abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217426072
Hoi,

Ik zoek een goeie thermos in de 32 of 40 oz range.
Ik heb een Hydro Flask Travel mug met rietje waar ik goed over ben te spreken.

Ik zat eraan te denken een widemouthed met flex te kopen, maar ik weet niet wat andere gebruiken?

Stanley ben ik geen fan van, die gebruiken lood en Yeti vind ik soms wel wat duur.
  zondag 20 april 2025 @ 21:44:58 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217426141
Hydroflask is VERUIT de beste. Ik zou ver weg blijven van de Stanley cup als je van thermos' houdt die niet bij het geringste indeuken.

Zou sowieso voor de Hydroflask of Yeti flessen gaan. Variant is afhankelijk van waarvoor je hem gebruikt. Vooral koud of warm?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217426160
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 21:44 schreef Mikeytt het volgende:
Hydroflask is VERUIT de beste. Ik zou ver weg blijven van de Stanley cup als je van thermos' houdt die niet bij het geringste indeuken.

Zou sowieso voor de Hydroflask of Yeti flessen gaan. Variant is afhankelijk van waarvoor je hem gebruikt. Vooral koud of warm?
Bedankt maat, iemand met verstand er van. Zat te denken aan vooral koud, ik weet dat heet niet altijd even goed gaat met de hydroflask.

Ik zoek eigenlijk eentje voor heet en eentje voor koud, maar ik wil ook minimalist zijn, dus het is moeilijk. Maar ik denk dat je wel 4-5 thermoskannen mag hebben. Ze zijn milieubewust en gaan jaren mee.

Dus wat zou jij doen voor heet en welke voor koud? Koud zat ik te denken wide mouth hydro flask met flex straw.
  zondag 20 april 2025 @ 21:49:05 #4
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217426181
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 21:47 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Bedankt maat, iemand met verstand er van. Zat te denken aan vooral koud, ik weet dat heet niet altijd even goed gaat met de hydroflask.

Ik zoek eigenlijk eentje voor heet en eentje voor koud, maar ik wil ook minimalist zijn, dus het is moeilijk. Maar ik denk dat je wel 4-5 thermoskannen mag hebben. Ze zijn milieubewust en gaan jaren mee.

Dus wat zou jij doen voor heet en welke voor koud? Koud zat ik te denken wide mouth hydro flask met flex straw.
Kijk eens naar die van Thermos.
Belangrijk
Geheel RVS
Vacuüm tussen binnen en buitenwand.
  zondag 20 april 2025 @ 21:54:32 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217426238
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 21:47 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]

Voor koud zou ik inderdaad sowieso voor de Hydroflask wide mouth gaan, maar wel zonder rietje :Y Die dingen zijn echt heel smerig en onmogelijk volledig te desinfecteren.

Veel yeti tumblers kunnen niet volledig open, dus dan kunnen er geen ijsblokjes in. Voor warme dranken zou een Yeti het beste zijn, vooral de rambler mok versie, maar die is volgens mij in maximaal 20 of 24 oz te verkrijgen.

Als je zowel heet als koud gebruik nodig hebt, zou ik gewoon de yeti wide mouth zonder rietje nemen. (wist eigenlijk niet eens dat ze een wide mouth variant met rietje hadden :@ )
  zondag 20 april 2025 @ 21:55:38 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217426246
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 21:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kijk eens naar die van Thermos.
Belangrijk
Geheel RVS
Vacuüm tussen binnen en buitenwand.
Thermos heeft zover ik weet alleen kleine cups, geen 1 liter+
pi_217426266
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 21:54 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Voor koud zou ik inderdaad sowieso voor de Hydroflask wide mouth gaan, maar wel zonder rietje :Y Die dingen zijn echt heel smerig en onmogelijk volledig te desinfecteren.

Veel yeti tumblers kunnen niet volledig open, dus dan kunnen er geen ijsblokjes in. Voor warme dranken zou een Yeti het beste zijn, vooral de rambler mok versie, maar die is volgens mij in maximaal 20 of 24 oz te verkrijgen.

Als je zowel heet als koud gebruik nodig hebt, zou ik gewoon de yeti wide mouth zonder rietje nemen. (wist eigenlijk niet eens dat ze een wide mouth variant met rietje hadden :@ )
Bedankt Mikey, ook goed om te weten dat die flex dingen niet goed schoon te krijgen zijn. Dan maar gewoon uit de fles drinken.

Een Yeti tumblr in 24 oz kan wel voor heet, als ik maar een grote hydro flask heb voor koud.

Wide mouth hydro flask zou ook kunnen, kan altijd nog aparte dop kopen voor flex straw. Maar denk dat jij wel gelijk hebt qua schoonmaken.

Bedankt, jij bent wel expert.
  zondag 20 april 2025 @ 22:00:12 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217426287
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 21:58 schreef Roesjesjager het volgende:

[..]
Bedankt Mikey, ook goed om te weten dat die flex dingen niet goed schoon te krijgen zijn. Dan maar gewoon uit de fles drinken.

Een Yeti tumblr in 24 oz kan wel voor heet, als ik maar een grote hydro flask heb voor koud.

Wide mouth hydro flask zou ook kunnen, kan altijd nog aparte dop kopen voor flex straw. Maar denk dat jij wel gelijk hebt qua schoonmaken.

Bedankt, jij bent wel expert.
Kleine comment betreft de wide mouth > isoleert iets slechter dan de flessen met een smalle opening, dus je warme drank blijft maar 3-4 uur warm. Koude dranken blijven wel makkelijk tot de volgende dag koud.
pi_217426372
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 22:00 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Kleine comment betreft de wide mouth > isoleert iets slechter dan de flessen met een smalle opening, dus je warme drank blijft maar 3-4 uur warm. Koude dranken blijven wel makkelijk tot de volgende dag koud.
Eigenlijk is dat wel ideaal, ik gebruik hem voornamelijk op het werk, maar ben te lui om 50x te lopen dus maak ik liever een dikke thermos, binnen 2-3 uur is die leeg.
  zondag 20 april 2025 @ 22:24:59 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217426503
Ik koop die dingen altijd bij de kringloop. Betaal ik 1 tot maximaal 2 euro voor. Zitten exemplaren bij die zo goed als niet gebruikt zijn.

De RVS modellen laat ik altijd liggen. Die blijven het minst lang heet of koud. Ik ga altijd voor de geblazen glazen binnenflessen. Die van Rotpunkt (Duits) zijn het beste vind ik. Ik heb er in totaal een stuk of 12 denk ik en as Koningsdag ga ik er een stel verkopen.

Ik neem ze altijd mee als ik ga fietsen, met de trein ga of sowieso een hele dag wel. Dan heb ik altijd 1 liter koffie bij me en soms 2 liter, in twee flessen.

Als het heel warm is neem ik 1 liter koffie mee en 1 liter koude beverage. Dat kan soms ook een zoet alcoholische mix zijn die ik aanvul met ijsklontjes.

Anyway van de RVS flessen zou ik wegblijven.

Als je wilt kun je je glazen thermosfles zelf verbeteren/hacken. Je kunt dan extra isolatiemateriaal stoppen tussen de buitenwand van de thermosfles en de binnenfles. Daar kun je van dat foam verpakkingsmateriaal voor gebruiken.

Verder vind ik het belanrijk dat de bovenkant/de ingang zo breed mogelijk is zodat ik er goed met een afwasborstel in kan om hem makkelijk te kunnen schoonmaken. Daar zou ik ook op letten.

En ook wil ik er geen beker bij die je er op schroeft. Die drinken nooit lekker met dat schroefdraad aan de binnenkant en die plastic feel :r Heb altijd een beschaafd koffiebekertje bij me van Melamine. Die zijn lekker stevig en voelen heel prettig en classy aan met drinken. Dat bekertje weegt 53 gram.

Want ik sleep die kan en dat bekertje ook mee in mijn rugzak dus gewicht is ook belangrijk. Dus weer een reden om RVS te mijden.

En oh ja. RVS ziet er stevig uit maar geleidt natuurlijk veel beter dan kunstof. Dus logisch dat zo'n fles dus ook eerder afkoelt bij hete inhoud en andersom.

Hier heb ik er dus een paar van en die voldoen het beste vind ik zelf; goed schoon te maken en blijven lang warm.

https://www.bol.com/nl/nl(...)4_16.17.ProductTitle

Nieuw vanaf 40 euro zie ik :o en ze maken ze nog steeds zie ik, wat een goed teken is! Lekker stevig en geen chinese meuk. Maar ik koop zo'n themoskan die nog heel netjes is dus voor 2 euro. En ik heb ook een hele mooie in het retro geel O+

Hier zie je de binnenkant en kun je zien hoe makkelijk en goed hij schoon te maken is. Daar krijg je dus makkelijk je afwasborstel in en is hij in een mum van tijd weer lekker schoon :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Tengano op 21-04-2025 08:38:56 ]
pi_217426797
Wat is OZ? en hoeveel is 40 of 30 daarvan in normale eenheden?
  zondag 20 april 2025 @ 23:40:52 #12
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217426936
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 23:03 schreef YoopY het volgende:
Wat is OZ? en hoeveel is 40 of 30 daarvan in normale eenheden?
1 OZ is 3,12 Bald Eagle Egg, of 0,345 Cup
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')