De begindagen tot de succesvolle gooi naar hypercommercie heeft weinig toelichting nodig. Ze waren een vrij traditionele en degelijke rockband, maar gitaarmuziek was blijkbaar op zn retour en met de single Clocks als klapper werd al snel de transitie naar zuurstokzoete mantramuziek ingezet.
Helemaal prima verder. Maar die boom van "the beautiful world and the universe" (de hoogte van zn bankrekening) die ze aan het knuffelen waren wordt met Maga bedreigd.
Zoals de topictitel al doet vermoeden wil ik aangeven dat ik hun nieuwe track "and so we pray" wel zo ongeveer het grootste gedrocht vind die tot heden ze hebben uitgebracht.
Het is imho een fantastisch billboard voor alle megakerken die staan te applaudiseren bij de afbraak van de VS en de tentakels naar de wereld. Laat MAGA en het fascisme maar huishouden en bid maar zoveel als mogelijk terwijl we de poorten daarvoor openzetten.
Waar Green Day en andere bands zich duidelijk uitspreken is de niet uitgesproken boodschap van Coldplay aan het plebs dat ze maar moeten bidden voor bestaanszekerheid terwijl zij een significante korting op de belasting ontvangen. Mooi dystopisch nummer voor in je tentje.
Ik heb er niet zo'n probleem mee als artiesten in deze tijden niet op een tijdsbeeld willen reflecteren, maar wanneer mooie werelden schetsen niet meer kan en je toch een beetje op dezelfde toer verder wilt, dan krijg je dit soort "Maga safe" troep.
[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 23-04-2025 17:48:35 ]