abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217438128
Goedemorgen allemaal,
Korte casus:
Vrouwlief koopt een telefoon, moet tekenen voor ontvangst pakket en deze staat op te bezorgen in de middag. De kans is groot dat zij er die middag niet is, dus zij past uit voorzorg het bezorgmoment aan naar dezelfde dag maar dan in de avond, betaalt hiervoor een klein bedrag van nog geen € 2,-.

Vanmorgen krijgt zij bericht dat levering vanavond niet mogelijk is, bezorgmoment is verplaatst naar morgenavond. Dan zij wij overigens niet thuis. Kortom, het zou op z'n vroegst overmorgenavond aankomen.

Vrouwlief neemt contact op met PostNL, die vervolgens doodleuk aangeven dat betalen voor een avondbezorging alleen garantie biedt voor avondbezorging, en dus niet voor bezorging op die specifiek gekozen avond. PostNL medewerker stelt dat zij binnen 3 avonden moeten bezorgen en dat vrouwlief het geld dus ook niet terug krijgt. Die paar euro maakt natuurlijk niets uit, maar noem het een principe kwestie.

Heeft iemand hier eerder mee te maken gehad? Ik kan nergens duidelijk vinden dat betalen voor een specifiek bezorgmoment alleen geldt voor het tijdstip van bezorging (dus 's ochtends/ 's middags / 's avonds) en dat de gekozen dag slechts een wassen neus is. Had vrouwlief dat geweten, had ze het risico uberhaupt niet genomen. Wij zijn morgenavond immers niet thuis, dus nu loopt het pakket 2 dagen vertraging op waar anders gekozen had kunnen worden voor een afhaalpunt. Dat er betaalt is voor deze specifieke dienst maakt het gevoelsmatig heel wrang, ongeacht dat het om een klein bedrag gaat.

Tips/trucs, valt hier nog enige eer te behalen of gewoon laten rusten en de pech accepteren?
pi_217438193
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:59 schreef Schanu het volgende:
gewoon laten rusten
het is de moeite niet waard om hier meer tijd in te stoppen dan dat je al gedaan hebt, je staat ongetwijfeld in je recht maar om je recht te krijgen zul je heel veel tijd moeten gaan investeren.
  dinsdag 22 april 2025 @ 12:10:33 #3
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217438214
Pech accepteren en volgende keer niets bestellen als je van tevoren al weet dat je niet thuis bent.
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_217438232
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:10 schreef Aberkullie het volgende:
Pech accepteren en volgende keer niets bestellen als je van tevoren al weet dat je niet thuis bent.
Nou nee, want vanavond zijn wij dus gewoon thuis. Daarom is er gekozen voor een betaalde avondlevering vanavond, een dienst die PostNL zelf biedt. Het is PostNL die die bezorgtijd nu eenzijdig aanpast, daar kan vrouwlief dan natuurlijk weer niets aan doen.
  dinsdag 22 april 2025 @ 12:16:12 #5
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_217438262
Karen-topic.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_217438318
Wat staat er in de voorwaarden?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_217438342
Moeilijk doen om 2 euro :')

Echt, sommige mensen ……
pi_217438872
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 12:31 schreef augurk2025 het volgende:
Moeilijk doen om 2 euro :')

Echt, sommige mensen ……
Nee hoor, het gaat niet om het geld zoals ik al aangaf in de beginpost. Het ben nogal principieel ingesteld dus het gaat mij om het principe.
pi_217439012
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:45 schreef Schanu het volgende:

[..]
Nee hoor, het gaat niet om het geld zoals ik al aangaf in de beginpost. Het ben nogal principieel ingesteld dus het gaat mij om het principe.
Die mensen zijn nog erger dan die moeilijk doen over 2 euro
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_217439027
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 14:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Die mensen zijn nog erger dan die moeilijk doen over 2 euro
En daar lig ik geen nacht wakker van :+
pi_217439065
Gewoon naar een afhaalpunt brengen. Probleem opgelost.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 22 april 2025 @ 15:37:29 #12
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_217439544
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:45 schreef Schanu het volgende:

[..]
Nee hoor, het gaat niet om het geld zoals ik al aangaf in de beginpost. Het ben nogal principieel ingesteld dus het gaat mij om het principe.
Kun je enorm lang bezig blijven bij die pakketdiensten.
Lachen joh.
pi_217439581
Ik heb hier 1 keer mee te maken gehad met Coolblue, betaalde ik geloof ik 7.50, en achteraf melde ze dat het niet gelukt was, ik vind dit eigenlijk een vorm van oplichting, want dat zou lekker wezen, als het hun toch uitkomt pakken ze die 7.50, en zo niet zeggen: Sorry ging niet lukken.

In jouw geval is het denk ik vrij kansloos omdat dit ongetwijfeld zo in de algemene voorwaarden staat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217439705
We gaan het er ook maar bij laten, het is de energie niet waard en voor een volgende keer weten we hoe PostNL hiermee omgaat en kunnen we daar rekening mee houden. Bedankt voor de input eenieder.
pi_217439883
Principekwestie voor €2

Hoe triest ben je dan.
  dinsdag 22 april 2025 @ 16:47:13 #16
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_217439915
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:45 schreef Schanu het volgende:

[..]
Het ben nogal principieel ingesteld dus het gaat mij om het principe.
Ik zou jou principieel ontlopen in alle denkbare opzichten.
Dit, dus.
pi_217440859
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:59 schreef Schanu het volgende:
Goedemorgen allemaal,
Korte casus:
Nou, wat je kort noemt. Ik ben nu al meer dan 2 euro kwijt aan uurloon om de OP te lezen.
pi_217440885
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:29 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou, wat je kort noemt. Ik ben nu al meer dan 2 euro kwijt aan uurloon om de OP te lezen.
Gewoon storneren Rinus
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_217440922
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Gewoon storneren Rinus
Computer says 'No'

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 11:59 schreef Schanu het volgende:
dat vrouwlief het geld dus ook niet terug krijgt.
Dat wordt dus dagvaarden .... uit principe
pi_217441011
Binnen 3 avonden bezorgd he?
Ik snap niet waarom je het jouw probleem maakt? Als zij perse eerst een avond langskomen wanneer je er niet bent.. Kost hun tijd van de bezorger voor niks.
Jij hebt je best gedaan om te zeggen dat die poging zinloos gaat zijn
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 22 april 2025 @ 19:56:45 #21
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_217441147
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:48 schreef Helenattenek het volgende:
Binnen 3 avonden bezorgd he?
Ik snap niet waarom je het jouw probleem maakt? Als zij perse eerst een avond langskomen wanneer je er niet bent.. Kost hun tijd van de bezorger voor niks.
Jij hebt je best gedaan om te zeggen dat die poging zinloos gaat zijn
andersom he

het zou vanavond maar het wordt een dag later
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_217441234
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 april 2025 19:56 schreef Nizno het volgende:

[..]
andersom he

het zou vanavond maar het wordt een dag later
Ja en postnl bepaalde dat eenzijdig en het kan ze aan hun reet roesten dat zijn vrouw er Dan Niet is oftewel oelewappers

Overigens ga ik in mijn reacties expres voorbij aan het feit dat TS ongeduldig is
  dinsdag 22 april 2025 @ 20:08:07 #23
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_217441256
Daarom laat ik mijn pakjes dus altijd bij een PostNL punt bezorgen. Nooit gezeik.
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_217441262
Ja PostNL is kut. De meeste van die andere bezorgdiensten ook. Lekker niet op komen dagen en het pakket afvinken als zijnde bezorgd. Pakket gewoon voor de deur droppen, ookal gaat het regenen en zit er elektronica in. Altijd gedoe met die gasten.

Laatst een pakketje besteld uit Engeland. PostNL liet weten dat ik inklaringskosten moest betalen. Netjes betaald en een bezorgmoment gekregen. Bezorgmoment niet gehaald, 3 dagen later nog niets, contact opgenomen en het verzoek gekregen om nog even te wachten. Anderhalve week later weer contact, want nog steeds niets ontvangen en geen nieuw bezorgmoment ingepland. Ja sorry, alleen de afzender kan een onderzoek instellen. Britse winkel zegt sorry, wij hebben een afspraak met Royal Mail, die hebben hun werk gedaan, en die gaan geen onderzoek instellen. Godverdomme kut PostNL waar betaal ik dan inklaringskosten voor.

Fuck PostNL. Sleep ze voor de rechter voor die 2 euro!
pi_217457480
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 20:08 schreef Sephael het volgende:
Ja PostNL is kut. De meeste van die andere bezorgdiensten ook. Lekker niet op komen dagen en het pakket afvinken als zijnde bezorgd. Pakket gewoon voor de deur droppen, ookal gaat het regenen en zit er elektronica in. Altijd gedoe met die gasten.

Laatst een pakketje besteld uit Engeland. PostNL liet weten dat ik inklaringskosten moest betalen. Netjes betaald en een bezorgmoment gekregen. Bezorgmoment niet gehaald, 3 dagen later nog niets, contact opgenomen en het verzoek gekregen om nog even te wachten. Anderhalve week later weer contact, want nog steeds niets ontvangen en geen nieuw bezorgmoment ingepland. Ja sorry, alleen de afzender kan een onderzoek instellen. Britse winkel zegt sorry, wij hebben een afspraak met Royal Mail, die hebben hun werk gedaan, en die gaan geen onderzoek instellen. Godverdomme kut PostNL waar betaal ik dan inklaringskosten voor.

Fuck PostNL. Sleep ze voor de rechter voor die 2 euro!
Dan is die Britse winkel ook een kutwinkel. Jij hebt bij hun iets besteld, dan heeft de webshop er maar voor te zorgen dat het in goede staat bij jou bezorgd wordt. Hoe ze dat doen is hun zaak. Jij kunt dus bij de webshop je geld terug eisen, en dan moet de webshop maar reclameren bij Royal Mail. En als Royal Mail voor bezorging in Nederland samenwerkt met PostNL, dan moet Royal Mail maar weer op hun beurt reclameren bij PostNL.

Hopelijk heb je met creditcard op PayPal betaalt, dan kun je, als de webshop niet meewerkt, via die weg je geld terughalen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop