abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 april 2025 @ 11:01:45 #101
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217383032
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja het is terreur zaaien.
In Syrie deden ze niets anders.
Als dat zo zou zijn -heb daar enorme twijfels bij- dan is dat een oliedomme strategie, het leidt ertoe dat Oekraiene meer hulp verwerft, burgers zich organiseren, en het leger volhardt.
En we weten inmiddels nu wel dat Rusland niet dom is. Net zoals Russische soldaten niet allemaal te dik en dronken zijn, tanks van kruidkoek zijn, en de logistiek niet door ezeltjes wordt verzorgd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 16 april 2025 @ 11:03:07 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217383042
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De omstandigheid is al onvergelijkbaar omdat de vijand "Hamas" burgers als menselijk schild inzet, en dat doet het Oekraiense leger niet.

En het is nogal wat om de generale staf van Israel te beschuldigen van het lukraak schieten. Als je er niet fysiek in wil gaan, dan is het beschieten met artillerie het enige dat mogelijk is.
Niemand schiet lukraak, dat probeer ik hier juist uit te leggen. Het gaat erom hoeveel ‘collateral damage’ partijen nog acceptabel vinden. En die norm ligt bij Rusland en ook bij Israël veel hoger dan dat wij in het Westen nog acceptabel vinden. Heel veel hoger.
The End Times are wild
pi_217383050
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 april 2025 19:46 schreef ExTec het volgende:
Mooi militair doel, dus.

[ x ]
Ik kan nog steeds niet geloven dat ze een drone basis op TV hebben laten zien. Binnen een paar minuten was er al een geolocatie.

Enfin, de kranten van vandaag:
Bekijk deze YouTube-video
pi_217383058
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:59 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Weer een rus gespot met krukken die richting het front wordt gestuurd (Pokrovsk)
Oh ik zie nu een versie met een iets langere duur. Loopt niet goed af voor de man met krukken

pi_217383081
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lmw3ayfij22a

Russian Telegram channels report a massive drone attack on the city of Shuya in Russia's Ivanovo region.

According to "Z-bloggers", the 112th Brigade of the Russian Armed Forces was attacked, which carried out a strike on the center of Sumy on Palm Sunday with Iskander-M ballistic missiles.
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lmw4a67o522m
🦅💥 Right now, drones of various types are attacking Shuya in the Ivanovo region. So far, 9 Russians killed. 112th Missile Brigade, which attacked Sumy, is located there.

🫡 Drone: "F*ckers 112, this is for Sumy"

Goed zo. Hopelijk gooien ze alles in een straal van 3 kilometer rond die basis in puin. De omwonenden moeten maar maken dat ze wegkomen.
pi_217383140
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als dat zo zou zijn -heb daar enorme twijfels bij- dan is dat een oliedomme strategie, het leidt ertoe dat Oekraiene meer hulp verwerft, burgers zich organiseren, en het leger volhardt.
En we weten inmiddels nu wel dat Rusland niet dom is. Net zoals Russische soldaten niet allemaal te dik en dronken zijn, tanks van kruidkoek zijn, en de logistiek niet door ezeltjes wordt verzorgd.
Jouw twijfels kennen we onderhand wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 16 april 2025 @ 11:18:42 #107
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_217383159
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat wanneer Rusland de Intel en technische mogelijkheden heeft ze liever een ziekenhuis raken dan een drone-fabriek want Oekraïne fuck you?
Ook al hebben ze idd niet de intel tot hun beschikking om bonafide militaire doelen te bestoken, maakt dat dan soms dat ze ziekenhuizen ' niet expres bestoken' ofzo?

Doen ze het dan ineens 'per ongeluk'?
pi_217383189
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 10:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat wanneer Rusland de Intel en technische mogelijkheden heeft ze liever een ziekenhuis raken dan een drone-fabriek want Oekraïne fuck you?
Ja, ziekenhuizen bombarderen is standaard operating procedure voor Rusland. Gooi die in puin en burgers maken dat ze wegkomen, dat maakt het omvolken van het gebied makkelijker.
pi_217383215
quote:
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lmwaxgzank2h

🇺🇦 Ukraine has unveiled a new cruise missile called “Bars” — a domestically mass-producible "missile-drone" with a range of 700–800 km. Its key advantage: scalable production for frequent strikes deep inside Russia.

https://www.bbc.com/ukrainian/articles/cn8v5qq3xe0o
Nice. Die zijn handig als ze straks weer verder gaan met het in puin gooien van de Russische gas en olie infrastructuur. Die 30 dagen pauze (ahum) zijn toch al bijna voorbij.
pi_217383370
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 09:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Revisionisme. Stalin was zelf niet eens een Rus maar Georgiër
[..]
https://courses.lumenlear(...)ounded%20or%20killed.

Je kunt van de huidige oorlog vinden wat je wil, maar om te roepen dat de Russen in WO2 niet zoveel gedaan hebben of geen tol betaald hebben is gewoon geschiedvervalsing.

Net zo bizar als dat er bij de herdenking van de bevrijding van Auschwitz 80 jaar wel Duitsers en Balten aanwezig waren, maar de staatshoofden van Rusland en Israël niet!!
Als je goed leest is dit niet wat ik zeg.

Maar juist dat het huidige rusland door hun acties geen extra respect verdienen, want zoals je zelf al aangaf hebben andere ethnisiteiten gezamenlijk bijna netzo groot offer gebracht hebben.

Er is geen reden om de Russische federatie in het zonnetje te zetten wanneer ze zelf op dit moment een poging doen om een grote oorlog te starten op het democratische europa.

En de constant vergelijking met Israël is zeer vermoeiend. oekraine vocht tegen een terroristische organisaties in 2014 (wat grotendeels russische militairen bleken te zijn en gefinancierd door rusland). En oekraine vecht voor zijn bestaansrecht.

Israël vecht tegen een terroristische organisatie (gefinancierd door Iran en indirect rusland). Israel vecht voor zijn bestaansrecht.

Zowel Oekraine en Israel krijgen steun in het verdedigen van hun bestaan tegen extremisten.

Dat Israel echt machtiger is dan Hamas, staat los van de grondbeginselen

Dus het is compleet een vals argument om Rusland en Israël met elkaar gelijk te stellen en hierdoor hamas met Oekraine. Want dat is precies wat desinformatie uit Rusland probeert.

[ Bericht 1% gewijzigd door Korenfok op 16-04-2025 11:51:10 ]
pi_217383620
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Niemand schiet lukraak, dat probeer ik hier juist uit te leggen. Het gaat erom hoeveel ‘collateral damage’ partijen nog acceptabel vinden. En die norm ligt bij Rusland en ook bij Israël veel hoger dan dat wij in het Westen nog acceptabel vinden. Heel veel hoger.
Wordt natuurlijk ook veel sneller opgepakt in de media. Als ze alleen maar ziekenhuizen en woonwijken bombarderen verklaart niet dat de hele energievoorziening er bijna uit lag en dat Rusland gestaag terrein aan het winnen is. Er is een grote discrepantie tussen wat wij in de media lezen en zien en hoe de situatie daadwerkelijk is.

Voordat me weer een non sequitur verweten wordt: Nee, het aantal burgerdoden dat Rusland maakt is natuurlijk totaal moreel verwerpelijk. Maar hee, het is niet voor niets oorlog hé. Humanitair oorlogsrecht is zo'n achterlijk eufemisme.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217383679
quote:
⚡️ Trump officials 'fed up' with Europe's efforts to strengthen Ukraine, Economist reports.

Some Pentagon officials have even questioned an unspecified ally about why it continues sending military aid to Ukraine, the Economist reported.

https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lmweijcz6k26
Het Witte Huis zit vol Russen. NAVO is over.
pi_217383708
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nice. Die zijn handig als ze straks weer verder gaan met het in puin gooien van de Russische gas en olie infrastructuur. Die 30 dagen pauze (ahum) zijn toch al bijna voorbij.
Het moratorium op het publicieren van olie productie door Rosstat is eergisteren verlengd tot 2026....
  woensdag 16 april 2025 @ 12:38:35 #114
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217383740
Stukje over de gamechanger van 2023, de leopard.
Pijnlijk, ik had dit ook niet verwacht.

https://www.dailymail.co.(...)ified-documents.html
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217383779
De pzh2000 en de Leo2 zijn lastig in het veld te repareren. News at eleven.
pi_217383798
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wordt natuurlijk ook veel sneller opgepakt in de media. Als ze alleen maar ziekenhuizen en woonwijken bombarderen verklaart niet dat de hele energievoorziening er bijna uit lag en dat Rusland gestaag terrein aan het winnen is. Er is een grote discrepantie tussen wat wij in de media lezen en zien en hoe de situatie daadwerkelijk is.

Voordat me weer een non sequitur verweten wordt: Nee, het aantal burgerdoden dat Rusland maakt is natuurlijk totaal moreel verwerpelijk. Maar hee, het is niet voor niets oorlog hé. Humanitair oorlogsrecht is zo'n achterlijk eufemisme.
Maar waarom zou je denken dat ze alleen maar woonwijken en ziekenhuizen bestoken.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 16 april 2025 @ 12:47:33 #117
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217383799
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:44 schreef Ulx het volgende:
De pzh2000 en de Leo2 zijn lastig in het veld te repareren. News at eleven.
Operationeel heel lastig inzetbaar omdat ze te ingewikkeld zijn. Hadden de Turken ook al tegen de Koerden. Dit is best wel een dingetje.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217383804
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is wel duidelijk dat Trump wil dat Oekraïne capituleert en Poetin's eisen inwilligt, zodat hij kan beweren dat hij vrede heeft gebracht.
  woensdag 16 april 2025 @ 12:50:39 #119
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217383812
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 11:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
"In de nacht van 2 op 3 juni 2015 bombardeerde een Nederlands gevechtsvliegtuig een wapenopslag van IS in de stad Hawija in Noord-Irak. Het bombardement leidde tot de ontploffing van explosieven in de opslag. Dat kostte volgens Airwars het leven aan 70 burgers, onder wie 22 vrouwen en 26 kinderen"

Uhu
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 16 april 2025 @ 12:51:09 #120
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217383815
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Even afwachten of dit betrouwbaar is. Kiev independent heeft natuurlijk een bias.
Ik kan mij niet voorstellen dat USA actief zou tegenwerken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_217383816
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Even afwachten of dit betrouwbaar is. Kiev independent heeft natuurlijk een bias.
Ik kan mij niet voorstellen dat USA actief zou tegenwerken.
_O-
Iedereen op dit forum weet dat er nogal veel schort aan jouw voorstellingsvermogen, Hans.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217383831
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Operationeel heel lastig inzetbaar omdat ze te ingewikkeld zijn. Hadden de Turken ook al tegen de Koerden. Dit is best wel een dingetje.
De Turken lieten ze zonder infanterie optrekken. Dan is elke tank kwetsbaar.
pi_217383854
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
"In de nacht van 2 op 3 juni 2015 bombardeerde een Nederlands gevechtsvliegtuig een wapenopslag van IS in de stad Hawija in Noord-Irak. Het bombardement leidde tot de ontploffing van explosieven in de opslag. Dat kostte volgens Airwars het leven aan 70 burgers, onder wie 22 vrouwen en 26 kinderen"

Uhu
Het was geen opslag maar een bommenfabriek. Niets doen had veel meer dode Jezidi's opgeleverd.
  woensdag 16 april 2025 @ 12:56:26 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217383859
twitter

Deense soldaten gaan juist getraind worden in Oekraïne
pi_217383878
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2025 12:56 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Deense soldaten gaan juist getraind worden in Oekraïne
Als de Russen ze beschieten schieten de Denen gewoon terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')