Oh ja, die zijn er ook nog. Absurd eigenlijk. Je handelt in een toegelaten product waarvan de wetgever heeft gezegd "voldoet keurig aan de eisen, mag op de Nederlandse markt verkocht worden", maar door de lokale overheid eventjes onverkoopbaar en de facto waardeloos is gemaakt.quote:
Zat het zelfde te denken. Brommers worden meestal toch voor kortere afstanden gebruikt dus zou een prima vervanger kunnen zijn.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Op zich ben ik ook absoluut niet tegen de transitie naar de elektrische scooter en het uitfaseren van de benzine brommer. Helaas heeft de elektrische scooter nog veel nadelen.
De actieradius is vrij beperkt en laadtijd van de accu's is behoorlijk lang, en er is niet voor alle modellen elektrische scooters een snellader. Daar komt ook nog bij dat je bij veel modellen elektrische scooters de buddy seat moet openen en open houden om de accu op te laten. Zo kun je hem tijdens het laden natuurlijk niet onbeheerd ergens laten staan. Hier is een taak voor de fabrikanten van elektrische scooters om hier verandering in te brengen.
Overheden zouden de elektrische scooter aantrekkelijker kunnen maken door meer openbare laadgelegenheden aan te leggen, die ook gewoon 24 uur per dag gebruikt kunnen worden.
De gemeenteraad van Nijmegen heeft eind 2022 al het besluit genomen om per 1 januari 2028 de benzine brommer in de ban te doen. Dan hebben we het dus over een periode van iets meer dan vijf jaar. Maar afhankelijk van hoe je ermee rijdt en hoe je hem onderhoudt, kan een benzine brommer al gauw 10 jaar mee.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:07 schreef MoreDakka het volgende:
Iets meer dan 2,5 jaar. Voor heel veel mensen is zo'n ding een flinke investering waar je toch verwacht minstens 5 jaar mee te doen. Uitzondering zijn wellicht jongeren die er twee jaar mee doen van 16 tot hun rijbewijs.
De mijne ging ongeveer 90, snel genoeg. Bovendien werd het een beetje listig met die verhoogde vering, daar waren die brommers eigenlijk niet op gebouwd. Maar goeie genade wat waren dat vreselijk coole voertuigen met al die Moto X Fox versiersels en dergelijke. De Helmen waren ook geweldig.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Die van mij heb ik nooit over de 95 km/u durven te laten rijden!
Ja, dat is het idee. De gemeentes moeten het zelf maar uitzoeken en Den Haag er niet mee lastig vallen. De regering moet ook zo klein mogelijk zijn en het zoveel mogelijk overlaten aan het bedrijfsleven. Dit is een subsidie aan de lokale fietsenwinkels.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oh ja, die zijn er ook nog. Absurd eigenlijk. Je handelt in een toegelaten product waarvan de wetgever heeft gezegd "voldoet keurig aan de eisen, mag op de Nederlandse markt verkocht worden", maar door de lokale overheid eventjes onverkoopbaar en de facto waardeloos is gemaakt.
Denk je even in hoe raar het zou zijn als dergelijk lokaal ingrijpen ook met andere producten gangbaar zou zijn, en hoe onwerkbaar een land daarmee zou worden. In Appelscha mag je hamburgers verkopen, in Haarlem niet, in Utrecht alleen vegetarische, in Lelystad alleen in daarvoor aangewezen winkelstraten. Kan toch niet? We zijn een klein land, en er is uniforme regelgeving. Laat het daarbij.
Er wordt al gewerkt aan banden voor EV's die langer meegaan en dus minder slijten.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:22 schreef ToT het volgende:
En ja, straks alleen maar elektrisch vervoer in de binnensteden. Fijnstofuitstoot als een malle door de slijtage van de banden alleen, maar hee: alles voor een schonere lucht he!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |