Ik ken ze alleen als drie-punts-sluiting.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:29 schreef Wiedanwel het volgende:
Bestaat er zoiets als een deurslot waarbij je de nachtschoot af kunt sluiten door de klink omhoog te doen?
Het lijkt me ideaal om bijvoorbeeld schuttingpoort en schuurdeur op slot te kunnen doen zonder sleutel.
(Ja, ik besef me dat dit het risico op buitensluiten verhoogt, maar dat lijkt me voor een schuttingpoort overkomelijk)
Ik ook, maar zelfs dan beweeg je alleen de haken en gaat de boel pas op slot met de cilinder.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ken ze alleen als drie-punts-sluiting.
Niet als je met dezelfde draaiknop de boel weer kunt openen. Het gaat me erom om van buitenaf de boel op slot te kunnen doen zonder sleutel.quote:Op woensdag 23 april 2025 22:42 schreef Quyxz_ het volgende:
[ afbeelding ]
Cilinderslot met draaiknop een optie?
Hoe wil je dan weer openen?quote:Op woensdag 23 april 2025 22:46 schreef Wiedanwel het volgende:
Niet als je met dezelfde draaiknop de boel weer kunt openen. Het gaat me erom om van buitenaf de boel op slot te kunnen doen zonder sleutel.
Dus je wilt kunnen afsluiten zonder sleutel, en met sleutel weer ontsluiten? Wellicht zijn mijn cognitieve capaciteiten niet voldoende....quote:
Niks mis met jouw cognitieve capaciteiten, want dat is inderdaad wat ik graag zou willenquote:Op donderdag 24 april 2025 08:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus je wilt kunnen afsluiten zonder sleutel, en met sleutel weer ontsluiten? Wellicht zijn mijn cognitieve capaciteiten niet voldoende....
Ja, maar dat lijkt mij niet bezwaarlijkquote:Op donderdag 24 april 2025 08:27 schreef ToT het volgende:
Dus dan kan elke voorbijlopende Jan Doedel die poort op slot doen?
"ik wil met de auto naar het werk, en met de fiets terug, zijn er auto's waarin mijn fiets past".quote:Op donderdag 24 april 2025 11:39 schreef Wiedanwel het volgende:
Niks mis met jouw cognitieve capaciteiten, want dat is inderdaad wat ik graag zou willen
Dank, dat zijn mooie sloten maar inderdaad niet helemaal wat ik zoek. Ik wil graag dat het sluiten een bewuste handeling is, en alleen als je daadwerkelijk vertrekt.quote:Op donderdag 24 april 2025 12:09 schreef usernaamvergeten het volgende:
Dit bestaat wel, een slot wat automatisch op het nachtslot gaat, maar dat is denk ik niet helemaal wat je zoekt. Overigens denk ik ook niet dat wat je zoekt te vinden is. Wat het meest in de buurt komt is een slot met voordeurbeslag.
https://www.toolstation.n(...)fsluitend-skg/p47036
Nou, nee. Technisch is mijn wens namelijk prima uitvoerbaar. Zie het zelfsluitende slot van nemef, maar dan zonder veer maar een palletje naar de kruk...quote:Op donderdag 24 april 2025 12:44 schreef blomke het volgende:
[..]
"ik wil met de auto naar het werk, en met de fiets terug, zijn er auto's waarin mijn fiets past".
Zoiets?
quote:Op donderdag 24 april 2025 13:33 schreef Wiedanwel het volgende:
Overigens, @:blomke, misschien naief, maar erop vertrouwend dat je niet zit te trollen maar mijn use-case niet begrijpt:
Huis, schuur en poort zijn overdag gewoon van het slot om vrij in en uit te lopen. Bij vertrek draai ik de deur in huis op slot en moeten daarna schuur en poort ook met een sleutel op slot gedraaid worden. Hoe handig zou het zijn als ik de laatste twee handelingen gewoon zonder sleutel zou kunnen doen...
Ik weet het, een echt eerste wereld probleem, maar ook die verdienen het om opgelost te worden
Als het je om luiheid gaat en gemak: je hebt dan nog steeds een sleutel nodig en moet "sleutelen". Neem dan een digitaal codeslot. Ben je er helemaal vanaf: trek 'm achter je dicht en bij thuiskomst even typenquote:Op donderdag 24 april 2025 13:10 schreef Wiedanwel het volgende:
Maar blijkbaar is de markt voor luie mensen niet groot genoeg om zoiets op de markt te zetten. Ik zal me er bij neerleggen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |