I don’t know any president that is better than me, I am the best presidentquote:Geen enkele president na 100 dagen zo impopulair als Trump
De Amerikaanse president Donald Trump is duidelijk minder geliefd dan zijn voorgangers na de eerste honderd dagen in functie. Zelfs in zijn eerste ambtstermijn, van 2017 tot 2021, werd hij ruim drie maanden na de start hoger gewaardeerd.
Uit de jongste opiniepeiling van The Washington Post, ABC News en Ipsos blijkt dat de algemene waardering voor Trump lager is dan twee maanden geleden, kort na de beëdiging.
Economie slechter
Van de volwassen Amerikanen staat 39 procent achter hem, terwijl 55 procent afkeurt hoe hij zijn baan uitvoert. In februari was 45 procent positief en 53 procent negatief. Na de hoge verwachtingen voordat Trump zijn ambt aanvaardde, zeggen de meeste Amerikanen dat de president de economie slechter heeft gemaakt.
Flourish logoA Flourish chart
In Trumps eerste termijn was nog 42 procent positief na honderd dagen.
President Joe Biden kreeg vier jaar geleden na duizend dagen goedkeuring van 52 procent. President Obama in de eerste termijn 69 en in zijn tweede termijn 50 procent.
Lager dan eerdere presidenten
De goedkeuringscijfers van Trump na 100 dagen zijn in beide termijnen lager dan die van welke president dan ook sinds het begin van de peilingen:
quote:Op zondag 27 april 2025 17:44 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-na-eerste-100-dagen
[..]
I don’t know any president that is better than me, I am the best president
Je zal maar op die sinaasappel gestemd hebben
En na 100 dagen zoals bij Trump nu?quote:President Joe Biden kreeg vier jaar geleden na duizend dagen goedkeuring van 52 procent. President Obama in de eerste termijn 69 en in zijn tweede termijn 50 procent.
Staat letterlijk in de opquote:Op zondag 27 april 2025 17:53 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
En na 100 dagen zoals bij Trump nu?
Letterlijk de eerste regel in het artikelquote:
Het is allemaal "MURICA FUCK YEAH!!!" wat je daar allemaal hoort nu hij aan de macht is.quote:
Uhh, nee?quote:Op zondag 27 april 2025 18:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is allemaal "MURICA FUCK YEAH!!!" wat je daar allemaal hoort nu hij aan de macht is.
De Democraten zijn zo goed als uitgestorven en er worden allemaal schandalen rond die partij gevonden.
Ik vind dit ook wel erg vreemd, maar ik neem aan dat er wel gewoon goed onderzoek is gedaan. Sowieso is bijna iedereen dik ontevreden over Musk z'n rol en dat heeft impact op Tesla en hij gaat een stap terug doen.
Ik wil wel geloven dat Trump z'n populariteit daalt, maar dit vind ik wel heel erg opvallend.
Zelfs Trump's propaganda kanaal Fox News zegt hetquote:
In de dieprode staten zoals West-Virginia of Oklahoma is de gemiddelde inwoner een halve gare redneck.quote:Op zondag 27 april 2025 19:28 schreef Hallojo het volgende:
Als je nu nog steeds achter Trump staat ben je wel een speciaal soort debiel hoor
Zo dom zijn ze welquote:Op zondag 27 april 2025 19:58 schreef Shotty het volgende:
Dus 39% van de amerikanen vind het prima dat hun president zijn reet afveegt met hun grondwet…
Wow
Het kan wel wat uitmaken in hoeverre republikeinen in het parlement zich opstellen. Tegen een immens populaire leider zullen ze minder snel moeilijk gaan doen dan tegen iemand waar iedereen alweer tabak van heeft.quote:Op zondag 27 april 2025 22:58 schreef theunderdog het volgende:
Maakt toch niets uit? ja goed, voor de midterms kan het wat uitmaken. maar verder?
Och. Denk dat dat enkel kan gebeuren als men ook kan aantonen dat de Trump Fans flink spijt krijgen van hun stem. Zolang die loyaal blijft, blijft het gaan zoals het gaat.quote:Op zondag 27 april 2025 23:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het kan wel wat uitmaken in hoeverre republikeinen in het parlement zich opstellen. Tegen een immens populaire leider zullen ze minder snel moeilijk gaan doen dan tegen iemand waar iedereen alweer tabak van heeft.
Hoe verklaar je dan dat Fox News eenzelfde beeld laat zien???quote:Op maandag 28 april 2025 00:45 schreef InzolVC het volgende:
Vertrouwen we de peilingen nog?
Deze peilingen worden expres uitgevoerd onder zogenoemde low-information voters (bijvoorbeeld de oudere Boomer-generatie), door organisaties die niet positief staan tegenover Trump, zoals MSNBC enz.
Boomers geloven vaak alles, zelfs dat Trump de neef van Hitler zou zijn. Onder jongeren is echter een groeiende trend richting het conservatisme te zien. Wanneer de boomers er uiteindelijk niet meer zullen zijn zal Trump stijgen in aanzien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |