quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, niet echt nee.
Als hier duizenden orthodoxe joden de straat zouden opgaan voor Israël of gescheiden gebedsruimten, zou je me ook horen... die zijn er alleen niet. BUITENGEWOON VERMOEIEND, die whataboutisms om de islam maar een hand boven het hoofd te kunnen houden.
Waarom doe je dat?
Waarom heb jij moeite met begrijpend lezen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, niet echt nee.
Als hier duizenden orthodoxe joden de straat zouden opgaan voor Israël of gescheiden gebedsruimten, zou je me ook horen... die zijn er alleen niet. BUITENGEWOON VERMOEIEND, die whataboutisms om de islam maar een hand boven het hoofd te kunnen houden.
Waarom doe je dat?
Precies, als we hier rellende joodse knokploegen hebben die elk tegengeluid door intimidatie onmogelijk maakten en die de openbare ruimte opeisten voor hun zaak bij elke scheet die er niets mee te maken had, dan hadden we het daarover gehad.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, niet echt nee.
Waarom doe je dat?
Sowieso beweert hij nergens dat Iran een fijn regime heeft.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eh nee? Op basis van wat zou dat een beginpunt moeten zijn in een discussie over Israël en Gaza?
Waarom voel jij je genoodzaakt om hier te lopen trollen?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
België.
Thans weer even on topic: waarom voel je je genoodzaakt met irrelevante whataboutisms te komen?
Wat nogal treurig is, is de selectivieve verontwaardigheid waar jij en je D66-kompanen een octrooi op schijnen te hebben. Met alles. Mensenrechten, klimaat, diversiteit... och och och wat zijn onze 'progressieven' toch begaan met een 'leefbare wereld'. Lol.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is nogal een treurig argument om je mening over de boodschap van een demonstratie af te laten hangen van of de demonstranten zich ook nog inzetten voor ieder wereldleed dat jij belangrijk vind.
Stel ze zouden dat wel doen. De situatie in Israel is er niet anders door.
Jij haalde Iran erbij, you tell mequote:Op dinsdag 22 april 2025 21:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eh nee? Op basis van wat zou dat een beginpunt moeten zijn in een discussie over Israël en Gaza?
Mooi he?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij haalde Iran erbij, you tell me
Ik ging inhoudelijk van Israël en Gaza naar Iran? Nee, hoor.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij haalde Iran erbij, you tell me
Dat klopt, betekent dat dat hij eerlijk is en de misstanden aankaart zoals ze zijn? Nee. Ik hoorde hem alleen maar over "het gevaar van de PVV".quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso beweert hij nergens dat Iran een fijn regime heeft.
Vind je het onlogisch dat een Nederlander meer geïnteresseerd is in een jood waar hij al eeuwen mee leeft, historie deelt, normen en waarden deelt en zelfs heeft vervolgd dan met een moslim of ene andere inwoner uit een niet democratisch land?!quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het meest schrijnende is dat er daadwerkelijke genocides zijn geweest:
-Yazidi
-Darfur
-Assad
-Jemen
Dan nog de voortdurende aanvallen op de Koerden en landjepik door Turkije. Deze aanvallen komen voort uit rabiaat nationalisme met een historie van maar liefst 4(!) genocides. Maar de enige echte non-genocide, trekt massaal moslims en UvA / Nijmegen volk aan.
Pleegt Israël oorlogsmisdaden? Het leger vast wel. Wordt dit aangemoedigd door sommige lui in de regering? Ja zeker. Worden alle soldaten die over de schreef gaan berecht? Nee. Moet Netanyahu de gevangenis in? Jazeker. Heeft Israël een kolonistenbeleid dat moet stoppen? Absoluut.
Het punt is alleen, het valt proportioneel gezien allemaal in het niet bij de 4 voorgaande cases en toch en toch, was dat allemaal crickets. Als het dan geen tribalisme, intersectionisme (Joden zijn witte Oost-Europese bekeerde kolonisten en Palestijnen onderdrukte bruine Arabieren) en antisemitisme is, wat in godsnaam dan wel? Er is niks dat objectief gezien de buitengewone aandacht voor Israël rechtvaardigt.
Vertel eens Buitendam, waarom heb jij zo'n bovengemiddelde obsessie met Israël? En getuige het straatbeeld, vele anderen in Nederland?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ging inhoudelijk van Israël en Gaza naar Iran? Nee, hoor.
Vrouwen hebben het onder de PVV nog altijd leuker dan onder theocratisch gekloot.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat klopt, betekent dat dat hij eerlijk is en de misstanden aankaart zoals ze zijn? Nee. Ik hoorde hem alleen maar over "het gevaar van de PVV".
Here we goquote:Op dinsdag 22 april 2025 21:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vertel eens Buitendam, waarom heb jij zo'n bovengemiddelde obsessie met Israël? En getuige het straatbeeld, vele anderen in Nederland?
Je bent elf selectief verontwaardig. De boodschap van een demonstratie is kennelijk alleen geldig als de demonstranten door jouw hoepeltjes springen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat nogal treurig is de selectivieve verontwaardigheid waar jij en je D66-kompanen een octrooi op schijnen te hebben.
Nee, ik ben geheel niet actief in dat netwerk.quote:Al bezig met de volgende heel belangrijke LGBTQ-campagne?
Hou toch op met je 'hoepeltjes'.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je bent elf selectief verontwaardig. De boodschap van een demonstratie is kennelijk alleen geldig als de demonstranten door jouw hoepeltjes springen.
[..]
Nee, ik ben geheel niet actief in dat netwerk.
De PVV vormt dan ook een groter risico voor ons land dat Iran.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat klopt, betekent dat dat hij eerlijk is en de misstanden aankaart zoals ze zijn? Nee. Ik hoorde hem alleen maar over "het gevaar van de PVV".
Het blijft bizar dat er zoveel mensen (in Europa) op de been zijn voor een oorlog in het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is nogal een treurig argument om je mening over de boodschap van een demonstratie af te laten hangen van of de demonstranten zich ook nog inzetten voor ieder wereldleed dat jij belangrijk vind.
Stel ze zouden dat wel doen. De situatie in Israel is er niet anders door.
Salafisme en wahabisme ook.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De PVV vormt dan ook een groter risico voor ons land dat Iran.
Het is simpelweg de uitdrukking voor wanneer je het iemand praktisch onmogelijk maakt om het goed te doen door allerlei absurde eisen te stellen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hou toch op met je 'hoepeltjes'.
Ik heb geen bovengemiddelde obsessie met Israël. Ik vind het bijzonder dat mensen denken dat na een terroristische aanval mensenrechten niet meer bestaan. Dat deden de Amerikanen na 9/11 en dat doet Israël nu. En nog vreemder vind ik dat mensen dan die kritiek zien als antisemitisme. Alsof het uitmaakt of dat nou Israël of Amerika is. Bijvoorbeeld. Maar van obsessie is geen sprake.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vertel eens Buitendam, waarom heb jij zo'n bovengemiddelde obsessie met Israël? En getuige het straatbeeld, vele anderen in Nederland?
Het 'goede'.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is simpelweg de uitdrukking voor wanneer je het iemand praktisch onmogelijk maakt om het goed te doen door allerlei absurde eisen te stellen.
Ik kan me ook leukere hobby's bedenken. Maar iedereen moet maar zelf weten waar ze zicht druk om maken.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het blijft bizar dat er zoveel mensen (in Europa) op de been zijn voor een oorlog in het Midden-Oosten.
Aah. De interesse voor Israël vanuit de UvA / Nijmegen en Allahu Akbar crowd komt door het eeuwenlange samenleven met de Jood.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vind je het onlogisch dat een Nederlander meer geïnteresseerd is in een jood waar hij al eeuwen mee leeft, historie deelt, normen en waarden deelt en zelfs heeft vervolgd dan met een moslim of ene andere inwoner uit een niet democratisch land?!
Klopt, die obsessie zit meer bij kleurtjes en religie... op basis daarvan gaan bepaalde lieden kijken of ze iets heul erg vinden of niet.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb geen bovengemiddelde obsessie met Israël. Ik vind het bijzonder dat mensen denken dat na een terroristische aanval mensenrechten niet meer bestaan. Dat deden de Amerikanen na 9/11 en dat doet Israël nu. En nog vreemder vind ik dat mensen dan die kritiek zien als antisemitisme. Alsof het uitmaakt of dat nou Israël of Amerika is. Bijvoorbeeld. Maar van obsessie is geen sprake.
quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aah. De interesse voor Israël vanuit de UvA / Nijmegen en Allahu Akbar crowd komt door het eeuwenlange samenleven met de Jood.
Want de gemiddelde blauwharige beroepsschreeuwer heeft natuurlijk de Ethica van Spinoza gelezen en is uitgenodigd voor een Bar Mitzvah op zijn twaalfde door klasgenootje Simon.
Hangt er natuurlijk vanaf wat je hieronder verstaatquote:Op dinsdag 22 april 2025 21:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De PVV vormt dan ook een groter risico voor ons land dat Iran.
Ja wanneer is een demonstratie voor de situatie van de bevolking in Gaza dan precies wel legitiem? Ze moeten blijkbaar aan tig eisen voldoen.quote:
Misschien wat minder bedruipen met allerlei religieuze slogans en vlaggetjes?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja wanneer is een demonstratie voor de situatie van de bevolking in Gaza dan precies wel legitiem? Ze moeten blijkbaar aan tig eisen voldoen.
En je vindt het niet raar of toevallig dat veruit de meerderheid daarvan uit immigranten bestaat?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik kan me ook leukere hobby's bedenken. Maar iedereen moet maar zelf weten waar ze zicht druk om maken.
En bij jou geld ophalen voor Amnesty? Deugertje van mequote:Op dinsdag 22 april 2025 21:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, die obsessie zit meer bij kleurtjes en religie... op basis daarvan gaan bepaalde lieden kijken of ze iets heul erg vinden of niet.
Nog steeds geen idee wat je punt moet blijken te zijn, maar als het je helpt in deze exercitie: sure.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En bij jou geld ophalen voor Amnesty? Deugertje van me
Nee, vind ik niet zo raar gezien de geschiedenis van het conflict en de posities van landen waar die vandaan komen.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En je vindt het niet raar of toevallig dat veruit de meerderheid daarvan uit immigranten bestaat?
quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet zo raar gezien de geschiedenis van het conflict en de posities van landen waar die vandaan komen.
Hoeveel gebeurt dan? En wat is de norm waar het onder zou moeten blijven?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien wat minder bedruipen met allerlei religieuze slogans en vlaggetjes?
Is maar een idee.
Dat vind ik ook bijzonder, en dat vond ik al voor 7 oktober.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb geen bovengemiddelde obsessie met Israël. Ik vind het bijzonder dat mensen denken dat na een terroristische aanval mensenrechten niet meer bestaan. Dat deden de Amerikanen na 9/11 en dat doet Israël nu. En nog vreemder vind ik dat mensen dan die kritiek zien als antisemitisme. Alsof het uitmaakt of dat nou Israël of Amerika is. Bijvoorbeeld. Maar van obsessie is geen sprake.
quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog steeds geen idee wat je punt moet blijken te zijn,
Slaap lekker Hex.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoeveel gebeurt dan? En wat is de norm waar het onder zou moeten blijven?
Ja.quote:
Bijvoorbeeld op een moment of plek die echt een link heeft met Gaza, zoals niet op treinstations op vrijdagmiddag.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja wanneer is een demonstratie voor de situatie van de bevolking in Gaza dan precies wel legitiem? Ze moeten blijkbaar aan tig eisen voldoen.
Aldus helemaal niemand. Waarom altijd dingen verzinnen om een punt te maken? Bijzonder.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat vind ik ook bijzonder, en dat vond ik al voor 7 oktober.
Ik vind tevens het bijzonder dat mensen denken dat na een terroristische aanval er niks teruggedaan mag worden behalve onderhandelen
Boem...quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind tevens het bijzonder dat mensen denken dat na een terroristische aanval er niks teruggedaan mag worden behalve onderhandelen omdat dat daders zich achter hun vrouwen en kinderen verschuilen als van tevoren uitgestippelde strategie en dat die mensen daar dan blind intuinen en de kelen voor schor willen schreeuwen terwijl diezelfde vurige gevoelens niet gelden voor echte genocidale scenario's die zich ontvouwen voor net zo zielige, machteloze en onderdrukte burgers in Soedan, Nagorno Karabach, Syrië, Jemen, Koerdistan.
Ik zie jou bijvoorbeeld nooit in het topic over Soedan. Het topic over Jemen was al meer dan een jaar niet meer ge-update, kon het niet eens meer vinden. Krekels. Het topic over Nagorno Karabach en Syrië idem sinds de Turkse drones zijn verdwenen.
Zullen we samen eens iets organiseren voor de mensen in El Fasher?
Eerlijk zeggen als je niet eens weet waar het lag.
Ik ben wel in de war, want ik dacht dat het merendeel daarvan in Nederland is geboren en hier ook een opvoeding heeft gehad? De connectie mis ik ergens.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet zo raar gezien de geschiedenis van het conflict en de posities van landen waar die vandaan komen.
Zo, wetenschappelijk hoogstaand.quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
O.a. posts als de jouwe.
Die zijn werkelijk veelzeggend.
Plus natuurlijk het gegeven dat we al dat volk NOOIT, maar dan ook NOOIT massaal de straat zien opgaan wanneer het intra-islamitische aangelegenheden betreft.
Pas wanneer er een externe boeman aangewezen kan worden - VS, Europa, Israël, Westen - gaat die ummah weer heul verontwaardigd de straat op.
Het fijne is: steeds meer mensen hebben dat door.
Voor sommige dingen hoef je niet 'door te leren', chadi.quote:
Dit heeft als doel om de misdaden van Israël weg te wassen.?quote:Op dinsdag 22 april 2025 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Slachtoffers zijn volgens de staalkaart van @:Buitendam en @:Chadi niet interessant genoeg.
Nee, dit heeft als doel om misdaden los te koppelen van tribale senitimenten.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dit heeft als doel om de misdaden van Israël weg te wassen.?
Er is geen significante groep geweest die dit zegt of zei. Jij dacht, het gaat er hier wel heel oninhoudelijk aan toe, laat ik mijn maatjes eens te hulp komen door eveneens een lulverhaal te schrijven gebaseerd op niks?quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind tevens het bijzonder dat mensen denken dat na een terroristische aanval er niks teruggedaan mag worden.
Veel van dit soort betrokkenheid ontstaat door netwerken met daarin bepaalde opinieleiders. Daarnaast heeft die Gaza-beweging gewoon een goede PR. Dus het is prima verklaarbaarquote:Op dinsdag 22 april 2025 21:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik ben wel in de war, want ik dacht dat het merendeel daarvan in Nederland is geboren en hier ook een opvoeding heeft gehad? De connectie mis ik ergens.
Nu is het feest ECHT compleet.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er is geen significante groep geweest die dit zegt of zei. Jij dacht, het gaat er hier wel heel oninhoudelijk aan toe, laat ik mijn maatjes eens te hulp komen door eveneens een lulverhaal te schrijven gebaseerd op niks?
Dat eeuwige projecteren. Vermoeiend man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |