abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2025 @ 18:17:34 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217405055
quote:
Even naar de Wadden? Vergeet je spaarrekening niet 🏝️

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Een paar dagen uitwaaien op Terschelling of Ameland klinkt heerlijk, toch? Tot je de prijzen ziet voor de overtocht. Een jong gezin dat met de auto naar Terschelling wil? Die zijn ruim 350 euro kwijt voor een retourtje. Geen grap. En dat terwijl een vergelijkbaar tripje naar Texel ze maar 47 euro kost, schrijft het AD.

De prijzen voor de veerboten naar de Waddeneilanden zijn dit voorjaar opnieuw omhoog gegaan. Naar Texel werd alles 10% duurder, naar de andere eilanden 4%. Rederijen wijzen naar hogere brandstofprijzen, inflatie en personeelskosten. Begrijpelijk misschien, maar het verschil tussen de eilanden is wél enorm.

Hoezo is Texel zoveel goedkoper?
De boot naar Texel kost je als voetganger letterlijk maar 3 euro. Naar Terschelling betaal je 36,76 euro voor hetzelfde. Dat is meer dan tien keer zoveel, schrijft het AD.

Waarom? Texel is anders dan de rest. De veerdienst daar – Teso – is eigendom van de bewoners. Het is een soort coöperatie zonder winstoogmerk. Alles wat ze verdienen, gaat terug de boot in: betere service, veilige overtochten en betaalbare tickets. Texel voelt een beetje als het eiland van ‘ons voor ons’.

De andere eilanden – zoals Terschelling, Vlieland, Ameland en Schiermonnikoog – worden bediend door commerciële rederijen. Die varen onder concessie van de overheid, maar mogen hun prijzen grotendeels zelf bepalen (binnen limieten). En ja, daar zit dus gewoon winst op.

Lekker weg, maar wel prijzig
Even met je partner of vriendinnen naar een Waddeneiland? Superleuk. Maar wel goed om te weten dat zo’n spontaan weekendje op Terschelling best een financiële planning vraagt. Voor een retour met de auto ben je met z’n tweeën al snel boven de 200 euro kwijt. Dat is nog zonder accommodatie, eten, fietsen huren of die cocktail op het terras.

Het AD schrijft dat de Wadden al jaren kampen met teruglopende bezoekersaantallen. Toch worden de overtochten duurder, niet goedkoper. Niet echt uitnodigend dus, zeker niet voor jongeren of studenten.

Conclusie?
De Waddeneilanden blijven prachtig – met hun stranden, duinen en rustige sfeer. Maar de reis ernaartoe is steeds minder bereikbaar voor mensen met een kleinere portemonnee. Even uitwaaien? Ja graag. Maar dan misschien toch eerder naar Texel... of gewoon een strandwandeling in Zandvoort.

BRON
-------

Even opnieuw want de andere is gesloten want premium en ik vond het wel een grappig onderwerp omdat ze appels met peren vergelijken.
Vorige topic: NWS / overtocht naar Terschelling kost 350 euro

[ Bericht 3% gewijzigd door Starhopper op 18-04-2025 18:24:04 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217405079
Bron chatgpt :')
  vrijdag 18 april 2025 @ 18:22:37 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217405087
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 18:21 schreef PotjeSambal het volgende:
Bron chatgpt :')
MAar geen premium :6
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 18 april 2025 @ 19:32:20 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217405576
Net even gecheckt en als je zonder auto met je gezinnetje van 4 heen en weer naar Terschelling wil hoef je nog geen 100 euro in totaal kwijt te zijn.
pi_217405608
Prachtig, cooperaties. Kan meteen even voor de bewoners de toeristenaantallen reguleren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator vrijdag 18 april 2025 @ 19:42:31 #6
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_217405744
TS. Je link wijst naar chatgot?
https://chatgpt.com/
A child is born with no state of mind.
pi_217405997
Mickey / Starhoppert fake berichten, flikker op, ga koken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 18 april 2025 @ 21:19:21 #8
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_217406928
Doeksen.
Het enige bedrijf die de afvaarten doet. Ze varen er wel bij :+
Don't follow me. I am lost too
  vrijdag 18 april 2025 @ 21:21:17 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217406941
Je kan ook gaan lopen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 18 april 2025 @ 21:22:00 #10
505120 RedShoe
pi_217406950
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 21:21 schreef Hyperdude het volgende:
Je kan ook gaan lopen.
_O-
Is wel een eind lopen :D
pi_217407119
Wil er nog niet begraven worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217407239
Terschelling _O_
  vrijdag 18 april 2025 @ 21:55:04 #13
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217407301
quote:
4s.gif Op vrijdag 18 april 2025 21:22 schreef RedShoe het volgende:

[..]
_O-
Is wel een eind lopen :D
Schijnt wel te kunnen, wadlopen naar Terschelling. Maar ik ben er te lui voor. Die boot is prima te betalen als je geen auto meeneemt. Wij gingen toen ik klein was altijd op vakantie naar Terschelling ♥️
  vrijdag 18 april 2025 @ 21:57:32 #14
505120 RedShoe
pi_217407318
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 21:55 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Schijnt wel te kunnen, wadlopen naar Terschelling. Maar ik ben er te lui voor. Die boot is prima te betalen als je geen auto meeneemt. Wij gingen toen ik klein was altijd op vakantie naar Terschelling ♥️
Vanaf Harlingen in ieder geval niet.
Maar goed....wadlopend naar je vakantiebestemming lijkt me geen optie :P
  VIVA vrijdag 18 april 2025 @ 22:37:51 #15
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217407600
Wat een populistische op negativiteit focussende reclame......

Texel:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Dus als je niet in het weekend gaat, kun je met een auto de boot op en een onbeperkt aantal mensen meenemen voor 31 euro....De boot terug is altijd gratis....

Ben je een voetganger, kost het slechts 3 euro voor een boottocht van 20 minuten....Goedkoper dan de NS.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Laat me je vertellen dat het het meer dan waard is, zo gauw je de boot afstapt een eiland op, is een wereld van verschil met het vaste land, geen stressende mensen meer... Heerlijk!
What lies behind makes no sense in my mind
  Moderator zaterdag 19 april 2025 @ 00:25:44 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217408279
Ik stress sowieso niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217408366
quote:
80s.gif Op vrijdag 18 april 2025 22:37 schreef cosmosis het volgende:
Wat een populistische op negativiteit focussende reclame......

Texel:
[ afbeelding ]
Dus als je niet in het weekend gaat, kun je met een auto de boot op en een onbeperkt aantal mensen meenemen voor 31 euro....De boot terug is altijd gratis....

Ben je een voetganger, kost het slechts 3 euro voor een boottocht van 20 minuten....Goedkoper dan de NS.
[ afbeelding ]

Laat me je vertellen dat het het meer dan waard is, zo gauw je de boot afstapt een eiland op, is een wereld van verschil met het vaste land, geen stressende mensen meer... Heerlijk!
Dat staat toch ook in de OP, gaat niet om Texel?
pi_217409257
Welke debiel neemt er een auto mee naar Terschelling?
:')
pi_217409560
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 19:32 schreef VoMy het volgende:
Net even gecheckt en als je zonder auto met je gezinnetje van 4 heen en weer naar Terschelling wil hoef je nog geen 100 euro in totaal kwijt te zijn.
Ja, waarom een auto meenemen naar Terschelling? En zijn overal fietsen te huur, en kom je met de boot aan, dan is er een busdienst die je over het hele eiland tot Oosterend brengt.
pi_217409753
Met de auto naar een waddeneiland gaan :')_!
pi_217409758
Het is ook niet de bedoeling dat je met de auto naar Terschelling gaat. Dat is het hele punt. Bewoners daar zullen ongetwijfeld met een abo heen en weer kunnen, en de prijs voor toeristen is expres zo hoog om te zorgen dat het hele eiland niet vol staat met auto's.

Als je gewoon parkeert bij de haven en lopend op de boot gaat kost het een paar tientjes. Ook verder niet nieuw dit ofzo :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_217409829
lekker thuisblijven, comfortzone
je kan ook gewoon fietsen, sportief ook nog
mooie fietspaden, muziekje op, geniet van de omgeving
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_217409927
Gewoon lekker op de fiets naar Harlingen dan met boot over en eigen fiets mee heerlijk
  Forum Admin zaterdag 19 april 2025 @ 13:59:34 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217411015
ook premium door chatgtp/ai mag niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop