bang is voor negatieve krantenkoppen en ander gezeik als je dit eens hard zou aanpakken.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:03 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
En dat mag niet?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:25 schreef Harvest89 het volgende:
Zoals al is aangekaart, de reden dat mensen in dit topic schuimbekken is vooral omdat de relschoppers een donkere kleur hebben.
Ja klopt. Sorry hoor.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:26 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Dan kunnen we veilig aannemen dat u afkomstig bent uit een laag sociaal milieu. Waarvan akte.
Mensen zijn niet blind, he?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zoals al is aangekaart, de reden dat mensen in dit topic schuimbekken is vooral omdat de relschoppers een donkere kleur hebben.
Ik betwijfel of het alleen aan opvoeding ligt. Gedrag heeft ook te maken met culturele en biologische verschillen. Noord Afrikaanse jongeren lijken vaak een korter lontje te hebben, wat je terugziett in hun neiging tot agressie en chaos.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:21 schreef William_Papadin het volgende:
Overigens zien we hier maar bar weinig blanke jongeren rellen. Die zijn zoals gewoonlijk weer eens goed opgevoed en weten zich over het algemeen goed te gedragen. Er is nog hoop.
Ik kan Museum Beelden aan Zee van harte aanbevelen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Augustus. Als het hier in het zuiden aanhoudend 30+ graden is vlucht ik naar de zee toe.
Scheveningen is altijd wat te doen. Zeeland is hartstikke saai.
Oh nee beschouw het niet als een aanval, het verklaart gewoon volledig de reactie dat je dit normaal gedrag vind en van mening bent dat er weinig aan de hand is, terwijl de rest van Nederland met een iets hoger social standing natuurlijk dit soort wildengedrag (terecht) volkomen afkeurt.quote:
Die mogen ook stemmen: In het land waar ze de nationaliteit van hebben.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:23 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Stemrecht klakkeloos uitdelen ben ik ook zeer fel tegenstander van.
(Linkse) mensen gaan vaak uit van hoe Nederland was en moet zijn. Dat zijn misschien mooie utopische gedachten maar niet meer houdbaar op lange termijn. Ja dan krijg je 2 soorten burgers in NL, zij die wel mogen stemmen en zij die dat niet mogen.
Niet per se de huidskleur, vind ik, maar het paspoort wat je hebt. Ben je Nederlander, dan mag je stemmen, zo niet, dan mag je niet stemmen, simpel zat. En nmm mag je geen Nederlander worden als je geen afstand kan of wilt doen van je oorspronkelijke nationaliteit. Ook niet als je hier geboren bent en je die andere nationaliteit opgedrongen krijgt. Dat hun eigen regering hier zo star in is, is niet ons probleem.quote:Dat is echter (helaas) de nieuwe orde die het product is van hoe Nederland nu samengesteld is en hoe mensen zich daar in gedragen. Vanuit moreel ethisch oogpunt is dat natuurlijk een degradatie maar ja, had je niet de halve wereld moeten importeren.
In India en de Cariben bepaalt je huidskleur je stand in de maatschappij. Toen ik dat hoorde vond ik dat als blanke best absurd hoewel het zeer in mijn eigen voordeel zou zijn als ik me daar zou settlen. Het is echter blijkbaar misschien toch wel hoe een samenleving moet draaien in het geval zij zeer multi-cultureel is. Misschien niet wat je wilt, wel hoe het moet.
Ditquote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Oh nee beschouw het niet als een aanval, het verklaart gewoon volledig de reactie dat je dit normaal gedrag vind en van mening bent dat er weinig aan de hand is, terwijl de rest van Nederland met een iets hoger social standing natuurlijk dit soort wildengedrag (terecht) volkomen afkeurt.
Je weet gewoon simpelweg niet beter door jarenlang sociale conditionering uit het lagere milieu. Het welbekende “iedereen steelt toch wel eens een tasje” zeg maar.
Dat zal voor sommigen zeker de factor zijn, maar er zijn denk ik meer mensen die zich afvragen hoe dit elke keer weer kan. Er was dit jaar een "actieplan" omdat het de afgelopen jaren al steeds vervelender werd daar door grote groepen jongeren die zich niet gedragen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee ik maak geen grapje. Ik heb veel erger gezien toen ik jong was.
Er zijn geen gewonden, niks. Er zijn wat tafels, flessen en stoelen er aan gegaan. RIP gezellig barkrukje.
Als dat de ergernis was geweest had jongeren hier nergens tussen aanhalingstekens gestaan.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat zal voor sommigen zeker de factor zijn, maar er zijn denk ik meer mensen die zich afvragen hoe dit elke keer weer kan. Er was dit jaar een "actieplan" omdat het de afgelopen jaren al steeds vervelender werd daar door grote groepen jongeren die zich niet gedragen.
De frustratie en irritatie dat men maar geen vat krijgt op deze groepen en niet alleen hier en dat strontvervelend en respectloos gedrag in groepen nul consequenties kent zorgt denk ik voor de meeste belangstelling hiervoor.
Er is daar niks aan de hand hè, er is geen aanleiding. Het is gewoon vakantie en met verveelt zich en dan is het blijkbaar entertainment om op de kermis, het uitgaansgebied of de boulevard te gaan etteren. Deze jongens gaan niet voetballen, blokken voor hun examen, een hobby doen, hun moeder helpen in de keuken, een bijbaantje doen, dit is waar ze voor kiezen en kunnen kiezen bij wijze van tijdverdrijf.
Daar zit hem de ergernis in. Iedereen heeft er last en schade van en zij hebben...een lolletje.
Is rechts laf of is het een zeer gelegen vorm van afleiding in de krant?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, dit klopt niet, rechts laat het zelf ook na dit aan te pakken. Er is een enorme mate van lafheid aan de rechterkant van het politieke spectrum omdat men bang is voor negatieve krantenkoppen en ander gezeik als je dit eens hard zou aanpakken.
Dan heb je direct menig linkse politici aan het stuiteren van woede, staat men bij een actiegroep als Amnesty te jammeren over 'politiegeweld' en raken de NRC, Volkskrant, NOS en Trouw niet uitgeschreven over het 'racisme' in Nederland.
Denk hier bijvoorbeeld aan de ophef die ontstond na het antisemitische geweld van vorig jaar november in Amsterdam. Toen zijn er immers harde uitspraken gedaan over een probleem bij mensen met een migratieachtergrond en hardnekkigheid van antisemitisme in de Islam.
Dat leidde toen vervolgens tot een dusdanige opschudding dat er van de daders slachtoffers werd gemaakt en het meer over het vermeende slachtofferschap van moslims ging dan over wat er was gebeurd.
Het is dus niet het geval dat de beleidsmakers allemaal links en/of progressief zijn, maar een cirkel van instanties en mensen met invloed daaromheen vaak wel. En daar laten rechtse politici zich door afschrikken.
Zoals ik al zei, er zijn hier zeker users die alleen hiernaar willen kijken. Er zijn denk ik meer users hier en mensen overal die dit gezeik gewoon zat zijn, van wie dan ook.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als dat de ergernis was geweest had jongeren hier nergens tussen aanhalingstekens gestaan.
Jij hebt zo'n bekrompen instelling en narrow minded view dat je totaal niet snapt dat het de mensen niet om het kleurtje gaat maar om de culturele achtergrond van dit soort gajes. Hebben we last van Polen, Aziaten, Italianen, etc? Nee, ze passen ze zich wellicht niet volledig aan maar overlast en ellende veroorzaken, de samenleving ontwrichten, lange tenen mentaliteit, vrouw- en homo vijandig gedrag, jodenhaat en hun achterlijke cultuurgoed opdringen doen ze niet/vertonen ze niet. Jij begrijpen?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als dat de ergernis was geweest had jongeren hier nergens tussen aanhalingstekens gestaan.
Daar ben je ook alleen maar veilig omdat je geen minderjarig blank meisje bent.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:38 schreef tesssssssss het volgende:
Ik neem wel gewoon een abonnement op het zwembad.
Cokehoer.quote:Op donderdag 1 mei 2025 23:04 schreef Dven het volgende:
Dat gebeurt eigenlijk zelden bij gootschalige rellen, de ME is er nou eenmaal om de boel schoon te vegenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:05 schreef RotatoR het volgende:
Geen aanhoudingen![]()
Lekker gewerkt weer door de deugende veiligheidsdriehoek.
Zelfs wanneer ze blank zijn moeten het wel buutnlanders zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nou inderdaad, een of ander opgepimpte en verbouwde Oostblok bitch
Dat is een prima advies voor jezelf.quote:
Ja snap wel dat dat vervelend voor je is.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is een prima advies voor jezelf.
Misschien hoef je dan voortaan ook niet altijd meer haantje de voorste te zijn als er eens kritiek op migranten of de Islam is.
Nee omdat men bang is voor EsCaLaTiE.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat gebeurt eigenlijk zelden bij gootschalige rellen, de ME is er nou eenmaal om de boel schoon te vegen
Waarom doet de terechte kritiek op deze groepen jou eigenlijk zoveel?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja snap wel dat dat vervelend voor je is.
Doen we verder niets mee.
Als je na generaties nog steeds volstrekt niet geïntegreerd bent is het tijd om te gaan. Nederland is meer dan een uitkeringen- en toeslageninfuus.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarheen als ze hier geboren zijn of in het geval van Antilianen eeuwen geleden GEKOLONISEERD zijn
Wat is een "blacka"quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:31 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Die blacka op 0:52 kreeg me daar ff een lekkere douw in de rug zeg.
Heurrrrlijkk![]()
!
Daar ben ik idd wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:36 schreef Vostok het volgende:
Wat was de aanleidingvoor deze rellen?
Is dat vanavond weer?
Waarom ben jij een racist?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom doet de terechte kritiek op deze groepen jou eigenlijk zoveel?
De hitte doet gewoon wat met mensen, dan ben je jezelf niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:36 schreef Vostok het volgende:
Is dat vanavond weer?
Een onderlinge strijd tussen verschillende groepen. Er was toen schijnbaar afgesproken voor een groot gevecht, de politie kreeg daar lucht van en besloot zich maar te melden waarna de aanwezigen zich collectief tegen de politie begonnen te keren.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:36 schreef Vostok het volgende:
Is dat vanavond weer?
Ook na een eeuw of vijf? Als we zover teruggaan ben jij waarschijnlijk ook een immigrantquote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:37 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als je na generaties nog steeds volstrekt niet geïntegreerd bent is het tijd om te gaan. Nederland is meer dan een uitkeringen- en toeslageninfuus.
Oké, dus? Die mensen kunnen toch op de Antillen blijven?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarheen als ze hier geboren zijn of in het geval van Antilianen eeuwen geleden GEKOLONISEERD zijn
Rest achter een muur.quote:Uitgescholden, vernederd, beroofd en in elkaar geslagen. Bob (17) uit Bunnik en Christiaan (18) uit Utrecht worden in de Koningsnacht van vrijdag op zaterdag slachtoffer van drie agressieve mannen uit Odijk. Het heeft alle kenmerken van homohaat. Hulp van anderen krijgen ze niet of nauwelijks.
Ja wat mij betreft blijven mensen uit Friesland ook in Friesland maar zo werkt het niet echtquote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oké, dus? Die mensen kunnen toch op de Antillen blijven?
@maxi-musquote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja wat mij betreft blijven mensen uit Friesland ook in Friesland maar zo werkt het niet echt
Ook gewoon niet luisteren he!!! Die mentaliteit dus. Gewoon honden inzetten inderdaad - dan lopen die angsthazen wel. Er zijn toch wel aanhoudingen verricht mag ik hopen?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:31 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Die blacka op 0:52 kreeg me daar ff een lekkere douw in de rug zeg.
Heurrrrlijkk![]()
!
Een ander uitmaken voor racist vormt geen antwoord op een vraag. Laten we het nog een keer proberen:quote:
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hoezo niet? Een land bepaald toch echt zelf wat het binnenlaat aan mensen en wat niet. Ook in Europa laten landen zoals Polen, Slowakije en Hongarije zien dat je migranten en andere gelukszoekers echt wel buiten de deur kunt houden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja wat mij betreft blijven mensen uit Friesland ook in Friesland maar zo werkt het niet echt
Intolerantie voor intolerantie my ass als je zegt dat ze er een keer een paar dood moeten knuppelen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:02 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Dat is intolerantie voor intolerantie.
Deze jongeren stoppen niet. Als je dat wel wil moet je middelen inzetten waar ze naar luisteren. En bij deze jongeren is dat hetzelfde als zij zelf doen: geweld.
[..]
Nee, hoor. Ze roepen het zelf ook.
Je kunt wel lieflinks blijven... maar daar worden deze probleem alleen maar groter van.
Inhoudelijk reageren gaat ie niet hoor - dat gaat boven zijn/haar petquote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat schattig zo samen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Inhoudelijk reageren gaat ie niet hoor - dat gaat boven zijn/haar pet
Dat vaak niet eens. Schijnbaar is er gisteravond ook niemand opgepakt, wat toch opmerkelijk is aangezien en van alles naar agenten is gegooid en een behoorlijke ravage aangericht. Wat mij betreft staan er gewoon gevangenisstraffen op zulk gedrag. Vooral ook geweld tegen politie of hulpverleners moet gigantisch hard worden aangepakt.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Intolerantie voor intolerantie my ass als je zegt dat ze er een keer een paar dood moeten knuppelen.
Wel mee eens dat je niet zachtzinnig hoeft te zijn met een taakstrafje van een uurtje, maar er zit wel iets tussen de fopstraffen soms en iemand doden
Technisch gezien stammen ze af van kolonisten. Maar ik geloof er geen reet van dat dit allemaal onze koloniale erfenis is. Dit is import van slavendrijversnazaten van over de hele wereld.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 09:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet binnen laten van dit soort achterlijke culturen heeft niets met intolerantie te maken maar alles met het waarborgen van de veiligheid van de samenleving. En die veiligheid geldt ook voor de allochtonen die zich wel gedragen en een positieve bijdrage leveren aan de samenleving. Die schamen zich namelijk kapot voor hun "medelanders"quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Intolerantie voor intolerantie my ass als je zegt dat ze er een keer een paar dood moeten knuppelen.
Wel mee eens dat je niet zachtzinnig hoeft te zijn met een taakstrafje van een uurtje, maar er zit wel iets tussen de fopstraffen soms en iemand doden
Vanaf nu maar gewoon negeren want daar komt geen zinnig woord uit. Is de moeite niet waardquote:
Het blijkt inderdaad vaker dat het erg lastig is voor sommigen hun zwak voor zulke groepen te onderbouwen. Vaak komt dat voort uit het feit dat men én progressief links is én een warme gevoelens voor een religie als de Islam heeft.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Inhoudelijk reageren gaat ie niet hoor - dat gaat boven zijn/haar pet
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En anderen maar stropoppen verwijten.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijkt inderdaad vaker dat het erg lastig is voor sommigen hun zwak voor zulke groepen te onderbouwen. Vaak komt dat voort uit het feit dat men én progressief links is én een warme gevoelens voor een religie als de Islam heeft.
Maar als je dat erkent maak je jezelf naar onsterfelijk belachelijk omdat die twee niet samengaan. Dat is zoiets als zeggen dat je een uitgesproken feminist bent en ook een groot bewonderaar van Andrew Tate.
Plezier samenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:56 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vanaf nu maar gewoon negeren want daar komt geen zinnig woord uit. Is de moeite niet waard
Ik constateer iets, dat heeft verder niets met een stropop te maken.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
En anderen maar stropoppen verwijten.
Natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik constateer iets, dat heeft verder niets met een stropop te maken.
je hebt altijd van die blanke vrouwen die vallen op getinte types en het nog stoer vinden ook als die gasten zich als losgeslagen chimpansees gedragen.quote:
Valt wel mee, eigenlijk.quote:
Geen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:03 schreef matspontius het volgende:
Zijn er nou wel of geen aanhoudingen verricht? Het kan toch niet waar zijn dat ze dit achterlijke schorem zo maar laten lopen? Dit is een absolute verstoring van de orde!
Blijkbaar is het belangrijker te benoemen dat er een blank grietje tussen deze horde neanderthalers staat.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:00 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
je hebt altijd van die blanke vrouwen die vallen op getinte types en het nog stoer vinden ook als die gasten zich als losgeslagen chimpansees gedragen.
Trap nou niet in dat getrol van 'm. Het is zn standaard mo waar toch niet tegenop wordt getreden. Al jaren niet.quote:
Dat heb ik allemaal helemaal niet gezegd. Het ging mij over het inzetten van geweld tot de dood.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Niet binnen laten van dit soort achterlijke culturen heeft niets met intolerantie te maken maar alles met het waarborgen van de veiligheid van de samenleving. En die veiligheid geldt ook voor de allochtonen die zich wel gedragen en een positieve bijdrage leveren aan de samenleving. Die schamen zich namelijk kapot voor hun "medelanders"
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ook gewoon niet luisteren he!!! Die mentaliteit dus. Gewoon honden inzetten inderdaad - dan lopen die angsthazen wel. Er zijn toch wel aanhoudingen verricht mag ik hopen?
Lekker de mop spelen terwijl de kraan open staat.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Geen.
Wat @:Caland zegt. De ME is er niet om mensen aan te houden. De ME is er om de boel schoon te vegen zodat de orde hersteld wordt.
Zijn ze nog steeds aan het rellen in Scheveningen dan?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lekker de mop spelen terwijl de kraan open staat.
Nuttig is dat niet bepaald.
Ja, vragen waarom 'terechte kritiek op deze groepen' mij zoveel doet was natuurlijk erg op de inhoud.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Trap nou niet in dat getrol van 'm. Het is zn standaard mo waar toch niet tegenop wordt getreden. Al jaren niet.
Je kan er niet mee discussieren op de inhoud, want het enige waar hij op uit is, is ruzie met zn suggestieve gedrag. Je ziet het al, want je krijgt toch geen inhoudelijke reacties, alleen persoonlijke. En hij weet precies hoe ver hij kan gaan mbt de policy.
Don't feed them.
Daar hebben ze zelf minder moeite mee als ze met minimaal 10 man staan.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat heb ik allemaal helemaal niet gezegd. Het ging mij over het inzetten van geweld tot de dood.
Yep, en ze eindigen al-le-maal alleenstaand.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:00 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
je hebt altijd van die blanke vrouwen die vallen op getinte types en het nog stoer vinden ook als die gasten zich als losgeslagen chimpansees gedragen.
Ja, fijn dat je mijn punt bevestigt. Als ze iemand het ziekenhuis in meppen mag dat ook gewoon zwaar bestraft worden. Maar ik ben niet zo van de lijfstraffen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar hebben ze zelf minder moeite mee als ze met minimaal 10 man staan.
Dat vind ik ook niet hoor al vind ik wel dat je dat gajes van Scheveningen kei- en keihard moet aanpakken. Dat is namelijk de enige taal die ze begrijpen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat heb ik allemaal helemaal niet gezegd. Het ging mij over het inzetten van geweld tot de dood.
Ik weet niet of er wel een land te vinden is dat Brabant zou willen annexeren eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:14 schreef matspontius het volgende:
Verder alles uitzetten wat criminele activiteiten vertoont, de veiligheid van de samenleving in gevaar brengt (als in jodenhaat verspreiden, homohaat verspreiden, vrouwongelijkheid promoten, culturele normen en waarden van het thuisland ioopdringen, etc.), drugsmilieu, etc.
Wat een nare mensen. Heb je echt niks aan dus.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een onderlinge strijd tussen verschillende groepen. Er was toen schijnbaar afgesproken voor een groot gevecht, de politie kreeg daar lucht van en besloot zich maar te melden waarna de aanwezigen zich collectief tegen de politie begonnen te keren.
Laat ze de volgende keer elkaar maar lekker in elkaar trimmen. Als ze zo graag willen knokken is dat hun eigen domme keuze. Scheelt de politie weer werk.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat vaak niet eens. Schijnbaar is er gisteravond ook niemand opgepakt, wat toch opmerkelijk is aangezien en van alles naar agenten is gegooid en een behoorlijke ravage aangericht. Wat mij betreft staan er gewoon gevangenisstraffen op zulk gedrag. Vooral ook geweld tegen politie of hulpverleners moet gigantisch hard worden aangepakt.
Grappig dat je Timmermans quote terwijl dit waarschijnlijk gaat om de kinderen van slecht geïntegreerde arbeidsmigranten, die hier door de VVD naartoe zijn gehaald.quote:
Tsja het zijn wel een beetje naieve woorden van Timmermans natuurlijk, al brengt het ook wel goede dingen. Lekker voedsel bijvoorbeeld, ik eet 10x liever een durum dan een bord gore drooggekookte aardappelen met andijvie.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:32 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Grappig dat je Timmermans quote terwijl dit waarschijnlijk gaat om de kinderen van slecht geïntegreerde arbeidsmigranten, die hier door de VVD naartoe zijn gehaald.
Ja, "zwaar straffen". 100 % mee eens. Maar met welke capaciteit gaat de politie en rechtspraak dat doen? Er is niemand aangehouden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, fijn dat je mijn punt bevestigt. Als ze iemand het ziekenhuis in meppen mag dat ook gewoon zwaar bestraft worden. Maar ik ben niet zo van de lijfstraffen.
Je hebt wel gelijk, hoe cru ook. De enige taal die dit soort primaten in weze verstaan is die van de lange lat of de maaiende machinegeweren. Praten, coaching en scholing lost vrijwel niets op, het zit niet in hun aard om te luisteren, zich te gedragen en hard te werken en bijdragen aan de maatschappij. Daarom zijn die landen van herkomst ook altijd een grote shithole.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:12 schreef Cuendillar het volgende:
Ja kijk, daar noem je een pijnpunt. Maar er zitten nu partijen van de law & order in de regering. Ik neem aan dat zij hier concreet mee aan de slag gaan.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:35 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, "zwaar straffen". 100 % mee eens. Maar met welke capaciteit gaat de politie en rechtspraak dat doen? Er is niemand aangehouden.
En als ze wel aangehouden zijn staan ze binnen en dag buiten en krijgen ze na 6 maanden een dagvaarding of uitnodiging voor een OM-zitting.
Het systeem is totaal verzadigd.
Matige poging om grappig te zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik weet niet of er wel een land te vinden is dat Brabant zou willen annexeren eigenlijk.
Deze oliedomme reactie is je niet eens kwalijk te nemen, vrij idioot dat die originele post er nog staat.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, hoe cru ook. De enige taal die dit soort primaten in weze verstaan is die van de lange lat of de maaiende machinegeweren. Praten, coaching en scholing lost vrijwel niets op, het zit niet in hun aard om te luisteren, zich te gedragen en hard te werken en bijdragen aan de maatschappij. Daarom zijn die landen van herkomst ook altijd een grote shithole.
Thanksquote:
Paar jaar geleden was er in belgie ook zo'n gebeuren aan het strand, alwaar ''''''''jongeren'''''''' nogal ''baldadig'' werden. Waarom dat daar toen plaats vond, werd in de media uiterst professioneel uit de doeken gedaan; het was de schuld van de zee!.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:36 schreef Vostok het volgende:
Is dat vanavond weer?
Coenradie heeft er helemaal niets bij gekregen ondanks dat ze geschermd heeft met 'code zwart' en het eerder vrijlaten van veroordeelden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja kijk, daar noem je een pijnpunt. Maar er zitten nu partijen van de law & order in de regering. Ik neem aan dat zij hier concreet mee aan de slag gaan.
Die komen nog wel.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:05 schreef RotatoR het volgende:
Geen aanhoudingen![]()
Merendeel gaat gewoon vrijuit hoor. Succes er mee.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Die komen nog wel.
Beelden en getuigenverslagen, plus dat hier waarschijnlijk best wel wat, hm, bekenden van de politie tussen zitten, zullen daarvoor wel zorgen. Ook werkt het nogal escalerend als je lui gaat arresteren met 100 gelijkgestemden eromheen, die sowieso al bakstenen aan het gooien zijn.
Dan is het hopen dat ze in een wijk wonen waar de politie nog doorheen durft.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Die komen nog wel.
Beelden en getuigenverslagen, plus dat hier waarschijnlijk best wel wat, hm, bekenden van de politie tussen zitten, zullen daarvoor wel zorgen. Ook werkt het nogal escalerend als je lui gaat arresteren met 100 gelijkgestemden eromheen, die sowieso al bakstenen aan het gooien zijn.
Bijzondere reactie. Weer wordt het volkomen genegeerd dat we niet bepaald een 'deUgEnDe' regering hebben atm. Als die hier consequenties tegen willen komen die erquote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:05 schreef RotatoR het volgende:
Geen aanhoudingen![]()
Fine, fine. Dood is ook wel heel extreem natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ga je die retoriek ook vertellen tegen een Belg of een Duitser, of een Pool??quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij begrijpt kennelijk niet dat de driehoek daarover gaat.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijzondere reactie. Weer wordt het volkomen genegeerd dat we niet bepaald een 'deUgEnDe' regering hebben atm. Als die hier consequenties tegen willen komen die er
Van Zanen is wel een VVD'er. Maar geef je de boel opdracht om te ontruimen met geweld gaan de beelden de wereld over vanwege 'racistisch geweld'.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:50 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Jij begrijpt kennelijk niet dat de driehoek daarover gaat.
Ja, op papier ben je misschien Nederlander maar in dit geval zijn het etnisch gezien (noord) Afrikanen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Antilianen en Surinamers Noord-Afrikanen noemen gaat ook wel wat ver (terug in de tijd)quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ja, op papier ben je misschien Nederlander maar in dit geval zijn het etnisch gezien (noord) Afrikanen.
Deze lui zien zichzelf niet eens als Nederlander/Nederlands, leven in hun eigen bubbel.
Heb jij daar dan mensen wel zien rellen? Deel jouw ervaring eens met ons, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
zie het zo, in Hoek v Holland, Noordwijk, Katwijk, Zandvoort en alle andere strandplekken waren er geen rellen, tenminste, niet op NOS.
Daar wordt gewoon op getraind door de oproerpolitie, hoor. Vroeger kon je je als burger nog aanmelden om relschoppertje te spelen, geen idee of dat nog kan. Mocht je met je vriendjes blokken hout naar ze kegelen en gingen ze bijvoorbeeld oefenen om er eentje uit jouw groep te halen. Dan moest je het niet in je hoofd halen om daartussen proberen te komen want dan kon je het krijgen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Die komen nog wel.
In onoverzichtelijke situaties en grootschalige rellen doen ze het zelden, en al helemaal niet door de ME. Laten ze romeo’s doen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daar wordt gewoon op getraind door de oproerpolitie, hoor. Vroeger kon je je als burger nog aanmelden om relschoppertje te spelen, geen idee of dat nog kan. Mocht je met je vriendjes blokken hout naar ze kegelen en gingen ze bijvoorbeeld oefenen om er eentje uit jouw groep te halen. Dan moest je het niet in je hoofd halen om daartussen proberen te komen want dan kon je het krijgen.
Het caribisch gebied / Suriname is een beetje tricky. Erg gemengd daar (nu) allemaal. Hindoes, Javanen, Afrikanen en een grote groep aan kleine minderheden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Antilianen en Surinamers Noord-Afrikanen noemen gaat ook wel wat ver (terug in de tijd)
Toch waren het overwegend Antilianen en Surinamers als het ging over gisteren, aangevuld door allerlei (allochtoons) reljeugd.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:59 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het caribisch gebied / Suriname is een beetje tricky. Erg gemengd daar (nu) allemaal. Hindoes, Javanen, Afrikanen en een grote groep aan kleine minderheden.
En naar mijn indruk hebben Surinamers hun draai in Nederland (in het algemeen) wel goed kunnen vinden, en zijn ze redelijk goed geintegreerd.
Ik was gisteren toevallig tussen 12:00uur en 18:00uur op de fiets, in hoogst eigen persoon, Amsterdam-Haarlem-Zandvoort-Noordwijk en weer terug. Het was gezellig, geen rellen o.i.d.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heb jij daar dan mensen wel zien rellen? Deel jouw ervaring eens met ons, zou ik zeggen.
Doe je ook wel eens een dagje Efteling?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:34 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als ik dit soort zaken zie blijf ik ook heel graag in Friesland ja.
Zijn ze nu nog steeds aan het rellen dan? Of moet het leger gaan uitzoeken hoe ze die mensen kunnen oppakken?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:36 schreef CarbonC het volgende:
Als de politie het overduidelijk niet aan kan: wordt het dan niet eens tijd om het leger in te zetten?
De volgende keer natuurlijk. In Amsterdam ging het ook al mis.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zijn ze nu nog steeds aan het rellen dan? Of moet het leger gaan uitzoeken hoe ze die mensen kunnen oppakken?
De politie kan het uitstekend onder controle krijgen. Het zijn echter de bevoegdheden, of beter gezegd het gebrek hieraan, dat leidt tot dit halfbakken optreden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:41 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De volgende keer natuurlijk. In Amsterdam ging het ook al mis.
De politie krijgt het gewoon niet meer onder controle.
Welke bevoegdheden mist de politie om bij dit soort ongeregeldheden wel effectief (aanhoudingen te kunnen verichten) te kunnen zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De politie kan het uitstekend onder controle krijgen. Het zijn echter de bevoegdheden, of beter gezegd het gebrek hieraan, dat leidt tot dit halfbakken optreden.
De bevoegdheid om arrestaties te verrichten. Dat is een strategische keuze van de driehoek om te De-EsCaLeREn.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:45 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Welke bevoegdheden mist de politie om bij dit soort ongeregeldheden wel effectief (aanhoudingen te kunnen verichten) te kunnen zijn.
Nou, dat biedt een mooi perspectief voor de aankomende zomerquote:Op vrijdag 2 mei 2025 13:49 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De bevoegdheid om arrestaties te verrichten. Dat is een strategische keuze van de driehoek om te De-EsCaLeREn.
Scheveningers hebben hier al heel lang last van en zijn helemaal niet geschokt.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 14:37 schreef matspontius het volgende:
Scheveningers geschokt over rellen: 'Ze gooiden alles wat ze konden pakken'
Chaos en ravage, zo spreken inwoners van Scheveningen over de rellen van gisteravond. "Ik ben voor het eerst bang geweest hier", zegt een man tegen de NOS. "Er werd gegooid met van alles, er werden fietsen en scooters omgegooid. Ongelooflijk."
Op sociale media hadden jongeren opgeroepen om te gaan vechten in Scheveningen, zegt een politiewoordvoerder. Honderden jongeren waren op die oproep afgekomen. "Dat escaleerde vrij snel. De groep werd steeds groter, waardoor de sfeer steeds grimmiger werd en men zich ook tegen mijn collega's keerde."
Aanvankelijk was er een aantal agenten aanwezig in de badplaats, zegt de woordvoerder. Toen zij werden bekogeld met flessen en andere voorwerpen, werd gevraagd om inzet van de mobiele eenheid (ME). Die voerde gedurende de avond charges uit. "De politie liep een meter of 10 meter op, en dan weer terug. En dan weer opnieuw."
Op sociale media werden de beelden van de rellen massaal gedeeld.Toen het later op de avond losging, waren er nog veel dagjesmensen. "Mensen moesten van de terrassen af", zegt een man.
De jongeren waren volgens hem tussen de 12 en 16 jaar oud en "gooiden met alles wat ze te pakken konden krijgen. De ijscoman had een heel mooie nostalgische ijskar buiten staan. Die pakten ze op, gooiden ze tegen de ME-bus aan. Het was schandalig."
Sommige trams kwamen midden in het geweld tot stilstand, schrijft Omroep West. "Bestuurders hebben zich zeer onveilig gevoeld", zegt de Haagse vervoerder tegen de omroep. Vanaf 22.00 uur reden de trams niet verder dan Madurodam, waardoor het openbaar vervoer rond het Kurhaus en het Palaceplein stil kwam te liggen.
'ME rijdt niet overal rond'
De politie doet onderzoek naar de gebeurtenissen van gisteren. Zo wordt er gekeken naar de oproepen op sociale media. Ook vraagt de politie mensen om contact op te nemen als ze camerabeelden hebben, of iets van de rellen hebben gezien.
Verder kijkt de politie naar het eigen optreden en het opschalen naar de ME. "Wat ik daarbij wel wil zeggen, is dat de ME niet altijd overal rondrijdt", zegt de woordvoerder. "En het kan altijd even duren omdat wij toestemming moeten hebben van het bevoegd gezag voordat wij mogen gaan optreden."
Minister Van Weel van Justitie en Veiligheid noemt de gebeurtenissen in Scheveningen op X "bizar". "Wat bezielt je om onze agenten aan te vallen? Zij bewaken onze veiligheid en verdienen respect, geen geweld, geen stenenregen. Onacceptabel!"
Staatssecretaris Coenradie reageerde bij het televisieprogramma Goedemorgen Nederland en zei dat de relschoppers moeten worden opgepakt. "Deze gasten moeten weten dat ze niet onaantastbaar zijn, want dit kan niet."
https://nos.nl/artikel/25(...)wat-ze-konden-pakken
Geen enkel respect voor gezag of politie - hoe voorkom je dit een volgende keer?
Dit dus, de politie/politiek wil hier blijkbaar niks aan doen. Laat dat nieuws dan maar lekker achterwege en laat die bende daar lekker in de stront zakken. Ik ben echt steeds blijer dat ik in de periferie woon. Maar ik vrees dat het slechts een kwestie van tijd is dat hier ook dit soort shit begint. Hier heb je ook in bijna elk dorp (behalve de echt kleine) wel een mini tokkiewijkje. Maar daar zie je zelfs met oud en nieuw vrijwel nergens dit soort taferelen. Dit land is kapot, zeker de randstad en omstreken.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Scheveningers hebben hier al heel lang last van en zijn helemaal niet geschokt.
3 jaar geleden
Bekijk deze YouTube-video
4 jaar geleden
7 jaar geleden
8 jaar geleden
Nieuwsberichten hierover verbieden lijkt me de enige oplossing.
https://www.ad.nl/rotterd(...)n-jongeren~a4741c0a/quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
zie het zo, in Hoek v Holland, Noordwijk, Katwijk, Zandvoort en alle andere strandplekken waren er geen rellen, tenminste, niet op NOS.
Een weekje langer laten wachten op de gezingsherening dat zal ze leere!!1!!!1quote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop vooral ook dat de ouders van dit minderjarig tuig snoeihard worden aangepakt
Je hebt het er maar druk mee 😁quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Nog een poging. Als ik weer kansloze "grappige" of simpelweg racistische troep zie gaat het topic dicht en krijg je een lange (nws)vakantie. Shit begint onwerkbaar te worden zo.
Welkom in Nederland anno 2025 - Den Haag en in het verlengde daarvan Scheveningen zijn volledig verpauperd en zie hier de gevolgen van het jarenlange open deuren en knuffelbeleid 🤮🤮🤮quote:
quote:
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:44 schreef Nober het volgende:
3 jaar geleden
4 jaar geleden
7 jaar geleden
8 jaar geleden
Nieuwsberichten hierover verbieden lijkt me de enige oplossing.
Alpha0: er zijn echt tal van redenen waarom dit de maatschappij niet ten goede zal komen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:02 schreef Alpha0 het volgende:
Zonder die relschoppers zeker. Gelukkig zijn er ook heel veel die wel gezellig meedoen, kijk alleen maar hier op FOK! Fijn!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:57 schreef FlippingCoin het volgende:
Weer allemaal usual suspects hoor.
Dit land zou zo veel mooier kunnen zijn zonder die lui.
Daar heb ik het dan ook niet overquote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zonder die relschoppers zeker. Gelukkig zijn er ook heel veel die wel gezellig meedoen, kijk alleen maar hier op FOK! Fijn!
Ja, of de capuchonnetjes in de voetbalstadions.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zonder die relschoppers zeker. Gelukkig zijn er ook heel veel die wel gezellig meedoen, kijk alleen maar hier op FOK! Fijn!
Dat kan nog steeds weet ik dankzij dit schitterende, recente nieuwsbericht:quote:Op vrijdag 2 mei 2025 12:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daar wordt gewoon op getraind door de oproerpolitie, hoor. Vroeger kon je je als burger nog aanmelden om relschoppertje te spelen, geen idee of dat nog kan. Mocht je met je vriendjes blokken hout naar ze kegelen en gingen ze bijvoorbeeld oefenen om er eentje uit jouw groep te halen. Dan moest je het niet in je hoofd halen om daartussen proberen te komen want dan kon je het krijgen.
Wat suggereer je precies met die laatste zin dan?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:15 schreef Zoddie het volgende:
Was op de sportschool vanmiddag en stond de NOS aan op TV, geen geluid maar de beelden waren met name van de Politie daar, de menigte was ver weg op de achtergrond.
Ik zeg niet dat het expres is maar....tis wel weer typisch.
nou enquote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jawel. Want de goeden worden er zo ook op aangekeken.
Dat is het echt erge en enge, je hebt het hier over derde/vierde-generatie. Het zou juist beter moeten worden.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:34 schreef Poefbank het volgende:
Het ettert nu al lang genoeg door zodat men inmiddels kan zeggen dat het gewoon Nederlanders zijn.
Nou, stel jij hebt een broer die is zwaar crimineel maar jij niet. Jullie familie wordt daar op aangekeken terwijl bijna iedereen gewoon normaal meedraait. Snap je?quote:
ja we kunnen het altijd wel over zielige mensen hebben, dat ze zo fantastisch zijn dat ze niet de misdaad ingaan en werken voor hun geld, maar dat is gewoon niet relevant in dit topicquote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, stel jij hebt een broer die is zwaar crimineel maar jij niet. Jullie familie wordt daar op aangekeken terwijl bijna iedereen gewoon normaal meedraait. Snap je?
Wat is daar erg aan?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, stel jij hebt een broer die is zwaar crimineel maar jij niet. Jullie familie wordt daar op aangekeken terwijl bijna iedereen gewoon normaal meedraait. Snap je?
Ik voegde er alleen wat aan toe. Dat is alles.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja we kunnen het altijd wel over zielige mensen hebben, dat ze zo fantastisch zijn dat ze niet de misdaad ingaan en werken voor hun geld, maar dat is gewoon niet relevant in dit topic
het gaat om dat grote uitschot wat keer op keer dit land naar vernieling helpt en niets bijdraagt, een smet op de samenleving
ja dat wekt de indruk dat je het probleem niet wil erkennen en liever over iets anders begintquote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik voegde er alleen wat aan toe. Dat is alles.
Eh nee, jij wel? Maar dit is toch gewoon hoe het werkt. Kom je uit een slechte familie dan zul je extra je best moeten doen. Dit is de enige manier waarop mensen uit goede families hun best blijven doen om kinderen goed op te voeden.quote:
Oh nee, dat bedoel ik niet. Want dat probleem is er, huizenhoog.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja dat wekt de indruk dat je het probleem niet wil erkennen en liever over iets anders begint
De hele familie hoeft toch niet slecht te zijn? Die redenatie snap ik niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Eh nee, jij wel? Maar dit is toch gewoon hoe het werkt. Kom je uit een slechte familie dan zul je extra je best moeten doen. Dit is de enige manier waarop mensen uit goede families hun best blijven doen om kinderen goed op te voeden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |