abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217438972
Ik zag zojuist dat het tape dat alle leidingen en kabels bij elkaar houdt van de airco unit buiten niet goed meer is (staat er ook al zeker 15 jaar dus niet zo gek)

Kan ik hiervoor gewoon zwart isolatietape gebruiken? Of is het een ander speciaal soort tape?

Foto: https://i.imgur.com/MyYmlzI.jpeg
  dinsdag 22 april 2025 @ 14:12:23 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_217439034
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:02 schreef Jippo het volgende:
Ik zag zojuist dat het tape dat alle leidingen en kabels bij elkaar houdt van de airco unit buiten niet goed meer is (staat er ook al zeker 15 jaar dus niet zo gek)

Kan ik hiervoor gewoon zwart isolatietape gebruiken? Of is het een ander speciaal soort tape?

Foto: https://i.imgur.com/MyYmlzI.jpeg
lijkt me gewoon isolatietape, volgens mij isoleert het ook niks maar is het gewoon gebruikt om de kabels bij elkaar te houden, je zou denk ik ook ti-wraps kunnen gebruiken.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator dinsdag 22 april 2025 @ 19:31:41 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_217440880
Zou zeggen dat speciale isolatietape beter bestand is tegen weersinvloeden en veroudering en ook tegen de temperaturen kan die buiten vaak zijn.

Zou het niet met een willekeurige rol ducttape van de Action aan elkaar plakken o.i.d.
pi_217444015
Gewone isolatietape is PVC en dat verweerd altijd buiten onder invloed van UV en temperatuurschommelingen. UV en waterbestendige outdoor tape bestaat wel, maar om dat opnieuw van tape te voorzien maakt niet uit welke zul je toch plaats moeten maken en die tros met kabels/leidingen hoog genoeg optillen en van de muur verwijderen om die rol tape er omheen te krijgen.

Als dat optillen al niet gaat worden, lijkt me een kabelgoot een snellere oplossing, misschien zo'n kabelgoot spiraal.
De tape die er nu opzit heeft ook alleen maar de functie om alles te bundelen en niet echt een isolerende functie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')