abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217443678
goeden dag.
Ik had een vraagje of er groepen forums etc zijn van mensen uit nederland die in de nacht actief zijn?
Ik heb van kinds af aan al slaap problemen pas moe worden laat in de nacht, vele doktor bezoeken gehad toen der tijd niks kunnen vinden, en niks van medicijnen wat werkte of ritme's.
sinds kort achter gekomen dat ik hoogwaarschijnelijk dsps heb en ook uit ervaringen met mensen met dsps is er helaas niks aan te doen in hoe verre ik het heb.
jammer genoeg is het wel vaak heel eenzaam in de nachtelijke uuren omdat de meeste mensen rond 11/12 uur naar bed gaan en ik eigelijk net pas begin te leven en toch wel graag wat aanspraak zou willen.
hier onder mijn ritme hoe ik van dag tot dag leef en vaak tusse door en snacht bezig met creatiefe dingen of fotografie.

13 uur wakker
17/18 uur eten (broodje)
18/19 uur op de bank ligge om mijn hoofd te ruste prikels/migrene
20/21 uur game
1 uur avond eten
2 uur gaan mijn vrienden slapen
4/8 uur naar bed 4 uur als ik weinig prikkels of slaap heb gehad en 8 uur als ik elende heb.
  Miss 200.000.000! woensdag 23 april 2025 @ 09:02:28 #2
367000 roos94
pi_217444158
DTS
  woensdag 23 april 2025 @ 09:53:10 #4
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217444465
Voor de mensen die (net als ik) moeite hebben om de OP te lezen:

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of er hier groepen, forums of communities zijn met mensen uit Nederland die 's nachts actief zijn?

Ik kamp al sinds mijn kindertijd met slaapproblemen. Ik word pas echt moe diep in de nacht. Na talloze doktersbezoeken, medicijnen en pogingen om mijn ritme te resetten, bleek dat ik waarschijnlijk lijd aan DSPS (Delayed Sleep Phase Syndrome). Inmiddels ben ik erachter dat er helaas weinig aan te doen is.

Hoewel ik me bij mijn ritme heb neergelegd, merk ik dat de nachtelijke uren vaak best eenzaam zijn. De meeste mensen gaan rond 23:00 of 00:00 slapen — en dan begint mijn dag eigenlijk pas net. Ik zou het fijn vinden om wat aanspraak te hebben of contact met mensen die hetzelfde ervaren. Misschien om te kletsen, ideeën uit te wisselen of gewoon om te weten dat je niet alleen bent in het nachtleven. 🌌

Dit is ongeveer mijn dagelijkse ritme:

13:00 → Wakker worden

17:00/18:00 → Eerste maaltijd

18:00/19:00 → Even liggen (hoofd rust / migraine)

20:00/21:00 → Gamen / creatief bezig

01:00 → Avondeten

02:00 → Mijn vrienden gaan slapen

04:00 - 08:00 → Slapen (afhankelijk van prikkels / energie)

Tussendoor hou ik me vaak bezig met creatieve dingen of nachtfotografie. Zijn er anderen met een vergelijkbaar ritme? Of tips voor waar ik soortgelijke mensen kan vinden (Discord, fora, Facebookgroepen)? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Een nachtbraker op zoek naar een beetje gezelschap
Je bent een waardeloze agent.
  woensdag 23 april 2025 @ 09:56:23 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217444481
je voert ook geen flikker uit vind je het gek dat je niet kan slapen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217444527
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:53 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Voor de mensen die (net als ik) moeite hebben om de OP te lezen:

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of er hier groepen, forums of communities zijn met mensen uit Nederland die 's nachts actief zijn?

Ik kamp al sinds mijn kindertijd met slaapproblemen. Ik word pas echt moe diep in de nacht. Na talloze doktersbezoeken, medicijnen en pogingen om mijn ritme te resetten, bleek dat ik waarschijnlijk lijd aan DSPS (Delayed Sleep Phase Syndrome). Inmiddels ben ik erachter dat er helaas weinig aan te doen is.

Hoewel ik me bij mijn ritme heb neergelegd, merk ik dat de nachtelijke uren vaak best eenzaam zijn. De meeste mensen gaan rond 23:00 of 00:00 slapen — en dan begint mijn dag eigenlijk pas net. Ik zou het fijn vinden om wat aanspraak te hebben of contact met mensen die hetzelfde ervaren. Misschien om te kletsen, ideeën uit te wisselen of gewoon om te weten dat je niet alleen bent in het nachtleven. 🌌

Dit is ongeveer mijn dagelijkse ritme:

13:00 → Wakker worden

17:00/18:00 → Eerste maaltijd

18:00/19:00 → Even liggen (hoofd rust / migraine)

20:00/21:00 → Gamen / creatief bezig

01:00 → Avondeten

02:00 → Mijn vrienden gaan slapen

04:00 - 08:00 → Slapen (afhankelijk van prikkels / energie)

Tussendoor hou ik me vaak bezig met creatieve dingen of nachtfotografie. Zijn er anderen met een vergelijkbaar ritme? Of tips voor waar ik soortgelijke mensen kan vinden (Discord, fora, Facebookgroepen)? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Een nachtbraker op zoek naar een beetje gezelschap
Ik mis 'werken' in dit overzicht.
pi_217444550
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:03 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Past dus prima in DTS
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  woensdag 23 april 2025 @ 10:09:15 #8
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217444561
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:03 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Zoiets moet in je aard liggen
Je bent een waardeloze agent.
pi_217444586
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 10:09 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Zoiets moet in je aard liggen
Prima, maar niet gaan janken dan dat je niet kan slapen.
pi_217444713
Als je niet werkt misschien eens wat gaan sporten. Of in ieder geval IETS doen behalve gamen en broodje eten en op de bank liggen.
pi_217450678
dat zijn inderdaad de standaard vaste dingen die ik iedere dag doe in de late nacht of midag zit ik niet stil en ben ik actief bezig meestal met fotografie en helaas is het niet mogelijk om te werken goh wie had dat nou gedacht met zo een ritme en lijst aan problemen, en ik baal daar oprecht van maar daar voor zit ik hier niet haha.
pi_217450788
Jonko klappen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')