FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / PostNL betalen voor een niet geleverde dienst?
Schanudinsdag 22 april 2025 @ 11:59
Goedemorgen allemaal,
Korte casus:
Vrouwlief koopt een telefoon, moet tekenen voor ontvangst pakket en deze staat op te bezorgen in de middag. De kans is groot dat zij er die middag niet is, dus zij past uit voorzorg het bezorgmoment aan naar dezelfde dag maar dan in de avond, betaalt hiervoor een klein bedrag van nog geen ¤ 2,-.

Vanmorgen krijgt zij bericht dat levering vanavond niet mogelijk is, bezorgmoment is verplaatst naar morgenavond. Dan zij wij overigens niet thuis. Kortom, het zou op z'n vroegst overmorgenavond aankomen.

Vrouwlief neemt contact op met PostNL, die vervolgens doodleuk aangeven dat betalen voor een avondbezorging alleen garantie biedt voor avondbezorging, en dus niet voor bezorging op die specifiek gekozen avond. PostNL medewerker stelt dat zij binnen 3 avonden moeten bezorgen en dat vrouwlief het geld dus ook niet terug krijgt. Die paar euro maakt natuurlijk niets uit, maar noem het een principe kwestie.

Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad? Ik kan nergens duidelijk vinden dat betalen voor een specifiek bezorgmoment alleen geldt voor het tijdstip van bezorging (dus 's ochtends/ 's middags / 's avonds) en dat de gekozen dag slechts een wassen neus is. Had vrouwlief dat geweten, had ze het risico uberhaupt niet genomen. Wij zijn morgenavond immers niet thuis, dus nu loopt het pakket 2 dagen vertraging op waar anders gekozen had kunnen worden voor een afhaalpunt. Dat er betaalt is voor deze specifieke dienst maakt het gevoelsmatig heel wrang, ongeacht dat het om een klein bedrag gaat.

Tips/trucs, valt hier nog enige eer te behalen of gewoon laten rusten en de pech accepteren?
Moonversiondinsdag 22 april 2025 @ 12:08
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:59 schreef Schanu het volgende:
gewoon laten rusten
het is de moeite niet waard om hier meer tijd in te stoppen dan dat je al gedaan hebt, je staat ongetwijfeld in je recht maar om je recht te krijgen zul je heel veel tijd moeten gaan investeren.
Aberkulliedinsdag 22 april 2025 @ 12:10
Pech accepteren en volgende keer niets bestellen als je van tevoren al weet dat je niet thuis bent.
Schanudinsdag 22 april 2025 @ 12:12
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:10 schreef Aberkullie het volgende:
Pech accepteren en volgende keer niets bestellen als je van tevoren al weet dat je niet thuis bent.
Nou nee, want vanavond zijn wij dus gewoon thuis. Daarom is er gekozen voor een betaalde avondlevering vanavond, een dienst die PostNL zelf biedt. Het is PostNL die die bezorgtijd nu eenzijdig aanpast, daar kan vrouwlief dan natuurlijk weer niets aan doen.
Calanddinsdag 22 april 2025 @ 12:16
Karen-topic.
Ridocardinsdag 22 april 2025 @ 12:27
Wat staat er in de voorwaarden?
augurk2025dinsdag 22 april 2025 @ 12:31
Moeilijk doen om 2 euro :')

Echt, sommige mensen ……
Schanudinsdag 22 april 2025 @ 13:45
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:31 schreef augurk2025 het volgende:
Moeilijk doen om 2 euro :')

Echt, sommige mensen ……
Nee hoor, het gaat niet om het geld zoals ik al aangaf in de beginpost. Het ben nogal principieel ingesteld dus het gaat mij om het principe.
Kapt-Ruigbaarddinsdag 22 april 2025 @ 14:09
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:45 schreef Schanu het volgende:

[..]
Nee hoor, het gaat niet om het geld zoals ik al aangaf in de beginpost. Het ben nogal principieel ingesteld dus het gaat mij om het principe.
Die mensen zijn nog erger dan die moeilijk doen over 2 euro
Schanudinsdag 22 april 2025 @ 14:11
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Die mensen zijn nog erger dan die moeilijk doen over 2 euro
En daar lig ik geen nacht wakker van :+
HSGdinsdag 22 april 2025 @ 14:16
Gewoon naar een afhaalpunt brengen. Probleem opgelost.
Pajanusdinsdag 22 april 2025 @ 15:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:45 schreef Schanu het volgende:

[..]
Nee hoor, het gaat niet om het geld zoals ik al aangaf in de beginpost. Het ben nogal principieel ingesteld dus het gaat mij om het principe.
Kun je enorm lang bezig blijven bij die pakketdiensten.
raptorixdinsdag 22 april 2025 @ 15:45
Ik heb hier 1 keer mee te maken gehad met Coolblue, betaalde ik geloof ik 7.50, en achteraf melde ze dat het niet gelukt was, ik vind dit eigenlijk een vorm van oplichting, want dat zou lekker wezen, als het hun toch uitkomt pakken ze die 7.50, en zo niet zeggen: Sorry ging niet lukken.

In jouw geval is het denk ik vrij kansloos omdat dit ongetwijfeld zo in de algemene voorwaarden staat.
Schanudinsdag 22 april 2025 @ 16:08
We gaan het er ook maar bij laten, het is de energie niet waard en voor een volgende keer weten we hoe PostNL hiermee omgaat en kunnen we daar rekening mee houden. Bedankt voor de input eenieder.
klipperdinsdag 22 april 2025 @ 16:42
Principekwestie voor ¤2

Hoe triest ben je dan.
Buitendamdinsdag 22 april 2025 @ 16:47
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:45 schreef Schanu het volgende:

[..]
Het ben nogal principieel ingesteld dus het gaat mij om het principe.
Ik zou jou principieel ontlopen in alle denkbare opzichten.
r_onedinsdag 22 april 2025 @ 19:29
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:59 schreef Schanu het volgende:
Goedemorgen allemaal,
Korte casus:
Nou, wat je kort noemt. Ik ben nu al meer dan 2 euro kwijt aan uurloon om de OP te lezen.
Kapt-Ruigbaarddinsdag 22 april 2025 @ 19:32
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:29 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou, wat je kort noemt. Ik ben nu al meer dan 2 euro kwijt aan uurloon om de OP te lezen.
Gewoon storneren Rinus
r_onedinsdag 22 april 2025 @ 19:35
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Gewoon storneren Rinus
Computer says 'No'

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:59 schreef Schanu het volgende:
dat vrouwlief het geld dus ook niet terug krijgt.
Dat wordt dus dagvaarden .... uit principe
Helenattenekdinsdag 22 april 2025 @ 19:48
Binnen 3 avonden bezorgd he?
Ik snap niet waarom je het jouw probleem maakt? Als zij perse eerst een avond langskomen wanneer je er niet bent.. Kost hun tijd van de bezorger voor niks.
Jij hebt je best gedaan om te zeggen dat die poging zinloos gaat zijn
Niznodinsdag 22 april 2025 @ 19:56
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:48 schreef Helenattenek het volgende:
Binnen 3 avonden bezorgd he?
Ik snap niet waarom je het jouw probleem maakt? Als zij perse eerst een avond langskomen wanneer je er niet bent.. Kost hun tijd van de bezorger voor niks.
Jij hebt je best gedaan om te zeggen dat die poging zinloos gaat zijn
andersom he

het zou vanavond maar het wordt een dag later
Helenattenekdinsdag 22 april 2025 @ 20:06
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:56 schreef Nizno het volgende:

[..]
andersom he

het zou vanavond maar het wordt een dag later
Ja en postnl bepaalde dat eenzijdig en het kan ze aan hun reet roesten dat zijn vrouw er Dan Niet is oftewel oelewappers

Overigens ga ik in mijn reacties expres voorbij aan het feit dat TS ongeduldig is
#ANONIEMdinsdag 22 april 2025 @ 20:08
Daarom laat ik mijn pakjes dus altijd bij een PostNL punt bezorgen. Nooit gezeik.
Sephaeldinsdag 22 april 2025 @ 20:08
Ja PostNL is kut. De meeste van die andere bezorgdiensten ook. Lekker niet op komen dagen en het pakket afvinken als zijnde bezorgd. Pakket gewoon voor de deur droppen, ookal gaat het regenen en zit er elektronica in. Altijd gedoe met die gasten.

Laatst een pakketje besteld uit Engeland. PostNL liet weten dat ik inklaringskosten moest betalen. Netjes betaald en een bezorgmoment gekregen. Bezorgmoment niet gehaald, 3 dagen later nog niets, contact opgenomen en het verzoek gekregen om nog even te wachten. Anderhalve week later weer contact, want nog steeds niets ontvangen en geen nieuw bezorgmoment ingepland. Ja sorry, alleen de afzender kan een onderzoek instellen. Britse winkel zegt sorry, wij hebben een afspraak met Royal Mail, die hebben hun werk gedaan, en die gaan geen onderzoek instellen. Godverdomme kut PostNL waar betaal ik dan inklaringskosten voor.

Fuck PostNL. Sleep ze voor de rechter voor die 2 euro!
Kramerica-Industriesdonderdag 24 april 2025 @ 17:33
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 20:08 schreef Sephael het volgende:
Ja PostNL is kut. De meeste van die andere bezorgdiensten ook. Lekker niet op komen dagen en het pakket afvinken als zijnde bezorgd. Pakket gewoon voor de deur droppen, ookal gaat het regenen en zit er elektronica in. Altijd gedoe met die gasten.

Laatst een pakketje besteld uit Engeland. PostNL liet weten dat ik inklaringskosten moest betalen. Netjes betaald en een bezorgmoment gekregen. Bezorgmoment niet gehaald, 3 dagen later nog niets, contact opgenomen en het verzoek gekregen om nog even te wachten. Anderhalve week later weer contact, want nog steeds niets ontvangen en geen nieuw bezorgmoment ingepland. Ja sorry, alleen de afzender kan een onderzoek instellen. Britse winkel zegt sorry, wij hebben een afspraak met Royal Mail, die hebben hun werk gedaan, en die gaan geen onderzoek instellen. Godverdomme kut PostNL waar betaal ik dan inklaringskosten voor.

Fuck PostNL. Sleep ze voor de rechter voor die 2 euro!
Dan is die Britse winkel ook een kutwinkel. Jij hebt bij hun iets besteld, dan heeft de webshop er maar voor te zorgen dat het in goede staat bij jou bezorgd wordt. Hoe ze dat doen is hun zaak. Jij kunt dus bij de webshop je geld terug eisen, en dan moet de webshop maar reclameren bij Royal Mail. En als Royal Mail voor bezorging in Nederland samenwerkt met PostNL, dan moet Royal Mail maar weer op hun beurt reclameren bij PostNL.

Hopelijk heb je met creditcard op PayPal betaalt, dan kun je, als de webshop niet meewerkt, via die weg je geld terughalen.
r_onedonderdag 24 april 2025 @ 18:35
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jij kunt dus bij de webshop je geld terug eisen
Succes met procederen in Engeland ^O^
Eisen kan natuurlijk maar wat als ze niet aan je eis voldoen?
Kramerica-Industriesdonderdag 24 april 2025 @ 19:41
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 18:35 schreef r_one het volgende:

[..]
Succes met procederen in Engeland ^O^
Eisen kan natuurlijk maar wat als ze niet aan je eis voldoen?
Daarom vroeg ik ook eerst of TS met PayPal of CC had betaald. Als de webshop weigert het geld terug te betalen, claim indienen bij PayPal of CC-maatschappij. De zending heeft tracking, daaruit blijkt zonneklaar dat het product niet is geleverd, dus is er ook geen betaling verschuldigd. Heeft TS gewoon middels Ideal o.i.d. betaald, dan wordt het lastig.
r_onedonderdag 24 april 2025 @ 20:04
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 19:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Daarom vroeg ik ook eerst of TS met PayPal of CC had betaald. Als de webshop weigert het geld terug te betalen, claim indienen bij PayPal of CC-maatschappij. De zending heeft tracking, daaruit blijkt zonneklaar dat het product niet is geleverd, dus is er ook geen betaling verschuldigd. Heeft TS gewoon middels Ideal o.i.d. betaald, dan wordt het lastig.
Nee, dat vroeg je niet eerst (maar als laatst). Je begint er gelijk al mee dat de Britse webwinkel een kutwinkel is. Dat is nogal wat. Helemaal als zij bewijs hebben dat Royal Mail de zending correct heeft overgedragen.

De vraag is dan in hoeverre de Britse winkel verantwoordelijk is voor fouten van de Nederlandse PostNL. Daar hebben zij geen overeenkomst mee én GB zit sinds de Brexit niet meer in de EU (en zijn derhalve ook niet gebonden aan de EU consumentenwetgeving). Dat maakt het allemaal wat minder simpel dan jij de zaken voorstelde.

En dan is het idd maar te hopen dat PP of CC de claim gegrond verklaart (áls al via PP of CC is betaald). Maar de insteek "de Britse winkel is dan ook een kutwinkel" vind ik behoorlijk voorbarig.
Kramerica-Industriesdonderdag 24 april 2025 @ 20:17
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 20:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Nee, dat vroeg je niet eerst (maar als laatst). Je begint er gelijk al mee dat de Britse webwinkel een kutwinkel is. Dat is nogal wat. Helemaal als zij bewijs hebben dat Royal Mail de zending correct heeft overgedragen.

De vraag is dan in hoeverre de Britse winkel verantwoordelijk is voor fouten van de Nederlandse PostNL. Daar hebben zij geen overeenkomst mee én GB zit sinds de Brexit niet meer in de EU (en zijn derhalve ook niet gebonden aan de EU consumentenwetgeving). Dat maakt het allemaal wat minder simpel dan jij de zaken voorstelde.

En dan is het idd maar te hopen dat PP of CC de claim gegrond verklaart (áls al via PP of CC is betaald). Maar de insteek "de Britse winkel is dan ook een kutwinkel" vind ik behoorlijk voorbarig.
Het is heel simpel. Jij bestelt iets bij een webshop, die heeft er dan maar voor te zorgen dat het correct bij jou wordt bezorgd. Als dat niet gebeurd, dan is dat juridisch gezien het probleem van de webshop. De koper heeft een overeenkomst met de verkoper, de koper heeft dus niets met welke bezorgdienst dan ook te maken. Dat is wettelijk zo geregeld, ook in het VK.

En dat weten die webshops dondersgoed, maar er zitten er altijd een paar tussen die zich van de domme houden en doen of ze het consumentenrecht niet kennen. In mijn optiek zijn dat "kutwinkels".

En Royal Mail heeft wel degelijk een overeenkomst met PostNL voor de bezorging in Nederland.
https://www.royalmail.com/sending/international/international-tracked-signed/delivery-partners
ssjgokudonderdag 24 april 2025 @ 21:46
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 16:42 schreef klipper het volgende:
Principekwestie voor ¤2

Hoe triest ben je dan.
Men zonder principes, die zijn pas triest.
r_onedonderdag 24 april 2025 @ 22:14
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 20:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Het is heel simpel.
Nou .... was het maar zo'n feest.
quote:
Dat is wettelijk zo geregeld, ook in het VK.
Ik heb onvoldoende kennis van Brits recht om daarover te oordelen, jij kennelijk wel.

Ik ben dan wel benieuwd wat er in het VK dan precies geregeld is qua verantwoordelijkheden van een verkoper aan het buitenland. Ik kan me zomaar ook voorstellen dat die stopt bij de landsgrens (en dat het dan de verantwoordelijkheid van de vervoerder wordt).

Wellicht heb jij een (Britse) bron daarvoor?
quote:
En Royal Mail heeft wel degelijk een overeenkomst met PostNL voor de bezorging in Nederland.
https://www.royalmail.com/sending/international/international-tracked-signed/delivery-partners
Dat bestrijd ik toch ook niet? Ik zei dat de Britse webshop geen overeenkomst heeft met PostNL.
Kramerica-Industriesdonderdag 24 april 2025 @ 23:17
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 22:14 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou .... was het maar zo'n feest.
[..]
Ik heb onvoldoende kennis van Brits recht om daarover te oordelen, jij kennelijk wel.

Ik ben dan wel benieuwd wat er in het VK dan precies geregeld is qua verantwoordelijkheden van een verkoper aan het buitenland. Ik kan me zomaar ook voorstellen dat die stopt bij de landsgrens (en dat het dan de verantwoordelijkheid van de vervoerder wordt).

Wellicht heb jij een (Britse) bron daarvoor?
[..]
Dat bestrijd ik toch ook niet? Ik zei dat de Britse webshop geen overeenkomst heeft met PostNL.
Google is je vriend in dit soort zaken. Check onder andere dit en dit.

Hier staat onder andere:

quote:
When you order goods online, you enter into a contract with the seller. In terms of the Consumer Rights Act 2015, the goods must be delivered to you within 30 calendar days unless you have agreed a shorter or longer period with the seller. However, if an online order gets lost or doesn’t arrive, you have a range of rights and options.

If the item you have ordered doesn’t arrive by the agreed date or within a reasonable time, you can ask the seller to deliver it again.

If the item is not delivered by the agreed date or within a reasonable time, you can cancel your order and ask for a refund.

The seller is responsible for the delivery of the goods you have ordered. You should never be asked to contact the courier about the delivery. It is for the seller to resolve any issues with delayed delivery or lost goods in transit, not you.
Mijn opmerking mbt het partnerschap van Royal Mail met PostNL betrof een reactie op jouw opmerking:

quote:
De vraag is dan in hoeverre de Britse winkel verantwoordelijk is voor fouten van de Nederlandse PostNL. Daar hebben zij geen overeenkomst mee
De Britse winkel is er voor verantwoordelijk dat de goederen tijdig en in goede staat bij de klant worden afgeleverd. Heel simpel. Dat ze de bezorging aan Royal Mail uitbesteden, en dat Royal Mail op hun beurt de "last mile" weer aan PostNL uitbesteedt, dat doet er niet toe. De Britse webwinkel heeft een verantwoordelijkheid tegenover de klant.

Dus de klant klopt aan bij de webshop dat z'n spullen niet bezorgd zijn. Dan moet de webshop het geld terug betalen. Vervolgens kan de webshop (als de spullen ten minste aangetekend of verzekerd verzonden zijn) een schadevergoeding vragen aan Royal Mail. En Royal Mail zou dan wellicht weer aan PostNL om schadevergoeding kunnen vragen.
r_onevrijdag 25 april 2025 @ 00:38
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 23:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Google is je vriend in dit soort zaken. Check onder andere dit en dit.

Hier staat onder andere:
[..]
Mijn opmerking mbt het partnerschap van Royal Mail met PostNL betrof een reactie op jouw opmerking:
[..]
De Britse winkel is er voor verantwoordelijk dat de goederen tijdig en in goede staat bij de klant worden afgeleverd. Heel simpel. Dat ze de bezorging aan Royal Mail uitbesteden, en dat Royal Mail op hun beurt de "last mile" weer aan PostNL uitbesteedt, dat doet er niet toe. De Britse webwinkel heeft een verantwoordelijkheid tegenover de klant.

Dus de klant klopt aan bij de webshop dat z'n spullen niet bezorgd zijn. Dan moet de webshop het geld terug betalen. Vervolgens kan de webshop (als de spullen ten minste aangetekend of verzekerd verzonden zijn) een schadevergoeding vragen aan Royal Mail. En Royal Mail zou dan wellicht weer aan PostNL om schadevergoeding kunnen vragen.
De Britse "Consumer Rights Act 2015" dus, check.

Weet jij ook wat de scope van die wetgeving is? Uiteraard heeft die Act werking binnen de VK maar heeft die ook rechtskracht buiten de VK? Ik kan er (even vlot scannend lezend) niks over vinden.

Indien wel (het zou kunnen hoor, ik weet het niet, laten we het even aannemen), dan zal je dus uiteindelijk aan de andere kant van de Noordzee in rechte moeten gaan vorderen en dan kom ik weer terug bij mijn eerste reactie:

quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 18:35 schreef r_one het volgende:
Succes met procederen in Engeland ^O^
Kramerica-Industriesvrijdag 25 april 2025 @ 10:23
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 00:38 schreef r_one het volgende:

[..]
De Britse "Consumer Rights Act 2015" dus, check.

Weet jij ook wat de scope van die wetgeving is? Uiteraard heeft die Act werking binnen de VK maar heeft die ook rechtskracht buiten de VK? Ik kan er (even vlot scannend lezend) niks over vinden.

Indien wel (het zou kunnen hoor, ik weet het niet, laten we het even aannemen), dan zal je dus uiteindelijk aan de andere kant van de Noordzee in rechte moeten gaan vorderen en dan kom ik weer terug bij mijn eerste reactie:
[..]

Lees eens dit

Dus, ja, het UK recht is hier van toepassing. Overigens is in dit opzicht het UK recht vrijwel identiek aan het EU recht.

Als de koper met creditcard of PayPal betaald heeft (en die kans is groot: veel buitenlandse webshops accepteren niet eens andere betaalmethoden van Nederlandse klanten) dan is procederen absoluut niet nodig. Je kunt dan gewoon bij PayPal of CC maatschappij een claim indienen wegens niet ontvangen producten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kramerica-Industries op 25-04-2025 10:34:53 ]
icecreamfarmer_NLvrijdag 25 april 2025 @ 11:11
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:45 schreef raptorix het volgende:
Ik heb hier 1 keer mee te maken gehad met Coolblue, betaalde ik geloof ik 7.50, en achteraf melde ze dat het niet gelukt was, ik vind dit eigenlijk een vorm van oplichting, want dat zou lekker wezen, als het hun toch uitkomt pakken ze die 7.50, en zo niet zeggen: Sorry ging niet lukken.

In jouw geval is het denk ik vrij kansloos omdat dit ongetwijfeld zo in de algemene voorwaarden staat.
Betaling terugdraaien maar schofterig is het wel.
raptorixvrijdag 25 april 2025 @ 11:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 11:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Betaling terugdraaien maar schofterig is het wel.
Mjah moet voor de rest zeggen dat Coolblue altijd netjes is, maar dit doe ik dus niet meer.
r_onevrijdag 25 april 2025 @ 16:01
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 10:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Lees eens dit

Dus, ja, het UK recht is hier van toepassing. Overigens is in dit opzicht het UK recht vrijwel identiek aan het EU recht.

Als de koper met creditcard of PayPal betaald heeft (en die kans is groot: veel buitenlandse webshops accepteren niet eens andere betaalmethoden van Nederlandse klanten) dan is procederen absoluut niet nodig. Je kunt dan gewoon bij PayPal of CC maatschappij een claim indienen wegens niet ontvangen producten.
We gaan het zien.
Sephaelvrijdag 25 april 2025 @ 18:47
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dan is die Britse winkel ook een kutwinkel. Jij hebt bij hun iets besteld, dan heeft de webshop er maar voor te zorgen dat het in goede staat bij jou bezorgd wordt. Hoe ze dat doen is hun zaak. Jij kunt dus bij de webshop je geld terug eisen, en dan moet de webshop maar reclameren bij Royal Mail. En als Royal Mail voor bezorging in Nederland samenwerkt met PostNL, dan moet Royal Mail maar weer op hun beurt reclameren bij PostNL.

Hopelijk heb je met creditcard op PayPal betaalt, dan kun je, als de webshop niet meewerkt, via die weg je geld terughalen.
Die winkel was dikke prima. Geld terug, nieuw product, kon allemaal. PostNL doet alleen hun werk niet. Ze zeggen tegen mij dat ze mijn pakket hebben, of ik even wil betalen. En als ik dan bij ze meld dat ik niets heb ontvangen, wat ze zelf ook weten aangezien de status nooit is aangepast naar bezorgd, dan zeggen ze dat ze niets voor me kunnen doen. Kutbedrijf.