God dit doet me weer denken aan de geschiedenislessen op de middelbare school.. Op maandagochtend, 8:30, gordijnen dicht en dia's over leemhuisjes moeten bekijken. En dan werd de leraar boos als je in slaap vielquote:
esssssssssssie, esssssssssie, esssssssssssssssie de bostijgerinquote:Op dinsdag 15 april 2025 21:33 schreef essnhills het volgende:
[..]
Maar oke. Is dat iets wat je interessant zou vinden om te doen?
Ja, heb de spullen er ook voor staan. Maar op het moment niet echt de puf om dat proces uit te vogelenquote:Op dinsdag 15 april 2025 21:33 schreef essnhills het volgende:
[..]
Maar oke. Is dat iets wat je interessant zou vinden om te doen?
Etto Amaretto Kroketto!quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
esssssssssssie, esssssssssie, esssssssssssssssie de bostijgerin
Ik heb een 3D filmcamera.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:35 schreef essnhills het volgende:
Zijn van die 3D dia's zoals van een viewmaster dia 2.0?
Kun je dat dan dib's noemen?
Ik ga Vlinder opbakken als kroket en opvreten RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWRquote:
Cool! Ik heb dib's op de eerste picsquote:Op dinsdag 15 april 2025 21:36 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik heb een 3D filmcamera.
Dit is allemaal al onderdeel van het plan. Pak het waarschijnlijk in de zomervakantie weer op.
quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ga Vlinder opbakken als kroket en opvreten RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
![]()
![]()
![]()
![]()
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRquote:
Denk dat vlinder niet de gek is in dezequote:Op dinsdag 15 april 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
(Vlinder zegt dat ik normaal moet doen, gek...)
Etto ging kroketten bakkenquote:
Houd zoveel van dat mens... word er leip van somsquote:Op dinsdag 15 april 2025 21:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Denk dat vlinder niet de gek is in deze
Whehe.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:37 schreef essnhills het volgende:
[..]
Cool! Ik heb dib's op de eerste pics
In de zomer?quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:39 schreef essnhills het volgende:
Ga je dan mooie herfstgezichten 3D'en?
hier is het sowieso kokend heetquote:Op dinsdag 15 april 2025 21:47 schreef Karzai het volgende:
[..]
zonder eten naar bed of zal ik nog wat gaan koken
Mja, mensen van buiten het specifieke wereldje reageren altijd een beetje vaag op hobby'squote:Op dinsdag 15 april 2025 21:42 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Whehe.
Ik kwam hier niet mee aanzetten om aandacht voor m'n hobby te bedelen hoor.
Ik moest om een hele andere reden ineens terugdenken aan een paar keer waarbij het me opviel hoe verschillend de reactie waren.
Ik las na de zomervakantiequote:
je doet me aan gene wilder denken, die was ook een beetje gekquote:Op dinsdag 15 april 2025 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
hier is het sowieso kokend heet
AHAHAHAHAHAHAHAHAA snap je?
is die ander dan vlinder? had me haar wat anders voorgesteld.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:51 schreef Karzai het volgende:
[..]
je doet me aan gene wilder denken, die was ook een beetje gek
[ afbeelding ]
ik ben kei normaalquote:Op dinsdag 15 april 2025 21:51 schreef Karzai het volgende:
[..]
je doet me aan gene wilder denken, die was ook een beetje gek
[ afbeelding ]
Ik heb van het weekend aan mijn broer proberen uit te leggen hoe een Japanse puzzel werktquote:Op dinsdag 15 april 2025 21:52 schreef Nizno het volgende:
ik heb meerdere schilder op nummers hier in huis. de nachtwacht moet ik nog afmaken (is inmiddels al een 3jaar project) de zonnebloemen van van Gogh moet ik nog aan beginnen.
de Mona Lisa en de schepping van adam hangen al aan de muur.
ook een hobby waarvan niet iedereen de lol inziet
Chocomel rivier?quote:
ja daar kan ik me ook prima in verliezenquote:Op dinsdag 15 april 2025 21:53 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb van het weekend aan mijn broer proberen uit te leggen hoe een Japanse puzzel werkt
"En dit is leuk?”
Ja meerdere kleuren is irritant iddquote:Op dinsdag 15 april 2025 21:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja daar kan ik me ook prima in verliezen
wel maar met 1 kleur want meerdere kleuren is alleen maar irritant
ken ik niet maar klinkt idd ook lekker als vermaak.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:56 schreef essnhills het volgende:
Van die mozaïek puzzels vind ik ook leuk
Van die minesweeper maar dan om een plaatje te maken
ow jee, dan verandert de koets weer in een pompoen?quote:
Ik vind mozaïeken leuk. Nog niemand tegengekomen die dat ook doet.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:56 schreef essnhills het volgende:
Van die mozaïek puzzels vind ik ook leuk
Nee ouderwets in een boekjequote:Op dinsdag 15 april 2025 21:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
ken ik niet maar klinkt idd ook lekker als vermaak.
app op mobiel?
Misschien komt het ook wel omdat door digitale fotografie het een hobby is geworden die heel toegankelijk is geworden voor iedereen. Vroeger was een foto vaak een unieke momentopname waar je je tijd voor nam, eigenlijk wat Zwab nu dus nog doet met zijn analoge camera's. Tegenwoordig kan iedereen van alles op elk moment een foto maken en wordt iedereen er door overladen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:48 schreef essnhills het volgende:
[..]
Mja, mensen van buiten het specifieke wereldje reageren altijd een beetje vaag op hobby's
Veel van de handwerkhobby's (haken, breien, naaien, borduren) hebben enig overlap en dus kun je makkelijker de relevante details volgen. Maar iemand die niets van dat doet heeft dat alweer veel minder.
Fotografie heeft niet mijn interesse buiten 'mooie plaatjes kijken'.
Maar dat valt in een hele andere categorie van hobbies denk ik? Met bijvoorbeeld tekenen of schilderen heb je alleen composities oid als overeenkomst. Al het andere is iets heel anders. En dan heb je dus veel minder overeenkomsten om met die andere hobbies over te praten.
Tenminste, dat is mijn beeld als buitenstaander ervan
Echt mozaïeken met steentjes of de puzzelboekjes variant?quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind mozaïeken leuk. Nog niemand tegengekomen die dat ook doet.
Met steentjesquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:03 schreef essnhills het volgende:
[..]
Echt mozaïeken met steentjes of de puzzelboekjes variant?
ah oke... ik zie het nu met google idd. gaan we een keer proberenquote:
Mijn ouders vonden dat altijd helemaal geweldig, ik snap die puzzels niet zo goedquote:Op dinsdag 15 april 2025 21:53 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik heb van het weekend aan mijn broer proberen uit te leggen hoe een Japanse puzzel werkt
"En dit is leuk?”
Ik heb in mijn tuin nog lopen mozaïeken met steentjesquote:
Zat te denken, wat vonden mijn ouders eigenlijk leuk? Wat was hun hobby? O ja, wijn drinkenquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mijn ouders vonden dat altijd helemaal geweldig, ik snap die puzzels niet zo goed
Mjaquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Misschien komt het ook wel omdat door digitale fotografie het een hobby is geworden die heel toegankelijk is geworden voor iedereen. Vroeger was een foto vaak een unieke momentopname waar je je tijd voor nam, eigenlijk wat Zwab nu dus nog doet met zijn analoge camera's. Tegenwoordig kan iedereen van alles op elk moment een foto maken en wordt iedereen er door overladen.
Heel plat gezegd is fotografie als hobby eigenlijk te 'gewoon' geworden
Die snurkt nog denk ik. Toch @bitterbal ?quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:06 schreef Koen66 het volgende:
Heeft de Bal al d'r felicitaties in ontvangst genomen?
ken je logikwis?quote:
Cool!quote:
Het is daar 5 uur 's nachts, geef d'r nog even een uurtjequote:Op dinsdag 15 april 2025 22:06 schreef Koen66 het volgende:
Heeft de Bal al d'r felicitaties in ontvangst genomen?
Dat vond ik voorheen wel leuk idd. Maar het lukt me nu niet meer door de brainfogquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
ken je logikwis?
dat je van bijv meerdere mensen uitvogelen hoe laat ze op welke locatie aankwamen door middel van een aantal hints?
Is niet heel moeilijk hoorquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mijn ouders vonden dat altijd helemaal geweldig, ik snap die puzzels niet zo goed
Ja heb het ooit een keer met m'n moeder gedaan omdat het op vakantieveilingen met een high tea erbij als aanbod stond. Was super leukquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:07 schreef essnhills het volgende:
[..]
Cool!
Dat lijkt me echt zoiets dat leuk is om een keer te doen
Ja het is natuurlijk ook niet allemaal zo zwart-wit, maar analoge techniek is natuurlijk verouderd, veel mensen zijn er inmiddels niet meer mee opgegroeid of al zo lang gewend aan digitaal dat ze vergeten dat het bestaat.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:06 schreef essnhills het volgende:
[..]
Mja
Bij Zwab gaat het niet alleen om het plaatje schieten natuurlijk. Anders had deed ie het ook wel met een digitale camera.
Beetje hetzelfde als vanaf scratch een taart bakken en versieren of een kant en klare taart kopen met een zakje versiersels.
Resultaat is 'hetzelfde', maar het procesonderdeel valt bij de ene helemaal weg terwijl dat juist het grootste deel van de hobby is.
ja snap ik. moet je ook echt een klik in herkennenquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:08 schreef essnhills het volgende:
[..]
Dat vond ik voorheen wel leuk idd. Maar het lukt me nu niet meer door de brainfog
Mijn moeder doet sudoku, naaien, breien, borduren, haken.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zat te denken, wat vonden mijn ouders eigenlijk leuk? Wat was hun hobby? O ja, wijn drinken![]()
Ja mijn ouders hadden ook meer hobby's hoorquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:11 schreef essnhills het volgende:
[..]
Mijn moeder doet sudoku, naaien, breien, borduren, haken.
En mijn vader doet van die puzzelspelletjes op zijn tablet (2048 achtige spelletjes), sudoku en rommelen in de schuur.
quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja heb het ooit een keer met m'n moeder gedaan omdat het op vakantieveilingen met een high tea erbij als aanbod stond. Was super leukDaarna nog een aantal dingen gemaakt. Moet het weer eens doen eigenlijk.
Ja dat snap ik welquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja het is natuurlijk ook niet allemaal zo zwart-wit, maar analoge techniek is natuurlijk verouderd, veel mensen zijn er inmiddels niet meer mee opgegroeid of al zo lang gewend aan digitaal dat ze vergeten dat het bestaat.
Dit was mijn mozaïek knutselwerkjequote:Op dinsdag 15 april 2025 22:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja heb het ooit een keer met m'n moeder gedaan omdat het op vakantieveilingen met een high tea erbij als aanbod stond. Was super leukDaarna nog een aantal dingen gemaakt. Moet het weer eens doen eigenlijk.
quote:Op zaterdag 27 mei 2017 12:12 schreef LTVDK het volgende:
Zo, die zit er op
Ohja, stucen is ook klaar
Wil je Nizzie in de oven gooienquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:12 schreef essnhills het volgende:
[..]
Cursusje pottenbakken ofzo zou ik ook wel leuk vinden
2048 speel ik altijd in het vliegtuig, lekker tijdverdrijfquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:11 schreef essnhills het volgende:
[..]
Mijn moeder doet sudoku, naaien, breien, borduren, haken.
En mijn vader doet van die puzzelspelletjes op zijn tablet (2048 achtige spelletjes), sudoku en rommelen in de schuur.
Jaquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja snap ik. moet je ook echt een klik in herkennen
Dat hebben @liesje1979 en @Dr_Flash gedaanquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:12 schreef essnhills het volgende:
[..]
Cursusje pottenbakken ofzo zou ik ook wel leuk vinden
Mijn ouders hobby's waren huiskamerdansen, lachen en vrijen.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zat te denken, wat vonden mijn ouders eigenlijk leuk? Wat was hun hobby? O ja, wijn drinken![]()
Ik snap het nietquote:
Nee hobby's zijn ook gewoon iets heel persoonlijks, ik loop elke dag rondjes, dat snappen ook een hoop mensen nietquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:13 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel
Maar mensen zijn gewoon überhaupt niet zo goed met interesse tonen in andermans hobby's als dat niet in hun eigen straatje past
quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat hebben @:liesje1979 en @:dr_flash gedaan
quote:
i'm the only gay in the villagequote:
Ohhquote:
Een beetje interesse tonen de meeste mensen wel, maar dan moet je dat alleen niet direct interpreteren als interesse in alle details. Want dan zonen ze gelijk weer uit.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:13 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel
Maar mensen zijn gewoon überhaupt niet zo goed met interesse tonen in andermans hobby's als dat niet in hun eigen straatje past
Terwijl het nou niet direct een breinbreker wasquote:
"Life is like a box of chocolates"quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee hobby's zijn ook gewoon iets heel persoonlijks, ik loop elke dag rondjes, dat snappen ook een hoop mensen niet
Ja dat is ook weer zoquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een beetje interesse tonen de meeste mensen wel, maar dan moet je dat alleen niet direct interpreteren als interesse in alle details. Want dan zonen ze gelijk weer uit.
geen idee eigenlijk maar dat was wel een hint zodat ik de grap niet helemaal voor hoefde te kauwen aan iemand met brainfogquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Huh wat, hebben we geen andere gays in ons dorp? Niet echt divers
quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
"Life is like a box of chocolates"
Het is al slaaptijd okequote:Op dinsdag 15 april 2025 22:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Terwijl het nou niet direct een breinbreker was
Waarom lig je er nog niet in danquote:
Omdat de bank ook heel comfi ligtquote:
Nizzie is een meisje die meisjes leuker vindt dan jongetjes, een bijnaam die ze voor zulk soort meisjes wel eens willen gebruiken is een 'pot'. Bij de grap van Nizzie in de oven stoppen bij de term 'pottenbakken' wordt dus met een knipoog gekeken naar het woord 'pot' in combinatie met 'bakken', iets dat doorgaans vaak in een oven plaatsvindt.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:19 schreef Nizno het volgende:
[..]
geen idee eigenlijk maar dat was wel een hint zodat ik de grap niet helemaal voor hoefde te kauwen aan iemand met brainfog
En wat als er meerdere opties op jou van toepassing zijn??quote:
Ik wou al zeggen.. niemand hongerig? Leugens!quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:23 schreef Nizno het volgende:
ik zou zeggen all of the above maar... nee pot en hongerig
Als we bij jou gaan eten dan is het altijd eten wat de pot schaftquote:Op dinsdag 15 april 2025 22:23 schreef Nizno het volgende:
ik zou zeggen all of the above maar... nee pot en hongerig
Heb je daar geen dekbed en kussen liggen, dan hoef je niet op te staanquote:
Dan moet je hongerig kiezen. Dat is vanaf nu een regel.quote:Op dinsdag 15 april 2025 22:23 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
En wat als er meerdere opties op jou van toepassing zijn??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |