Op woensdag 23 april 2025 09:53 schreef uitkeringsgenieter het volgende:Voor de mensen die (net als ik) moeite hebben om de OP te lezen:
Hoi allemaal,
Ik vroeg me af of er hier groepen, forums of communities zijn met mensen uit Nederland die 's nachts actief zijn?
Ik kamp al sinds mijn kindertijd met slaapproblemen. Ik word pas echt moe diep in de nacht. Na talloze doktersbezoeken, medicijnen en pogingen om mijn ritme te resetten, bleek dat ik waarschijnlijk lijd aan DSPS (Delayed Sleep Phase Syndrome). Inmiddels ben ik erachter dat er helaas weinig aan te doen is.
Hoewel ik me bij mijn ritme heb neergelegd, merk ik dat de nachtelijke uren vaak best eenzaam zijn. De meeste mensen gaan rond 23:00 of 00:00 slapen — en dan begint mijn dag eigenlijk pas net. Ik zou het fijn vinden om wat aanspraak te hebben of contact met mensen die hetzelfde ervaren. Misschien om te kletsen, ideeën uit te wisselen of gewoon om te weten dat je niet alleen bent in het nachtleven. 🌌
Dit is ongeveer mijn dagelijkse ritme:
13:00 → Wakker worden
17:00/18:00 → Eerste maaltijd
18:00/19:00 → Even liggen (hoofd rust / migraine)
20:00/21:00 → Gamen / creatief bezig
01:00 → Avondeten
02:00 → Mijn vrienden gaan slapen
04:00 - 08:00 → Slapen (afhankelijk van prikkels / energie)
Tussendoor hou ik me vaak bezig met creatieve dingen of nachtfotografie. Zijn er anderen met een vergelijkbaar ritme? Of tips voor waar ik soortgelijke mensen kan vinden (Discord, fora, Facebookgroepen)? Ik hoor het graag!
Groetjes,
Een nachtbraker op zoek naar een beetje gezelschap