Bij mij was dat zonder twijfel een kaakontsteking. Het begon allemaal met een klein gaatje in een kies, zo’n tien jaar geleden. Daar heb ik toen een wortelkanaalbehandeling voor gehad maar blijkbaar was die niet helemaal goed uitgevoerd. Een jaar later kreeg ik ineens uit het niets een ontsteking op die plek.
Ik weet het nog goed: ik was onderweg in de auto en voelde me ineens vreemd, een soort "funny" gevoel, moeilijk uit te leggen maar ik begon te zweten en voelde me kut. Plots kwam er een pijn opzetten die écht niet te beschrijven is. Een dikke 10/10 qua intensiteit. Het was zo heftig dat ik letterlijk out ben gegaan van de pijn.
Toen ik weer bijkwam, was de pijn constant, kloppend en ondraaglijk. Gelukkig had ik nog ibuprofen en paracetamol in huis die combinatie werkte net genoeg om het een paar uur uit te houden. Daarna kwam de pijn gewoon weer terug. Ik heb uiteindelijk zelf de ambulance gebeld en ben met spoed naar het ziekenhuis gebracht.
De chirurg heeft toen meteen ingegrepen: gaatjes in mijn onderkaak geboord om de ontsteking te draineren. Hij stond echt versteld en zei dingen als: "Wow, er komt zoveel vocht uit.

" de opluchting daarna was gigantisch. De pijn was bijna meteen weg afgezien van de zwelling in mijn gezicht natuurlijk.
Maar die pijn… die vergeet ik nooit meer. het ergste wat ik ooit heb meegemaakt.
Wat is de ergste pijn die jij ooit hebt gehad?
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