abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217386064
Op zich ben ik ook absoluut niet tegen de transitie naar de elektrische scooter en het uitfaseren van de benzine brommer. Helaas heeft de elektrische scooter nog veel nadelen.

De actieradius is vrij beperkt en laadtijd van de accu's is behoorlijk lang, en er is niet voor alle modellen elektrische scooters een snellader. Daar komt ook nog bij dat je bij veel modellen elektrische scooters de buddy seat moet openen en open houden om de accu op te laten. Zo kun je hem tijdens het laden natuurlijk niet onbeheerd ergens laten staan. Hier is een taak voor de fabrikanten van elektrische scooters om hier verandering in te brengen.

Overheden zouden de elektrische scooter aantrekkelijker kunnen maken door meer openbare laadgelegenheden aan te leggen, die ook gewoon 24 uur per dag gebruikt kunnen worden.
  woensdag 16 april 2025 @ 17:29:04 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217386076
Terecht. Opbokken met die stinkdingen. Voor 1000 ekkies heb je een fatbike.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_217386081
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

ondernemers zijn blij
Oh ja, die zijn er ook nog. Absurd eigenlijk. Je handelt in een toegelaten product waarvan de wetgever heeft gezegd "voldoet keurig aan de eisen, mag op de Nederlandse markt verkocht worden", maar door de lokale overheid eventjes onverkoopbaar en de facto waardeloos is gemaakt.

Denk je even in hoe raar het zou zijn als dergelijk lokaal ingrijpen ook met andere producten gangbaar zou zijn, en hoe onwerkbaar een land daarmee zou worden. In Appelscha mag je hamburgers verkopen, in Haarlem niet, in Utrecht alleen vegetarische, in Lelystad alleen in daarvoor aangewezen winkelstraten. Kan toch niet? We zijn een klein land, en er is uniforme regelgeving. Laat het daarbij.
pi_217386091
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Op zich ben ik ook absoluut niet tegen de transitie naar de elektrische scooter en het uitfaseren van de benzine brommer. Helaas heeft de elektrische scooter nog veel nadelen.

De actieradius is vrij beperkt en laadtijd van de accu's is behoorlijk lang, en er is niet voor alle modellen elektrische scooters een snellader. Daar komt ook nog bij dat je bij veel modellen elektrische scooters de buddy seat moet openen en open houden om de accu op te laten. Zo kun je hem tijdens het laden natuurlijk niet onbeheerd ergens laten staan. Hier is een taak voor de fabrikanten van elektrische scooters om hier verandering in te brengen.

Overheden zouden de elektrische scooter aantrekkelijker kunnen maken door meer openbare laadgelegenheden aan te leggen, die ook gewoon 24 uur per dag gebruikt kunnen worden.
Zat het zelfde te denken. Brommers worden meestal toch voor kortere afstanden gebruikt dus zou een prima vervanger kunnen zijn.

Vraag me wel af hoe het financieel zit kwa aanschaf & onderhoud voor elektisch vs brandstof brommers. Daarnaast zou een elektrische fiets ook nog een alternatief kunnen zijn voor een benzine brommer lijkt me.
pi_217386108
Scheelt een hoop tyfeslawaai, ik ben voor.
pi_217386125
Totaal zinloos want brommers op benzine sterven vanzelf al uit, die zijn er nauwelijks nog.
Gooi er maar een pot subsidie tegenaan jongens!
Vakman pur sang
pi_217386144
Ik wil een verbod op nieuwe verboden.
Vakman pur sang
pi_217386145
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:07 schreef MoreDakka het volgende:
Iets meer dan 2,5 jaar. Voor heel veel mensen is zo'n ding een flinke investering waar je toch verwacht minstens 5 jaar mee te doen. Uitzondering zijn wellicht jongeren die er twee jaar mee doen van 16 tot hun rijbewijs.
De gemeenteraad van Nijmegen heeft eind 2022 al het besluit genomen om per 1 januari 2028 de benzine brommer in de ban te doen. Dan hebben we het dus over een periode van iets meer dan vijf jaar. Maar afhankelijk van hoe je ermee rijdt en hoe je hem onderhoudt, kan een benzine brommer al gauw 10 jaar mee.
pi_217386231
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:20 schreef ToT het volgende:

[..]
Die van mij heb ik nooit over de 95 km/u durven te laten rijden! _O-
De mijne ging ongeveer 90, snel genoeg. Bovendien werd het een beetje listig met die verhoogde vering, daar waren die brommers eigenlijk niet op gebouwd. Maar goeie genade wat waren dat vreselijk coole voertuigen met al die Moto X Fox versiersels en dergelijke. De Helmen waren ook geweldig.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217386707
Alles wat leuk is pakken ze van ons af.
We kunnen net zo goed massaal sterven, dit is geen leven meer.
pindazakje
pi_217387097
Maar wel tijdens de vierdaagse 1 miljoen zuipende zeikende vreetende feestgangers laten komen, en die komen zeker op de fiets _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217387219
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Oh ja, die zijn er ook nog. Absurd eigenlijk. Je handelt in een toegelaten product waarvan de wetgever heeft gezegd "voldoet keurig aan de eisen, mag op de Nederlandse markt verkocht worden", maar door de lokale overheid eventjes onverkoopbaar en de facto waardeloos is gemaakt.

Denk je even in hoe raar het zou zijn als dergelijk lokaal ingrijpen ook met andere producten gangbaar zou zijn, en hoe onwerkbaar een land daarmee zou worden. In Appelscha mag je hamburgers verkopen, in Haarlem niet, in Utrecht alleen vegetarische, in Lelystad alleen in daarvoor aangewezen winkelstraten. Kan toch niet? We zijn een klein land, en er is uniforme regelgeving. Laat het daarbij.
Ja, dat is het idee. De gemeentes moeten het zelf maar uitzoeken en Den Haag er niet mee lastig vallen. De regering moet ook zo klein mogelijk zijn en het zoveel mogelijk overlaten aan het bedrijfsleven. Dit is een subsidie aan de lokale fietsenwinkels.
pi_217388320
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 17:22 schreef ToT het volgende:
En ja, straks alleen maar elektrisch vervoer in de binnensteden. Fijnstofuitstoot als een malle door de slijtage van de banden alleen, maar hee: alles voor een schonere lucht he! ^O^
Er wordt al gewerkt aan banden voor EV's die langer meegaan en dus minder slijten.
Daarnaast hebben EV's minder fijnstof van remmen omdat ze vooral op de motor remmen, zeker in de bebouwde kom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')