Dat stond hier ook in het artikel inderdaad, dat dit een goede oplossing was omdat je veel minder tot geen bezwaren krijgt van omwonenden.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:29 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
En remstof, stof van de ballast, platte panelen die sneller vies worden en minder efficiënt zijn.
Zonnepanelen in een weiland in NL zijn ook kolder, met zoveel platte daken die leeg zijn, parkeerplaatsen die te overdekken zijn. Er is geen ruimtetekort dat we in iedere kier panelen moeten proppen die in de praktijk minder werken. Mja. Dan moet je gaan overleggen met mensen en dat is moeilijk.
allemaal olie erop en roeststof en zo....quote:Op vrijdag 25 april 2025 07:48 schreef kwiwi het volgende:
Hier leggen ze nu zonnepanelen tussen treinrails, helemaal geen slecht idee. Krijg je niet overal van die lelijke muren aan zonnepanelen in een weiland e.d. Ook wel wat voor Nederland, met zoveel kilometers aan treinrails.
[ afbeelding ]
Ik dacht dat dit brownies waren en ik las iets over pindakaas.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:46 schreef kwiwi het volgende:
De komkommers (die met de blaadjes) en de pindaas (de andere 3 vakjes) gaan al goedAlleen de 9 vakjes cherrytomaatjes willen nog niet
De grote hongaarse tomatenplant (niet op de foto) groeit ook als een bezetene.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit brownies waren en ik las iets over pindakaas.
Mja, als je geïsoleerd alleen kijkt naar het plaatsen van panelen als een probleem. Maar als je vervolgens de helft minder stroom per paneel krijgt of zo, had je met de helft aan panelen op een plat dak ook uit gekund.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat stond hier ook in het artikel inderdaad, dat dit een goede oplossing was omdat je veel minder tot geen bezwaren krijgt van omwonenden.
Ja. Ik heb daar een mening over. Dakinstallaties kunnen ook niet altijd, snap ik best. Maar er is een hoop dak waar onterecht niets mee gedaan wordt.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die dingen in een weiland proppen is gewoon de goedkoopste optie. Als je ze op een gebouw moet plaatsen zit je weer met de stevigheid van de constructie, bouwvoorschriften, veiligheidsdingetjes, bezwaarschriften bij vergunningen etc. In een weiland is het gewoon in de grond hengsten, aansluiten en klaar.
Nice. Pinda's, wat tof.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:46 schreef kwiwi het volgende:
De komkommers (die met de blaadjes) en de pindas (de andere 3 vakjes) gaan al goedAlleen de 9 vakjes cherrytomaatjes willen nog niet
De grote hongaarse tomatenplant (niet op de foto) groeit ook als een bezetene.
[ afbeelding ]
Tijd voor weekend dus.quote:Op vrijdag 25 april 2025 09:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Snotver, zelfs een nieuwe omgeving opgetuigd voor mij op werk en zelfs die wil me niet laten inloggen
Ja die zaten bij de doos. Ik zag namelijk achteraf pas dat ik een beginnerpakket voor kinderen had gekochtquote:
Hmm, daar zeg je wat. Nooit echt over nagedacht. Ergens had ik denk ik het idee dat je daar ongepelde pinda's moest zaaien of zo.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja die zaten bij de doos. Ik zag namelijk achteraf pas dat ik een beginnerpakket voor kinderen had gekochtEn daar zaten pinda's in. Maar waren gewoon ongeroosterde pinda's volgens mij. Nooit op het idee gekomen om dat te planten eigenlijk.
quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daar zijn we allemaal veel te oud voor.
Het 'zaadje' zag er gewoon uit als die pinda zonder bruine velletje.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:14 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Hmm, daar zeg je wat. Nooit echt over nagedacht. Ergens had ik denk ik het idee dat je daar ongepelde pinda's moest zaaien of zo.
Krijg trek.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het 'zaadje' zag er gewoon uit als die pinda zonder bruine velletje.
[ afbeelding ]
Nice! Ik dacht altijd dat spruitjes als aardappels in de grond groeidenquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:16 schreef DeZwabber het volgende:
Ik heb nu aubergines, augurken, erwten, en spruitjes in de vensterbank staan.
Benieuwd hoeveel daar van gaat komen.
Ja, zowat wel. Ze gaan een nieuwe optuigenquote:
* TheStigsDutchCousin zwaait met wandelstokquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daar zijn we allemaal veel te oud voor.
Hmm. Eens kijken of ik hier thuis iemand kan overtuigen om een bloempot in de tuin op te offeren voor pinda's. Lijkt me supergrappig eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het 'zaadje' zag er gewoon uit als die pinda zonder bruine velletje.
[ afbeelding ]
Ja ben ook benieuwd wat het wordtquote:Op vrijdag 25 april 2025 10:20 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Hmm. Eens kijken of ik hier thuis iemand kan overtuigen om een bloempot in de tuin op te offeren voor pinda's. Lijkt me supergrappig eigenlijk.
*knakt wandelstok*quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
* TheStigsDutchCousin zwaait met wandelstok
quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nice! Ik dacht altijd dat spruitjes als aardappels in de grond groeiden![]()
Moet alleen m'n wortels nog planten.
Even opgezocht, is het dit?quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:22 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Als kind reden we onderweg naar een oom en tante wel eens langs spruitjesvelden. Maffe planten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |