met stevig desembrood of duits brood moet dat wel lukkenquote:Op maandag 21 april 2025 17:47 schreef kwiwi het volgende:
Je hebt van die pindakaas, meestal een bio variant, die bestaat uit een enorme klomp pindakaas en dan een laag olie er bovenop.
Zoiets dus, kon geen beter plaatje vinden.
[ afbeelding ]
Maar hoe smeer je dat in godsnaam op je brood zonder het brood kapot te maken?Iemand zei me eens dat je de olie onder de pindakaas moet roeren, maar als ik dat probeer ligt de halve laag olie op het aanrecht en steekt de lepel nog altijd kaarsrecht in die klomp
![]()
Tips?
als ze met een lepel het al voor elkaar krijgt om de olie op het aanrecht te dumpen... vermoed ik met dit gevaarte nog ergerquote:Op maandag 21 april 2025 17:53 schreef ieniminimuis het volgende:
[ afbeelding ]
En deze bestaan, pindakaasmixer
Ok ik zat dat ding net op te zoekenquote:Op maandag 21 april 2025 17:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
als ze met een lepel het al voor elkaar krijgt om de olie op het aanrecht te dumpen... vermoed ik met dit gevaarte nog erger
Werkt ook niet echt, tenminste niet als de pot nog helemaal vol zit.quote:Op maandag 21 april 2025 17:49 schreef Metalfrost het volgende:
De eerst gedachte die bij me opkomt is dat je een vork pakt en in het potje de boel gaat prakken.
Verder geen ervaring.
quote:Op maandag 21 april 2025 17:58 schreef Nizno het volgende:
grote smeerboter kopen.
verpakking bewaren nadat het leeg is. schoonmaken
daar je potje pindakaas in mikken en roeren
Die klomp is echt keihardquote:Op maandag 21 april 2025 17:59 schreef ieniminimuis het volgende:
Mes er gewoon verticaal in dumpen en dan roeren toch? Zo moeilijk toch niet? Gewoon met beleid
Dit inderdaad. Dat werkt perfect. Een mes of lepel inderdaad niet.quote:Op maandag 21 april 2025 17:53 schreef ieniminimuis het volgende:
[ afbeelding ]
En deze bestaan, pindakaasmixer
ook een optie iddquote:Op maandag 21 april 2025 18:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]![]()
Zit te denken om alles in een grote wekpot te dumpen die ik nog heb, en dan te roeren, dan vliegt niet gelijk alles over het aanrecht. En zit het ook weer goed verpakt.
Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn als je zo'n pot koopt
niet meer van die biologische overhypete bedriegerstroep kopen.quote:
Dit zou helemaal niet slecht zijnquote:Op maandag 21 april 2025 18:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
ook een optie idd
maar nee idd ik snap ook niet dat ze het niet in een plastic zakje leveren, dat kun je met je vingers kneden
dan wordt het een beetje warmig... en door het kneden komt er steeds iets meer olie door en gaat het kneden steeds makkelijkerderquote:
Toch maar even naar kijken dan.quote:Op maandag 21 april 2025 18:02 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Dat werkt perfect. Een mes of lepel inderdaad niet.
Is gewoon die 100% pindakaas, zonder toevoegingen. Tenzij het geen 100% pindakaas is, is het geen bedriegerstroepquote:Op maandag 21 april 2025 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
niet meer van die biologische overhypete bedriegerstroep kopen.
En de volgende ochtend kun je weer opnieuw beginnen. Althans, de ene keer dat ik het enigszins door elkaar geroerd kreeg, was het de volgende ochtend weer ongedaan gemaaktquote:Op maandag 21 april 2025 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Wij hebben dat spul ook sinds een jaar ofzo.
De inkoopdirectie kwam daar ineens mee.
Maar heb er nog steeds ruzie mee. Goed doorroeren wil helpen maar dan is het vaak nog te ruw en scheurt het door de boterham.
Nee als hij goed is doorgeroerd kun je hem de dag er na gewoon met een kleine beweging weer goed doorgeroerd krijgen.quote:Op maandag 21 april 2025 20:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En de volgende ochtend kun je weer opnieuw beginnen. Althans, de ene keer dat ik het enigszins door elkaar geroerd kreeg, was het de volgende ochtend weer ongedaan gemaakt
Nou, ik ga ervoor morgenochtendquote:Op maandag 21 april 2025 20:43 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Nee als hij goed is doorgeroerd kun je hem de dag er na gewoon met een kleine beweging weer goed doorgeroerd krijgen.
Ik heb zelf een ander merk, maar zelfde effect. Hier gaat ie altijd door de kwark dus schep het er met een klein lepeltje uit. Roer hem elke ochtend een beetje door voor ik het er uit schep. Maar dat gaat zonder moeite als hij de eerste keer goed is doorgeroerd
Als je inderdaad helemaal hip wil gaan met je 100% pindakaas, dan moet je natuurlijk wel ook zelf zuurdesem-speltbrood bakken.quote:Op maandag 21 april 2025 17:51 schreef Karzai het volgende:
[..]
met stevig desembrood of duits brood moet dat wel lukken
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Ja jongens ik heb de pindakaas niet gekocht, wil alleen weten hoe ik 'm kan eten als ie er dan toch staatquote:Op maandag 21 april 2025 21:12 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als je inderdaad helemaal hip wil gaan met je 100% pindakaas, dan moet je natuurlijk wel ook zelf zuurdesem-speltbrood bakken.
Kun je er niet gewoon een satesausje van maken?quote:Op maandag 21 april 2025 21:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja jongens ik heb de pindakaas niet gekocht, wil alleen weten hoe ik 'm kan eten als ie er dan toch staat![]()
Als het mixen met de tips uit dit topic niet lukt, is dit geen slecht idee eigenlijkquote:Op maandag 21 april 2025 21:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kun je er niet gewoon een satesausje van maken?
Oke dus met alle elektriciteitskosten die deze procedure met zich meebrengt, heb je voor hetzelfde geld een pindakaas die vanuit de pot wél goed wil smeren.quote:Op woensdag 23 april 2025 20:19 schreef kwiwi het volgende:
O ja update, mocht iemand ooit met hetzelfde probleem zittenHeb alles in een grotere wekpot geschept, en met een mixer met 1 deeghaak de pindakaas tot een smeuïg geheel gemixt
Dan heb je een flessenlikker nodig om al die kostelijke pindakaas te redden die aan je wekpot blijft plakken.quote:Op woensdag 23 april 2025 20:19 schreef kwiwi het volgende:
O ja update, mocht iemand ooit met hetzelfde probleem zittenHeb alles in een grotere wekpot geschept, en met een mixer met 1 deeghaak de pindakaas tot een smeuïg geheel gemixt
Sterker nog die 100% pindakaas is sowieso al duurder dan een potje goed smerendequote:Op woensdag 23 april 2025 21:02 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Oke dus met alle elektriciteitskosten die deze procedure met zich meebrengt, heb je voor hetzelfde geld een pindakaas die vanuit de pot wél goed wil smeren.
Over een paar dagen komen we tot de conclusie dat ik een nieuwe keuken nodig heb.quote:Op woensdag 23 april 2025 21:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan heb je een flessenlikker nodig om al die kostelijke pindakaas te redden die aan je wekpot blijft plakken.
Precies. Zelfde als met Tahin. Hoewel Tahin wel weer next-level is, vergeleken met pindakaas.quote:Op maandag 21 april 2025 17:49 schreef Metalfrost het volgende:
De eerst gedachte die bij me opkomt is dat je een vork pakt en in het potje de boel gaat prakken.
Verder geen ervaring.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |