abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217416676
Eerder heb ik er nooit last van gehad, echter valt het op dat de laatste tijd er vaak veel schuim in de vaatwasser staat.

Ik merkte enkele weken geleden dat de vaatwasser een wat ander geluid maakte dan normaal, dat ietwat brommend aandoet.
Toen ik hem eens open maakte bleek er dus veel schuim onderin te blijven staan.

Nu lees ik dat dit normaal niet het geval zou moeten zijn.
Wij spoelen de vaat niet voor en in het enkele geval dat het wel gebeurt vanwege grote brokken eten bijvoorbeeld dan zéker niet met gewoon afwasmiddel. Ook gebruik ik gewoon Dreft Platinum Plus 3-in-1 capsules met van dat vloeibare middel erin. Eerder gebruikte ik wel tabletten met apart glansspoelmiddel van Albert Heijn, maar daar werd de vaat bijna nooit goed schoon van.
Met dit middel dus wel, maar voor de vaatwasser lijkt het mij niet erg goed voor zijn levensduur als er zoveel schuim wordt gevormd.

Ik lees er verder nergens iets over. Verder nog iemand die van die capsules gebruikt en dit heeft meegemaakt? En wat er eventueel aan te doen is. 😉

pi_217416813
Keer goed schoonmaken en dan voornamelijk de afvoer. Misschien zit je pomp (deels) verstopt?

Meestal kun je het e.e.a. openmaken
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_217416821
Keertje op de heetste stand leeg laten draaien (zonder tablet / capsule).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zondag 20 april 2025 @ 07:58:36 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217416851
Maak je het filter in de bodem van de machine wel eens schoon?
The love you take is equal to the love you make.
pi_217416918
Ik zou de vaat echt wel schoonmaken voordat je hem erin zet. Iig alle olie en vetresten even erafvegen met papieren doekje, want dat kan anders voor verstoppingen zorgen. Wat nu waarschijnlijk ook aan de hand is. Het water loopt traag weg waardoor je schuimresten overhoudt.
pi_217416984
Meteen een Miele vaatwasser kopen dan heb je dit probleem niet.
En heb je een mooie bestekla ipv zo'n ranzig mandje.
pindazakje
pi_217417003
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 07:44 schreef Sometimes het volgende:
Keertje op de heetste stand leeg laten draaien (zonder tablet / capsule).
Waarom zonder wasmiddel? Als er problemen zijn komt dat vaak door vetten en deze spoel je niet weg met alleen warm water.
  Spellchecker zondag 20 april 2025 @ 08:59:49 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217417031
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 08:49 schreef Hyaenidae het volgende:
Meteen een Miele vaatwasser kopen dan heb je dit probleem niet.
En heb je een mooie bestekla ipv zo'n ranzig mandje.
Miele is niet de enige met een bestekla.

Er wordt geadviseerd om je vaat niet voor te spoelen en niet je borden schoon te vegen, want de vaatwasmiddelen van tegenwoordig zijn daarop aangepast. Als je dus wel je vaat er "schoon" inzet, heb je eigenlijk teveel wasmiddel. En dat kan ook ophopen en gaan stinken.

TS ik zou eens een vaatwasreiniger gebruiken.

[ Bericht 8% gewijzigd door maily op 20-04-2025 09:06:44 ]
pi_217417070
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 08:59 schreef maily het volgende:

[..]
Mijn AEG heeft de allerbeste kla.
  zondag 20 april 2025 @ 09:08:46 #10
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217417095
quote:

[..]
Klopt, maar wel de beste vanuit kwaliteitsoogpunt.

Miele
Er is geen betere
pindazakje
pi_217417140
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 09:08 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Klopt, maar wel de beste vanuit kwaliteitsoogpunt.

Miele
Er is geen betere
Goede marketing propagnda heeft goed gewerkt bij jou.

Gebruik je ook wc eend want er is geen betere. :D
pi_217417168
Keer leeg draaien op hoogste temperatuur met soda erin. Ik vermoed ergens vetaankoeking in de circulatiepomp (VW heeft twee pompen: een afvoer- en een circulatie-)
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 20 april 2025 @ 09:45:55 #13
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217417526
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 09:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Goede marketing propagnda heeft goed gewerkt bij jou.

Gebruik je ook wc eend want er is geen betere. :D
Ervaringen uit het verleden met de AEG wasmachine die na een paar jaar al kapot ging. En de Miele die daarna kwam en het nu nog steeds doet.
pindazakje
pi_217417639
quote:
10s.gif Op zondag 20 april 2025 09:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ervaringen uit het verleden met de AEG wasmachine die na een paar jaar al kapot ging. En de Miele die daarna kwam en het nu nog steeds doet.
Waarbij je dan per jaar wel omgerekend het dubbele betaald in vergelijking met een indesit om maar zolang mee te gaan. Miele er is geen duurdere zou de slogan moeten zijn. :P
  Moderator zondag 20 april 2025 @ 10:32:23 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_217418074
Zullen we de merken discussie hier buiten laten? :G
En terug gaan naar de kern van de vraag waarom deze vaatwasser schuimt?
pi_217418155
Is er per abuis afwasmiddel in het glanspoelmiddelreservoir gegoten?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_217419748
Bedankt voor jullie antwoorden. 😃

De afvoer en het filter worden elke week een keer nagekeken en schoongemaakt. Vaatwasserreiniger heb ik er toevallig gisteren nog bij gedaan. Dat is zo'n capsule die je op de bodem van de vaatwasser legt tijdens het reguliere programma.

Er is nooit per abuis afwasmiddel in het glansspoelmiddelreservoir terecht gekomen. Sinds ik de all-in-one capsules gebruik, nu ongeveer 3 maanden denk ik, zit daar sowieso niks meer in.
Het gaat trouwens om een Siemens vaatwasser die nu ongeveer 5 jaar oud is.
Opmerkelijk is dat dit schuimen eerder nooit is opgetreden en sinds de capsules ineens wel.
Ik lijk wel de enige te zijn bij wie dit gebeurt, want volgens mij zijn die Dreft capsules tegenwoordig best wel standaard.
Als dit het probleem is zou dat jammer zijn, want de vaat is met deze dingen schoner dan ik het ooit heb gezien met ouderwetse tabletten.

Ik zal hem anders eens helemaal leeg laten draaien met reiniger. Daarna zal ik nog eens een test doen en een vaatwasbeurt met een gewone tablet doen om te zien of het dan ook weer gebeurt of niet. 👍

[ Bericht 3% gewijzigd door LAUWESTYLE op 20-04-2025 13:30:26 ]
pi_217422192
Heb je toevallig een waterontharder? Want dan heb je veel minder vaatwasmiddel nodig.
Ik zou poeder of een tablet gebruiken en dan de dosering glansspoelmiddel verhogen om eens te kijken of het dan wel allemaal wel goed schoon wordt en het schuim wegspoelt. Ik haat die capsules, bij onze vorige vaatwasser vond ik altijd restjes van dat plastic terug.
Bij onze huidige vaatwasser wordt trouwens het lange ecoprogramma als standaard aanbevolen en de vaat wordt daarmee ook echt veel schoner dan met een korter heter programma.
pi_217424269
[quote]1s.gif Op zondag 20 april 2025 16:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Heb je toevallig een waterontharder? Want dan heb je veel minder vaatwasmiddel nodig.
Ik zou poeder of een tablet gebruiken en dan de dosering glansspoelmiddel verhogen om eens te kijken of het dan wel allemaal wel goed schoon wordt en het schuim wegspoelt. Ik haat die capsules, bij onze vorige vaatwasser vond ik altijd restjes van dat plastic terug.
Bij onze huidige vaatwasser wordt trouwens het lange ecoprogramma als standaard aanbevolen en de vaat wordt daarmee ook echt veel schoner dan met een korter heter programma.
[/quote

Geen waterontharder.
Bij deze vaatwasser staat het programma ook standaard ingesteld op het 3,5 uur durende programma. Dat wast normaliter alles perfect schoon, afhankelijk van het gebruikte middel.
Vooralsnog wordt het ondanks het schuim wel brandschoon allemaal, maar ik heb zo de indruk dat het voor de circulatiepomp heel slecht is gezien ook het geluid dat het soms produceert.
  woensdag 23 april 2025 @ 00:14:08 #20
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217443479
Welke temperatuur heb je ingesteld?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217452827
quote:
5s.gif Op woensdag 23 april 2025 00:14 schreef ACT-F het volgende:
Welke temperatuur heb je ingesteld?
Zowel het ecoprogramma op 50° als het reguliere op 70°, dus dat lijkt niet de oorzaak te zijn.
  zondag 27 april 2025 @ 18:50:18 #22
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_217481816
quote:

[..]

Er wordt geadviseerd om je vaat niet voor te spoelen en niet je borden schoon te vegen, want de vaatwasmiddelen van tegenwoordig zijn daarop aangepast. Als je dus wel je vaat er "schoon" inzet, heb je eigenlijk teveel wasmiddel. En dat kan ook ophopen en gaan stinken.

TS ik zou eens een vaatwasreiniger gebruiken.

Ik spoel mijn vaat altijd voor en ik heb dit nog nooit mee gemaakt, Ik denk inderdaad een smerig filter of pomp verstopt. Die folie van die vaatwascapsules wordt een soort kauwgom in je filter, heb ik gemerkt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_217484835
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2025 18:50 schreef Kentekenplaat het volgende:
Die folie van die vaatwascapsules wordt een soort kauwgom in je filter, heb ik gemerkt.
Bedankt voor de tip, ga ik op letten!

Idem de wasmachine: heb al diverse keren plastic van de capsule in mijn sokken teruggevonden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217485445
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2025 09:34 schreef blomke het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip, ga ik op letten!

Idem de wasmachine: heb al diverse keren plastic van de capsule in mijn sokken teruggevonden.
Warmer wassen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')