Ja dat vind ik dus wel meevallen..quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:26 schreef Farenji het volgende:
Wij hebben het hier niet veel beter gedaan he, met onze regering.
Vergelijk het eens met de eerste termijn.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:27 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja dat vind ik dus wel meevallen..
En begrijp me niet verkeerd: bij ons komt ook bijzonder weinig van de grond; maar het 'draait' desondanks wel gewoon door. In Amerika ligt echt alles op zijn gat, er is overal paniek omdat (bijna) de hele wereld op dit moment aan het nadenken is over sancties tegen de VS en het in de wereld sinds WW2 nog nooit zo onrustig geweest.. en dat alles is gebeurd na het aanstellen van Donald Trump.
Wat een dooddoener ditquote:Op dinsdag 22 april 2025 08:45 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb het idee dat je beeld vooral is gebaseerd op wat de media allemaal schreeuwt.
Oke. En nu? Hoe verandert dit iets aan de situatie op dit moment?quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:44 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vergelijk het eens met de eerste termijn.
Wat schreeuwt de media zoal ? FOX bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:45 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb het idee dat je beeld vooral is gebaseerd op wat de media allemaal schreeuwt.
Biden was niet verkiesbaar in 2024. Bovendien zijn er van Trump ook genoeg domme dansfilmpjes te vinden, dus dat is niet bepaald een sterk argument voor de republikeinen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:24 schreef -Deluzion- het volgende:
Had je liever op dit zooitje gestemd dan? :’)
Bekijk deze YouTube-video
Laat de Democraten eerst maar eens in de spiegel kijken. Het ontbreekt ze aan visie , leiderschap en een overtuigende kandidaat. Biden mocht dan niet verkiesbaar zijn maar hun alternatieven hebben weinig indruk gemaakt.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:32 schreef knoopie het volgende:
[..]
Biden was niet verkiesbaar in 2024. Bovendien zijn er van Trump ook genoeg domme dansfilmpjes te vinden, dus dat is niet bepaald een sterk argument voor de republikeinen.
[ afbeelding ]
Vind je?quote:
Iedereen schreeuwt wat anders in de media. FOX verheerlijkt Trump terwijl CNN en BBC hem stelselmatig afkraken. Het is allemaal zo gepolariseerd dat feiten er amper nog toe doen. Elk kamp draait zijn eigen verhaal.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat schreeuwt de media zoal ? FOX bijvoorbeeld.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar kom dan met inhoudelijke argumenten. En niet een filmpje van iemand die niet verkiesbaar was en een raar dansje doet. Want trump doet ook genoeg rare dansjes.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:36 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Laat de Democraten eerst maar eens in de spiegel kijken. Het ontbreekt ze aan visie , leiderschap en een overtuigende kandidaat. Biden mocht dan niet verkiesbaar zijn maar hun alternatieven hebben weinig indruk gemaakt.
Als eerste ben ik absoluut geen fan van Trump. Alleen zijn stand tegenover Israël zou al reden zijn om nooit op hem te stemmen. Maar waar ik op doelde is dit stuk.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:47 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Wat een dooddoener ditHeeft hij geen tarieven ingevoerd? Heeft hij niet gezegd dat Zelensky de oorlog is begonnen? Heeft hij niet geroepen dat de Amerikanen zo rijk zullen worden dat ze hem zullen smeken of het alsjeblieft wat minder kan? Ik geloof best dat er wat bias is, maar dit zijn stuk voor stuk dingen die hij heeft gedaan/geschreeuwd/op poten heeft gezet.
Maar vertel; wat is jouw visie?
Dat valt echt wel mee wanneer je stopt met elke dag de headlines te lezen. Ook in de VS gaat het leven gewoon door. En die onrust komt echt niet alleen door Trump, maar ook bijvoorbeeld door Rusland, Iran, China en Israël. Allemaal zaken die al lang speelden voordat de Amerikanen Trump aan de macht hadden geholpen.quote:In Amerika ligt echt alles op zijn gat, er is overal paniek omdat (bijna) de hele wereld op dit moment aan het nadenken is over sancties tegen de VS en het in de wereld sinds WW2 nog nooit zo onrustig geweest
Weet je dit of denk je dit? Er is echt wel veel onrust en angst. De sfeer aan de grens is grimmig. Het leven gaat wel door, maar meer op de manier zoals in oorlogsgebieden waar mensen uiteindelijk ook moeten eten, slapen, leven.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat valt echt wel mee wanneer je stopt met elke dag de headlines te lezen. Ook in de VS gaat het leven gewoon door. En die onrust komt echt niet alleen door Trump, maar ook bijvoorbeeld door Rusland, Iran, China en Israël. Allemaal zaken die al lang speelden voordat de Amerikanen Trump aan de macht hadden geholpen.
Dus de BBC is een kamp vergelijkbaar met FOXquote:Op dinsdag 22 april 2025 09:44 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Iedereen schreeuwt wat anders in de media. FOX verheerlijkt Trump terwijl CNN en BBC hem stelselmatig afkraken. Het is allemaal zo gepolariseerd dat feiten er amper nog toe doen. Elk kamp draait zijn eigen verhaal.
Vreemd inderdaad dat de democraten nu niet mee mogen regeren.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:46 schreef knoopie het volgende:
En elke keer bij een wisseling van de wacht wordt de hele regering weer afgebroken en met de "eigen" mensen opgetuigd, om het na vier jaar weer om te draaien.
Noem ze eens. Ik vond Harris een uitstekende kandidaat. Geweldig CV als top-advocaat en jarenlang politieke ervaring op het hoogste nivo.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:36 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Laat de Democraten eerst maar eens in de spiegel kijken. Het ontbreekt ze aan visie , leiderschap en een overtuigende kandidaat. Biden mocht dan niet verkiesbaar zijn maar hun alternatieven hebben weinig indruk gemaakt.
Het leven gaat wel door, maar toch zijn er wel veel mensen daar die in ontzettende onzekerheid zitten hoor. Trump is een ongeleid projectiel en als je op dit moment een bedrijf hebt in Amerika dan houd je je hart vast. Om nog maar te zwijgen over de Amerikanen die hun pensioen in een beleggingspotje hebben zitten en binnen nu en 5 jaar met pensioen gaan.. Ik heb wel het gevoel dat alle ellende sinds Trump echt in een stroomversnelling is gekomen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als eerste ben ik absoluut geen fan van Trump. Alleen zijn stand tegenover Israël zou al reden zijn om nooit op hem te stemmen. Maar waar ik op doelde is dit stuk.
[..]
Dat valt echt wel mee wanneer je stopt met elke dag de headlines te lezen. Ook in de VS gaat het leven gewoon door. En die onrust komt echt niet alleen door Trump, maar ook bijvoorbeeld door Rusland, Iran, China en Israël. Allemaal zaken die al lang speelden voordat de Amerikanen Trump aan de macht hadden geholpen.
Dat is meer een trend die ik al 20 jaar zie ontwikkelen, dat heeft weinig met het huidige kabinet te maken vind ik.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:39 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Vind je?
De trend is dat er meer populistisch wordt gestemd. De mensen worden individualistischer, egoïster en houden steeds minder rekening met omstandigheden en anderen. De oorzaak is ook omdat de wereld nu in een rap tempo verandert, het klimaat, reizen is een stuk gemakkelijker, internet. Allemaal factoren die aanpassingsvermogen van mensen eisen. Mensen die daarin niet mee kunnen komen, stemmen op Trump, Wilders, of die Hongaar. Het is niet de wil om aan te passen in een veranderende wereld. Om alles te laten zoals het is. Dan kun je Amerikanen dom noemen, maar het is iets dat je overal ziet.
Met terugwerkende kracht natuurlijk 10x liever Harris. Al heeft die toch ook wel een ontzettend matige indruk achter gelaten in de tijd die ze heeft gehad als kandidate.. jezus mina wat een tenenkrommende interviews/speeches heeft zij afgeleverd zeg.. Ik denk ook echt dat Trump nu aan de macht is gekomen omdat de democraten niet veel verder kwamen dan een demente opa en een incapabele vrouw. Trump heeft daar feilloos ge-/misbruik van gemaakt.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Noem ze eens. Ik vond Harris een uitstekende kandidaat. Geweldig CV als top-advocaat en jarenlang politieke ervaring op het hoogste nivo.
