abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217412986
quote:
Een in christelijke kringen populaire organist (34) is door de politie aangehouden op verdenking van zedenmisdrijven. Er liggen vier aangiftes tegen de man uit Werkendam, die werkzaam is bij de politie in Rotterdam. In augustus vorig jaar werd hij al geschorst. In de kerk, waar de verdachte organist is, is geschokt gereageerd.

De aanhouding vond afgelopen maandag plaats, heeft het Openbaar Ministerie (OM) laten weten. De organist is donderdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die besliste zijn voorlopige hechtenis met zeker 14 dagen te verlengen.

De afdeling VIK (Veiligheid, Integriteit en Klachten) en de zedenpolitie van de politie Zeeland-West-Brabant onderzoeken de zaak verder. Over de aard van de aangiftes doet het OM geen verdere mededelingen. Ook de leeftijden van de slachtoffers zijn niet bekend gemaakt. Volgens het OM wordt de Werkendammer ook verdacht van het schenden van zijn ambtsgeheim.

Veelvuldig in de media
De organist was de afgelopen jaren veelvuldig in de media. Hij kan geen noot lezen, maar vult met gemak de kerken met psalmzangavonden. Toen hij bij zijn beëdiging als aspirant-agent achter het orgel klom in uniform, werd dit een hit op social media. De Werkendammer maakte meerdere cd’s, onder meer opgenomen in de Grote Kerk in Dordrecht en de Grote Kerk in Gorinchem.

De aangehouden agent werkte eerder op een binnenvaartschip, waarna hij de overstap maakte naar Defensie. Omdat hij daar naar eigen zeggen te weinig doorgroeimogelijkheden had vond hij een baan bij de politie.

Ook was hij openlijk homoseksueel, in orthodoxe kerkelijke kringen nogal eens een taboe. In een interview in christelijk magazine Terdege eind 2020 vertelde hij daar uitgebreid over, nadat hij daarvoor zelf een bericht had geplaatst over zijn geaardheid. „Er deden praatjes de ronde. Ik ben nu 30 en zonder relatie. Mensen gaan zich dan dingen afvragen. Ik wilde zelf de hand hebben in wat er openbaar kwam, en heb daarom dat bericht geplaatst.”

Celibatair door het leven
De organist was lange tijd actief op social media en had veel volgers. Zijn accounts zijn afgelopen zomer al verwijderd. Dat gebeurde nadat hij door de politie werd geschorst vanwege mogelijke strafbare gedraging in privétijd. Op dat moment was er één aangifte van een zedenmisdrijf. De afgelopen maanden hebben meerdere personen aangifte tegen de Werkendammer gedaan, die in een interview bekende celibatair door het leven te gaan en soms worstelde met zijn seksuele geaardheid: „Misschien ben ik nu niet altijd gelukkig, maar als ik een relatie aanga word ik nog ongelukkiger. Ik heb zelf gemerkt dat ik nooit vrede zal krijgen als ik een relatie aanga met iemand van hetzelfde geslacht.”

Het management van de organist wil niet reageren. Er staat nog een psalmzangavond gepland op donderdag 29 mei, Hemelvaartsdag, in de Grote Kerk in Dordrecht.

Scriba Wim Bijl van de Gereformeerde Gemeente Werkendam heeft geschokt gereageerd op de aanhouding van een van zijn organisten. ,,We hebben hier kennis van genomen en zijn erg geschrokken”, zegt hij. ,,We kunnen nu weinig doen. We zullen afwachten tot het dossier er is. Voor de rest is dit een interne zaak en we moeten nog kijken hoe we daarmee zullen omgaan.”
Triest verhaal weer. Slachtoffers van de obsessie van de Gereformeerde Gemeenten met homosexuelen en sex in het algemeen. Dat zorgt gewoon voor dit soort zaken en niet alleen bij homo's specifiek overigens.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_217413040
Werkendam. :')
pi_217413399
quote:
"Mensen zeggen weleens: „Je blijft zo normaal.” Maar je moest eens weten wat er hier vanbinnen allemaal zit.”
Tsja, met de kennis achteraf is dit ook wel een opvallende uitspraak.
pi_217413417
Zou iemand ooit eens kunnen uitleggen wat nou precies die crux is van het geloof met seks?
Je mag dan wel neuken, zolang het binnen het huwelijk gebeurt en met de intentie om kinderen te verwekken.
Dieren doen dat ook, maar slechts een of twee keer per jaar. Daar hebben ze geen gebedshuizen om een vogelechtpaar, of een giraffenechtpaar te verbinden.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 19 april 2025 @ 19:46:06 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_217413484
Goed geheim gehouden identiteit ook, één van de duizenden Werkendamse organist-agenten met veelbekeken filmpjes, gok ik.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_217413505
Welke aantijgingen?

Dat staat er niet bij.

Overigens is een homoseksuele organist een kerkelijk cliché.
pi_217414334
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 19:48 schreef Horzula het volgende:
Welke aantijgingen?

Dat staat er niet bij.

Inderdaad, helemaal niks over de aantijgingen :')
  zaterdag 19 april 2025 @ 21:09:58 #8
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_217414676
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2025 19:46 schreef heywoodu het volgende:
Goed geheim gehouden identiteit ook, één van de duizenden Werkendamse organist-agenten met veelbekeken filmpjes, gok ik.
Plaats dan gelijk zijn agenda zodat je fijn kan genieten van een orgelpijpbeurt:

https://www.andrenieuwkoop.com/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_217414703
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2025 21:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Plaats dan gelijk zijn agenda zodat je fijn kan genieten van een orgelpijpbeurt:

https://www.andrenieuwkoop.com/
Uitverkocht huis op 11 april, jammer voor de bevolking van Genemuiden deze ontwikkelingen. :')

Niet-ritmische Psalmzangavond met Bovenstem

Hersteld Hervormde Gemeente Genemuiden

11 april
  zaterdag 19 april 2025 @ 21:36:19 #10
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217414924
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 19:48 schreef Horzula het volgende:
Welke aantijgingen?

Dat staat er niet bij.

Volgens bronnen van de Telegraaf gaat het om zedenmisdrijven met minderjarige jongens.
pi_217414967
quote:
Het management van de organist wil niet reageren.
Zelfs organisten hebben een management tegenwoordig!?
  zaterdag 19 april 2025 @ 21:47:23 #12
497997 Strijder_
Waar ligt jouw grens?
pi_217415020
Weer zo’n pedo :r
  zaterdag 19 april 2025 @ 21:51:01 #13
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217415053
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 21:41 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Zelfs organisten hebben een management tegenwoordig!?
Wanneer je een 'YouTuber' bent of een soort van 'on tour' bent op verschillende plekken in het land (ook als het niet je fulltime baan is), dan lijkt me dat niet zo vreemd. Ook als je in kerken optreedt met orgelspel.
  zaterdag 19 april 2025 @ 21:53:55 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217415086
Niet zo heilig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 19 april 2025 @ 22:09:25 #15
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217415243
quote:
Slachtoffers van de obsessie van de Gereformeerde Gemeenten met homosexuelen en sex in het algemeen. Dat zorgt gewoon voor dit soort zaken en niet alleen bij homo's specifiek overigens.
Als een homo geen mannen mag neuken van de kerk vergrijpt hij zich aan kinderen, interessante theorie.

Waren Robert M. en Benno L. ook van de kerk?

Of zou het misschien zo kunnen zijn dat dit soort mannen bewust situaties opzoekt waar ze contact hebben met kinderen?

[ Bericht 7% gewijzigd door MichaelScott op 19-04-2025 22:15:19 ]
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 19 april 2025 @ 22:12:37 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217415281
Daarom heb je in de kinderopvang het vierogenprincipe.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217415541
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2025 22:09 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Als een homo geen mannen mag neuken van de kerk vergrijpt hij zich aan kinderen, interessante theorie.

Of zou het misschien zo kunnen zijn dat dit soort mannen bewust situaties opzoekt waar ze contact hebben met kinderen?
Roberts M., dé seksueel misbruikzaak van Nederland, recent Mels van B. en Wesley W. maar verder?
pi_217415590
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 21:47 schreef Strijder_ het volgende:
Weer zo’n pedo :r
En weer een usual suspect.
pi_217416004
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 20 april 2025 @ 00:49:10 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217416596
Geeft ook weer een andere betekenis aan de term organist.
pi_217416666
Schokkend dit. Ik volgde het "wonderkind" op Youtube. Ik heb vroeger zelf ook (kerk-)orgel gespeeld en ik bewonderde hem omdat hij kon orgelspelen terwijl hij noten-analfabeet is. Hij kan geen noot lezen, dan vind ik het heel erg knap dat je zo goed kunt spelen.
pi_217416872
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 01:45 schreef Vincent_student het volgende:
Schokkend dit. Ik volgde het "wonderkind" op Youtube. Ik heb vroeger zelf ook (kerk-)orgel gespeeld en ik bewonderde hem omdat hij kon orgelspelen terwijl hij noten-analfabeet is. Hij kan geen noot lezen, dan vind ik het heel erg knap dat je zo goed kunt spelen.
Stukje gehoord. Zelfs mijn schildpad Toon kan sneller spelen dan hem. man man wat een trage bedoeling dat zingen.
pi_217416879
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2025 22:09 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Nee dat is niet wat ik er mee bedoel. De krampachtige manier hoe o.a. deze kerk met seksualiteit omgaat; is vragen om excessen.

Bijvoorbeeld het eisen van een celibatair leven als homoseksueel. Persoonlijk ken ik overigens veel meer incest zaken onder de Gereformeerde kennissen vs bijv ongelovige kennissen.

En de man die o.a. niet van mij kom blijven was ook een Refo.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_217416882
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 08:10 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Nee dat is niet wat ik er mee bedoel. De krampachtige manier hoe o.a. deze kerk met seksualiteit omgaat; is vragen om excessen.

Bijvoorbeeld het eisen van een celibatair leven als homoseksueel. Persoonlijk ken ik overigens veel meer incest zaken onder de Gereformeerde kennissen vs bijv ongelovige kennissen.

En de man die o.a. niet van mij kom blijven was ook een Refo.
miss wat persoonlijk maar dit wou jij zelf ook of nie? of probeerde je hem steeds af te schudden?
pi_217416890
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 08:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
miss wat persoonlijk maar dit wou jij zelf ook of nie? of probeerde je hem steeds af te schudden?
Toen het begon had ik geen wat er gebeurde. Te jong en bijvoorbeeld geen Lentekriebels week om te leren dat het fout is.

Daarna is het vanzelf gestopt.. Mogelijk omdat een ander slachtoffer hem erop aansprak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')