abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217436663
Vooropgesteld: ik heb niks met Amerikanen. Vrijwel elke ontmoeting, elke interactie en elk beeld wat ik van ze/het land heb staat haaks op hoe ik in het leven sta en hoe ik ben als persoon.

Maar even los van dat kan ik bijna niet geloven dat het merendeel van een ontwikkeld land als de VS nou echt zo dom is. Je kan je vraagtekens zetten bij ons politieke systeem, maar een systeem waarin je alleen keuze hebt tussen een Biden/Harris of Trump verdient ook niet bepaald een award qua vernuft.

Nu is het dus Trump geworden en die heeft (zowel in de aanloop van zijn campagne, als tijdens zijn campagne als in zijn eerste weken) behoorlijk wat uitspraken gedaan waarvan de gemiddelde 8-jarige in Nederland al zou denken doe eens even normaal :') Denk aan een uitspraak als 'jullie worden zo rijk dat jullie me gaan smeken om te stoppen'.

Afijn; het heeft geholpen want hier zijn we en Donald is POTUS. Echter: denken diezelfde Amerikanen (met de huidige stand van de dollar, het verdampen van hun (pensioen)geld en alle extra onrust in de wereld) nu niet: kut, wat hebben we gedaan? Een beetje hetzelfde effect als de Britten na hun geweldige Brexit?
pi_217436673
Wij hebben het hier niet veel beter gedaan he, met onze regering.
pi_217436686
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:26 schreef Farenji het volgende:
Wij hebben het hier niet veel beter gedaan he, met onze regering.
Ja dat vind ik dus wel meevallen..

En begrijp me niet verkeerd: bij ons komt ook bijzonder weinig van de grond; maar het 'draait' desondanks wel gewoon door. In Amerika ligt echt alles op zijn gat, er is overal paniek omdat (bijna) de hele wereld op dit moment aan het nadenken is over sancties tegen de VS en het in de wereld sinds WW2 nog nooit zo onrustig geweest.. en dat alles is gebeurd na het aanstellen van Donald Trump.
pi_217436767
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:27 schreef Solispolar het volgende:

[..]

En begrijp me niet verkeerd: bij ons komt ook bijzonder weinig van de grond; maar het 'draait' desondanks wel gewoon door. In Amerika ligt echt alles op zijn gat, er is overal paniek omdat (bijna) de hele wereld op dit moment aan het nadenken is over sancties tegen de VS en het in de wereld sinds WW2 nog nooit zo onrustig geweest.. en dat alles is gebeurd na het aanstellen van Donald Trump.
Vergelijk het eens met de eerste termijn.
pi_217436780
Antwoord op TT:

ja
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217436794
Ik heb het idee dat je beeld vooral is gebaseerd op wat de media allemaal schreeuwt.
pi_217436804
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:45 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb het idee dat je beeld vooral is gebaseerd op wat de media allemaal schreeuwt.
Wat een dooddoener dit :') Heeft hij geen tarieven ingevoerd? Heeft hij niet gezegd dat Zelensky de oorlog is begonnen? Heeft hij niet geroepen dat de Amerikanen zo rijk zullen worden dat ze hem zullen smeken of het alsjeblieft wat minder kan? Ik geloof best dat er wat bias is, maar dit zijn stuk voor stuk dingen die hij heeft gedaan/geschreeuwd/op poten heeft gezet.

Maar vertel; wat is jouw visie?

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:44 schreef Farenji het volgende:

[..]
Vergelijk het eens met de eerste termijn.
Oke. En nu? Hoe verandert dit iets aan de situatie op dit moment?
  dinsdag 22 april 2025 @ 08:53:55 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217436823
Sommigen wel, sommigen niet. Het zijn net mensen wat dat betreft.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 april 2025 @ 09:00:28 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_217436851
Ik lees net dat het vertrouwen in een president nog nooit zo laag is geweest.

Verder zijn "Amerikanen" wel vaak wereldvreemd. Een Amerikaanse basketballer bij Emmen vroeg zich bijvoorbeeld af of er in Europa tandpasta gebruikt wordt. Trouwens, sommigen zijn ook nog al dom, iedereen weet immers dat Brussel de hoofdstad van Amsterdam is.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 april 2025 @ 09:01:42 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_217436859
quote:
Wat schreeuwt de media zoal ? FOX bijvoorbeeld.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_217437045
Had je liever op dit zooitje gestemd dan? :’)

Bekijk deze YouTube-video
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
pi_217437084
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:24 schreef -Deluzion- het volgende:

Bekijk deze YouTube-video
Biden was niet verkiesbaar in 2024. Bovendien zijn er van Trump ook genoeg domme dansfilmpjes te vinden, dus dat is niet bepaald een sterk argument voor de republikeinen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217437110
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:32 schreef knoopie het volgende:

[..]
Biden was niet verkiesbaar in 2024. Bovendien zijn er van Trump ook genoeg domme dansfilmpjes te vinden, dus dat is niet bepaald een sterk argument voor de republikeinen.
[ afbeelding ]
Laat de Democraten eerst maar eens in de spiegel kijken. Het ontbreekt ze aan visie , leiderschap en een overtuigende kandidaat. Biden mocht dan niet verkiesbaar zijn maar hun alternatieven hebben weinig indruk gemaakt.
pi_217437135
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:27 schreef Solispolar het volgende:
Vind je?
De trend is dat er meer populistisch wordt gestemd. De mensen worden individualistischer, egoïster en houden steeds minder rekening met omstandigheden en anderen. De oorzaak is ook omdat de wereld nu in een rap tempo verandert, het klimaat, reizen is een stuk gemakkelijker, internet. Allemaal factoren die aanpassingsvermogen van mensen eisen. Mensen die daarin niet mee kunnen komen, stemmen op Trump, Wilders, of die Hongaar. Het is niet de wil om aan te passen in een veranderende wereld. Om alles te laten zoals het is. Dan kun je Amerikanen dom noemen, maar het is iets dat je overal ziet.
pi_217437164
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:01 schreef tong80 het volgende:

[..]
Wat schreeuwt de media zoal ? FOX bijvoorbeeld.

Iedereen schreeuwt wat anders in de media. FOX verheerlijkt Trump terwijl CNN en BBC hem stelselmatig afkraken. Het is allemaal zo gepolariseerd dat feiten er amper nog toe doen. Elk kamp draait zijn eigen verhaal.
pi_217437179
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:36 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Laat de Democraten eerst maar eens in de spiegel kijken. Het ontbreekt ze aan visie , leiderschap en een overtuigende kandidaat. Biden mocht dan niet verkiesbaar zijn maar hun alternatieven hebben weinig indruk gemaakt.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar kom dan met inhoudelijke argumenten. En niet een filmpje van iemand die niet verkiesbaar was en een raar dansje doet. Want trump doet ook genoeg rare dansjes.

Het polariserende kiessysteem met maar twee partijen resulteert eigenlijk per definitie in een kandidaat waar op zijn best het minste mensen problemen mee hebben. Op dit moment staat 71% van de republikeinen achter Trump. Dus dat is maar 36% van de Amerikanen. Het merendeel staat dus niet achter de president.

En elke keer bij een wisseling van de wacht wordt de hele regering weer afgebroken en met de "eigen" mensen opgetuigd, om het na vier jaar weer om te draaien. |:(
pi_217437195
Zijn Amerikanen dom? Ik zou zeggen ze zijn vooral ignorant
pi_217437231
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:47 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Wat een dooddoener dit :') Heeft hij geen tarieven ingevoerd? Heeft hij niet gezegd dat Zelensky de oorlog is begonnen? Heeft hij niet geroepen dat de Amerikanen zo rijk zullen worden dat ze hem zullen smeken of het alsjeblieft wat minder kan? Ik geloof best dat er wat bias is, maar dit zijn stuk voor stuk dingen die hij heeft gedaan/geschreeuwd/op poten heeft gezet.

Maar vertel; wat is jouw visie?
Als eerste ben ik absoluut geen fan van Trump. Alleen zijn stand tegenover Israël zou al reden zijn om nooit op hem te stemmen. Maar waar ik op doelde is dit stuk.

quote:
In Amerika ligt echt alles op zijn gat, er is overal paniek omdat (bijna) de hele wereld op dit moment aan het nadenken is over sancties tegen de VS en het in de wereld sinds WW2 nog nooit zo onrustig geweest
Dat valt echt wel mee wanneer je stopt met elke dag de headlines te lezen. Ook in de VS gaat het leven gewoon door. En die onrust komt echt niet alleen door Trump, maar ook bijvoorbeeld door Rusland, Iran, China en Israël. Allemaal zaken die al lang speelden voordat de Amerikanen Trump aan de macht hadden geholpen.
pi_217437274
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:52 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Dat valt echt wel mee wanneer je stopt met elke dag de headlines te lezen. Ook in de VS gaat het leven gewoon door. En die onrust komt echt niet alleen door Trump, maar ook bijvoorbeeld door Rusland, Iran, China en Israël. Allemaal zaken die al lang speelden voordat de Amerikanen Trump aan de macht hadden geholpen.
Weet je dit of denk je dit? Er is echt wel veel onrust en angst. De sfeer aan de grens is grimmig. Het leven gaat wel door, maar meer op de manier zoals in oorlogsgebieden waar mensen uiteindelijk ook moeten eten, slapen, leven.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 april 2025 @ 09:59:36 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_217437286
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:44 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Iedereen schreeuwt wat anders in de media. FOX verheerlijkt Trump terwijl CNN en BBC hem stelselmatig afkraken. Het is allemaal zo gepolariseerd dat feiten er amper nog toe doen. Elk kamp draait zijn eigen verhaal.
Dus de BBC is een kamp vergelijkbaar met FOX :? En wat versta je onder stelselmatig afkraken ?

Trouwste user 2022 dinsdag 22 april 2025 @ 10:00:48 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_217437297
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:46 schreef knoopie het volgende:

En elke keer bij een wisseling van de wacht wordt de hele regering weer afgebroken en met de "eigen" mensen opgetuigd, om het na vier jaar weer om te draaien. |:(
Vreemd inderdaad dat de democraten nu niet mee mogen regeren.

Trouwste user 2022 dinsdag 22 april 2025 @ 10:02:12 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_217437306
quote:

[..]
Noem ze eens. Ik vond Harris een uitstekende kandidaat. Geweldig CV als top-advocaat en jarenlang politieke ervaring op het hoogste nivo.

pi_217437342
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:52 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Als eerste ben ik absoluut geen fan van Trump. Alleen zijn stand tegenover Israël zou al reden zijn om nooit op hem te stemmen. Maar waar ik op doelde is dit stuk.
[..]
Het leven gaat wel door, maar toch zijn er wel veel mensen daar die in ontzettende onzekerheid zitten hoor. Trump is een ongeleid projectiel en als je op dit moment een bedrijf hebt in Amerika dan houd je je hart vast. Om nog maar te zwijgen over de Amerikanen die hun pensioen in een beleggingspotje hebben zitten en binnen nu en 5 jaar met pensioen gaan.. Ik heb wel het gevoel dat alle ellende sinds Trump echt in een stroomversnelling is gekomen.

Want laten we nu eerlijk zijn: zijn middelbare-school-poker-bluf tactiek met die tarieven heeft uiteindelijk vooral Amerika zelf geraakt toch? Hij was in de veronderstelling dat iedereen zou capituleren onder zijn druk, maar uiteindelijk draait de hele wereld de duimschroeven aan en gaat de hele Amerikaanse economie naar de kloten. Dat de dollar nu ontzettend laag staat zegt toch alles? En dat zijn gewoon objectieve feiten en staat vrij van wat de media wel of niet zegt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:39 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Vind je?
De trend is dat er meer populistisch wordt gestemd. De mensen worden individualistischer, egoïster en houden steeds minder rekening met omstandigheden en anderen. De oorzaak is ook omdat de wereld nu in een rap tempo verandert, het klimaat, reizen is een stuk gemakkelijker, internet. Allemaal factoren die aanpassingsvermogen van mensen eisen. Mensen die daarin niet mee kunnen komen, stemmen op Trump, Wilders, of die Hongaar. Het is niet de wil om aan te passen in een veranderende wereld. Om alles te laten zoals het is. Dan kun je Amerikanen dom noemen, maar het is iets dat je overal ziet.
Dat is meer een trend die ik al 20 jaar zie ontwikkelen, dat heeft weinig met het huidige kabinet te maken vind ik.
pi_217437367
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:02 schreef tong80 het volgende:

[..]
Noem ze eens. Ik vond Harris een uitstekende kandidaat. Geweldig CV als top-advocaat en jarenlang politieke ervaring op het hoogste nivo.

Met terugwerkende kracht natuurlijk 10x liever Harris. Al heeft die toch ook wel een ontzettend matige indruk achter gelaten in de tijd die ze heeft gehad als kandidate.. jezus mina wat een tenenkrommende interviews/speeches heeft zij afgeleverd zeg.. Ik denk ook echt dat Trump nu aan de macht is gekomen omdat de democraten niet veel verder kwamen dan een demente opa en een incapabele vrouw. Trump heeft daar feilloos ge-/misbruik van gemaakt.
pi_217437368
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 08:24 schreef Solispolar het volgende:
Vooropgesteld: ik heb niks met Amerikanen. Vrijwel elke ontmoeting, elke interactie en elk beeld wat ik van ze/het land heb staat haaks op hoe ik in het leven sta en hoe ik ben als persoon.

Maar even los van dat kan ik bijna niet geloven dat het merendeel van een ontwikkeld land als de VS nou echt zo dom is.
<knip>
Het land is niet ontwikkeld. Het is net als China een land met heel veel laagopgeleide mensen. Het enige verschil is dat in China de overheid de macht heeft om met de mensen te spelen zoals ze willen, terwijl dat in de VS niet zomaar kan. Maar dat is Trump aan het veranderen.
pi_217437376
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:08 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Met terugwerkende kracht natuurlijk 10x liever Harris. Al heeft die toch ook wel een ontzettend matige indruk achter gelaten in de tijd die ze heeft gehad als kandidate.. jezus mina wat een tenenkrommende interviews/speeches heeft zij afgeleverd zeg.. Ik denk ook echt dat Trump nu aan de macht is gekomen omdat de democraten niet veel verder kwamen dan een demente opa en een incapabele vrouw. Trump heeft daar feilloos ge-/misbruik van gemaakt.
Het is een enorm capabele vrouw, kijk maar naar haar cv. Dat de marketing niet goed uit de verf is gekomen is iets anders. Toen het net duidelijk was dat zij kandidaat was met Walz als VP was er echt momentum ook.
pi_217437388
quote:
Ga vooral eens zelf naar de VS om je mening te vormen.

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik naar San Francisco ging en de eerste dag het gevoel had dat ik in een hollywoodfilm met allemaal figuranten beland was. Zelfs de vrouw met het karretje vol met blikjes liep er rond.

Allemaal nog wel ok, totdat ik me besefte dat 1 op de 10 mensen die ik op straat tegenkwam waarschijnlijk een vuurwapen op zak had.

Stel je voor. Hier in Nederland ben ik niet rijk, maar verdien bovengemiddeld. Ik voel me hier niet speciaal rijk. Maar in San Francisco voelde ik me wel rijk. En San Francisco is notabene de tweede rijkste stad van de VS.

Heel surreëel allemaal.
pi_217437399
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:05 schreef Solispolar het volgende:

[..]

Want laten we nu eerlijk zijn: zijn middelbare-school-poker-bluf tactiek met die tarieven heeft uiteindelijk vooral Amerika zelf geraakt toch? Hij was in de veronderstelling dat iedereen zou capituleren onder zijn druk, maar uiteindelijk draait de hele wereld de duimschroeven aan en gaat de hele Amerikaanse economie naar de kloten.
Dit is wel pijnlijk duidelijk geworden ja.

Maarja zijn Amerikanen dom, ik vermoed dat Nederlanders bijna net zo erg zijn. Wij voelen ons als Europeanen altijd wel verheven, maar kijk naar onze regering. Of de wappies, de straatinterviews of programma's op tv met allerlei dom volk er in.

Misschien ligt onze algemene kennis iets hoger, maar ik vind niet dat wij heel veel beter zijn. Wat betreft de gemiddelde inwoner dan. Politiek gezien hebben wij het wel beter voor elkaar, want hier zit geen Trump, Musk en andere mafkezen.
pi_217437458
Tja dom?
Uiteindelijk hebben de Amerikanen betere kaarten dan wij in de EU.
De VS gaat door een bittere tijd van afbreken van oud en opbouwen van nieuw.
Dat kan idd ook backlashen en fout gaan, maar ook een betere en veiligere positie geven in de wereld en waar die heen gaat.

Als je goed oplet maakt Amerika zich klaar tegen agressie van China, en dat was onhoudbaar, ook een Harris had dat gemoeten.

De komende decennia zou je wat dat betreft beter in de VS kunnen wonen dan de EU.
De VS is goed verdedigt en ver genoeg van vijanden af om te garanderen dat er geen vreemde invasie op de stoep staat.
Dit itt hoe het in de EU gaat, Rusland kan op zeker moment via land invallen.

En de VS, of je nou wil of niet, is wel goed voor de werkende inwoners. Zij voelen zich gesterkt door amarika First beleid. Het (gewilde) verlagen van belastingen, verbeteren van gratis onderwijs, verbeteren van veiligheid, zonder dat men daarin door ooit toegekende maar nu tegenwerkende verdragen.
Zoals we in de EU niets kunnen door verstikkende mensenrechten en milieu verdragen.

De tegenstelling is dat er nu zoveel wordt afgebroken dat er een soort dictator achtige constructie ontstaat en dat het juist slechter wordt. Vooralsnog lijkt dit niet zo.

De VS is de komende decennia The place to be om te wonen. Daar gaat het denk ik heen.

Samenvatting komende decennia:

De VS is:
Veilig, grote defensie, geen landlijnen met vijanden
Economisch doen ze er alles aan om wereldmacht te behouden, dit lijkt te werken
Ondernemerschap en tech bedrijven wordt het makkelijker gemaakt om te floreren en uit te breiden
Qua IT loopt de VS mijlenver voor
Qua innovatie ook, waar wij juist door millieu verdragen worden gestopt is de VS veel vooruit strevender op gebied van nieuwe technieken, mobiliteit en ruimtetechniek
Macht in de wereld, de VS doet er veel aan om vingers te houden in de wereldmacht.
Vooruitzien, bv de Groenland kwestie, de EU was er stil over, de VS die al de huidige verdediging doet ziet al dat daarin de komende jaren zware druk van Rusland en China komt om het gebied tot de westerse invloedsferen te behouden.
Voedsel, hier faalt de VS, voedselkwaliteit is veel
Slechter en de algemene gezondheid ook.

[ Bericht 16% gewijzigd door Lospedrosa op 22-04-2025 10:32:02 ]
Vakman pur sang
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:24:13 #30
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217437459
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:48 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik weet niet Canadezen zijn echt niet dom.
pi_217437468
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:11 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
Het is een enorm capabele vrouw, kijk maar naar haar cv. Dat de marketing niet goed uit de verf is gekomen is iets anders. Toen het net duidelijk was dat zij kandidaat was met Walz als VP was er echt momentum ook.
Als Kamala president was geworden was ze nu waarschijnlijk ook neergesabeld. Zo gaat het altijd: in het begin worden presidenten opgehemeld maar al snel sloopt de publieke opinie ze. Geen enkele president ontkomt eraan.
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:26:48 #32
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_217437478
Amerika is een land met hele slimme mensen, maar ook hele domme mensen.

Vergelijk dat met Nederland waar de middelmaat heerst en de meerderheid een hbo papiertje heeft en de ambitie niet verder rijkt dan wat bureaucratisch tijdverdrijf om de centen maandelijks binnen te harken.

Nederlanders vergelijken zichzelf enkel graag met de hillbillies. Feit is dat mensen zoals Elon Musk de wereld juist een stukje vooruit helpen, terwijl de rijkste Nederlanders de bevolking het leven juist zo moeilijk mogelijk maken (vrijwel allemaal mensen in vastgoed of levensmiddelen).
pi_217437480
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 09:24 schreef -Deluzion- het volgende:
Nog een dooddoener.

Als jij wist wat Trump de wereld in brand zou steken, zou jij dan niet op zijn tegenstander stemmen, wie dat ook is?

Jij wil gewoon de wereld in brand steken. Ik heb één troost: ik zal dan een slachtoffer zijn, net als jij. Maar IK ben dan in ieder geval niet het slachtoffer van mezelf en kan mezelf nog trots in de spiegel aankijken en zeggen dat ik niet dom ben. Terwijl jij jezelf moet aankijken, wetende dat je je eigen ondergang door je onbezonnenheid hebt bewerkstelligd.

Stel je de stemmers op Trump voor. Die hadden beter een kruisje onder een contract met de Duivel kunnen zetten dan een kruisje bij Trump op het stembiljet. De Duivel had hen op Aarde tenminste nog gegeven wat ze wilden hebben, waarna ze pas in de hel met hun ziel hoefden te boeten.

Of misschien DACHTEN ze met hun kruisje op het stembiljet wel dat ze een contract met de Duivel tekenden. Maar er stonden geen voorwaarden op het contract en de Duivel heeft ze allemaal getricked. :)

Alla, alle gekheid op een stokje. Ik heb medelijden met hen. Trump denkt met zijn maatregelen dat hij de welvaart in de VS beter kan verdelen. Maar in werkelijkheid verdeelt hij de welvaart in de wereld op zo'n manier dat er meer welvaart tussen de andere landen zal gaan vloeien, en er minder welvaart naar zijn eigen land zal vloeien. De rijken zullen dus armer worden en de armen blijven even arm, of erger.

Één ding lijkt wel zeker. Over 3 jaar zullen er veel mensen in de VS zijn die weinig tot niets meer te verliezen hebben, en Trump zal dus genoeg soldaten tot zijn beschikking krijgen.
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:30:21 #34
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217437509
Ligt echt aan de staat en de persoon, het land is zo verschillend. Bepaalde Amerikanen komen nooit buiten hun land of staat, hebben een beperkt wereldbeeld, vinden alles wat anders is stom en raar en willen vooral een ander iets ontzeggen en misgunnen ipv het zelf beter krijgen. Maar er bestaan ook hele lieve, gastvrije, geinteresseerde mensen. Alle 51 staten verschillen zo onderling.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217437515
quote:

[..]
Laat de Democraten eerst maar eens in de spiegel kijken. Het ontbreekt ze aan visie , leiderschap en een overtuigende kandidaat.
Even heel serieus. Het ontbreekt de Republikeinen ook aan visie, leiderschap en een overtuigende kandidaat. Het beleid van Trump heeft dat de afgelopen weken aan de hele wereld bewezen, je moet even uit je ontkenningsfase komen.

Alla, Trump was een overtuigende kandidaat ja, wat kan die man liegen zeg. Fidel Castro was er niks bij vergeleken.
pi_217437530
quote:
  dinsdag 22 april 2025 @ 10:34:45 #37
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_217437539
Ja, uiteraard. Vergeet ook niet dat dat land grotendeels bestaat uit nakomelingen van refofundamentalisten die door onze voorouders de oceaan over gejaagd zijn omdat het destijds ook al een stel halve tammen waren.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 april 2025 @ 10:37:09 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_217437553
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:25 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Als Kamala president was geworden was ze nu waarschijnlijk ook neergesabeld. Zo gaat het altijd: in het begin worden presidenten opgehemeld maar al snel sloopt de publieke opinie ze. Geen enkele president ontkomt eraan.
Wel toevallig dat de huidige en vorige termijn van Trump het slechts wordt beoordeeld dan welke regeer periode ook.

pi_217437576
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:08 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Met terugwerkende kracht natuurlijk 10x liever Harris.
Dwz. je hebt je dus mee laten slepen in het anrratief van de Republikeinen.

quote:
Al heeft die toch ook wel een ontzettend matige indruk achter gelaten in de tijd die ze heeft gehad als kandidate.. jezus mina wat een tenenkrommende interviews/speeches heeft zij afgeleverd zeg..
Is dat werkelijk de belangrijkste voorwaarde voor een presidentskandidaat die ook nog eens opperste bevelhebber van het sterkste leger ter Aarde wordt?

quote:
Ik denk ook echt dat Trump nu aan de macht is gekomen omdat de democraten niet veel verder kwamen dan een demente opa en een incapabele vrouw. Trump heeft daar feilloos ge-/misbruik van gemaakt.
Ja, precies wat ik zei: je hebt je laten misleiden door het narratief van Trump. Want Trump is ook dement, en zijn vice-president is ook niet bepaald capabel. Nog niet gesproken over zijn minister van defensie.

Als ik Trump, Hegseth en Vance tegelijkertijd in beeld zie, komt dit me steeds voor ogen:

:P
pi_217437581
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:30 schreef SEMTEX het volgende:
Ligt echt aan de staat en de persoon, het land is zo verschillend. Bepaalde Amerikanen komen nooit buiten hun land of staat, hebben een beperkt wereldbeeld, vinden alles wat anders is stom en raar en willen vooral een ander iets ontzeggen en misgunnen ipv het zelf beter krijgen.
Ja, precies: dom.

Iemand moet ze eens een paar lessen game-theory geven.
pi_217437614
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:00 schreef tong80 het volgende:

[..]
Vreemd inderdaad dat de democraten nu niet mee mogen regeren.

Ik bedoelde eigenlijk vooral het hele ambtenarenapparaat, dat bij elke wisseling van Democraten naar Republikeinen of andersom, compleet overhoop gaat en overal op de hoge posities de "eigen" mensen neergezet moeten worden. Dat is simpelweg zonde, omdat daarmee elke vier jaar alle ervaring uit de top ineens weg is.
pi_217437750
quote:
Watte?
pi_217437754
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:41 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ja, precies: dom.

Iemand moet ze eens een paar lessen game-theory geven.
speltheorie
  dinsdag 22 april 2025 @ 13:18:23 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217438635
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 10:46 schreef knoopie het volgende:

[..]
Ik bedoelde eigenlijk vooral het hele ambtenarenapparaat, dat bij elke wisseling van Democraten naar Republikeinen of andersom, compleet overhoop gaat en overal op de hoge posities de "eigen" mensen neergezet moeten worden. Dat is simpelweg zonde, omdat daarmee elke vier jaar alle ervaring uit de top ineens weg is.
Komt door de extreme polarisatie daar en dat wordt momenteel alleen maar extra aangewakker door Trumpler.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 22 april 2025 @ 13:26:00 #45
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217438694
Ik werk voor een Amerikaans bedrijf, mijn leidinggevende is Amerikaans en veel van mijn teamgenoten zijn Amerikaans.

Ik vind ze niet dom en ook niet onwetend.
Resistance is futile.
pi_217439420
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2025 13:26 schreef Seven. het volgende:
Ik werk voor een Amerikaans bedrijf, mijn leidinggevende is Amerikaans en veel van mijn teamgenoten zijn Amerikaans.

Ik vind ze niet dom en ook niet onwetend.
Ik denk dat het ook wel meevalt. Amerikanen zijn niet de domme karikaturen die sommige hier schetsen. Lets be honest, het zijn vooral de Democraten in dit topic die schuimbekken omdat Trump weer won. Ze grijpen elke kans om hem te bashen, alsof hun leven ervan afhangt.
pi_217439451
Dikke middelvinger naar dat gezeik. Trump is gewoon goed bezig, eindelijk iemand die ballen toont. Als ik in de VS woonde had ik 100% op hem gestemd. Weg met die woke onzin, diversiteitsgekte en dat slappe gedoe waarbij mannen zich als makke lammetjes moeten gedragen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 april 2025 @ 16:25:49 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_217439784
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:20 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik denk dat het ook wel meevalt. Amerikanen zijn niet de domme karikaturen die sommige hier schetsen. Lets be honest, het zijn vooral de Democraten in dit topic die schuimbekken omdat Trump weer won. Ze grijpen elke kans om hem te bashen, alsof hun leven ervan afhangt.
Ik kan hem niet negeren. Heel de wereld heeft het er over. Het zou pas raar zijn als er niet heftig op gereageerd wordt. Ik bash niks. Ik constateer en trek mijn conclusies.

Trouwste user 2022 dinsdag 22 april 2025 @ 16:26:47 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_217439790
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:24 schreef -Deluzion- het volgende:
Dikke middelvinger naar dat gezeik. Trump is gewoon goed bezig, eindelijk iemand die ballen toont. Als ik in de VS woonde had ik 100% op hem gestemd. Weg met die woke onzin, diversiteitsgekte en dat slappe gedoe waarbij mannen zich als makke lammetjes moeten gedragen.
Ik heb Italiaans bloed, maar dit gaat verder dan machismo.

dinsdag 22 april 2025 @ 17:50:48 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_217440279
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2025 15:20 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Het zijn de mindere goden die internationaal viraal gaan. Zo ontstaat er internationaal ongetwijfeld ook een beeld over Nederlanders aan de hand van allerlei Dumpert filmpjes die het online goed doen.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')