https://radar.avrotros.nl(...)-miljoen-liter-61534quote:Geen zwembad, geen lekkages, geen druppel te zien, maar wel een jaarafrekening voor 2 miljoen liter water van meer dan 3000 euro. Voor een echtpaar dat normaal 76.000 liter per jaar is dat volstrekt onverklaarbaar.
Toch blijft waterbedrijf Vitens erbij: het water is écht verbruikt. Met nul bewijs, maar wél een forse rekening.
En overstappen? Dat kan dus niet. Fons gaat in gesprek met Vitens.
Kan maar wil niet zeggen dat het ook zo is.quote:Op dinsdag 29 april 2025 08:18 schreef quo_ het volgende:
Het waterbedrijf kan best gelijk hebben.
Het extra verbruik bedraagt 2000-76=1924 m3
Dat komt neer op (1924 x1000) / (8760 x 60) = 3,66 liter per minuut.
Dat komt overeen met een kraan die nog niet eens half open staat. met een defect overstort ventiel op je warmwatervoorziening kom je daar al op.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingenquote:Op dinsdag 29 april 2025 08:43 schreef Filosoofert het volgende:
Dat bedrag is gebaseerd op de meterstand neem ik aan? Dan is óf de meter kapot óf meneer heeft een paar zwembaden gevuld.
Dat water moet echter wel ergens heen en een kuub of 5 per dag gaat na een tijdje wel opvallen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 08:18 schreef quo_ het volgende:
Dat komt overeen met een kraan die nog niet eens half open staat. met een defect overstort ventiel op je warmwatervoorziening kom je daar al op.
Ik ben dat wel heel benieuwd wat voor constructie geen gesloten lus heeft op de plek waar dat ventiel zit.quote:Op dinsdag 29 april 2025 08:18 schreef quo_ het volgende:
Gelukkig maar. Als het bedrag er net wel op stond, dan had je sowieso nu andere smileys gebruikt.quote:Op dinsdag 29 april 2025 08:22 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik neem aan dat je de standen van de afgelopen jaren met elkaar kunt vergelijken?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat waarschijnlijk de komma verkeerd is afgelezen. Dat is ons ook eens gebeurd door een meteropnemer van Eneco. Gelukkig konden ze bij Eneco wel bedenken dat een verbruik van 9000GJ (omgerekend bijna 300.000m3 aardgas) wellicht wat veel is voor een woning. Moest er wel achteraan bellen, want de automatische facturering probeerde een half miljoen van onze rekening te halen en dat stond er net niet op
Om er op die manier 2000 kuub water doorheen te jagen moet je elk uur je CV bijvullen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 08:18 schreef quo_ het volgende:
Er van uit gaande dat deze situatie (defect o.i.d.) direct in gegaan is na de vorige uitlezing van de meterstand? Anders moet het verbruik per minuut nog weer hoger liggen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 08:18 schreef quo_ het volgende:
Vandaar dat het zo duur is!quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:58 schreef Kopiko het volgende:
Wellicht is hier sprake van een illegale saffraanwasserij
Armoedzaaierquote:Op dinsdag 29 april 2025 08:22 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik neem aan dat je de standen van de afgelopen jaren met elkaar kunt vergelijken?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat waarschijnlijk de komma verkeerd is afgelezen. Dat is ons ook eens gebeurd door een meteropnemer van Eneco. Gelukkig konden ze bij Eneco wel bedenken dat een verbruik van 9000GJ (omgerekend bijna 300.000m3 aardgas) wellicht wat veel is voor een woning. Moest er wel achteraan bellen, want de automatische facturering probeerde een half miljoen van onze rekening te halen en dat stond er net niet op
Die wilde mij dan weer het teveel betaalde voorschot niet terugbetalen omdat de watermeter wel niet zou deugen en die dingen regelmatig vervangen zouden moeten worden, volkomen in strijd met hun eigen voorwaarden. Ook weer een monopolist die ondernemertje speelt.quote:Op dinsdag 29 april 2025 09:51 schreef Idisrom het volgende:
Vitens is een monopolist. Het is jammer dat je bijvoorbeeld niet kunt over stappen naar Waterbedrijf Groningen.
Steeds meer mensen laten frisdrank staan en drinken koffie thee of waterquote:Op dinsdag 29 april 2025 08:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat water moet echter wel ergens heen en een kuub of 5 per dag gaat na een tijdje wel opvallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |