Niet eens 40/45. @Haags is teleurgesteld.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:12 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij ligt het ergens rond de 44/45, schiet de afgelopen jaren wel met duizenden euro's per jaar omhoog
hmm das wel vervelend voor jequote:Op donderdag 1 mei 2025 09:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Allemaal chronisch. Je wilt niet weten hoe lang mijn medisch dossier is bij het ziekenhuis
Kan niet altijd feest zijnquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Niet eens 40/45. @:haags is teleurgesteld.
Hier gingen ze daar niet in mee helaas.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:09 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik zal het vanmiddag even netjes vragen aan m'n baas.
Mijn stad staat de wijk waar in woon bekend achterstandswijk, maar dat ik vind wel meevallen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:12 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Exact daarom is er gewoon een fatsoenlijke stap tussen de huidige sociale huur en particuliere huur nodig.Je kan het de scheefwoners echt niet kwalijk nemen dat ze verkassen naar iets wat "bij hun inkomen past", gezien hoeveel ze er dan qua woning op achteruit gaan.
Ja, compleet logisch dat je lekker blijft zitten waar je zit.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Mijn stad staat de wijk waar in woon bekend achterstandswijk, maar dat ik vind wel meevallen.
Verder winkels, park, bos en zwembad dichtbij. Ik woon ook niet ver het centrum. Ik vind het ideale locatie.
Idd.quote:
ja dat snap ik. Is ook niet raarquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Idd.
Ik probeer te genieten van het leven. Ook al heb ik soms van die dagen dat ik gewoon depri ben.
quote:Op donderdag 1 mei 2025 08:26 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Goh, dan waren we nog optimistisch dat dat pas zou gebeuren na een orkaan.
@:Recce
hier was het zwembad dicht en zou op die plek een hele wijk gebouwd worden waar weer 30 gezinnen een huisje konden krijgen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Mijn stad staat de wijk waar in woon bekend achterstandswijk, maar dat ik vind wel meevallen.
Verder winkels, park, bos en zwembad dichtbij. Ik woon ook niet ver het centrum. Ik vind het ideale locatie.
Dat zekers. Ik hoop binnenkort weer op mijn volledige uren weer te kunnen werken.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:18 schreef IJsdraakje het volgende:
En geeft denk ik ook wel rust dat mocht je dankzij je gezondheid minder kunnen werken, je alsnog lekker kan blijven zitten waar je zit? @:esf1gamer
Wordt het zwembad daadwerkelijk gebruikt of is het drie weken in de zomer dat het druk is en verder niet?quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:20 schreef gianni61 het volgende:
[..]
hier was het zwembad dicht en zou op die plek een hele wijk gebouwd worden waar weer 30 gezinnen een huisje konden krijgen.
Maar gelukkig hebben de zwembadliefhebbers zo lang gelobbied dat het zwem weer open gaat en er weer niks nieuws gebouwd kan worden
Geen idee, hier ben je 10-15x een dubbel gemiddeld jaarinkomen kwijt. De meeste mensen huren gewoon hun hele leven, is hier doodnormaal om geen huis te kopen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 08:37 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik zit een ander artikel te lezen over hetzelfde onderzoek en die zijn lang niet zo positief.
[..]
Dit werd overigens neutraal vermeld in het artikel. Maar zes keer een dubbel gemiddeld jaarsalaris nodig voor een woning?
Je krijgt maar een hypotheek die wat, grofweg 4x je jaarinkomen is dacht ik?
En dat 6x een dubbel salaris nodig is voor een woning is toch ook geen toestand waar we blij mee moeten zijn?
Ik vond de hele huizenmarkt in Zwitserland ingewikkeld. Was blij dat dat voor me geregeld werd.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Geen idee, hier ben je 10-15x een dubbel gemiddeld jaarinkomen kwijt. De meeste mensen huren gewoon hun hele leven, is hier doodnormaal om geen huis te kopen.
nou het zwembad wordt zeker gebruikt en is ook stampvol in de zomermaanden, maar het draait wel verlies en is een bodemloze put waar gemeenschapsgeld in moet.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:21 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Wordt het zwembad daadwerkelijk gebruikt of is het drie weken in de zomer dat het druk is en verder niet?
Op zich valt er ook wel wat te zeggen voor voorzieningen binnen x km.
Ik lees ook plannen dat ze het zwembad hier willen sluiten en dan willen verplaatsen naar een nieuw te bouwen wijk aan de zuidkant van mijn stad. Alleen waar zwembad nu staat kan je niet echt nieuwe woningen bouwen, want er staat klimhal en studentenflats. Als er ergens bezwaar kan worden gemaakt voor de verplaatsing van het zwembad dan doe ik graag aan mee.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:20 schreef gianni61 het volgende:
[..]
hier was het zwembad dicht en zou op die plek een hele wijk gebouwd worden waar weer 30 gezinnen een huisje konden krijgen.
Maar gelukkig hebben de zwembadliefhebbers zo lang gelobbied dat het zwem weer open gaat en er weer niks nieuws gebouwd kan worden
Ja dan zou ik zelf ook blijven zitten.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Sociale huur. 7 jaar terug verdiende genoeg om nog sociaal te huren. Nu verdien ik teveel voor sociale huur.
Ik heb zoveel medische problemen dan kopen ook niet echt optie is. Wat ik als hypotheekbedrag kan lenen is er niet veel aanbod en wat qua aanbod er is dan ga ik woongenot (oppervlakte en energiezuinig) achteruit.
quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik vond de hele huizenmarkt in Zwitserland ingewikkeld. Was blij dat dat voor me geregeld werd.
Ja is het ook. Moest het allemaal zelf uitzoeken toen ik hier kwam, wel veel van geleerdquote:Op donderdag 1 mei 2025 09:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik vond de hele huizenmarkt in Zwitserland ingewikkeld. Was blij dat dat voor me geregeld werd.
Dan snap ik de keuze voor (voorlopig) behoud wel, een locatie voor zwemlessen is ook gewoon een investering die vanuit de staat mag komen. Want plannen voor woningbouw zijn leuk, maar ervaring leert ook dat daar enorm veel heen en weer gekiept wordt voor er daadwerkelijk wat concreets gevormd wordt.quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:23 schreef gianni61 het volgende:
[..]
nou het zwembad wordt zeker gebruikt en is ook stampvol in de zomermaanden, maar het draait wel verlies en is een bodemloze put waar gemeenschapsgeld in moet.
En het zou zeker zonde zijn als dat weg zou vallen voor de regio.
maar van de andere kant is bouwgrond ook heel schaars en zijn er ook hier genoeg mensen die graag een woning zouden willen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |