Het zou volgens mij een novum zijn als die neonazi's waren. Het is dus veel waarschijnlijker dat dit een van de vele van dit soort filmpjes is uit jihadistische kringen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 14:14 schreef matspontius het volgende:
Ze zouden onder meer op de videoapp TikTok hebben geprobeerd anderen aan te sporen om terroristische misdrijven te plegen
Ja natuurlijk. Maar dat soort berichten (feiten) wil 'men' liever niet in de media.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:29 schreef Qarrad het volgende:
Het zou volgens mij een novum zijn als die neonazi's waren. Het is dus veel waarschijnlijker dat dit een van de vele van dit soort filmpjes is uit jihadistische kringen.
Misschien hebben OM en politie heel hard gezocht naar een extreem rechts groepje?quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het zou volgens mij een novum zijn als die neonazi's waren. Het is dus veel waarschijnlijker dat dit een van de vele van dit soort filmpjes is uit jihadistische kringen.
Klopt, ik ben ook alweer gekortwiekt door de moderator politie alhier (1 die mij volgtquote:Op dinsdag 22 april 2025 15:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Maar dat soort berichten (feiten) wil 'men' liever niet in de media.
Social media is sowieso een afvalbak.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:26 schreef Cupfighter het volgende:
TikTok is ook wel de afvalbak van social media
En daar hoort Fok! dus ook bij. Ook dat platform/medium vreet al je vrije tijd op waarin je allerlei nuttige dingen had kunnen doen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Social media is sowieso een afvalbak.
Volledig mee eens - een grote farce waar iedereen probeert zich als een geweldenaar voor te doenquote:Op dinsdag 22 april 2025 15:43 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Social media is sowieso een afvalbak.
En dan ben ik nog wel modquote:Op dinsdag 22 april 2025 15:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
En daar hoort Fok! dus ook bij. Ook dat platform/medium vreet al je vrije tijd op waarin je allerlei nuttige dingen had kunnen doen.
Ik wou het niet zeggenquote:Op dinsdag 22 april 2025 15:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
En dan ben ik nog wel mod
Ons kent onsquote:Op dinsdag 22 april 2025 15:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, maar die mogen dus ivm het onderzoek en de leeftijd van de verdachten niet te veel vertellen, vandaar dat het er zo dom bij staat maar gezien het patroon dat jihadisten nogal eens trots en openlijk oproepen tot geweld en andere onbetamelijkheden en neonazi's in het algemeen niet lijkt het me wel duidelijk uit welke hoek dit komt. En uiteraard kan het ook een keer niet zo zijn en zijn het wellicht een stel doorgedraaide extreme hindoes.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Misschien hebben OM en politie heel hard gezocht naar een extreem rechts groepje?
Bij afvalbak denk ik eerder aan Facebook, daar is alles wat je ziet fake of frauduleus. Factchecking hebben ze daar nog nooit van gehoord, en ze plempen het helemaal vol met AI meuk.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:26 schreef Cupfighter het volgende:
TikTok is ook wel de afvalbak van social media
Hmm ja dat begint helaas ook steeds minder te worden, ik kom daar eigenlijk alleen om leuke muziek in een groep te delen,quote:Op dinsdag 22 april 2025 16:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Bij afvalbak denk ik eerder aan Facebook, daar is alles wat je ziet fake of frauduleus. Factchecking hebben ze daar nog nooit van gehoord, en ze plempen het helemaal vol met AI meuk.
Ik kom er voornamelijk om een premium spelletje te spelen, wat nogal verslavend is.quote:Op dinsdag 22 april 2025 16:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hmm ja dat begint helaas ook steeds minder te worden, ik kom daar eigenlijk alleen om leuke muziek in een groep te delen,
quote:Op dinsdag 22 april 2025 16:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, maar die mogen dus ivm het onderzoek en de leeftijd van de verdachten niet te veel vertellen, vandaar dat het er zo dom bij staat maar gezien het patroon dat jihadisten nogal eens trots en openlijk oproepen tot geweld en andere onbetamelijkheden en neonazi's in het algemeen niet lijkt het me wel duidelijk uit welke hoek dit komt. En uiteraard kan het ook een keer niet zo zijn en zijn het wellicht een stel doorgedraaide extreme hindoes.
Wat het sowieso niet kunnen zijn, zijn Baha'is of Jainisten, want die godsdiensten hebben expliciet een verbod op geweld in welke context dan ook. Humanisten kunnen we ook uitsluiten, en gezien de statistische kans zullen ook Ojibwe-nationalisten niet heel waarschijnlijk betrokken zijn.
Fok! is old school.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
En daar hoort Fok! dus ook bij. Ook dat platform/medium vreet al je vrije tijd op waarin je allerlei nuttige dingen had kunnen doen.
Maakt niet uit. Overal waar jij op social media internet loopt te lurken of zelf onzin toevoegt en je tijd loopt te verdoen valt onder de pot nat social media.quote:Op dinsdag 22 april 2025 17:29 schreef Harvest89 het volgende:
Fok! is old school.
Hier kun je tenminste rechtsom of linksom over het algemeen nog zeggen wat je denkt.
De mensen die hier werken aan FOK worden natuurlijk gewaardeerd. Dankjewel!quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 22 april 2025 18:15 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De mensen die hier werken aan FOK worden natuurlijk gewaardeerd. Dankjewel!
Vandaar zo vaag ook. Anders had het er met koeienletters gestaan.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Belangrijk verschil is imho wel dat de TikToks, Facebooks en Twitters van deze wereld doorgaans mensen content voorschotelen om de engagement te vergroten, waar dat bij Fok! en bv. Tweakers niet gebeurt.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zodat hun leven dan voorgoed mislukt is en ze alleen nog in de Islam overwinnnaarsquote:Op dinsdag 22 april 2025 21:41 schreef Hexagon het volgende:
Mooi als ze die voor lange tijd opbergen.
het gaat niet om de tijd die je eraan besteedt maar om de kwaliteit van de inhoud. een ouderwets forum als fok heeft uiteenlopende kwaliteit, van hoog tot bagger. Tiktok heeft vooral baggerquote:Op dinsdag 22 april 2025 15:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat er users van welk platform dan ook zijn (inclusief Fok! dus) die gaan beweren dat ze uren per dag hun tijd verdoen met bagger te plaatsen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:59 schreef vaarsuvius het volgende:
het gaat niet om de tijd die je eraan besteedt maar om de kwaliteit van de inhoud. een ouderwets forum als fok heeft uiteenlopende kwaliteit, van hoog tot bagger. Tiktok heeft vooral bagger
het gaat niet om het plaatsen, maar om het consumeren. ik zit niet op tiktok, maar volgens mij is het daar vooral de bedoeling dat je gewoon kijkt wat anderen plaatsen, je hoeft niet zelf wat te maken.quote:Op dinsdag 22 april 2025 22:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat er users van welk platform dan ook zijn (inclusief Fok! dus) die gaan beweren dat ze uren per dag hun tijd verdoen met bagger te plaatsen?
Die ontkenning hoort gewoon bij iedere verslaving, en ook de multimediaverslaving of in dit geval heel concreet de Fok! verslaving.
Je kunt toch overal comments plaatsen en likes geven en weer reakties krijgen om jouw comments. Het is toch allemaal interactief zodat je gelokt en gelockt wordt, wat ook precies de bedoeling is.quote:Op dinsdag 22 april 2025 22:07 schreef vaarsuvius het volgende:
het gaat niet om het plaatsen, maar om het consumeren. ik zit niet op tiktok, maar volgens mij is het daar vooral de bedoeling dat je gewoon kijkt wat anderen plaatsen, je hoeft niet zelf wat te maken.
eem fok of reddit is wat dat betreft wat interactiever
Daar ben ik denk ik te autistisch of hoogbegaafd voor, ik ben allergisch voor die like knopjes en popups en zet die overal waar dat kan uit.quote:Op dinsdag 22 april 2025 22:09 schreef Tengano het volgende:
Als jij hier gemiddeld per post 20 likes zou krijgen kom je helemaal nooit meer weg. Dan wordt je buiten verguisd en hier helemaal gepamperd, bevestigd en geadoreerd en hoef je niet meer van jezelf te houden, maar blijf je nog afhankelijker van de bevestiging van anderen dan je nu al bent.
Wie heeft er hier vroeger als puber nou niet anderen op Hyves of Habbo Hotel aangespoord om ideologisch gemotiveerde levensdelicten te plegen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 19:16 schreef SpaceOddity het volgende:
Dan ben je 14 jaar en is terrorisme je passie.
Koekoek.
And it is just the beginning....quote:Op dinsdag 22 april 2025 22:19 schreef Richestorags het volgende:
Die doldwaze SGP-jeugd uit Staphorst toch weer....
Nee. Ho ho ho.quote:Op dinsdag 22 april 2025 22:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wie heeft er hier vroeger als puber nou niet anderen op Hyves of Habbo Hotel aangespoord om ideologisch gemotiveerde levensdelicten te plegen?
Ik voel me ouderwets met mijn leatherman multitool met mini mesjequote:Op woensdag 23 april 2025 00:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee. Ho ho ho.
Ik ben nog volop bezig met het ''upgraden'' naar het ''nieuwe normaal'' waar 14 jarige met kapmessen op zak rond lopen.
Het was nog niet de bedoeling dat het hoofdstuk van nu het hoofdstuk van ''14 jarigen die terrorisme verheerlijken'' het ''nieuwe normaal'' zou zijn.![]()
Maar ik zie het al, ik loop hopeloos achter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |