abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2025 @ 19:41:54 #251
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219528613
quote:
16s.gif Op dinsdag 22 april 2025 07:46 schreef Starhopper het volgende:
Rick Broers, een mafketel maar wel een goeie peer ^O^ ^O^

Getekend! FUCK de postcodeloterij.
mensen die gokken zijn domme sukkels

de machine staat afgesteld op 90% teruggaaf

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 18-12-2025 21:58:06 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 12 mei 2026 @ 22:29:21 #252
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220777665
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 13 mei 2026 @ 07:09:09 #253
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220779095
ik heb nog nooit meegedaan aan de postcodeloterij, en misschien ben ik wel een miljoen misgelopen ,maar ja dat moet dan maar

maar he , ik rook niet , dat scheelt ook geld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:42:45 #254
3542 Gia
User under construction
pi_220781293
quote:
Wat een onzin, je koopt een lot of je koopt geen lot. Wordt jouw lot getrokken, win je een prijs en je buren die meespelen ook. Mensen denken dat voor hen ook een lot in de trekking meedoet, wat ze niet gekocht hebben, maar dat is dus niet zo. Het eerste lot in een postcode dat wordt gekocht, krijgt lotnummer 1111AB001, bwvs. Elk volgend lot telt door. Wij hebben voor onze postcode bijvoorbeeld 017 en 018 en later nog 026 als derde lot erbij gekocht. Dus daartussenin hebben ook nog mensen 8 loten gekocht. Uiteraard vallen er ook loten uit, als mensen stoppen. Geen idee of ze die dan weer opvullen met nieuw verkochte loten.

Anyway, het is dus niet zo dat je tegen je zin meedoet, ook al koop je geen lot. Jouw fictieve lot doet niet mee in de trekking.

Deze hele ophef is puur misgunnen. Het is logistiek juist heel handig als een hele wijk een ijsprijs wint. Kunnen ze afhalen bij de plaatselijke AH en hoeft niet elke AH in Nederland lastig gevallen te worden.
pi_220781400
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat een onzin, je koopt een lot of je koopt geen lot. Wordt jouw lot getrokken, win je een prijs en je buren die meespelen ook. Mensen denken dat voor hen ook een lot in de trekking meedoet, wat ze niet gekocht hebben, maar dat is dus niet zo. Het eerste lot in een postcode dat wordt gekocht, krijgt lotnummer 1111AB001, bwvs. Elk volgend lot telt door. Wij hebben voor onze postcode bijvoorbeeld 017 en 018 en later nog 026 als derde lot erbij gekocht. Dus daartussenin hebben ook nog mensen 8 loten gekocht. Uiteraard vallen er ook loten uit, als mensen stoppen. Geen idee of ze die dan weer opvullen met nieuw verkochte loten.

Anyway, het is dus niet zo dat je tegen je zin meedoet, ook al koop je geen lot. Jouw fictieve lot doet niet mee in de trekking.

Deze hele ophef is puur misgunnen. Het is logistiek juist heel handig als een hele wijk een ijsprijs wint. Kunnen ze afhalen bij de plaatselijke AH en hoeft niet elke AH in Nederland lastig gevallen te worden.
Gokbedrijven zijn een kanker op deze samenleving. Er komt niks goeds van en talloze mensen gaan kapot eraan. De postcodeloterij misbruikt FOMO om mensen die geen enkele interesse in gokken hebben toch mee te laten doen. Vanwege dat feit alleen al zou de directie in de gevangenis moeten zitten. In plaats daarvan krijgen we een deftig debat in de tweede kamer of het misschien ietsje anders kan.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:08:45 #256
3542 Gia
User under construction
pi_220781423
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gokbedrijven zijn een kanker op deze samenleving. Er komt niks goeds van en talloze mensen gaan kapot eraan. De postcodeloterij misbruikt FOMO om mensen die geen enkele interesse in gokken hebben toch mee te laten doen. Vanwege dat feit alleen al zou de directie in de gevangenis moeten zitten. In plaats daarvan krijgen we een deftig debat in de tweede kamer of het misschien ietsje anders kan.
Onzin, kun je de staatsloterij ook wel verbieden. Als je geen lot koopt, doe je niet mee. Simpel zat.
Dat het vervelend is dat je dan niet wint als veel van je buren wel winnen, moet je dan maar voor lief nemen, want je hebt er zelf voor gekozen niet mee te doen.

Moeten straatjes staatsloten dan ook verboden worden? Want je zou als straat, gezellig samen, een straatje loten kunnen kopen. Die etter van nummer 8 doet niet mee, maar de rest zit gezellig samen naar de trekking te kijken. En.......kassa!! Kan dan nu nummer 8 naar de rechter, omdat hij niet gewonnen heeft?

Het is en blijft een keuze om wel of niet mee te doen, hoe je het ook wendt of keert.

Dit geldt ook voor die vriendengroep waar er een niet mee wil doen, of als je dat met je collega's doet en Patrick van Finance ziet het niet zitten.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:34:30 #257
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220781602
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk ook alleen maar: Wannabe BN'er misbruikt burgerinitiatief voor views...

Aan de ene kant huilen over betutteling door de overheid en dan via zo'n burgerinitiatief vragen of de overheid zich met zoiets wil bemoeien...
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220781833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Onzin, kun je de staatsloterij ook wel verbieden. Als je geen lot koopt, doe je niet mee. Simpel zat.
Dat het vervelend is dat je dan niet wint als veel van je buren wel winnen, moet je dan maar voor lief nemen, want je hebt er zelf voor gekozen niet mee te doen.

Moeten straatjes staatsloten dan ook verboden worden? Want je zou als straat, gezellig samen, een straatje loten kunnen kopen. Die etter van nummer 8 doet niet mee, maar de rest zit gezellig samen naar de trekking te kijken. En.......kassa!! Kan dan nu nummer 8 naar de rechter, omdat hij niet gewonnen heeft?

Het is en blijft een keuze om wel of niet mee te doen, hoe je het ook wendt of keert.

Dit geldt ook voor die vriendengroep waar er een niet mee wil doen, of als je dat met je collega's doet en Patrick van Finance ziet het niet zitten.
Je postcode speelt automatisch mee. Bij een staatslot moet je actief een lot kopen met een uniek nummer. Hier is de uitkomst - bijvorbeeld : 4464PH

Als dat jouw postcode is en je speelt niet actief mee aan de loterij heb je dus verloren, ipv niet meegedaan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220781880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:03 schreef kalinhos het volgende:
Als dat jouw postcode is en je speelt niet actief mee aan de loterij heb je dus verloren, ipv niet meegedaan.
Je lot is 4464PH009. Of niet, als je niet meedoet.
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
Capitalism is a terrible system. Apart from all the fucking others.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:08:23 #260
3542 Gia
User under construction
pi_220781882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:03 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Je postcode speelt automatisch mee. Bij een staatslot moet je actief een lot kopen met een uniek nummer. Hier is de uitkomst - bijvorbeeld : 4464PH

Nee, je postcode op zich is niet je lotnummer, maar je postcode met het lotnummer. Dus bijvoorbeeld: 4464PH023, is dan je lotnummer.
pi_220781900
Verder weer rubbertegelgejank van mensen die consequenties van keuzes niet kunnen handelen c.q. zich te makkelijk onder druk laten zetten.
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
Capitalism is a terrible system. Apart from all the fucking others.
  Eindredactie Games woensdag 13 mei 2026 @ 13:27:41 #262
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220782117
Ik ben ook anti-postcodeloterij, vriendenloterij en whatever-the-fuck-loterij - niet omdat ik bang ben buiten de boot te vallen maar vanwege hun oneindige brievenbusterreur. Gaat die YouTuber daar ook iets mee doen?

Ik heb ooit een heuse tutorial/stappenplan doorlopen van wat je moet doen om van hun ellendige postbusspam af te komen. Was heel wat werk en toen was het een tijdje stil, maar na een half jaar ofzo begonnen ze vrolijk opnieuw.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_220782463
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:08 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, je postcode op zich is niet je lotnummer, maar je postcode met het lotnummer. Dus bijvoorbeeld: 4464PH023, is dan je lotnummer.
Ja dat verandert het punt niet.

Het punt is dat je met de staatsloterij of de lotto had kunnen winnen - maar je zal nooit weten of het lot wat je hypothetisch gekocht zou hebben ook het winnende lot was.

Hier weet je dat de prijs gevallen is op jouw postcode.

Het is een heel ander concept, je hebt immers al een postcode en die unieke combinatie is wat de loterij bepaalt.

Ik vind ‘t verder allemaal prima, troep van de postcodeloterij stuur ik altijd retour en heel soms doe ik eens een staatsloterij dus mij persoonlijk boeit het niet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:27:03 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220783967
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:27 schreef 2dope het volgende:
Ik ben ook anti-postcodeloterij, vriendenloterij en whatever-the-fuck-loterij - niet omdat ik bang ben buiten de boot te vallen maar vanwege hun oneindige brievenbusterreur. Gaat die YouTuber daar ook iets mee doen?

Ik heb ooit een heuse tutorial/stappenplan doorlopen van wat je moet doen om van hun ellendige postbusspam af te komen. Was heel wat werk en toen was het een tijdje stil, maar na een half jaar ofzo begonnen ze vrolijk opnieuw.
Dat is simpel op te lossen als je deze tekst op de envelop zet als je hem retour afzender doet: Retour afzender - Bewoner is gokverslaafd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 13 mei 2026 @ 17:28:26 #265
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220783979
Niemand verplicht je om mee te doen aan de Postcode Loterij.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220786341
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:08 schreef Gia het volgende:

[..]
De prijs valt alleen niet op 4464PH023, maar op 4464PH of 4464. De cijfers achter de postcode zijn voor de prijs niet relevant.

Het nummer dat bepaalt of jij iets wint is (een deel van) je postcode, een nummer dat voor elke inwoner van Nederland niet verandert bij elke trekking. Dus kan je achteraf met 100% zekerheid weten dat je geld had gewonnen als je had meegedaan, en daar chanteren ze je mee. En dat is onethisch.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220786888
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 17:28 schreef PzKpfw het volgende:
Niemand verplicht je om mee te doen aan de Postcode Loterij.
Daar gaat het toch niet om :')
pi_220786960
Loterijen…. Investeringen met een negatieve winstverwachting, extra belasting voor de armen, het kopen van een stukje hoop. Tja. Veel mensen zijn vrij irrationeel als het om geld gaat.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220786989
Het niet kunnen verdragen dat andere wel wat winnen en jij niet

:')

Lekker niet getekend :6 ^p^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:43:57 #270
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220787048
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:13 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Daar gaat het toch niet om :')
Tuurlijk wel.
pi_220787073
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
FOMO is je eigen psychologische probleem. Beter maken die mensen zich weerbaarder door daar aan te gaan werken. Je doet net alsof mensen onweerbare wezens zijn. Het os gewoon ziek en toxisch om mee te doen alleen omdat je het anders niet kan verteren dat je buurman rijker wordt dan jij. Dan ben je gewoon een zwakke kneus.
pi_220787077
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:43 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Tuurlijk wel.
Nee. Het gaat erom dat de Postcodeloterij een loterij is waarbij je achteraf weet of je gewonnen had. Dat is met andere loterijen niet.
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:55:44 #273
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220787095
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:51 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Nee. Het gaat erom dat de Postcodeloterij een loterij is waarbij je achteraf weet of je gewonnen had. Dat is met andere loterijen niet.
Nou en wat boeit dat?
pi_220787165
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:55 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Nou en wat boeit dat?
Omdat je daarmee mensen kan manipuleren om mee te (blijven) doen door in te spelen op de angst dat je buren misschien straks een grote prijs winnen en jij niet, met de wetenschap achteraf dat je dat had kunnen voorkomen. Vind je dat echt zo lastig om te begrijpen?
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:23:10 #275
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220787212
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:13 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Omdat je daarmee mensen kan manipuleren om mee te (blijven) doen door in te spelen op de angst dat je buren misschien straks een grote prijs winnen en jij niet, met de wetenschap achteraf dat je dat had kunnen voorkomen. Vind je dat echt zo lastig om te begrijpen?
Ik zie het probleem niet zo afgezien van wat mensen die afgunstig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')