quote:Kan ik met mijn kind met OVpay reizen?
Ja, dat kan als je kind een eigen betaalpas heeft.
Goed om te weten
Kinderen tot 4 jaar reizen gratis.
Kinderen tussen 4 en 11 jaar hebben recht op leeftijdskorting in bus, tram en metro. Lees hier hoe je leeftijdskorting toevoegt aan je pas.
Reist je kind met een abonnement en wil je weten of het abonnement op de betaalpas kan? Ga dan naar de website van de vervoerder waar het abonnement van is.
Heeft je kind geen telefoon? Geen probleem. Je kunt de betaalpas dan in jouw OVpay app toevoegen.
Geen betaalpas voor je kind? Reis dan voorlopig met een OV-chipkaart.
Mijn dochter heeft geen eigen rekening.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:22 schreef Caland het volgende:
De buschauffeur kan meestal wel een bedrag voor meerdere mensen aanslaan op de pinterminal. Dat is ook je enige optie want je kan zelfstandig niet voor twee mensen inchecken op één pas aan dat paaltje.
Heeft je dochter nooit een betaalpas gekregen bij haar kind/jongerenrekening?
Is hetzelfde als je met je telefoon apple pay bedoelt.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft geen eigen rekening.
Als ik wil inchecken in de bus met ovpay; moet je dan je telefoon laten scannen of alleen je pinpas?
Heb ik niet.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Is hetzelfde als je met je telefoon apple pay bedoelt.
Kan je bankpas zijn, kan je Google/Apple wallet App zijn.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft geen eigen rekening.
Als ik wil inchecken in de bus met ovpay; moet je dan je telefoon laten scannen of alleen je pinpas?
Of elke andere variant van apple pay. Een betaalpas in je telefoon is alsnog dezelfde betaalpas als die je in je handen hebt.quote:
Nou ja en ook nee. Het zijn wel per drager aparte kaarten. Ook als die gekoppeld zijn aan dezelfde pas Als in, als je incheckt met je telefoon dan ben je dus niet ingecheckt met je fysieke pinpas. En ook niet met diezelfde kaart op je smartwatch. Bij controle toon je dus de kaart op de drager waarmee je bent ingecheckt . En je checkt dus ook daar mee uit.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Of elke andere variant van apple pay. Een betaalpas in je telefoon is alsnog dezelfde betaalpas als die je in je handen hebt.
De data en tokens van de kaart in je telefoon zijn hetzelfde als het fysieke origineel, tenzij het expliciet een andere kaartnummer is.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:56 schreef Eix het volgende:
[..]
Nou ja en ook nee. Het zijn wel per drager aparte kaarten. Ook als die gekoppeld zijn aan dezelfde pas Als in, als je incheckt met je telefoon dan ben je dus niet ingecheckt met je fysieke pinpas. En ook niet met diezelfde kaart op je smartwatch. Bij controle toon je dus de kaart op de drager waarmee je bent ingecheckt . En je checkt dus ook daar mee uit.
Verder is het dus heel eenvoudig: je checkt in met je kaart. En bij aankomst weer uit. Iedere persoon reist met een eigen kaart.
quote:Op woensdag 23 april 2025 14:46 schreef Lienekien het volgende:
Dus een OV-chipkaart aanschaffen voor je kind.
Dat stond hier en dus op de help pagina ook al… lezen is een kunst dame.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:23 schreef simonblue het volgende:
Van https://help.ovpay.nl/kb/ovpay/home:
[..]
En toch kun je niet met ‘dezelfde’ kaart inchecken via je telefoon en uitchecken met de fysieke pas. Althans, tenzij je graag twee keer het instap/correctietarief van ¤20,- wilt betalen.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:17 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
De data en tokens van de kaart in je telefoon zijn hetzelfde als het fysieke origineel, tenzij het expliciet een andere kaartnummer is.
Nu gebruik ik die optie nooit maar wel goed om te weten, ik had namelijk gedacht dat dat niet uitmaaktquote:Op woensdag 23 april 2025 18:08 schreef Eix het volgende:
[..]
En toch kun je niet met ‘dezelfde’ kaart inchecken via je telefoon en uitchecken met de fysieke pas. Althans, tenzij je graag twee keer het instap/correctietarief van ¤20,- wilt betalen.
Zie ook de veelgestelde vragen van OV pay:
Kan ik in- en uitchecken met contactloos betalen op mijn mobiel?
Ja zeker!
Goed om te weten
Check altijd op dezelfde manier in als uit. Dus: check je in met je mobiel? Check daar dan ook weer mee uit. De incheckpoortjes zien de betaalpas op je mobiel als een andere pas, dan bijvoorbeeld je fysieke betaalpas.
Same here.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu gebruik ik die optie nooit maar wel goed om te weten, ik had namelijk gedacht dat dat niet uitmaakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |