quote:Op zondag 15 februari 2026 16:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Leuk, ben benieuwd wat je ervan vindt!
Hij was leuk, al werd het wel een beetje vergezocht... Maar wat is McAdams toch een bijzonder goede actrice, draait haar hand niet om voor welke rol dan ook en zet die zeer overtuigend neerquote:Op zondag 15 februari 2026 16:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Leuk, ben benieuwd wat je ervan vindt!
Toby Jones als Iago is geweldig. David Harewood als Othello trouwens ook. Maar het is een verdomd lange zit. Drie uur met pauze meegerekend.quote:Shakespeares Othello komt tot leven als nooit tevoren in een “meeslepende” (★★★★ Telegraph) nieuwe productie met David Harewood (Homeland, Best of Enemies), Toby Jones (Mr Bates vs the Post Office, Detectorists), Caitlin FitzGerald (Succession, Masters of Sex), Vinette Robinson (Boiling Point) en Luke Treadaway (A Street Cat Named Bob).
Geregisseerd door Tony Award-winnaar Tom Morris (War Horse, Dr Semmelweis, The Grinning Man) en met muziek van PJ Harvey, verkent dit epische verhaal over manipulatie, jaloezie en giftige mannelijkheid de donkere kant van macht, woede en verlangen. Speciaal voor de bioscoop live opgenomen in het Theatre Royal Haymarket in Londen, is dit een “elektriserende Othello met sterrenbezetting.”
We wachten intussen op je recensie hierquote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:18 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
ok dan ga ik hem downloa....naar de bios
Ik had nog geen zin om te kijken want ik had nogsteeds mijn bedenkingen.. Maar deze post zorgde dat ik hem dit weekend gekeken heb.quote:Op donderdag 5 maart 2026 17:34 schreef drakin het volgende:
[..]
We wachten intussen op je recensie hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 8
Ja, heb deze gisteren ook gezien. Geweldig script, fantastisch acteerwerk en ditto CGI.quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:35 schreef Tim86 het volgende:
Talking about AI..Good Luck, Have Fun, Don’t Die
Ik schrijf hier eigenlijk nooit reviews, maar voor deze film maak ik graag een uitzondering zodat hopelijk zo veel mogelijk mensen hem gaan zien. Als hook kan ik zeggen dat het een absurde donkere sci-fi comedy is met een hoog gehalte Black Mirror en vleugjes Terminator en Groundhog Dog en een geweldige cast, met Sam Rockwell die zoals gebruikelijk de show steelt. De film begint met Sam Rockwell die in een diner verschijnt en claimt uit de toekomst te komen. Hij moet de perfecte groep recruteren van mensen in die diner om de wereld te redden van een AI takeover. Dit heeft hij al vele keren geprobeerd en zonder de perfecte combinatie is het onmogelijk.
Dit is het plot, meer zal ik uiteraard niet spoilen, maar de film vloog echt voorbij ondanks de 2u15 runtime. De karakters waren sterk, het verhaal was top en al met al was het gewoon een unieke film waarvan we er niet veel meer zien. MIjn favoriete film van 2026 so far.
Regisseur Gore Verbinski heeft best wel een bizarre film mix op zijn CV, met o.a. Mouse Hunt, The Ring (2002), 3 Pirates of the Caribbean films en A Cure For Welness en dat laat zich hier ook wel zien. Echt een heerlijke, maar bizarre achtbaan.
Score: 9
Paolo Sorrentino levert weer een ontzettend stilistische film af, maar soms vraag ik me af of het stijl over inhoud is. Het onderwerp euthanasie is in Nederland natuurlijk lang niet zo controversieel als in Italië. Ik vond zijn La Grande Bellezza veel interessanter en zijn Le Conseguenze dell'Amore veel mooier. Die laatste staat dan ook heel hoog in mijn lijstje meest favoriete films ooit. Dat wil niet zeggen dat La Grazia niet de moeite waard is. Integendeel wat mij betreft. Beelden op het platteland die me deden denken aan Novecento zijn altijd goed. En Toni Servillo is het altijd waard om te bekijken. Maar goed, ik hou dan ook van VPRO-films.quote:Regisseur Paolo Sorrentino (La grande bellezza, Youth) is terug met zijn nieuwe, adembenemende film La Grazia waarin opnieuw een sterke hoofdrol is weggelegd voor Toni Servillo. Hij speelt een Italiaanse President, die in zijn laatste termijn nog een paar belangrijke beslissingen moet nemen terwijl hij ook het verlies van zijn vrouw een plek moet geven.
De ambtstermijn van president Mariano De Santis (Toni Servillo) loopt ten einde. In de galmende zalen van het presidentieel paleis leidt hij een eenzaam bestaan, rouwend om het verlies van zijn vrouw. Voor hij terugkeert naar het gewone leven moet De Santis beslissen over twee grote vraagstukken die nog voor hem liggen: gratieverzoeken van controversiële gevangenen en een euthanasiewet. Zijn morele bezwaren botsen op menselijke verlangens. Wat wordt zijn nalatenschap aan zijn geliefde Italië?
Sorrentino weet zijn verhaal in prachtige beelden te vangen en schroomt niet om zich bij tijd en wijle aan de muziek over te geven. Net als zijn hoofdpersoon. La Grazia was de openingsfilm op het Filmfestival van Venetië, waar Toni Servillo de award voor Beste Acteur in ontvangst mocht nemen. ‘Sorrentino has made some beauties in his career. This is one of his best’ (Deadline).
Grappig hoe je zoiets heel anders kunt ervaren.quote:Op zondag 15 maart 2026 14:12 schreef Shogo het volgende:
Shelter (2026)
Deze film doet precies wat het moet doen het leveren van een geweldige emotionele actie thriller. Jason Statham speelt Michael Mason een man die eenzaam leeft op een eiland bij de schotse kust en zijn boodschapjes worden geleverd door een meisje en haar vader, wanneer er iets tragisch gebeurt zorgt Mason voor het meisje, maar daarbij wordt zijn identiteit ook ontdekt door de buitenwereld die hem gaat opjagen. Echt een van de beste Statham films, het verhaal greep mij aan en was voor een actiefilm echt wel emotioneel. Deze film tikt de boxen goed aan. Absoluut een aanrader.
Score: 8.5
Jazeker, zo kunnen meningen verschillen.quote:Op zondag 15 maart 2026 14:39 schreef Mike het volgende:
[..]
Grappig hoe je zoiets heel anders kunt ervaren.
Ik vond deze film echt oer- en oersaai. Het duurde lang voordat de actie begon en ik vond de relatie tussen Statham en het meisje totaal ongeloofwaardig. Voor mij was dit juist een van de minste Statham-films. 4/10
thanks voor de tip, ik was hem eerder tegen gekomen.quote:Op zondag 15 maart 2026 14:12 schreef Shogo het volgende:
Shelter (2026)
Deze film doet precies wat het moet doen het leveren van een geweldige emotionele actie thriller. Jason Statham speelt Michael Mason een man die eenzaam leeft op een eiland bij de schotse kust en zijn boodschapjes worden geleverd door een meisje en haar vader, wanneer er iets tragisch gebeurt zorgt Mason voor het meisje, maar daarbij wordt zijn identiteit ook ontdekt door de buitenwereld die hem gaat opjagen. Echt een van de beste Statham films, het verhaal greep mij aan en was voor een actiefilm echt wel emotioneel. Deze film tikt de boxen goed aan. Absoluut een aanrader.
Score: 8.5
Hier zijn we het wel over eens.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:19 schreef Shogo het volgende:
28 Years Later: The Bone Temple (2026)
Deze was beter te doen dan de vorige. Stuk spannender, dat coming of age verhaal in de vorige film deed mij niet veel. Het verhaal is nu meer gefocust op de dokter, geweldig gespeeld door Ralph Fiennes en we volgen Spike nu in de Jimmy gang (waar ik een beetje aan de Clockwork Orange gang moest denken) die gruwelijke dingen doen. Het verhaal kwam goed samen richting het einde en Samsom de infected vond ik ook een geweldig stuk verhaallijn, eigenlijk had ik daar nog meer van willen zien. Na het einde ben ik benieuwd naar het vervolg hierop.
Score: 8
Ik zou haast denken van wel gezien de grote naam aan het einde van de film.quote:Op maandag 16 maart 2026 10:28 schreef Mike het volgende:
[..]
Hier zijn we het wel over eens.
Ik ben ook erg benieuwd naar een eventueel derde deel, maar ik vraag me af of die er nog gaat komen nadat deze tweede enorm geflopt is. Jammer dat er zoveel mensen zijn afgehaakt van deel 1 naar deel 2.
ff zelf qoute want ik vond het inderdaad uiteindelijk een oke film.quote:Op zondag 15 maart 2026 23:57 schreef kree het volgende:
[..]
thanks voor de tip, ik was hem eerder tegen gekomen.
Maar kwam het eerste kwartier niet door, in de zin van dit is weer 11 in dozijn film.
Heb even verder gekeken en lijkt toch wel oke te zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |