Maar je durft hem er niet bij te roepen he?quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:18 schreef Solotovski het volgende:
Ik mis een zeker iemand in dit topique
We weten allemaal dat hij @CoolGuy bedoelde toch? Hoeven we geen doekjes om te winden toch?quote:Op donderdag 1 mei 2025 17:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar je durft hem er niet bij te roepen he?
Nauwelijksquote:Op donderdag 1 mei 2025 17:11 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ja. Maar vergeleken met niet, is het toch beter.
Wanneer iemand het (te) warm heeft verschilt nogal per persoon.quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:34 schreef Marsenal het volgende:
Tegen de tijd dat mijn huis echt opgewarmd is, is de zomer alweer voorbij, een airco in huis heb ik echt nog nooit nodig gehad. Verbaasd mij wel een beetje, deze cijfers.
De warmte aan de achterkant moet je niet vergeten. Dat gaat gewoon door.quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:26 schreef 215 het volgende:
In plaats van een mobiele airco kan je ook de deur van de koel-kast open laten staan. Heeft ongeveer hetzelfde effect.
Nou Jannie, dat is precies wat hij bedoeldequote:Op donderdag 1 mei 2025 18:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De warmte aan de achterkant moet je niet vergeten. Dat gaat gewoon door.
Ik heb de airco aangeschaft voor verwarmen, inmiddels is het mijn enige verwarming die ik gebruik. Heb nog wel blaaskacheltjes en IR paneeltje achter de hand maar die gebruik ik tot nog toe niet.quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:34 schreef Marsenal het volgende:
Tegen de tijd dat mijn huis echt opgewarmd is, is de zomer alweer voorbij, een airco in huis heb ik echt nog nooit nodig gehad. Verbaasd mij wel een beetje, deze cijfers.
Mijn huis helaas niet.quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:34 schreef Marsenal het volgende:
Gister avond voor het eerst dit jaar een tijdje de deuren tegenover elkaar open gezet om de temperatuur in ieder geval niet nog hoger te laten ophogen. Bij aanwezige of voorspelde warmte probeer ik dat elke avond te doen. Dat scheelt gewoon dagen voordat het te warm wordt in huis.quote:Op donderdag 1 mei 2025 19:22 schreef StateOfMind het volgende:
Vorig jaar (of het jaar ervoor) met die vroege hittegolf, was het al vroeg in de zomer 29-30 graden in de woonkamer, en als de warmte eenmaal in de muren zit gaat het er heel langzaam weer uit.
Heb nu sowieso binnen alles open staan, en de balkondeur en de ramen gaan dicht zodra het buiten warmer is als binnen, en pas weer open als het buiten minder warm is als binnen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 20:36 schreef 215 het volgende:
[..]
Gister avond voor het eerst dit jaar een tijdje de deuren tegenover elkaar open gezet om de temperatuur in ieder geval niet nog hoger te laten ophogen. Bij aanwezige of voorspelde warmte probeer ik dat elke avond te doen. Dat scheelt gewoon dagen voordat het te warm wordt in huis.
Ik weet wel zeker dat ik beter af met airco. Was een prima keuze.quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:38 schreef Bart2002 het volgende:
Zo dodelijk vermoeiend die mensen die steeds maar bezig zijn met nieuwe shit installeren en denken dat ze daarmee beter af zijn.
Ja, kan ik me ook wel aan storen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:38 schreef Bart2002 het volgende:
Zo dodelijk vermoeiend die mensen die steeds maar bezig zijn met nieuwe shit installeren en denken dat ze daarmee beter af zijn.
En dan doen alsof het de beste uitvinding is sinds het gesneden brood.
Ik bedoel al die wiseguys die zich beter voelen dan de rest wegens hun strategisch slimme aankopen.
Het houdt nooit op, niet vanzelf.![]()
In elke kamer vind ik niet zo functioneel. Woonkamer wordt het eigenlijk nooit warmer dan 25 graden wat ik voor een woonkamer niet eens onprettig vind als ik zomerse kleding aan heb. Slaap- en werkkamer wil ik daarentegen wel kouder hebben.quote:
Het is bijzonder storend inderdaad. Ondertussen zijn we op weg naar de ondergang. Die hedonistische attitude is best walgelijk. Vooruitgang door puur consumentisme is de religie.quote:
Die meten hun eigenwaarde af aan die gadgets. Beetje raar om daar hier mee te gaan snoeven. Reactie is doorgaans ookquote:Op donderdag 1 mei 2025 21:43 schreef Bart2002 het volgende:
Op Tweakers is die attitude helemaal onverteerbaar trouwens.
Al die slimme weggetjesweters. Zo dodelijk saai.
Die mensen zijn niet bezig met echt leven. Dat komt allemaal later pas.Eerst en vooral allemaal domme shit doen om je beter te voelen.
Prutser. Hoe kan een ding van 20K+ nou "gratis" zijn.quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:44 schreef Jahr00n het volgende:
Ik koel gratis met bodem warmtepomp. Hele jaar door het huis op 22 graden
Een zekere mod, die zich erg cool vindtquote:Op donderdag 1 mei 2025 21:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Die meten hun eigenwaarde af aan die gadgets. Beetje raar om daar hier mee te gaan snoeven. Reactie is doorgaans ookin plaats van
Ik denk dat ik misschien wel weet wie…quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een zekere mod, die zich erg cool vindt![]()
, heeft daar ook een handje van, om te pas en te onpas toch even terloops te melden wat ie allemaal heeft.
quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik denk dat ik misschien wel weet wie…
Met een goed geïsoleerd huis kun je juist de warmte goed buitenhouden, toch?quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:13 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik behoor tot de categorie "overwegen" want het wordt hier altijd zo fucking heet in de zomer, het is niet te harden, dat zijn de nadelen van een (te) goed geïsoleerd huis.
Beetje overdreven man, het gaat over airco, niet over een Neuralink ofzoquote:Op donderdag 1 mei 2025 21:38 schreef Bart2002 het volgende:
Ik bedoel al die wiseguys die zich beter voelen dan de rest wegens hun strategisch slimme aankopen.
* Jan_Onderwater kan lekker thuis werken tijdens een hittegolf, dik over de 30 buiten, 21-22 op mijn thuiskantoor onder het dak. Slapen in een koele kamer. Op zonnige dagen in het stookseizoen "gratis" de keet warm.quote:Op donderdag 1 mei 2025 21:38 schreef Bart2002 het volgende:
Dit dus. Nog afgezien van de herrie die ze maken.quote:Op donderdag 1 mei 2025 18:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Nou Jannie, dat is precies wat hij bedoelde
Een mobiele airco zuigt zoveel lucht uit je huis dat door alle kieren en gaten er extreem veel warme buitenlucht naar binnen komt wat een mobiele airco O.a. zo kut maakt
Snoeven is voor de onzekeren.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 10:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
* Jan_Onderwater kan lekker thuis werken tijdens een hittegolf, dik over de 30 buiten, 21-22 op mijn thuiskantoor onder het dak. Slapen in een koele kamer. Op zonnige dagen in het stookseizoen "gratis" de keet warm.
Nou ja ik heb al vanaf 1993 Airco (altijd Daikin) maar daar zal je mij niet over horen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 11:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Neuh, ik jaag Bartje graag op de kast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |