Haaien-idee
Jo Bonten heeft prikspijt: "Laat je niet gek maken door angst"https://www.nieuwsflits24.nl/jo_bonten_heeft_prikspijt
Vecht- en overlevingsexpert Jo Bonten, bekend om zijn keiharde filmpjes over vechten, overleven, slaan, schoppen en hutten bouwen, maakt in ongezouten woorden duidelijk dat hij diep spijt heeft van zijn coronavaccinatie.
"Ik had gewoon bij mijn eigen gezonde verstand moeten blijven," zegt Bonten. "Maar nee, ik liet me gek maken. Door angst. Door de media. Door zogenaamde leiders als Hugo de Jonge, die ons als een stel bange kleuters in de rij duwden voor een spuitje."
Bonten spaart de voormalig minister niet: "Die man met zijn mooie praatjes en gelakte schoenen heeft bloed aan zijn handen. 'Doe het voor een ander,' zei hij. Wat een bullshit. We werden gewoon massaal onder druk gezet. Groepsdruk. Kuddegedrag. Iedereen moest mee, anders hoorde je er niet meer bij. Alsof we makke schapen waren die zonder vragen naar de slachtbank liepen."
De survivalman, die juist predikt om zelfstandig en sterk te zijn, is zichtbaar woedend over zijn eigen moment van zwakte. "Ik train mijn hele leven om te overleven, om niet te buigen voor druk. En toch ben ik toen gezwicht. Omdat ze inspelen op angst, op emotie. Dat is niet oké. Dat is smerig."
Bonten ziet steeds meer mensen om zich heen kampen met mysterieuze gezondheidsklachten en plotselinge overlijdens. "En iedereen zwijgt. Alsof het er niet toe doet. Nou, voor mij doet het er wél toe. Ik laat me nooit meer bang maken. Nooit meer als een mak lammetje mee in de rij. Volgende keer vertrouw ik alleen nog op mijn eigen instinct. Geen politicus die daar nog tussenkomt."
pindazakje