Ik dacht dus dat uitsluitend je postcode je 'lotnummer' is, maar blijkbaar klopt dat niet.quote:Op zondag 27 april 2025 14:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat is niet waar, want je hoeft helemaal niet met je eigen postcode mee te spelen. Als je besluit deel te willen nemen aan die loterij, dan zal je eerst moeten aangeven met welke postcode je mee wil spelen. Je krijgt dus helemaal niet ongevraagd een lotnummer.
Je postcode is in principe ook je lotnummer, maar je mag ook meespelen met om het even welke andere postcode.quote:Op zondag 27 april 2025 16:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat uitsluitend je postcode je 'lotnummer' is, maar blijkbaar klopt dat niet.
Dat weet ik. Het punt is alleen dat je gevoelsmatig d.m.v. je postcode automatisch een lotnummer krijgt dat je deelt met je buren, waarop de prijs ook kan vallen. En dan is het dus aan jou of je dat niet wilt missen.quote:Op zondag 27 april 2025 18:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je postcode is in principe ook je lotnummer, maar je mag ook meespelen met om het even welke andere postcode.
Hij heeft geen gelijk, want hij stelt namelijk dat het een loterij is waarbij je achteraf weet dat je had gewonnen als je had meegespeeld. Dat is niet het geval, want je zal na aanmelden moeten aangeven met welke postcode je mee wil spelen.quote:Op zondag 27 april 2025 19:03 schreef Bart2002 het volgende:
Het is denk ik zo dat alle domme losers in je straat die wel meedoen aan de dommemensenbelasting vanuit de psychologisch aantoonbare angst om de boot te missen opeens rijk zijn en jij als slimmerik en iemand die zich niet laat afpersen door Boudewijn P. niet. Dat is de psychologische afpersing die Boudewijn P. volledig in beeld heeft. Het is niet vergelijkbaar met andere loterijen. Deze heeft een ingebouwde viezigheid. Hij is briljant en door en door slecht.
Serpent heeft gewoon gelijk en dit is een terechte klacht.
Ik heb ze in 2008 een brief gestuurd om mij uit te schrijven. Dit hielp niets. Ze hebben mij nu zelfs op mijn nieuwe adres aan de andere kant van nederland gevonden. Hoe dit kan weet ik niet.quote:Op dinsdag 22 april 2025 08:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
Mooi initiatief. Sidenote is dat wij inmiddels al 8 jaar op ons huidige adres wonen en er al vanaf het begin post binnenkomt van de postcodeloterij. Deze post is ‘geadresseerd’ aan de bewoners van Straathuisnummer 1 en komt zodoende dus door de ‘nee - nee’ sticker heen.
Wil je je uitschrijven van deze bloedzuigers dan kan dat uiteraard via de website door een formulier in te vullen waarop ik mijn naam, adres, telefoonnummer, mail e.d. moet invullen…
Wat een oplichters.
Grotendeels eens, al zou ik 'domme losers' liever door 'bange mensen' vervangen.quote:Op zondag 27 april 2025 19:03 schreef Bart2002 het volgende:
Het is denk ik zo dat alle domme losers in je straat die wel meedoen aan de dommemensenbelasting vanuit de psychologisch aantoonbare angst om de boot te missen opeens rijk zijn en jij als slimmerik en iemand die zich niet laat afpersen door Boudewijn P. niet. Dat is de psychologische afpersing die Boudewijn P. volledig in beeld heeft. Het is niet vergelijkbaar met andere loterijen. Deze heeft een ingebouwde viezigheid. Hij is briljant en door en door slecht.
Serpent heeft gewoon gelijk en dit is een terechte klacht.
Je postcode is een deel van je lotnummer. Het werkelijke lotnummer staat erachter.quote:Op zondag 27 april 2025 18:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je postcode is in principe ook je lotnummer, maar je mag ook meespelen met om het even welke andere postcode.
Nee, je krijgt geen lotnummer als je niet meespeelt. Het lotnummer wordt toegevoegd aan je postcode op het moment dat je mee gaat spelen. Je lot speelt niet meer mee als je weer stopt.quote:Op zondag 27 april 2025 18:57 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat weet ik. Het punt is alleen dat je gevoelsmatig d.m.v. je postcode automatisch een lotnummer krijgt dat je deelt met je buren, waarop de prijs ook kan vallen. En dan is het dus aan jou of je dat niet wilt missen.
Er wordt altijd 1 winnaar getrokken. Bij de straatprijs is dat dan degene die ook de auto wint. De straatprijs is ook altijd 25.000 per lot, ongeacht het aantal loten dat meespeelt.quote:Op maandag 28 april 2025 03:51 schreef borbit het volgende:
Mijn buurman had laatst 1000 euro gewonnen, ging geloof ik nog wel belasting vanaf. Het heeft weinig geholpen want een paar weken later was ie alweer blut. Maar hoe werkt het? Wordt de prijs dan verdeeld over iedereen die meespeelt? Zover ik weet was hij de enige winnaar. Als we allemaal meegedaan hadden was die duizend door 12 gegaan ofzo? (er zijn 12 huisjes op deze straat/postcode)
Of ik nu 3 loten heb van de staatsloterij of van de postcodeloterij, dat maakt qua kosten niet uit.quote:Op maandag 28 april 2025 04:36 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Grotendeels eens, al zou ik 'domme losers' liever door 'bange mensen' vervangen.
Ondanks het truttige wat eraan kleeft, is de emotie wel begrijpelijk.
Ik teken niet, dat moet iedereen zelf wetenquote:
Omdat hij een nieuw filmpje heeft gemaakt. Want hij moet nog 3000 handtekeningenquote:
Zeer goede analyse.quote:Op dinsdag 22 april 2025 10:01 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het is niet erg dat je buren winnen. Het is erg dat jij niet wint, financieel uitgesloten, maar ook sociaal.
Mensen vinden het vervelend dat hun postcode/straat deel uitmaakt van een goksysteem. Feitelijk doe je mee, ook als je geen lot koopt. De reden dat er uberhaupt een loterij bestaat dat gebruik maakt van postcodes is om mensen te beïnvloeden/manipuleren om deel te nemen aan gokken (o.a. gebruik maken van FOMO). Er is geen reden om postcodes te gebruiken als lotnummers, behalve extra druk te plaatsen op mensen om mee te doen. Ethisch totaal onverantwoord, ook omdat je burenrelaties en de sociale cohesie van een omgeving op het spel zet (en tevens als "pressure" middel inzet om over te halen tot het kopen van loten).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |