https://www.thescottishsu(...)uthport-murders-mum/quote:Ja, Lucy Connolly, de echtgenote van een Britse conservatieve gemeenteraadslid, is daadwerkelijk gearresteerd en veroordeeld voor het aanzetten tot rassenhaat via een bericht op sociale media. Op 29 juli 2024, kort na een tragisch incident waarbij drie jonge meisjes omkwamen in Southport, plaatste Connolly een bericht op X (voorheen Twitter) waarin ze opriep tot massale deportatie en het in brand steken van hotels die asielzoekers huisvesten. Ze sloot haar bericht af met de opmerking: “Als dat me racistisch maakt, so be it.” 
Het bericht werd binnen enkele uren meer dan 310.000 keer bekeken en leidde tot aanzienlijke verontwaardiging. Hoewel Connolly het bericht later verwijderde en verklaarde dat ze handelde op basis van onjuiste informatie, werd ze aangeklaagd voor het publiceren van materiaal dat rassenhaat aanwakkert. Op 17 oktober 2024 werd ze veroordeeld tot een gevangenisstraf van 31 maanden.  
De zaak heeft geleid tot een breder debat over de grenzen van vrijheid van meningsuiting en de rol van sociale media bij het verspreiden van haatzaaiende uitlatingen. Sommige publieke figuren, waaronder voormalig minister Suella Braverman en voormalig premier Liz Truss, hebben de straf als “buitensporig” bestempeld en opgeroepen tot haar vrijlating. 
Connolly heeft inmiddels beroep aangetekend tegen haar straf, waarbij ze aanvoert dat de rechter onvoldoende rekening heeft gehouden met verzachtende omstandigheden. 
Samenvattend: Lucy Connolly is gearresteerd, schuldig bevonden en veroordeeld voor het aanzetten tot rassenhaat via een bericht op sociale media.
Jazeker.quote:Op woensdag 30 april 2025 23:18 schreef VoMy het volgende:
plaatste Connolly een bericht op X (voorheen Twitter) waarin ze opriep tot massale deportatie en het in brand steken van hotels die asielzoekers huisvesten
He wat onhandig zeg.
Poeh ja lijkt China wel je mag ook niks meer zeggen tegenwoordigquote:Op woensdag 30 april 2025 23:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jazeker.
Een bericht in emotie als moeder, vrouw, en medewerker in de kinderopvang.
Dat je er dan 31 maanden echt voor de bak in moet is gewoon eng man.
Ja, al die emotie maakt inderdaad dat een mens niets anders kan doen dan oproepen tot massadeportaties en brandstichting.quote:Op woensdag 30 april 2025 23:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jazeker.
Een bericht in emotie als moeder, vrouw, en medewerker in de kinderopvang.
Dat je er dan 31 maanden echt voor de bak in moet is gewoon eng man.
Dat is 'onhandig' omdat hij het er stiekem wel mee eens is, maar he, "dat mag je niet meer zeggen tegenwoordig".quote:Op woensdag 30 april 2025 23:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
... In brand steken van plaatsen waar mensen in verblijven???
Hoe is dat 'onhandig'? Dat is gewoon oproepen tot moord, op nog eens de meest walgelijke en pijnlijke wijze denkbaar.
Ooh oké danquote:Op woensdag 30 april 2025 23:34 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ze hoeft maar 40% van haar straf daadwerkelijk uit te zitten.
Dit is gewoon een oproep tot geweld. En daar wordt de grens getrokken.quote:waarin ze opriep tot massale deportatie en het in brand steken van hotels die asielzoekers huisvesten.
Als je al die shittopics in de Uk had gemaakt zat je 10 jaar vastquote:Op woensdag 30 april 2025 23:37 schreef Mikeytt het volgende:
Oproepen tot massamoord op gruwelijke wijze... linkse hobby's om dit te verbieden indd.
Je mag ook niets meer, pfff.
Verhuis alsjeblieft naar het VK.quote:Op woensdag 30 april 2025 23:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Doe niet zo naïef mafkees.
Iedereen ziet dat daar nog net geen burgeroorlog is.
Ja en dan kwam jij nooit meer vrij maar gelukkig voor jou zijn we gewoon in Nederland hequote:Op woensdag 30 april 2025 23:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je al die shittopics in de Uk had gemaakt zat je 10 jaar vast
Dit is wekelijks wel in het nieuws daar.quote:
Nou aangezien het nieuwsbericht bijna een jaar oud is gaan we van jou hier dus 52 berichten uit de UK zien waar doden door islamitisch geweld zijn geweest om het actueel te maken.quote:Op woensdag 30 april 2025 23:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind de UK een enge plek worden.
Wekelijks springen de doden door islamistisch geweld en straat criminaliteit om je oren.
Nee hij niet want past in het narratief.quote:Op woensdag 30 april 2025 23:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je al die shittopics in de Uk had gemaakt zat je 10 jaar vast
Een stevig gesprek op het politie buroquote:Op donderdag 1 mei 2025 06:39 schreef Filosoofert het volgende:
Wel een erg hoge straf, maar om nou te zeggen "onhandig"?
Ej TS, ff een hypothetische situatie:
Er zijn varkenskoppen neergegooid op de plek waar men een moskee wil gaan bouwen, de toekomstige imam is zeer verdrietig en emotioneel en roept op om de wijk in te gaan en de buren kapot te maken. Wat dan?
Ik zou willen dat deze vent werd opgepakt maar ben benieuwd wat jij vindt...
Je klinkt als een booslim na een belediging van de profeet of koran.quote:Op woensdag 30 april 2025 23:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind het te ver gaan.
Er waren wel net 3 kleine meisjes doorgestoken
Ga naar Google streetview en dan naar een willekeurige plaats aan de kust. Niks dan doffe ellende die je te zien krijgt.quote:Op donderdag 1 mei 2025 08:13 schreef Mutant01 het volgende:
De hele Engelse samenleving is in ernstig verval, maar het is natuurlijk het makkelijkst om moslims de schuld te geven of asielzoekers
Bekijk deze YouTube-video
https://youtube.com/shorts/XfV5R_NrLuI?si=LJob0IffEw2UGLI
Steden in zowel het noorden als het zuiden kennen geweld en criminaliteit van jeugdbendes. En het loopt er de spuigaten uit.
/End of threadquote:Op woensdag 30 april 2025 23:20 schreef VoMy het volgende:
Ik had dat laatst ook. Beide handen vol drankjes, komt er een voetbal aangerold, ik denk die trap ik even fluks terug, en pardoes had ik een tweet de wereld in geslingerd dat hotels met buitenlanders tot debgrond toe moesten worden afgefikt.
Zo onhandig.
quote:Op donderdag 1 mei 2025 09:55 schreef JopieKlaassen het volgende:
Wat me laatst toch is overkomen. Ik had een meningsverschil met een collega en toen heb ik op facebook zijn adresgegevens gedeeld met het verhaal dat daar een pedofiel woont en een oproep om hem te lynchen. Tering, wat was dat onhandig van me.
Ik snap dit soort post nooit. Als je al inheems tuig hebt, is extra uitheems tuig toch niet praktisch?quote:Op donderdag 1 mei 2025 08:13 schreef Mutant01 het volgende:
De hele Engelse samenleving is in ernstig verval, maar het is natuurlijk het makkelijkst om moslims de schuld te geven of asielzoekers
https://youtube.com/shorts/XfV5R_NrLuI?si=LJob0IffEw2UGLI
Steden in zowel het noorden als het zuiden kennen geweld en criminaliteit van jeugdbendes. En het loopt er de spuigaten uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |