Ik lees zojuist dat deze man ook bekend was bij de GGZ met complexe problemen…..quote:Op donderdag 17 april 2025 16:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Heb je een linkje voor/naar die documentaire?
Ik was aan het zoeken, maar vond alleen deze: https://www.npodoc.nl/documentaires/2013/03/moeder-moet-dood.html (maar dat is een andere - ook gruwelijke - zaak).
Ik kan hem niet meer vinden nu, dacht ook even dat het die was achter jouw linkquote:Op donderdag 17 april 2025 16:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Heb je een linkje voor/naar die documentaire?
Ik was aan het zoeken, maar vond alleen deze: https://www.npodoc.nl/documentaires/2013/03/moeder-moet-dood.html (maar dat is een andere - ook gruwelijke - zaak).
Heel triest.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik lees zojuist dat deze man ook bekend was bij de GGZ met complexe problemen…..
Het doet me ook aan die Thijs denken die zomaar mensen neer had gestoken in 2019 in een psychose.![]()
Triest.
Oh, ok! Nou ja, wist überhaupt niks van die zaak af en heb er nu al wel eea over kunnen lézen!quote:Op donderdag 17 april 2025 16:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kan hem niet meer vinden nu, dacht ook even dat het die was achter jouw link
Misschien moet je je eigen jeugd even niet op deze situatie projecteren.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:40 schreef roos94 het volgende:
Ik had mijn moeder in mijn jeugd ook wel willen vermoorden. Ik heb er vaak over nagedacht. Wat mensen dan niet zouden begrijpen dat je zoiets wenst, maar als je moeder een zieke tiran is die je jarenlang mishandelt ga je na een tijdje raar denken. Gelukkig ben ik niet gek genoeg om het daadwerkelijk uit te voeren.
Maar er zit dus soms wel meer achter, het is niet altijd alleen "o die is gewoon knetter". Je weet niet wat de achtergrond etc is.
Dee Dee Blanchard verhaal is er een voorbeeld van.
Het valt mij ook op dat mensen heel graag een scenario zoeken waarbij mensen toch schuldig zijn. Die Thijs en zijn ouders hadden zijn toestand verzonnen, Malek F. was stiekem een jihadist, die Syrische bovenbuurman, ook schizofreen, dat was omdat het een Syriër is vooral. Blijkbaar is het beter te behapstukken als er een echte bad guy is of zo.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik lees zojuist dat deze man ook bekend was bij de GGZ met complexe problemen…..
Het doet me ook aan die Thijs denken die zomaar mensen neer had gestoken in 2019 in een psychose.![]()
Triest.
Het gaat hier ws om iemand in een psychose hè?! Dat is toch heel wat anders, het zou zelfs zo maar kunnen dat die Jesse juist heel veel van zijn moeder hield...quote:Op donderdag 17 april 2025 16:40 schreef roos94 het volgende:
Ik had mijn moeder in mijn jeugd ook wel willen vermoorden. Ik heb er vaak over nagedacht. Wat mensen dan niet zouden begrijpen dat je zoiets wenst, maar als je moeder een zieke tiran is die je jarenlang mishandelt ga je na een tijdje raar denken. Gelukkig ben ik niet gek genoeg om het daadwerkelijk uit te voeren.
Maar er zit dus soms wel meer achter, het is niet altijd alleen "o die is gewoon knetter". Je weet niet wat de achtergrond etc is.
Je weet niks over de achtergrond van deze man en wat zijn relatie was met moeder. Dus hem alleen wegzetten als gekkie is te eenvoudigmquote:Op donderdag 17 april 2025 16:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien moet je je eigen jeugd even niet op deze situatie projecteren.
Ah dus je bent net iets minder gek dan hem. Omdat het bij jou alleen bij ideeën bleef. Goed om te horenquote:Op donderdag 17 april 2025 16:40 schreef roos94 het volgende:
Er is al het eea bekend over zijn achtergrond. Bovendien denk ik dat je niet snel met het hoofd van je slachtoffer in een auto vertrekt (maar de rest van het lichaam wel achterlaat) als het 'puur' een moord uit haatgevoelens is...quote:Op donderdag 17 april 2025 16:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Je weet niks over de achtergrond van deze man en wat zijn relatie was met moeder. Dus hem alleen wegzetten als gekkie is te eenvoudigm
Ja, gaat vaak zo. Triest, maar waar, en het geeft idd een (vals) gevoel van veiligheid, denk ik.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het valt mij ook op dat mensen heel graag een scenario zoeken waarbij mensen toch schuldig zijn. Die Thijs en zijn ouders hadden zijn toestand verzonnen, Malek F. was stiekem een jihadist, die Syrische bovenbuurman, ook schizofreen, dat was omdat het een Syriër is vooral. Blijkbaar is het beter te behapstukken als er een echte bad guy is of zo.
Ik hoop dat je het allemaal een plekje kan gevenquote:Op donderdag 17 april 2025 16:40 schreef roos94 het volgende:
Ze wil aleen maar het delen wat er omging in haar. Natuurlijk veroordeelt ze de daad.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ah dus je bent net iets minder gek dan hem. Omdat het bij jou alleen bij ideeën bleef. Goed om te horen
Vind jij dat er geen verschil is tussen een wens hebben of het daadwerkelijk doen?quote:Op donderdag 17 april 2025 16:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ah dus je bent net iets minder gek dan hem. Omdat het bij jou alleen bij ideeën bleef. Goed om te horen
Ja wel. Vandaar de minder gek.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vind jij dat er geen verschil is tussen een wens hebben of het daadwerkelijk doen?
Zit een héél groot verschil tussen en ik vind het niet zo raar hoor, dat jij, gezien jouw omstandigheden (zoals je die vertelt), die wens op zich had hoor! Naar dat je eea hebt moeten meemaken!quote:Op donderdag 17 april 2025 17:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vind jij dat er geen verschil is tussen een wens hebben of het daadwerkelijk doen?
Blowen kan ook een psychose veroorzaken. In sommige gevallen.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:20 schreef Justinn het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eel-blowde~aba093a3/
Blowen en psychose. Topcombi weer.
Of heel de EU moet de doodstraf invoeren. Verder inhoudelijk hier kan ik niet over oordelen wat er allemaal is gebeurd. Al heb ik wel het vermoeden er bepaalde instanties lui zijn geweest in begeleiding of beveiliging.quote:Op woensdag 16 april 2025 20:38 schreef sp3c het volgende:
Doodstraf kan sws niet zolang we in de EU zitten
Mij iets meer aan deze zaak:quote:Op donderdag 17 april 2025 16:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Triest.
Tering wat lees ikquote:Op donderdag 17 april 2025 18:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mij iets meer aan deze zaak:
https://moordzaken.com/Mientje_Zieck
Ja, dat is die zaak waar @Qarrad (post #45 en @raptorix (post #59) ook al naar verwezen.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mij iets meer aan deze zaak:
https://moordzaken.com/Mientje_Zieck
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |