https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/114406185820566958quote:Trump: ’Amerikaanse schepen moeten gratis door Panama- en Suezkanaal kunnen varen’
Aangepast: 11 min geleden13 min geledenin Buitenland
WASHINGTON - De Amerikaanse president Donald Trump wil dat voortaan alle Amerikaanse schepen gratis door het Panama- en het Suezkanaal mogen varen. „
Die kanalen zouden niet bestaan zonder de Verenigde Staten”, schrijft Trump op Truth Social.
De Amerikaanse president Donald Trump wil dat voortaan alle Amerikaanse schepen gratis door het Panama- en het Suezkanaal mogen varen.
De president heeft zijn minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio de opdracht gegeven om te regelen dat Amerikaanse schepen niet meer hoeven te betalen voor de doorgang.
Dat zou moeten gelden voor zowel militaire als commerciële vaartuigen, stelt Trump.
De Amerikaanse president heeft eerder gezegd dat hij het Panamakanaal in handen wilde krijgen en sloot niet uit dat hij daarbij militaire druk zou gebruiken.
De regering in Panama reageerde dat alleen Panama zal beslissen over de toekomst van het kanaal.
Ik zie mooie kansen voor onze Nederlandse economiequote:Op zondag 27 april 2025 00:07 schreef michaelmoore het volgende:
Die kanalen zouden niet bestaan zonder de Verenigde Staten”, schrijft Trump op Truth Social.
Vandaar .... Peter Stuyvesant .... wij Nederlanders eisen gratis toegang tot JFK .... zonder Nederland zou New York niet bestaan.quote:Op zondag 27 april 2025 02:52 schreef HSG het volgende:
Iedereen die naar de VS reist moet geld betalen (lees: een ESTA aanschaffen maar andersom verwachten ze dat ze overal gratis naar binnen mogen.
Over Canada hetzelfde verhaal.
Zonder Nederlands geld heeft de VS niet kunnen groeien naar de natie die het nu is.quote:Op zondag 27 april 2025 03:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Vandaar .... Peter Stuyvesant .... wij Nederlanders eisen gratis toegang tot JFK .... zonder Nederland zou New York niet bestaan.
Eigenlijk willen we gewoon New York terug hebben. Desnoods met militaire druk. Send in the troops, Dick
Ik vind dat de VS enkele miljarden aan Haïti en Wales mag afstaan, want zonder die landen, had de VS ook niet bestaan. Of nee, ik ben gek. Ik vind eigenlijk dat de VS dan hun gehele kapitaal over mag hevelen aan de nazaten van Hannibal Barca, voor zover we die nog op kunnen zoeken, want als de Punische Oorlogen een andere afloop hadden gehad, dan had de VS waarschijnlijk ook niet bestaan. Of nee, eigenlijk moet dat geld nog naar Kreta, maar hoe dat zit, tsja, tsja, daar mag hij dan zelf over na gaan denken.quote:Op zondag 27 april 2025 00:07 schreef michaelmoore het volgende:
Trump heeft weer een nieuwe brain fart
Het is voor die twee landen de voornaamste bron van inkomen
https://www.telegraaf.nl/(...)zkanaal-kunnen-varen
[..]
https://truthsocial.com/@:realDonaldTrump/114406185820566958
Volgens Trump kunnen alle uitzonderlijke dingen alleen het werk zijn van Amerikanen. En het grootste deel van zijn bevolking is het daar mee eens.quote:Op zondag 27 april 2025 09:08 schreef Shotty het volgende:
Trump runt dat land als een gangster, en zijn cult staat er bij te juichen.
Wat een volk.
Overigens is het suezkanaal echt niet gebouwd door amerikanen. Maar goed, trump laat zich niet tegenhouden door dingen als fatsoen of de waarheid.
Een van de dingen die het een cult maakt inderdaad.quote:Op zondag 27 april 2025 09:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Volgens Trump kunnen alle uitzonderlijke dingen alleen het werk zijn van Amerikanen. En het grootste deel van zijn bevolking is het daar mee eens.
De Amerikanen mogen ons Nederlanders wel eens een keer gaan betalen voor al die wapens die wij hebben gelevered tijdens hun onafhankelijksstrijd. Met rente jaar-over-jaar natuurlijk. Bovendien mogen ze ons weleens compenseren voor het risico dat wij Nederlanders hebben gelopen op oorlog met het Engeland. Ennuh.... waar blijft dat bedankje? Trump mag weleens naar ons toe komen kruipen om ons te bedanken voor hun onafhankelijkheid van het VK.quote:Op zondag 27 april 2025 04:05 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik vind dat de VS enkele miljarden aan Haïti en Wales mag afstaan, want zonder die landen, had de VS ook niet bestaan. Of nee, ik ben gek. Ik vind eigenlijk dat de VS dan hun gehele kapitaal over mag hevelen aan de nazaten van Hannibal Barca, voor zover we die nog op kunnen zoeken, want als de Punische Oorlogen een andere afloop hadden gehad, dan had de VS waarschijnlijk ook niet bestaan. Of nee, eigenlijk moet dat geld nog naar Kreta, maar hoe dat zit, tsja, tsja, daar mag hij dan zelf over na gaan denken.
Nope, de fransen. De britten wilde het niet, want die hadden al een monopolie op een spoorlijn tussen de middelandse en rode zeeen.quote:Op zondag 27 april 2025 09:19 schreef Telefoonvork het volgende:
Ehhh... hadden de BRITTEN niet het Suez-kanaal gegraven?
De piramides zijn ook door de Amerikanen gebouwd 😱quote:Op zondag 27 april 2025 09:16 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Volgens Trump kunnen alle uitzonderlijke dingen alleen het werk zijn van Amerikanen. En het grootste deel van zijn bevolking is het daar mee eens.
"Nah, dat zijn maar bergen stenen, dat kan iedereen. De marketing is wel goed, dus die zal wel Amerikaans zijn."quote:Op zondag 27 april 2025 10:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De piramides zijn ook door de Amerikanen gebouwd 😱
Ik heb me laten vertellen dat de Chinese muur ook nooit tot stand zou zijn gekomen zonder de VS.quote:Op zondag 27 april 2025 10:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De piramides zijn ook door de Amerikanen gebouwd 😱
"Leugens!"quote:Op zondag 27 april 2025 11:30 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat de Chinese muur ook nooit tot stand zou zijn gekomen zonder de VS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |