abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217400981
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
De enige optie die Rusland heeft is als de VS Oekraïne totaal zou laten vallen en Putin bijvoorbeeld een lichte atoombom boven een middelgrote stad laat afgaan. Is die kans groot? Waarschijn niet, maar uitgesloten is het ook niet.
hoop maar van niet dat. en zeker niet met Trump met de lanceercodes in zijn handen. zou het nog eens raar kunnen gaan lopen wellicht.

Beter stopt Rusland gewoon en oke geef ze stukje Krim enzo en daarmee opgelost. en dan rest van Ukraine bij de EU wat ze willen.

Problem solved.
Maar zo zal het niet gaan wss.

en denk ik meer aan hoeveel mensen erin sneuvelen weer voor niks nog.
Do what you love, love what you do!
pi_217400985
het kan zo simpel zijn eigenlijk, snap niet dat ik geen wereldleider ben :')
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:11:03 #253
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217400991
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Man gooi jezelf weg,
Gooi jezelf maar weg.

quote:
dacht je nou echt dat Ukraine een deal gaat maken zonder dat ze daar iets voor terug krijgen?
Hebben ze al een deal gemaakt dan?

Nee?

Waarom zou dat zijn denk je?

Mss omdat er geen militaire garanties in het vooruitzicht worden gesteld?

quote:
En ik geef net al heel duidelijk aan dat dit lang niet altijd naar buiten wordt gebracht,
rus motiveren om het e.e.a. anders te gaan doen, gaat niet werken zonder duidelijk te zijn welke stok er achter de deur staat.

quote:
maar volgens jou verzin ik dat allemaal, en is het heel geheimzinnig, flikker op als je het niet wilt begrijpen.
Ja, jij verzint "militaire garanties". :)
pi_217401019
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]
De enige optie die Rusland heeft is als de VS Oekraïne totaal zou laten vallen en Putin bijvoorbeeld een lichte atoombom boven een middelgrote stad laat afgaan. Is die kans groot? Waarschijn niet, maar uitgesloten is het ook niet.
Dus afhankelijk van anderen. En verder kan hij dit doen, maar hoe weet je zeker dat er dan geen vergelding komt of dat ze dan wel winnen.

Er is een test case met een atoom bom, en dit was tegen een hele unieke krijgerscultuur. Een nieuwe bom betekent niet gelijk capultilatie van oekraine zoals in Japan is gebeurd.
Ander scenario: Dus ze gooien een atoombom, schiet Engeland er een op Rusland (Engeland heeft ook veiligheidsgaranties gegeven) en ze hebben alsnog oorlog met de navo omdat trump bij draait. Mensen redeneren dit soort scenario's altijd dat alle onverwachte spelers dan in het voordeel van Rusland vallen.

Dus al dit soort scenario's zijn koffiedik kijken.
pi_217401021
het is ook wel eens goed om te bedenken? waarom kwam die hele oorlog er nu volgens jullie?
pi_217401040
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:34 schreef kree het volgende:
was obama er nog maar, die had iig verstand. na een demente en nu weer die egoïst en zakenman trump.
Romney zag het in 2008 beter dan Obama..
pi_217401044
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:13 schreef kree het volgende:
het is ook wel eens goed om te bedenken? waarom kwam die hele oorlog er nu volgens jullie?
Door incompentie en moeite met het reine komen met de realiteit.
pi_217401054
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:15 schreef Radegast het volgende:

[..]
Wat zag die dan?
pi_217401057
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:15 schreef Radegast het volgende:

[..]
ik ken die geschiedenis niet goed genoeg om er wat van te zeggen. ik bekijk het ff vanaf heden tot terug dus oorlog daar
pi_217401063
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Door incompentie en moeite met het reine komen met de realiteit.
leg dat eens meer uit? het is beetje cryptisch omschreven zo ?
pi_217401064
Sorry , Romney Obama was in
2012.
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:17:35 #262
6484 ExTec
pi_217401066
Obama stond erbij en keek er naar toen krim overlopen werd. En vertelde oekraine dat ze toch vooral maar niet militair moesten proberen dat terug te krijgen.

Tot zo ver meneer obama.
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:17:41 #263
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217401067
Dus de (wurg)mineralendeal is zo goed als rond nu en dus heeft de peacedeal van Trump geen enkele urgentie meer? :o

Stukje America first? :{

Zie ik dat goed?
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:17:51 #264
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217401071
Het wordt tijd dat de EU eens leiderschap gaat tonen, en dat begint met zelfreflectie en zelfkastijding en uit te spreken dat de EU kwalijke fouten heeft gemaakt. Vanuit die basis moet er met het Kremlin gesproken worden.

Mjah, leiderschap in de EU :')
Het pad wat nu bewandeld wordt, is het pad van het grote verlies. En dat is precies wat we nu zien.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:18:35 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217401084
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef Tengano het volgende:
Dus de (wurg)mineralendeal is zo goed als rond nu en dus heeft de peacedeal van Trump geen enkele urgentie meer? :o

Stukje America first? :{
Heel veel mensen spreken gekscherend over de zgn art of the deal. Nou dit is the art of the deal.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217401088
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef ExTec het volgende:
Obama stond erbij en keek er naar toen krim overlopen werd. En vertelde oekraine dat ze toch vooral maar niet militair moesten proberen dat terug te krijgen.

Tot zo ver meneer obama.
Euhm ja wacht ff, dat was nooit zo in het nieuws enzo, Krim was al Russisch toch toen ook al voor die hele oorlog?
pi_217401104
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
Het wordt tijd dat de EU eens leiderschap gaat tonen, en dat begint met zelfreflectie en zelfkastijding en uit te spreken dat de EU kwalijke fouten heeft gemaakt. Vanuit die basis moet er met het Kremlin gesproken worden.

Het pad wat nu bewandeld wordt, is het pad van het grote verlies. En dat is precies wat we nu zien.
ja nouja wat ik eerder zei dus., USA papa en dochtertje EU huppelt aan handje mee en doet maar ja en amen.

Of zoals raptor zei. sugardaddy.
pi_217401106
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:13 schreef kree het volgende:
Omdat de Russische leiding zich niet kan permitteren om toe te geven dat liberale Europese waarden tot welvaart leidt, en iedereen dat eigenlijk wel wil.

Dus toen de zoveelste vroegere sovietstaat zich meer op Europa wilde richten, begonnen ze de oorlog. Dat etterde een decennium verder, en om verandering te forceren bliezen ze de oorlog nieuw leven in, maar ditmaal zetten ze alles op alles, en ruineren ze beide staten in het proces.
pi_217401110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef kree het volgende:

[..]
leg dat eens meer uit? het is beetje cryptisch omschreven zo ?
Nee precies zoals het is. Door ruslands incompetentie en beleid wil er niemand in hun invloedsfeer horen (daarom ging iedereen uit de sovjet unie), en omdat Poetin niet kan accepteren dat rijken vergaan, zoekt ie ruzie met de eu (jaloezie) en maakt oorlog (ik stoer en sterk want ik durf te vechten [tegen zwakkere]) met zijn buren die naief waren.
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:21:10 #270
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217401111
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:20 schreef kree het volgende:

[..]
ja nouja wat ik eerder zei dus., USA papa en dochtertje EU huppelt aan handje mee en doet maar ja en amen.

Of zoals rastor zei. sugardaddy.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:20 schreef kree het volgende:

[..]

Of zoals rastor zei. sugardaddy.
Dat. Maar het is ook blindelingse liberale haat tegen alles dat anders dan zijzelf. Een soort pan Europees fascisme.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:21:25 #271
6484 ExTec
pi_217401113
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef Tengano het volgende:
Neuh, laatste was dat er een "memorandum" getekend ging worden waarin de "intentie" uitgesproken wordt dat er een deal moet komen.

:')

Ofzo.

:')

Gaat geen mineralen deal komen.
pi_217401125
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:20 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Omdat de Russische leiding zich niet kan permitteren om toe te geven dat liberale Europese waarden tot welvaart leidt, en iedereen dat eigenlijk wel wil.

Dus toen de zoveelste vroegere sovietstaat zich meer op Europa wilde richten, begonnen ze de oorlog. Dat etterde een decennium verder, en om verandering te forceren bliezen ze de oorlog nieuw leven in, maar ditmaal zetten ze alles op alles, en ruineren ze beide staten in het proces.
exact het was min of meer al bewezen dat het communisme niet werkte. maar oke Putin is ook net zo grote retard als trump natuurlijk.
pi_217401136
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:17 schreef phpmystyle het volgende:

Doen we ook. De enige oplossing is namelijk de Russen breken. Dus wapens en hulp leveren en helpen met het in puin gooien van de gas/olie infrastructuur en industrie is de beste manier dat te bereiken.
pi_217401147
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Dat. Maar het is ook blindelingse liberale haat tegen alles dat anders dan zijzelf. Een soort pan Europees fascisme.
nouja de EU denkt vooral heel veel. en kost vermogens voor EU. (ben er wel eens geweest voor werk). Oke tonnen en tonnen per dag aan salarissen.

Om te denken en dan weer met een niks zeggend kut beleid te komen waar niemand wat aan heeft. voordeel voor hun kunnen ze weer tonnen vergaren. Ik heb het eerder gezegd, we hadden het bij de Benelux moeten houden en veel simpeler en kleiner was het dan nu geweest. En hadden we een mening gehad hierin mss als Benelux, want EU lacht trump hard uit nu natuurlijk..
  vrijdag 18 april 2025 @ 11:25:48 #275
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_217401148
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
Heel veel mensen spreken gekscherend over de zgn art of the deal. Nou dit is the art of the deal.
Ongekend :{

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')