Misschien. Maar misschien kwamen er hierdoor veel meer moorden voor.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfmoord door pesten vroeger ook veel en veel minder vaak voorkwam
Het is maar wat je normaal noemt. Vechten komt al eeuwen voor, maar wordt gedaan door een kleine minderheid van de mensen. Het overgrote deel van de mensen heeft nog nooit ruzie (fysiek) gehad.quote:Op zaterdag 19 april 2025 19:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mja, hoewel ik het geenszins toejuich, is vechten nog redelijk 'normaal', lijkt me. Ik denk dat de meeste mensen wel een keertje ruzie hebben gehad op het schoolplein dat een handgemeen werd. Wanneer het twee 'gelijkwaardige' tegenstanders zijn (allebei geen pispaaltjes dus), dan is dat wat mij betreft nog tot daar aan toe.
Het stelselmatig zonder enige aanleiding vernederen van dezelfde persoon, puur en alleen omdat dat de pispaal is, vind ik echt weerzinwekkend. Ook als het "nog maar kinderen zijn".
Nee, Nederland is altijd perfect geweestquote:Op zaterdag 19 april 2025 20:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Misschien. Maar misschien kwamen er hierdoor veel meer moorden voor.
Tja, of er was minder aandacht voor...quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfmoord door pesten vroeger ook veel en veel minder vaak voorkwam
Oh, dus er is nu teveel aandachtquote:Op zaterdag 19 april 2025 20:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, of er was minder aandacht voor...
quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:21 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee, Nederland is altijd perfect geweest
Zeker niet. Ik bedoelde alleen maar dat het helaas in de aard van sommige mensen ligt om zulk gedrag te vertonen en dat het niet specifiek een gevolg is van de huidige tijd en opvoeding.quote:
Ik geloof daar eerlijk gezegd heel erg weinig van. Het begint thuis al met broertjes en zusjes die elkaar in de haren vliegen bij een ruzie.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:21 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Het is maar wat je normaal noemt. Vechten komt al eeuwen voor, maar wordt gedaan door een kleine minderheid van de mensen. Het overgrote deel van de mensen heeft nog nooit ruzie (fysiek) gehad.
Het krijgt uiteraard wel alle aandacht...vooral online.
Ah Hiddendoe, je slaat weer op hol. Bij zelfmoord houdt alles op.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, echt? En wat als je slachtoffer inmiddels al zelfmoord heeft gepleegd?
Of vind je dat je dan je excuses maken bij het graf van je slachtoffer ook iets wat iemand goed zal doen?
Een kindpester die zijn slachtoffer een levenslang trauma bezorgd of erger, moet zichzelf niet gaan zitten goedpraten met slappe excuses.
Ja het hoort erbij zegt men, maar gebeurt bij het grootste gedeelte niet. Heeft ook met opvoeding te maken. En met nog veel meer dingen. Jongens zullen vaker vechten (fysiek), culturele achtergrond, sociale omgeving, buurt waar je opgroeid etc etc.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik geloof daar eerlijk gezegd heel erg weinig van. Het begint thuis al met broertjes en zusjes die elkaar in de haren vliegen bij een ruzie.
Ik reageerde meer op de opmerking dat "het overgrote deel van de mensen nog nooit ruzie (fysiek) heeft gehad". Daar geloof ik weinig van, ik denk dat de meeste kinderen wel een keer iemand in de haren zijn gevlogen bij een ruzie. Je ziet het al bij broertjes en zusjes, zoals ik aangaf. Pas op latere leeftijd zullen de meeste mensen een conflict altijd met woorden proberen te slechten en is het inderdaad nog een kleine groep die nog naar fysieke middelen grijpt.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:44 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ja het hoort erbij zegt men, maar gebeurt bij het grootste gedeelte niet. Heeft ook met opvoeding te maken. En met nog veel meer dingen. Jongens zullen vaker vechten (fysiek), culturele achtergrond, sociale omgeving, buurt waar je opgroeid etc etc.
Ik denk dat daar ook wel een taak bij de school ligt. Vroeger stuurde je dat soort kinderen naar speciaal onderwijs, maar vraag me af of dat er nog wel is. Scholen zijn tegenwoordig fabrieken, waar kinderen een nummer zijn.
Ik heb er geen cijfers over, maar die zullen vast ergens te vinden zijn.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik reageerde meer op de opmerking dat "het overgrote deel van de mensen nog nooit ruzie (fysiek) heeft gehad". Daar geloof ik weinig van, ik denk dat de meeste kinderen wel een keer iemand in de haren zijn gevlogen bij een ruzie. Je ziet het al bij broertjes en zusjes, zoals ik aangaf. Pas op latere leeftijd zullen de meeste mensen een conflict altijd met woorden proberen te slechten en is het inderdaad nog een kleine groep die nog naar fysieke middelen grijpt.
Maar uiteraard kan ik ernaast zitten. Waarom denk jij dat de meeste mensen nog nooit in een fysieke confrontatie zijn geweest?
Wanneer dit over volwassenen gaat, kan ik me er helemaal in vinden.quote:Op zaterdag 19 april 2025 21:01 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Ik heb er geen cijfers over, maar die zullen vast ergens te vinden zijn.
Ik dacht het vroeger zelf ook trouwens, maar dat kwam meer omdat ik zelf wel vaak ruzie haddan heb je eerder het idee dat het 'normaal' is.
Het is me ooit trouwens uitgelegd bij stressmanagement. Het komt erop neer dat de meeste mensen normaal zijn en aan de buitenzijde van de lijn een groep is die lijdt aan wat voor aandoening ze dan ook hebben en ander gedrag vertoond (in dit geval vechten).
Op een kleuterschool slaan ook niet alle kinderen elkaar de hersens in, maar het zijn vaak wel dezelfde kinderen die er bij zijn betrokken.
[ afbeelding ]
dan kom jij niet uit dezelfde tijd als waar ik vandaan komquote:Op zaterdag 19 april 2025 20:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zeker niet. Ik bedoelde alleen maar dat het helaas in de aard van sommige mensen ligt om zulk gedrag te vertonen en dat het niet specifiek een gevolg is van de huidige tijd en opvoeding.
Ik ben van '82.quote:Op zaterdag 19 april 2025 23:03 schreef Viesdik het volgende:
[..]
dan kom jij niet uit dezelfde tijd als waar ik vandaan kom
Dan lieg je tegen jezelfquote:
aantal zelfdoden is van 1,7 naar 3,1 gestegen per 100k inwoners vanaf de jaren 80quote:
Ja, maar je weet niet of dit aan pesten gerelateerd is.quote:Op zaterdag 19 april 2025 23:31 schreef Viesdik het volgende:
[..]
aantal zelfdoden is van 1,7 naar 3,1 gestegen per 100k inwoners vanaf de jaren 80
Dus ja, het zelfmoordcijfer is bijna verdubbeld, terwijl er ook nog eens minder kinderen geboren worden.
[ afbeelding ]
ok, hou maar op...quote:Op zaterdag 19 april 2025 23:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar je weet niet of dit aan pesten gerelateerd is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |