Ik koop die dingen altijd bij de kringloop. Betaal ik 1 tot maximaal 2 euro voor. Zitten exemplaren bij die zo goed als niet gebruikt zijn.
De RVS modellen laat ik altijd liggen. Die blijven het minst lang heet of koud. Ik ga altijd voor de geblazen glazen binnenflessen. Die van Rotpunkt (Duits) zijn het beste vind ik. Ik heb er in totaal een stuk of 12 denk ik en as Koningsdag ga ik er een stel verkopen.
Ik neem ze altijd mee als ik ga fietsen, met de trein ga of sowieso een hele dag wel. Dan heb ik altijd 1 liter koffie bij me en soms 2 liter, in twee flessen.
Als het heel warm is neem ik 1 liter koffie mee en 1 liter koude beverage. Dat kan soms ook een zoet alcoholische mix zijn die ik aanvul met ijsklontjes.
Anyway van de RVS flessen zou ik wegblijven.
Als je wilt kun je je glazen thermosfles zelf verbeteren/hacken. Je kunt dan extra isolatiemateriaal stoppen tussen de buitenwand van de thermosfles en de binnenfles. Daar kun je van dat foam verpakkingsmateriaal voor gebruiken.
Verder vind ik het belanrijk dat de bovenkant/de ingang zo breed mogelijk is zodat ik er goed met een afwasborstel in kan om hem makkelijk te kunnen schoonmaken. Daar zou ik ook op letten.
En ook wil ik er geen beker bij die je er op schroeft. Die drinken nooit lekker met dat schroefdraad aan de binnenkant en die plastic feel

Heb altijd een beschaafd koffiebekertje bij me van Melamine. Die zijn lekker stevig en voelen heel prettig en classy aan met drinken. Dat bekertje weegt 53 gram.
Want ik sleep die kan en dat bekertje ook mee in mijn rugzak dus gewicht is ook belangrijk. Dus weer een reden om RVS te mijden.
En oh ja. RVS ziet er stevig uit maar geleidt natuurlijk veel beter dan kunstof. Dus logisch dat zo'n fles dus ook eerder afkoelt bij hete inhoud en andersom.
Hier heb ik er dus een paar van en die voldoen het beste vind ik zelf; goed schoon te maken en blijven lang warm.
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_16.17.ProductTitleNieuw vanaf 40 euro zie ik

en ze maken ze nog steeds zie ik, wat een goed teken is! Lekker stevig en geen chinese meuk. Maar ik koop zo'n themoskan die nog heel netjes is dus voor 2 euro. En ik heb ook een hele mooie in het retro geel
Hier zie je de binnenkant en kun je zien hoe makkelijk en goed hij schoon te maken is. Daar krijg je dus makkelijk je afwasborstel in en is hij in een mum van tijd weer lekker schoon
[ Bericht 8% gewijzigd door Tengano op 21-04-2025 08:38:56 ]