Het land is niet ontwikkeld. Het is net als China een land met heel veel laagopgeleide mensen. Het enige verschil is dat in China de overheid de macht heeft om met de mensen te spelen zoals ze willen, terwijl dat in de VS niet zomaar kan. Maar dat is Trump aan het veranderen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:24 schreef Solispolar het volgende:
Vooropgesteld: ik heb niks met Amerikanen. Vrijwel elke ontmoeting, elke interactie en elk beeld wat ik van ze/het land heb staat haaks op hoe ik in het leven sta en hoe ik ben als persoon.
Maar even los van dat kan ik bijna niet geloven dat het merendeel van een ontwikkeld land als de VS nou echt zo dom is.
<knip>
Het is een enorm capabele vrouw, kijk maar naar haar cv. Dat de marketing niet goed uit de verf is gekomen is iets anders. Toen het net duidelijk was dat zij kandidaat was met Walz als VP was er echt momentum ook.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:08 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht natuurlijk 10x liever Harris. Al heeft die toch ook wel een ontzettend matige indruk achter gelaten in de tijd die ze heeft gehad als kandidate.. jezus mina wat een tenenkrommende interviews/speeches heeft zij afgeleverd zeg.. Ik denk ook echt dat Trump nu aan de macht is gekomen omdat de democraten niet veel verder kwamen dan een demente opa en een incapabele vrouw. Trump heeft daar feilloos ge-/misbruik van gemaakt.
Ga vooral eens zelf naar de VS om je mening te vormen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:45 schreef Sapstengel het volgende:
Dit is wel pijnlijk duidelijk geworden ja.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:05 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Want laten we nu eerlijk zijn: zijn middelbare-school-poker-bluf tactiek met die tarieven heeft uiteindelijk vooral Amerika zelf geraakt toch? Hij was in de veronderstelling dat iedereen zou capituleren onder zijn druk, maar uiteindelijk draait de hele wereld de duimschroeven aan en gaat de hele Amerikaanse economie naar de kloten.
Ik weet niet Canadezen zijn echt niet dom.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:48 schreef -Deluzion- het volgende:
Zijn Amerikanen dom? Ik zou zeggen ze zijn vooral ignorant
Als Kamala president was geworden was ze nu waarschijnlijk ook neergesabeld. Zo gaat het altijd: in het begin worden presidenten opgehemeld maar al snel sloopt de publieke opinie ze. Geen enkele president ontkomt eraan.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:11 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Het is een enorm capabele vrouw, kijk maar naar haar cv. Dat de marketing niet goed uit de verf is gekomen is iets anders. Toen het net duidelijk was dat zij kandidaat was met Walz als VP was er echt momentum ook.
Nog een dooddoener.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:24 schreef -Deluzion- het volgende:
Had je liever op dit zooitje gestemd dan? :’)
Even heel serieus. Het ontbreekt de Republikeinen ook aan visie, leiderschap en een overtuigende kandidaat. Het beleid van Trump heeft dat de afgelopen weken aan de hele wereld bewezen, je moet even uit je ontkenningsfase komen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:36 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Laat de Democraten eerst maar eens in de spiegel kijken. Het ontbreekt ze aan visie , leiderschap en een overtuigende kandidaat.
quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:48 schreef -Deluzion- het volgende:
Wel toevallig dat de huidige en vorige termijn van Trump het slechts wordt beoordeeld dan welke regeer periode ook.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:25 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Als Kamala president was geworden was ze nu waarschijnlijk ook neergesabeld. Zo gaat het altijd: in het begin worden presidenten opgehemeld maar al snel sloopt de publieke opinie ze. Geen enkele president ontkomt eraan.
Dwz. je hebt je dus mee laten slepen in het anrratief van de Republikeinen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:08 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht natuurlijk 10x liever Harris.
Is dat werkelijk de belangrijkste voorwaarde voor een presidentskandidaat die ook nog eens opperste bevelhebber van het sterkste leger ter Aarde wordt?quote:Al heeft die toch ook wel een ontzettend matige indruk achter gelaten in de tijd die ze heeft gehad als kandidate.. jezus mina wat een tenenkrommende interviews/speeches heeft zij afgeleverd zeg..
Ja, precies wat ik zei: je hebt je laten misleiden door het narratief van Trump. Want Trump is ook dement, en zijn vice-president is ook niet bepaald capabel. Nog niet gesproken over zijn minister van defensie.quote:Ik denk ook echt dat Trump nu aan de macht is gekomen omdat de democraten niet veel verder kwamen dan een demente opa en een incapabele vrouw. Trump heeft daar feilloos ge-/misbruik van gemaakt.
Ja, precies: dom.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:30 schreef SEMTEX het volgende:
Ligt echt aan de staat en de persoon, het land is zo verschillend. Bepaalde Amerikanen komen nooit buiten hun land of staat, hebben een beperkt wereldbeeld, vinden alles wat anders is stom en raar en willen vooral een ander iets ontzeggen en misgunnen ipv het zelf beter krijgen.
Ik bedoelde eigenlijk vooral het hele ambtenarenapparaat, dat bij elke wisseling van Democraten naar Republikeinen of andersom, compleet overhoop gaat en overal op de hoge posities de "eigen" mensen neergezet moeten worden. Dat is simpelweg zonde, omdat daarmee elke vier jaar alle ervaring uit de top ineens weg is.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad dat de democraten nu niet mee mogen regeren.
Watte?quote:Op dinsdag 22 april 2025 09:48 schreef -Deluzion- het volgende:
speltheoriequote:Op dinsdag 22 april 2025 10:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, precies: dom.
Iemand moet ze eens een paar lessen game-theory geven.
Komt door de extreme polarisatie daar en dat wordt momenteel alleen maar extra aangewakker door Trumpler.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:46 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk vooral het hele ambtenarenapparaat, dat bij elke wisseling van Democraten naar Republikeinen of andersom, compleet overhoop gaat en overal op de hoge posities de "eigen" mensen neergezet moeten worden. Dat is simpelweg zonde, omdat daarmee elke vier jaar alle ervaring uit de top ineens weg is.
Ik denk dat het ook wel meevalt. Amerikanen zijn niet de domme karikaturen die sommige hier schetsen. Lets be honest, het zijn vooral de Democraten in dit topic die schuimbekken omdat Trump weer won. Ze grijpen elke kans om hem te bashen, alsof hun leven ervan afhangt.quote:Op dinsdag 22 april 2025 13:26 schreef Seven. het volgende:
Ik werk voor een Amerikaans bedrijf, mijn leidinggevende is Amerikaans en veel van mijn teamgenoten zijn Amerikaans.
Ik vind ze niet dom en ook niet onwetend.
Ik kan hem niet negeren. Heel de wereld heeft het er over. Het zou pas raar zijn als er niet heftig op gereageerd wordt. Ik bash niks. Ik constateer en trek mijn conclusies.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:20 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook wel meevalt. Amerikanen zijn niet de domme karikaturen die sommige hier schetsen. Lets be honest, het zijn vooral de Democraten in dit topic die schuimbekken omdat Trump weer won. Ze grijpen elke kans om hem te bashen, alsof hun leven ervan afhangt.
Ik heb Italiaans bloed, maar dit gaat verder dan machismo.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:24 schreef -Deluzion- het volgende:
Dikke middelvinger naar dat gezeik. Trump is gewoon goed bezig, eindelijk iemand die ballen toont. Als ik in de VS woonde had ik 100% op hem gestemd. Weg met die woke onzin, diversiteitsgekte en dat slappe gedoe waarbij mannen zich als makke lammetjes moeten gedragen.
Het zijn de mindere goden die internationaal viraal gaan. Zo ontstaat er internationaal ongetwijfeld ook een beeld over Nederlanders aan de hand van allerlei Dumpert filmpjes die het online goed doen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 15:20 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook wel meevalt. Amerikanen zijn niet de domme karikaturen die sommige hier schetsen. Lets be honest, het zijn vooral de Democraten in dit topic die schuimbekken omdat Trump weer won. Ze grijpen elke kans om hem te bashen, alsof hun leven ervan afhangt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |