abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2025 @ 14:14:32 #126
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_217411101
Dimethyl sulfide is een (ja meestal klein) bijproduct wat geproduceerd wordt bij vulkaanuitbarstingen of in de interactie tussen zee en atmosfeer.

Dus .. laten we eerst er maar even vanuit gaan dat dat 'em is voordat we weer "ALIENS" gaan roeptoeteren voor de inmiddels letterlijk 800ste keer.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_217411128
Moet als het over buitenaards leven gaat altijd aan dat stukje van Theo Maassen denken.
pi_217411316
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 14:14 schreef SpecialK het volgende:
Dimethyl sulfide is een (ja meestal klein) bijproduct wat geproduceerd wordt bij vulkaanuitbarstingen of in de interactie tussen zee en atmosfeer.
Als dat van vulkaanuitbarstingen zou komen, zouden ze ook de andere gassen kunnen meten die normaal uit vulkaanuitbarstingen komen. Interactie tussen zee en atmosfeer: daar gaat het artikel inderdaad over. (Algen).
  zaterdag 19 april 2025 @ 15:30:36 #129
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_217411477
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:02 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Als dat van vulkaanuitbarstingen zou komen, zouden ze ook de andere gassen kunnen meten die normaal uit vulkaanuitbarstingen komen.
Tenzij er (niet biotische) mechanismen zijn die bepaalde andere producten sneller wegfilteren dan dit product.

quote:
Interactie tussen zee en atmosfeer: daar gaat het artikel inderdaad over. (Algen).
Algen zijn niet nodig voor fotosynthetische reacties zoals dat. Mijn vermoeden is dat er of:

1. een abiotisch proces is wat deze moleculen produceert wat misschien niet per seen directe analoog heeft op aarde
2. Er wederom meetfouten zijn gemaakt door het team (zoals bij venus een paar jaar geleden)

Direct naar buitenaards leven springen is onwetenschappelijk. Dat soort conclusies hangen vaak af van meerdere p-waarden vanuit verschillende hoeken van de wetenschap. 4-sigma voor detectie van DMS en een straffe 5-sigma om leven te bevestigen.

Ik denk dat sommige wetenschappers (en veel vaker nog eigenlijk vooral de wetenschapsjournalisten) de wetenschap zelf geen dienst bewijzen als ze iedere keer naar de grote trommels rennen om het dal wakker te roffelen.

Ik bedoel ik snap dat de penispillen verkocht moeten worden op de website en die clicks zijn natuurlijk super belangrijk. Maar is het verstandig om voor specifiek die penispil industrie de geloofwaardigheid van de wetenschap op te offeren?

[ Bericht 2% gewijzigd door SpecialK op 19-04-2025 18:21:53 ]
  zaterdag 19 april 2025 @ 15:37:15 #130
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217411529
Als er plausibele significante niet-biologische processen zouden zijn, hadden we het ook wel gemeten op een van de vele duizenden andere exoplaneten die we bekeken hebben.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217411582
Misschien weet intelligent buitenaards leven al eeuwen dat er leven is op de aarde maar negeren ze ons omdat we gewoon te primitief en zwakzinnig zijn.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 19 april 2025 @ 15:51:57 #132
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_217411679
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:37 schreef Perrin het volgende:
Als er plausibele significante niet-biologische processen zouden zijn, hadden we het ook wel gemeten op een van de vele duizenden andere exoplaneten die we bekeken hebben.
We zijn pas relatief kort bezig met spectrale analyse van exoplaneten en het is lastig om voor de grootste groep exoplaneten een significant spectraal profiel te krijgen gezien ze voor meerdere cycli consistent voor hun ster langs moeten gaan.

Daarnaast zou het best wel eens kunnen dat er op die planeet is bijzonders aan de hand is wat gewoon niet vaak voorkomt wat uiteindelijk prima een abiotische verklaring heeft.

Of... wederom.. meetfout.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 19-04-2025 17:01:42 ]
pi_217411736
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2025 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het meest waarschijnlijke is nog dat we dan worden uitgeroeid door een primitief buitenaards virus. :P
Iligal aliens.
  zaterdag 19 april 2025 @ 16:17:16 #134
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217411888
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:41 schreef TLC het volgende:
Misschien weet intelligent buitenaards leven al eeuwen dat er leven is op de aarde maar negeren ze ons omdat we gewoon te primitief en zwakzinnig zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_217412042
Misschien moeten we Amerika overtuigen dat daar gegarrandeerd aliens zitten die wapens willen hebben. Dan vindt Amerika in de kortst mogelijk tijd een manier om daar snel te komen en geld te verdienen.
pi_217412319
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 10:53 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Maar wat nou als de kans 1 op de 1000 is dat het in een universum gebeurt? Dat heb je gemiddeld 999 universa waar geen leven is en 1 universum waar het waarschijnlijk maar 1 keer is ontstaan.
Alles is onze universum heeft te maken met dezelfde “wetten”, dus in die zin is het niet logisch als het leven zich beperkt tot maar 1 planeet, in een universum met ontelbaar veel planeten.

Als we het wetenschappelijk benaderen draait alles om kans en de kans op leven is ook moeilijk zeker te stellen. Ik hoop het in mijn leven nog mee te maken dat de mensheid in staat is abiogenese te herproduceren in een lab ofzo. En dat het helder(der) is wat de (pre)condities voor leven zijn. Dan kun je ook veel gerichter zoeken naar leven elders, of in ieder geval beter inschatten hoe aannemelijk leven elders is.
pi_217412395
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 15:41 schreef TLC het volgende:
Dat vermoeden heb ik ook. Wij gedragen ons als een stel primitieve apen. Daar is niemand in geïnteresseerd.
pi_217412665
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:10 schreef Joppiez het volgende:
Ik hoop het in mijn leven nog mee te maken dat de mensheid in staat is abiogenese te herproduceren in een lab ofzo. En dat het helder(der) is wat de (pre)condities voor leven zijn. Dan kun je ook veel gerichter zoeken naar leven elders, of in ieder geval beter inschatten hoe aannemelijk leven elders is.
Ik vraag me af of we dat beter niet als proces kunnen zien, iets wat wellicht duizenden jaren duurt, in plaats van gooi iets van dit en dit bij elkaar en je hebt leven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217412793
Aliens die we nooit te zien krijgen, hebben we al genoeg.
Verder, pure speculatie.

Ga eens warp cores ontwikkelen ofzo...
pi_217413598
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 17:10 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Alles is onze universum heeft te maken met dezelfde “wetten”, dus in die zin is het niet logisch als het leven zich beperkt tot maar 1 planeet, in een universum met ontelbaar veel planeten.

Het zou kunnen dat leven kan ontstaan door een spontane vorming van hele specifieke nucleotidezuren en aminozuren icm hele specifieke omgevingsfactoren. Dan is de ene optie dan die kans klein is, maar groot genoeg dat het meerdere keren gebeurt in dit onmetelijk grote universum. Of dat de kans zo klein is dat het waarschijnlijk helemaal niet gebeurt. Dat het precies 1 keer zou gebeuren is idd niet logisch.
Aangezien wij weten dat het leven hier in ieder geval 1 keer is ontstaan, zou je verwachten dat het dus veel vaker is gebeurd. Maar als je uitgaat van het bestaan van een multiversum met ontelbaar veel universa, zou je wel voor kunnen stellen dat de kans op leven zo klein is dat het slechts in een klein aantal universa eens gebeurd, daarvan is dit universum er één van. In dat geval zou het wel logisch kunnen zijn dat dit het enige leven in het heelal is.
Цой жив
pi_217414576
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2025 19:53 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het zou kunnen dat leven kan ontstaan door een spontane vorming van hele specifieke nucleotidezuren en aminozuren icm hele specifieke omgevingsfactoren. Dan is de ene optie dan die kans klein is, maar groot genoeg dat het meerdere keren gebeurt in dit onmetelijk grote universum. Of dat de kans zo klein is dat het waarschijnlijk helemaal niet gebeurt. Dat het precies 1 keer zou gebeuren is idd niet logisch.
Aangezien wij weten dat het leven hier in ieder geval 1 keer is ontstaan, zou je verwachten dat het dus veel vaker is gebeurd. Maar als je uitgaat van het bestaan van een multiversum met ontelbaar veel universa, zou je wel voor kunnen stellen dat de kans op leven zo klein is dat het slechts in een klein aantal universa eens gebeurd, daarvan is dit universum er één van. In dat geval zou het wel logisch kunnen zijn dat dit het enige leven in het heelal is.
Dat zou mijn inziens logisch kunnen zijn wanneer er sprake is van inderdaad een multiversum en er ook nog eens een bepaalde (causale) relatie onderling is. Maar puur op intuïtie en de aanname dat de creatie van onze universum een opzichzelfstaande gebeurtenis is lijkt het mij logisch dat ten tijde van de oerknal de eigenschappen van onze universum zijn gedefinieerd waarbij binnen haar kaders blijkbaar leven mogelijk is. In dat perspectief is het dus niet logisch dat het zich beperkt tot maar 1 planeet.
  zaterdag 19 april 2025 @ 21:02:56 #142
38496 Perrin
pi_217414601
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 20:59 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat zou mijn inziens logisch kunnen zijn wanneer er sprake is van inderdaad een multiversum en er ook nog eens een bepaalde (causale) relatie onderling is. Maar puur op intuïtie en de aanname dat de creatie van onze universum een opzichzelfstaande gebeurtenis is lijkt het mij logisch dat ten tijde van de oerknal de eigenschappen van onze universum zijn gedefinieerd waarbij binnen haar kaders blijkbaar leven mogelijk is. In dat perspectief is het dus niet logisch dat het zich beperkt tot maar 1 planeet.
Ik gok dat er zelfs op andere planeten in ons zonnestelsel eenvoudig leven bestaat. Maar zeker elders in ons melkwegstelsel en al helemaal elders in het universum.
  zaterdag 19 april 2025 @ 22:26:55 #143
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217415455
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 13:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Heyyyyy ... deze is voor jou ! :D

Bekijk deze YouTube-video
Ik heb er voor jou ook nog een:

Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_217416348
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 21:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik gok dat er zelfs op andere planeten in ons zonnestelsel eenvoudig leven bestaat. Maar zeker elders in ons melkwegstelsel en al helemaal elders in het universum.
Microbieel leven oid binnen ons zonnestelsel is wel erg optimistisch, maar wie weet.
Het verkennen van Europa en Enceladus gaan we hopelijk nog wel meemaken.

Maargoed.

Wat betreft intelligent leven, afstand is wel en blijft wel een ding denk ik, hoe geavanceerd een beschaving ook is.
We zenden nu natuurlijk ook pas iets van 200 jaar duidelijke signalen uit en/of is aan het licht van de Aarde wel makkelijk af te leiden dat er hier intelligent leven is.
Maar als je naar de geschatte diameter kijkt van alleen het waarneembare universum dan is dat als 6 seconden op een leeftijd van 100 jaar. Dusja..
pi_217416419
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 23:55 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het verkennen van Europa en Enceladus gaan we hopelijk nog wel meemaken.

Reken er maar niet op, althans niet door mensen zelf. Op z'n best een op afstand bestuurbaar autootje. Boring...
pi_217416429
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 21:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nou ja, planeten, eigenlijk is alleen Mars een kandidaat voor eenvoudig leven. De rest is net even wat te extreem.
pi_217416442
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2025 23:55 schreef Joppiez het volgende:
Wat betreft intelligent leven, afstand is wel en blijft wel een ding denk ik, hoe geavanceerd een beschaving ook is.
Als je ziet welke technologische veranderingen in de afgelopen 250 jaar zijn geweest durf ik geen uitspraken te doen over pak m beet een miljoen jaar.
  zondag 20 april 2025 @ 09:01:24 #148
38496 Perrin
pi_217417041
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2025 00:05 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Nou ja, planeten, eigenlijk is alleen Mars een kandidaat voor eenvoudig leven. De rest is net even wat te extreem.
Sommige manen van Jupiter of Saturnus zijn nog plausibele kandidaten. Die hebben oceanen onder het oppervlak.

pi_217417144
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 09:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Sommige manen van Jupiter of Saturnus zijn nog plausibele kandidaten. Die hebben oceanen onder het oppervlak.

Ik hoop dat we in mijn leven nog onder dat ijs kunnen met een probe en livecam. Ik ben nu 31, dus laten we hopen dat voor mijn 75e zoiets gaat gebeuren. Alleen ben ik bang dat zoiets pas over 100 jaar gaat gebeuren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 20 april 2025 @ 09:35:13 #150
38496 Perrin
pi_217417381
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2025 09:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik hoop dat we in mijn leven nog onder dat ijs kunnen met een probe en livecam. Ik ben nu 31, dus laten we hopen dat voor mijn 75e zoiets gaat gebeuren. Alleen ben ik bang dat zoiets pas over 100 jaar gaat gebeuren.
Er is vorig jaar iig een missie vertrokken om 49 keer vlak langs Europa te vliegen. Die komt in 2030 daar aan.

Europa Lander is nog slechts een voorstel helaas. Hopelijk wordt dat idd een daadwerkelijke missie de komende jaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')