Lol. Voorrangsregeling afschaffen en dan naar buiten brengen dat de achterstand op gaat lopen... Hier heeft het COA *allang* voor gewaarschuwd.quote:Faber verwacht dat achterstand huisvesten statushouders oploopt
DEN HAAG (ANP) - Minister Marjolein Faber van Asiel en Migratie verwacht dat het aantal statushouders dat in een asielzoekerscentrum wacht op een huis dit jaar oploopt. In een brief aan de Tweede Kamer schrijft de PVV-minister dat het eind vorig jaar om 12.000 mensen ging en dat dit aantal nog oploopt.
Het aantal mensen met een verblijfsvergunning dat moet worden gehuisvest door gemeenten is voor de eerste helft van 2025 verlaagd, omdat minder mensen een verblijfsvergunning hebben gekregen. De taakstelling was 17.700, maar is bijgesteld naar 15.000. In de tweede helft van 2025 moeten 13.000 statushouders een woning krijgen, schrijft de minister.
Om gemeenten meer statushouders te laten opvangen krijgen ze eenmalig extra geld. Verder zegt Faber te werken aan het "doorontwikkelen" van doorstroomlocaties voor statushouders die nog geen huis hebben gevonden. Zo wordt plaats gemaakt voor nieuwe asielzoekers in de asielopvang. Faber komt later met de uitwerking van de maatregelen.
Ik had dezelfde gedachtegang. Lijkt namelijk heel veel op stadhouders.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:02 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik dacht eerst dat statushouders mensen met een hoge status waren, zoiets als mensen van adel.
Maar het blijken gewoon asielzoekers te zijn![]()
Wat een idioot woord, 5 jaar geleden bestond dat woord niet eens.
Ik denk niet dat een statushouder gratis woonruimte krijgt.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:02 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het niet spoedig krijgen van (gratis) woonruimte lijkt me een logisch gevolg van het emigreren naar een land met woningnood.
gratis woonruimte? oh?quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:02 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het niet spoedig krijgen van (gratis) woonruimte lijkt me een logisch gevolg van het emigreren naar een land met woningnood.
Werd in 1993 voor het eerst door de media gebruikt: https://www.ensie.nl/neologismen/statushouder?quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:02 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik dacht eerst dat statushouders mensen met een hoge status waren, zoiets als mensen van adel.
Maar het blijken gewoon asielzoekers te zijn![]()
2015: https://www.regioplan.nl/wp-content/uploads/data/file/2015/15161-Eindrapport-Integratie-statushouders-op-lokaal-niveau-Regioplan-10dec15.pdfquote:Op zaterdag 19 april 2025 18:02 schreef Hyaenidae het volgende:
quote:
quote:Op donderdag 16 januari 2003 00:22 schreef Grobbenkuiken het volgende:
PI
Een statushouder is een erkend vluchteling (A-status) of iemand die een vergunning tot verblijf vanwege klemmende redenen van humanitaire aard heeft (C-status).
Je bent wel wat licht ontvlambaar.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:26 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Of je kapt gewoon eens met het dagelijks openen van Faber topics.
Nou ja, als je hier aankomt en je krijgt een uitkering en een woning is dat in principe "gratis" ja.quote:
Tja, sommige mensen denken dat je gewoon een blik huizen kan opentrekken, of dat alles gratis is.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:02 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Je kan mensen ook weer niet zonder geld op straat laten leven, dus op zich heb ik daar wel begrip voor.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:27 schreef TyVole het volgende:
[..]
Nou ja, als je hier aankomt en je krijgt een uitkering en een woning is dat in principe "gratis" ja.
Nou, nou, nou…quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:27 schreef TyVole het volgende:
[..]
Nou ja, als je hier aankomt en je krijgt een uitkering en een woning is dat in principe "gratis" ja.
Komt nog bij dat niemand in jouw hele stamboom ooit ook maar een cent heeft bijgedragen aan de verzorgingsstaat.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:27 schreef TyVole het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Mensen in een woning plaatsen zonder geld? Hoe komen ze aan eten? Hoe krijgen ze licht en verwarming en water?quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:30 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Aangezien de meesten gewoon een uitkering krijgen, is het toch gewoon gratis?
Waarom protesteer je dan als iemand suggereert dat het gratis is?quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Mensen in een woning plaatsen zonder geld? Hoe komen ze aan eten? Hoe krijgen ze licht en verwarming en water?
quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Mensen in een woning plaatsen zonder geld? Hoe komen ze aan eten? Hoe krijgen ze licht en verwarming en water?
Lezen, minder concluderen en anderen woorden in de mond leggen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Inderdaad, en datzelfde hypothetische blik zouden we dan om onverklaarbare redenen niet voor onszelf opengetrokken hebben.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, sommige mensen denken dat je gewoon een blik huizen kan opentrekken, of dat alles gratis is.
Over welke buurlanden heb je het dan? België? Duitsland? Frankrijk?quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:39 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Waarom protesteer je dan als iemand suggereert dat het gratis is?
Van mij hoeven ze überhaupt niet te komen. Er is geen oorlog in de buurlanden van Nederland, dus geen reden voor asiel. Als je dan toch komt, is het eigen verantwoordelijkheid.
Maak je niet zo druk joh ;-). Net zoals TS zich niet zo druk moet maken om Faber elke dag :-).quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:26 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Of je kapt gewoon eens met het dagelijks openen van Faber topics.
Ik lees genoeg, en ik trek dan mijn eigen conclusies.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:39 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Lezen, minder concluderen en anderen woorden in de mond leggen.
Dat het me logisch lijkt als vluchtelingen zouden worden opgevangen in nabije landen met een soortgelijke cultuur. Dat gebeurt echter niet. Met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Over welke buurlanden heb je het dan? België? Duitsland? Frankrijk?
Dus ze mogen van jou gerust Europa binnenkomen, zolang ze maar niet in Nederland komen?
Ja maar toen werd het amper gebruikt. Als ik zoek in de search komt het 1700x voor op fok.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
2015: https://www.regioplan.nl/wp-content/uploads/data/file/2015/15161-Eindrapport-Integratie-statushouders-op-lokaal-niveau-Regioplan-10dec15.pdf
2010: https://cmr.jur.ru.nl/cmr/docs/bezuiniging.asiel.pdf
2005: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-19637-885.pdf
2002: https://www.nul20.nl/dossiers/asielzoeker-amsterdam
1998: https://cmr.jur.ru.nl/cmr/tbv/TBV94/98/Vc94.TBV1998.17.pdf
Etc...
En op FOK!
[..]
[..]
Tsja. Ik denk dan aan ene Anne Frank die destijds vanuit Duitsland naar Nederland vluchtte.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:51 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat het me logisch lijkt als vluchtelingen zouden worden opgevangen in nabije landen met een soortgelijke cultuur. Dat gebeurt echter niet. Met alle gevolgen van dien.
Alle vluchtelingen in Nederland doorkruisen meer dan één of twee landen en komen eigenlijk nooit uit een soortgelijke cultuur.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tsja. Ik denk dan aan ene Anne Frank die destijds vanuit Duitsland naar Nederland vluchtte.
Was ze hier veilig?
Omdat het gehele sociale vangnet moet bukken om de statushouders maar te kunnen huisvesten. Het is puur wanbeleid en niets minder. Behalve een kleine groepje D66 ambtenaren ondervinden de meeste mensen alleen maar nadelen van het hele asielbeleid. Voor de huisvesting van iedere statushouders benadeel je indirect een Nederlands gezin die anders die woning gekregen zou hebben.quote:Op zaterdag 19 april 2025 18:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wat ik me wel altijd afvraag: waarom stemmen al die mensen op de PVV als daardoor de problemen met die asielzoekers waar ze zo'n hekel aan hebben alleen maar groter worden? Olie op het vuur gooien?
Die paar asielzoekers? Wilders kan gewoon heel goed liegen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 19:14 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Omdat het gehele sociale vangnet moet bukken om de statushouders maar te kunnen huisvesten. Het is puur wanbeleid en niets minder. Behalve een kleine groepje D66 ambtenaren ondervinden de meeste mensen alleen maar nadelen van het hele asielbeleid. Voor de huisvesting van iedere statushouders benadeel je indirect een Nederlands gezin die anders die woning gekregen zou hebben.
Faber laat het in de soep lopen en dat is geweldig, stoppen met pappen en nathouden en sleep de ambtenaren die het overheidsbeleid weigeren uit te voeren voor de rechter.
"Over de periode 2015-2021 hebben de gemeenten in totaal 166.243 statushouders gehuisvest"quote:Op zaterdag 19 april 2025 19:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Die paar asielzoekers? Wilders kan gewoon heel goed liegen.
Je hebt het dan wel over 6 jaren, dat zijn er gemiddeld 27.707 per jaar (8% van het totaal dat jaarlijks een sociale huurwoning krijgt toegekend) en dat moet je toch makkelijk kunnen bijbouwen.quote:Op zaterdag 19 april 2025 19:19 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
"Over de periode 2015-2021 hebben de gemeenten in totaal 166.243 statushouders gehuisvest"
Volgens de cijfers.
Zijn dat er maar een 'paar'?
In tien jaar dus 277.070 nieuwe woningen. Iedere tien jaar twee keer een nieuw Almere om de handjesophouders maar onderdak te kunnen blijven bieden.quote:Op zaterdag 19 april 2025 19:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt het dan wel over 6 jaren, dat zijn er gemiddeld 27.707 per jaar (8% van het totaal dat jaarlijks een sociale huurwoning krijgt toegekend) en dat moet je toch makkelijk kunnen bijbouwen.
De bevolking groeide sinds 1995 met ongeveer 150.000 per jaar.quote:Op zaterdag 19 april 2025 19:29 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
In tien jaar dus 277.070 nieuwe woningen. Iedere tien jaar twee keer een nieuw Almere om de handjesophouders maar onderdak te kunnen blijven bieden.
Het bagatelliseren van het probleem is een noodzaak als je niet kan accepteren dat het door jouw gesteunde beleid je een hufter maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |