Beïnvloeder Kimberly (26) liep eerstegraads brandwonden op nadat blender explodeerde: ’Nachtmerrie’
Kimberly, op Instagram bekend onder de naam ’Kimmydutchy’, maakte donderdag een sapje in haar Nutribullet toen de blender met kokendhete inhoud plotseling explodeerde. De beïnvloeder met ruim 183.000 volgers liep eerstegraads brandwonden op in haar gezicht en het hoornvlies van haar linkeroog raakte beschadigd. Op sociale media deelt Kimberly haar verhaal om anderen te waarschuwen.
De 26-jarige beïnvloeder liep donderdagavond nietsvermoedend even weg, terwijl de blender ruim twee minuten aanstond. Ze maakte een sapje met selderij en water, maar had niet verwacht dat de inhoud zo warm zou worden. Volgens Kimberly voelde de blender niet warm aan. Als ze de deksel opendraait, gaat het echter helemaal mis. „Ik zette kracht en toen spoot alles in mijn gezicht. Daar begon de nachtmerrie”, vertelt ze in een video op TikTok. Op het platform houdt ze haar volgers op de hoogte sinds haar ongeluk.
Eerstegraads brandwonden
Na het ongeluk belt Kimberly een ambulance en vertrekt ze met spoed naar ziekenhuis. Daar kan ze niet geholpen worden, omdat haar gezicht te gezwollen is. Als ze de volgende dag teruggaat naar het ziekenhuis, wordt de schade pas echt duidelijk. Ze heeft eerstegraads brandwonden bij haar neus en het hoornvlies van haar linkeroog is voor ruim 50 procent beschadigd. „Er zijn meerdere oogtests gedaan, maar het is nog niet duidelijk of mijn zicht weer beter wordt”, vertelt ze in de video. De aankomende periode moet Kimberly meermaals naar het ziekenhuis voor controle.
Op TikTok krijgt de beïnvloeder veel reacties over het gebruik van de Nutribullet. In de gebruiksaanwijzing staat dat als de onderkant van het apparaat heet wordt, je een kwartier moet wachten met het opmaken van de blender. „Ik weet dat veel mensen de gebruiksaanwijzing niet lezen. Ik wist dit zelf ook niet, maar wil graag dat iedereen weet dat dit kan gebeuren. Eén slachtoffer is genoeg, dus wees je bewust: mocht het apparaat warm aanvoelen, laat het staan en blijf er een kwartier weg”, vertelt ze tegenover RTL Nieuws.
Populaire blenders
Blenders van het merk Nutribullet zijn populair en worden onder meer verkocht bij de Bijenkorf en
Bol.com. Het bedrijf werd eerder aangeklaagd in Amerika omdat de blenders zouden kunnen exploderen. In 2018 schreef CBS News over een rechtszaak die was aangespannen door een vrouw die zowel eerste als tweedegraads brandwonden opliep toen ze een smoothie aan het maken was in de blender. Volgens haar zou het merk consumenten niet waarschuwen voor het feit dat de blender kan ontploffen.
Bron:
https://www.telegraaf.nl/(...)lodeerde-nachtmerrie[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 16-04-2025 15:19:23 ]