Excuses als er al een topic over was, dan mag dit bericht daarnaartoe verhuisd worden.quote:
Dader moord Franse moskee meldt zich op politiebureau in Italië
De man die vrijdag een biddende moslim in een Franse moskee heeft doodgestoken, heeft zichzelf aangegeven bij de politie in Italië.
Dat stelt de officier van justitie uit het Franse Alès, Abdelkrim Grini. De verdachte zou zichzelf bij een politiebureau in het Italiaanse Pistoia hebben gemeld.
De steekpartij vond vrijdagochtend plaats in het dorp La Grand-Combe. Een man stak er in een moskee een jongeman neer. Dat gebeurde met tientallen messteken. De dader zou het ook hebben gefilmd met zijn telefoon terwijl hij beledigingen schreeuwde over de islam. Het slachtoffer, een twintiger uit Mali, kwam om het leven.
Over de dader was al bekend dat hij in 2004 is geboren in Lyon en de Franse en Bosnische nationaliteit heeft. Hij was sinds vrijdag op de vlucht. De politie omschreef hem eerder als ‘potentieel extreem gevaarlijk’.
Grini sprak zijn ‘grote tevredenheid’ uit over de aanhouding van de moordverdachte. Die zou na een klopjacht ‘geen andere keuze hebben gehad dan zich aan te geven’.
De moord veroorzaakte heel wat ophef in Frankrijk. De minister van Binnenlandse Zaken, Bruno Retailleau, trok zondag naar de plaats van de steekpartij om de lokale moslimgemeenschap te ontmoeten. President Emmanuel Macron zei op X dat er geen plek is in Frankrijk voor racisme en haat wegens iemands geloof.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was Miss wel andersomquote:Een man stak er in een moskee een jongeman neer.
quote:Het slachtoffer, een twintiger uit Mali, kwam om het leven.
Over de dader was al bekend dat hij in 2004 is geboren
Dat klopt denk ik wel. Werd ook in het bericht over de moord vermeld, zie aanvulling in de OP (in de spoiler).quote:Op maandag 28 april 2025 15:21 schreef Filosoofert het volgende:
Tientallen messteken bah bah, fijn dat ze hem hebben.
Overigens
[..]
Was Miss wel andersom
[..]
Onderweg naar zijn vaderland Bosnië en dan in Italië opeens bij zinnen komen?quote:Op maandag 28 april 2025 15:38 schreef Qarrad het volgende:
Ik vraag me af hoe iemand die zo'n waanzinnig gewelddadige moord heeft gepleegd het nog tot Italië redt.
Of hij voelde zich gewoon opgejaagd wild en besloot eieren voor zijn geld te kiezen.quote:Op maandag 28 april 2025 18:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Onderweg naar zijn vaderland Bosnië en dan in Italië opeens bij zinnen komen?
Jij kwam er vandaag pas mee aan gescheten. Het was koningsdagweekend, even geen ellende maar FEEST. 🎉🍻🍾quote:Op maandag 28 april 2025 18:27 schreef recursief het volgende:
Ik vind het trouwens ontzettend treurig dat we kennelijk zo een hypocriet land zijn geworden dat deze moord zo goed als doodgezwegen wordt. Maak van "moskee" "kerk" en er barst een storm van verontwaardiging los.
Waarom reageer je alsof ik je aanval? Meteen ook op de persoon, alsof ik de oorzaak ben?quote:Op maandag 28 april 2025 18:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij kwam er vandaag pas mee aan gescheten. Het was koningsdagweekend, even geen ellende maar FEEST. 🎉🍻🍾
Oh god, daar gaan we weer hoor. De selectieve verontwaardiging komt er weer aan te pas.quote:Op maandag 28 april 2025 18:27 schreef recursief het volgende:
Ik vind het trouwens ontzettend treurig dat we kennelijk zo een hypocriet land zijn geworden dat deze moord zo goed als doodgezwegen wordt. Maak van "moskee" "kerk" en er barst een storm van verontwaardiging los.
Allemachtig , dat is nummer twee al die zich kennelijk aangevallen voelt. Doe ff normaal joh.quote:Op maandag 28 april 2025 18:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Oh god, daar gaan we weer hoor. De selectieve verontwaardiging komt er weer aan te pas.
Ja, dit is compleet gestoorde daad van een imbeciel die ze wat mij betreft van een kerktoren mogen flikkeren - zo goed?
Beetje lange tenen? Je zinspeelt er toch overduidelijk op dat de meesten hier het niet erg vinden dat er een biddende moslim overhoop is gestoken? Dat is toch je insteek. Dat moet je niet gaan janken als daarop op deze wijze gereageerd wordt.quote:Op maandag 28 april 2025 18:44 schreef recursief het volgende:
[..]
Allemachtig , dat is nummer twee al die zich kennelijk aangevallen voelt. Doe ff normaal joh.
Heb je een bron voor je bewering dat er meer media aandacht zou zijn geweest als het hier om een Christen zou zijn gegaan?quote:Op maandag 28 april 2025 18:27 schreef recursief het volgende:
Zo is dat. Dat valt me ook op. Deze dader had het op een islamiet gemunt.quote:Op maandag 28 april 2025 18:27 schreef recursief het volgende:
Lezen is een kunst he. Ik heb het nergens specifiek over Fok of Fok-users. En dat dat mijn insteek zou zijn is ook maar een gok toch? Je had het me ook kunnen vragen in plaats van maar te gokken wat ik bedoel.quote:Op maandag 28 april 2025 18:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Beetje lange tenen? Je zinspeelt er toch overduidelijk op dat de meesten hier het niet erg vinden dat er een biddende moslim overhoop is gestoken? Dat is toch je insteek. Dat moet je niet gaan janken als daarop op deze wijze gereageerd wordt.
👋quote:Op maandag 28 april 2025 19:02 schreef recursief het volgende:
[..]
Lezen is een kunst he. Ik heb het nergens specifiek over Fok of Fok-users. En dat dat mijn insteek zou zijn is ook maar een gok toch? Je had het me ook kunnen vragen in plaats van maar te gokken wat ik bedoell.
Het is toch gewoon zo, als het een kerkganger was geweest die door een moslim was neergestoken in de kerk waren nu al bij deel 3 geweest door alle standaard opmerkingen van dezelfde personen met hun standaard riedeltje bij elk topic hierover kwijt willenquote:Op maandag 28 april 2025 18:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Beetje lange tenen? Je zinspeelt er toch overduidelijk op dat de meesten hier het niet erg vinden dat er een biddende moslim overhoop is gestoken? Dat is toch je insteek. Dat moet je niet gaan janken als daarop op deze wijze gereageerd wordt.
Dan kan je wel gepikeerd doen, maar ik schreef dit:quote:
Niks Fok, niks users. Geen enkele reden dus om te reageren als door een wesp gestoken.quote:Ik vind het trouwens ontzettend treurig dat we kennelijk zo een hypocriet land zijn geworden dat deze moord zo goed als doodgezwegen wordt.
Misschien zit Rusland er wel achter, wie weet.quote:Op maandag 28 april 2025 19:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is toch gewoon zo, als het een kerkganger was geweest die door een moslim was neergestoken in de kerk waren nu al bij deel 3 geweest door alle standaard opmerkingen van dezelfde personen met hun standaard riedeltje bij elk topic hierover kwijt willen
Selectieve verontwaardiging die diezelfde users anderen verwijten
Je weet dat dit soort reacties komen he.quote:Op maandag 28 april 2025 19:02 schreef recursief het volgende:
[..]
Lezen is een kunst he. Ik heb het nergens specifiek over Fok of Fok-users. En dat dat mijn insteek zou zijn is ook maar een gok toch? Je had het me ook kunnen vragen in plaats van maar te gokken wat ik bedoel.
Nee hoor, meer dan genoeg lokale nieuwsberichten uit het buitenland halen hier de media niet eens. Dit stond vanochtend nog op de voorpagina van de NOS en is ook de nodige aandacht aan geschonken in de internationale media. Disproportioneel veel zelfs voor een tragisch lokaal incident met maar één slachtoffer.quote:Op maandag 28 april 2025 18:27 schreef recursief het volgende:
Inderdaad. Waarom is er in een klein dorp met slechts 3000 inwoners een moskee?quote:Op maandag 28 april 2025 18:52 schreef RamboDirk het volgende:
Moslim uit Mali wordt neergestoken door een Bosnier in een slapend frans plattelands dorpje. Hier gaat veel mis.
Maar dit zullen we nooit weten want dit komt namelijk echt nooit voor.quote:Op maandag 28 april 2025 19:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is toch gewoon zo, als het een kerkganger was geweest die door een moslim was neergestoken in de kerk waren nu al bij deel 3 geweest door alle standaard opmerkingen van dezelfde personen met hun standaard riedeltje bij elk topic hierover kwijt willen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat weet ik, alhoewel ik stiekem hoop dat het een keer niet gebeurt zodat er ook over dit soort onderwerpen eens normale discussies ontstaan zonder persoonlijk gezeik. Ik doe mijn best maar ik heb weinig zin om op eieren te moeten lopen omdat anderen in een reflex schieten.quote:Op maandag 28 april 2025 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je weet dat dit soort reacties komen he.
Is het een keer een topic zonder "verwardier, lage bloedsuikerspiegel" enzovoorts is het nog niet goed.
Ja. Dit is dan ook de enige reden dat je dit geopend hebt.quote:Op maandag 28 april 2025 18:27 schreef recursief het volgende:
🤣🤣🤣quote:Op maandag 28 april 2025 20:01 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat weet ik, alhoewel ik stiekem hoop dat het een keer niet gebeurt zodat er ook over dit soort onderwerpen eens normale discussies ontstaan zonder persoonlijk gezeik. Ik doe mijn best maar ik heb weinig zin om op eieren te moeten lopen omdat anderen in een reflex schieten.
Ik hoorde het vanmiddag op de radio. Was in het nieuws.quote:Op maandag 28 april 2025 18:27 schreef recursief het volgende:
Dat klopt hoor. Als het omgedraaid was geweest was dit topic nu al ongeveer deeltje 5.quote:Op maandag 28 april 2025 18:27 schreef recursief het volgende:
quote:Op maandag 28 april 2025 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat klopt hoor. Als het omgedraaid was geweest was dit topic nu al ongeveer deeltje 5.
Hetzelfde zoals die maffe Chinees in Vancouver. Haalde nog niet eens twee pagina's.
Racisme en moslimhaat.quote:Op maandag 28 april 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
hoe zou dat nu komen
Misschien kun jij me al die voorbeelden geven van onthoofdingen, executies en bombardementen begaan door christenen, hindoes, boeddhisten, atheïsten, agnosten en vliegendspaghettimonster-adepten.
Even voor alle duidelijkheid. Het gaat in dit topic toch over een of andere halve gare die een volstrekt onschuldige moslim afslacht, klopt toch? Weerzinwekkende daad inderdaad.quote:Op maandag 28 april 2025 20:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Racisme en moslimhaat.
En je zit zelf in een topic over een christelijke executie en gaat dan voorbeelden eisen, lol.
Mijn eigen familie is diverser dan heel je provincie bij elkaar.quote:Op maandag 28 april 2025 20:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Racisme en moslimhaat.
En je zit zelf in een topic over een christelijke executie en gaat dan voorbeelden eisen, lol.
We kunnen inderdaad zien hoe weerzinwekkend het is. Er zijn nog net geen krekelgeluiden.quote:
Dat zegt niet zo veel, genoeg mensen die handen schudden met een Fries al heel divers vinden.quote:Op maandag 28 april 2025 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn eigen familie is diverser dan heel je provincie bij elkaar.
Schilder je Duitse helm nog wat rozer.quote:Op maandag 28 april 2025 21:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat zegt niet zo veel, genoeg mensen die handen schudden met een Fries al heel divers vinden.
Op de rest van mijn vragen reageer je niet?quote:Op maandag 28 april 2025 21:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We kunnen inderdaad zien hoe weerzinwekkend het is. Er zijn nog net geen krekelgeluiden.
quote:Op maandag 28 april 2025 21:32 schreef VoMy het volgende:
Kan dit niet gemerged worden met de 6 delen over de klopjacht n deze terroristische moord?
Oh wacht, dader/slachtofferrol is net verkeerd voor de trouwe volgers van dit soort incidenten.
Weerzinwekkende actie verder. Goed dat deze lafbek gepakt is.
Neuzen?quote:Op maandag 28 april 2025 22:46 schreef matspontius het volgende:
En toen bleef het heel stil want inhoudelijke vragen is blijkbaar iets te hoog gegrepen voor de neuzen
Niemand hier begint over “die maffe Chinees” in Vancouver of als “het andersom geweest” was. Jij en recursief beginnen er zelf over. Je doet precies hetzelfde waar je anderen van beticht. Smerig.quote:Op maandag 28 april 2025 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat klopt hoor. Als het omgedraaid was geweest was dit topic nu al ongeveer deeltje 5.
Hetzelfde zoals die maffe Chinees in Vancouver. Haalde nog niet eens twee pagina's.
Ter balans:quote:Op maandag 28 april 2025 19:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit zou ook niet gebeuren bij een "andersommetje".quote:De minister van Binnenlandse Zaken, Bruno Retailleau, trok zondag naar de plaats van de steekpartij om de lokale moslimgemeenschap te ontmoeten.
Je zit weer lekker te insinueren zonder na te denken.quote:Op maandag 28 april 2025 18:27 schreef recursief het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |