quote:Kan ik met mijn kind met OVpay reizen?
Ja, dat kan als je kind een eigen betaalpas heeft.
Goed om te weten
Kinderen tot 4 jaar reizen gratis.
Kinderen tussen 4 en 11 jaar hebben recht op leeftijdskorting in bus, tram en metro. Lees hier hoe je leeftijdskorting toevoegt aan je pas.
Reist je kind met een abonnement en wil je weten of het abonnement op de betaalpas kan? Ga dan naar de website van de vervoerder waar het abonnement van is.
Heeft je kind geen telefoon? Geen probleem. Je kunt de betaalpas dan in jouw OVpay app toevoegen.
Geen betaalpas voor je kind? Reis dan voorlopig met een OV-chipkaart.
Mijn dochter heeft geen eigen rekening.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:22 schreef Caland het volgende:
De buschauffeur kan meestal wel een bedrag voor meerdere mensen aanslaan op de pinterminal. Dat is ook je enige optie want je kan zelfstandig niet voor twee mensen inchecken op één pas aan dat paaltje.
Heeft je dochter nooit een betaalpas gekregen bij haar kind/jongerenrekening?
Is hetzelfde als je met je telefoon apple pay bedoelt.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft geen eigen rekening.
Als ik wil inchecken in de bus met ovpay; moet je dan je telefoon laten scannen of alleen je pinpas?
Heb ik niet.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Is hetzelfde als je met je telefoon apple pay bedoelt.
Kan je bankpas zijn, kan je Google/Apple wallet App zijn.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft geen eigen rekening.
Als ik wil inchecken in de bus met ovpay; moet je dan je telefoon laten scannen of alleen je pinpas?
Of elke andere variant van apple pay. Een betaalpas in je telefoon is alsnog dezelfde betaalpas als die je in je handen hebt.quote:
Nou ja en ook nee. Het zijn wel per drager aparte kaarten. Ook als die gekoppeld zijn aan dezelfde pas Als in, als je incheckt met je telefoon dan ben je dus niet ingecheckt met je fysieke pinpas. En ook niet met diezelfde kaart op je smartwatch. Bij controle toon je dus de kaart op de drager waarmee je bent ingecheckt . En je checkt dus ook daar mee uit.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Of elke andere variant van apple pay. Een betaalpas in je telefoon is alsnog dezelfde betaalpas als die je in je handen hebt.
De data en tokens van de kaart in je telefoon zijn hetzelfde als het fysieke origineel, tenzij het expliciet een andere kaartnummer is.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:56 schreef Eix het volgende:
[..]
Nou ja en ook nee. Het zijn wel per drager aparte kaarten. Ook als die gekoppeld zijn aan dezelfde pas Als in, als je incheckt met je telefoon dan ben je dus niet ingecheckt met je fysieke pinpas. En ook niet met diezelfde kaart op je smartwatch. Bij controle toon je dus de kaart op de drager waarmee je bent ingecheckt . En je checkt dus ook daar mee uit.
Verder is het dus heel eenvoudig: je checkt in met je kaart. En bij aankomst weer uit. Iedere persoon reist met een eigen kaart.
quote:Op woensdag 23 april 2025 14:46 schreef Lienekien het volgende:
Dus een OV-chipkaart aanschaffen voor je kind.
Dat stond hier en dus op de help pagina ook al… lezen is een kunst dame.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:23 schreef simonblue het volgende:
Van https://help.ovpay.nl/kb/ovpay/home:
[..]
En toch kun je niet met ‘dezelfde’ kaart inchecken via je telefoon en uitchecken met de fysieke pas. Althans, tenzij je graag twee keer het instap/correctietarief van ¤20,- wilt betalen.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:17 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
De data en tokens van de kaart in je telefoon zijn hetzelfde als het fysieke origineel, tenzij het expliciet een andere kaartnummer is.
Nu gebruik ik die optie nooit maar wel goed om te weten, ik had namelijk gedacht dat dat niet uitmaaktquote:Op woensdag 23 april 2025 18:08 schreef Eix het volgende:
[..]
En toch kun je niet met ‘dezelfde’ kaart inchecken via je telefoon en uitchecken met de fysieke pas. Althans, tenzij je graag twee keer het instap/correctietarief van ¤20,- wilt betalen.
Zie ook de veelgestelde vragen van OV pay:
Kan ik in- en uitchecken met contactloos betalen op mijn mobiel?
Ja zeker!
Goed om te weten
Check altijd op dezelfde manier in als uit. Dus: check je in met je mobiel? Check daar dan ook weer mee uit. De incheckpoortjes zien de betaalpas op je mobiel als een andere pas, dan bijvoorbeeld je fysieke betaalpas.
Same here.quote:Op woensdag 23 april 2025 18:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu gebruik ik die optie nooit maar wel goed om te weten, ik had namelijk gedacht dat dat niet uitmaakt
Je snapt de vraag niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 07:59 schreef HSG het volgende:
Je hebt geen OVpay app nodig. Gewoon met je bankpas inchecken en uitchecken.
Dit systeem bestaat o.a. in Canada en de VS al jaaaaren.
Aan jouw reactie is te zien dat je het gebruik en doel van de OVPay app niet begrijpt. Deze is namelijk niet om in te checken en te laten zien dat je hebt ingecheckt. Dat doe je met het betaalmiddel, veelal je ((digitale) betaalpas.quote:Op woensdag 23 april 2025 12:57 schreef DjVero het volgende:
Kut-app!
Vorig jaar geïnstalleerd, dacht alles netjes geregeld te hebben, was ook gewoon ingecheckt (en naderhand uitgecheckt), verschillende bedragen van de rekening, etc. etc., tot het moment dat de conducteur kwam en ik nergens kon laten zien dat ik ook daadwerkelijk ingecheckt was.
Nooit gebruiken dus!
😂quote:Op woensdag 23 april 2025 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Eigenlijk snappen alleen boomers het niet.
Alleen boomers kunnen zoiets bedenken dat je voor kinderen vanaf 5 jaar een eigen pinpas moet hebben om nog met het ov te kunnen reizen.quote:Op woensdag 23 april 2025 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Eigenlijk snappen alleen boomers het niet.
Nee hoor, je kan gewoon een anonieme ov-chipkaart aanschaffen of meestal ook een kaartje (of meerdere) kopen bij de buschauffeur.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alleen boomers kunnen zoiets bedenken dat je voor kinderen vanaf 5 jaar een eigen pinpas moet hebben om nog met het ov te kunnen reizen.
In Brabant bij de Bravo kun je alleen een ritkaart kopen wat meteen 4.96 kost als je maar een paar haltes hoeft kun je nog beter een taxi nemen..quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan gewoon een anonieme ov-chipkaart aanschaffen of meestal ook een kaartje (of meerdere) kopen bij de buschauffeur.
Als je gaat lopen zeiken over 7 euro 50 (de prijs van een biertje op het terras) is de benenwagen wellicht ook de beste optie.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In Brabant bij de Bravo kun je alleen een ritkaart kopen wat meteen 4.96 kost als je maar een paar haltes hoeft kun je nog beter een taxi nemen..
En ja een ov chipkaart kan maar betaal je ook meteen 7.50 voor die je nooit meer terug krijgt.
Als ik het goed begrijp, kun je wanneer je met iemand anders reist, op één bankrekening inchecken: één keer via een contactloze mobiele betaling en één keer met een contactloze betaalpas?quote:Op woensdag 23 april 2025 18:08 schreef Eix het volgende:
[..]
En toch kun je niet met ‘dezelfde’ kaart inchecken via je telefoon en uitchecken met de fysieke pas. Althans, tenzij je graag twee keer het instap/correctietarief van ¤20,- wilt betalen.
Zie ook de veelgestelde vragen van OV pay:
Kan ik in- en uitchecken met contactloos betalen op mijn mobiel?
Ja zeker!
Goed om te weten
Check altijd op dezelfde manier in als uit. Dus: check je in met je mobiel? Check daar dan ook weer mee uit. De incheckpoortjes zien de betaalpas op je mobiel als een andere pas, dan bijvoorbeeld je fysieke betaalpas.
Ik zeik niet het gaat over principes als een overheid mensen in het ov wilt krijgen moet je het wel simpel toegankelijk maken en dat zijn bussen voor mensen met kinderen zonder ovkaart niet zoals we hier kunnen concluderen.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je gaat lopen zeiken over 7 euro 50 (de prijs van een biertje op het terras) is de benenwagen wellicht ook de beste optie.
Als je voor je kinderen geen persoonlijke ov-chipkaart van 7,50 die 5 jaar geldig is wil aanschaffen zijn er genoeg alternatieven. Met een bankpas, met een kaartje bij de buschauffeur, met een e-ticket. De keuze is reuze.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zeik niet het gaat over principes als een overheid mensen in het ov wilt krijgen moet je het wel simpel toegankelijk maken en dat zijn bussen voor mensen met kinderen zonder ovkaart niet zoals we hier kunnen concluderen.
Ik denk dat dat inderdaad klopt. Hoewel ik dat niet heb uitgeprobeerd.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:54 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, kun je wanneer je met iemand anders reist, op één bankrekening inchecken: één keer via een contactloze mobiele betaling en één keer met een contactloze betaalpas?
Geen sprake van dat ik 7,50 betaal voor één drankje.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 15:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je gaat lopen zeiken over 7 euro 50 (de prijs van een biertje op het terras) is de benenwagen wellicht ook de beste optie.
Half litertje op het terras, lekker man.quote:Op woensdag 7 mei 2025 14:15 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Geen sprake van dat 7,50 betaal voor één drankje.
https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzichtquote:Op woensdag 4 juni 2025 13:02 schreef roos94 het volgende:
Ik heb gister via bus gereisd met mijn pinpas
1000% zeker overal in en uitgecheckt.
De reis zou ongeveer 16eu moeten kosten in totaal(heen en weer)
Er is net een random bedrag van ¤9.53 afgeschreven.
Volgens de site wordt het de dag na de reis in 1 x afgeschreven dus ookal maak je vijf reizen op een dag het komt allemaal op 1 totaalbedrag van je bank af.
Er klopt nu dus geen reet van. -in mijn voordeel, maar alsnog.
Iemand ervaring?
Mijn hemel, ik hoop niet dat 94 je geboortejaar is.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:02 schreef roos94 het volgende:
Ik heb gister via bus gereisd met mijn pinpas
1000% zeker overal in en uitgecheckt.
De reis zou ongeveer 16eu moeten kosten in totaal(heen en weer)
Er is net een random bedrag van ¤9.53 afgeschreven.
Volgens de site wordt het de dag na de reis in 1 x afgeschreven dus ookal maak je vijf reizen op een dag het komt allemaal op 1 totaalbedrag van je bank af.
Er klopt nu dus geen reet van. -in mijn voordeel, maar alsnog.
Iemand ervaring?
Als ik het invul krijg ik ditquote:Op woensdag 4 juni 2025 13:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht
Als je hier het nummer van de afschrijving invult dan zie je de reisgegevens.
Waarom denk je dat de kosten lager zijn? Ik vermoed omdat je elke keer instap kosten erbij telt, een overstap is goedkoper.
Ik kreeg dat gister ook bij de Captcha op mijn werk laptop, op mijn eigen PC werkte het wel.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als ik het invul krijg ik dit
voor site-eigenaar:
ongeldig domein voor sitesleutel
Oke dit is gek.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kreeg dat gister ook bij de Captcha op mijn werk laptop, op mijn eigen PC werkte het wel.
Wellicht op een ander apparaat proberen?
Maar hoe ben je nu eindelijk ingechecked?quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oke dit is gek.
Hij zegt dat het bedrag klopt en dat ik de leeftijdskorting van 4 tot 11 jaar heb gekregen op beide reizen.
Met mijn pinpas.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar hoe ben je nu eindelijk ingechecked?
Maar hoe check je dan met zijn Tweeën in?quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:20 schreef roos94 het volgende:
[..]
Met mijn pinpas.
Maar na inloggen snap ik het al.
Een tijdje terug zat ik te klooien om voor mij en mijn dochter een account aan te maken, ik snapte er niets van dus ik heb die app eraf gegooid en niet meer over na gedacht.
Maar blijkbaar was mijn pinpas gekoppeld aan mijn dochters leeftijd en pasfoto erbij, lol. Ik heb nu die gegevens verwijderd.
Ik ben niet met mijn dochter samen gereisd. Het lukte niet, dus we zijn niet gegaan. Ik was alleen in de bus.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar hoe check je dan met zijn Tweeën in?
Ah duidelijk.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:33 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ben niet met mijn dochter samen gereisd. Het lukte niet, dus we zijn niet gegaan. Ik was alleen in de bus.
Maar blijkbaar is frauderen voor mensen die kwaad willen wel heel makkelijk met die leeftijdskorting. Want je checkt gewoon in bij de bus met je pinpas en wie ziet dat jij op een kindkorting reist?quote:
Ik vermoed dat men dat kan uitlezen op het moment dat je gecontroleerd word.quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar blijkbaar is frauderen voor mensen die kwaad willen wel heel makkelijk met die leeftijdskorting. Want je checkt gewoon in bij de bus met je pinpas en wie ziet dat jij op een kindkorting reist?
Je komt er in 2025 achter dat je op allerlei manieren kan zwartrijden, ja?quote:Op woensdag 4 juni 2025 13:35 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar blijkbaar is frauderen voor mensen die kwaad willen wel heel makkelijk met die leeftijdskorting. Want je checkt gewoon in bij de bus met je pinpas en wie ziet dat jij op een kindkorting reist?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |