abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 april 2025 @ 20:57:59 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217379446
Wederom een schaamteloze cross-post:

quote:
7s.gif Op dinsdag 1 april 2025 12:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Jezelf verbeteren is iets anders dan proberen iemand anders te zijn/spelen
[..]
Truuks gaan je niet ver helpen. Sociaal gedrag moet je doen en oefenen en leren en doen en oefenen en leren. Iedereen kan daar beter in worden, maar you got to do the work. Er is geen pilletje dat je kan nemen, geen knopje dat je in kan drukken, geen wonder therapie en geen zak met geld.

Ik liep 2 jaar geleden na een relatie (en een coronapandemie, die heeft de wereld echt verandert) op straat en ik was totally lost. Het was alsof ik op een andere planeet rond liep. Ik kreeg sociaal en qua dating helemaal niets voor elkaar, ook niet on-line. Ik ben toen gestopt met blowen, ben gaan sporten, ben structureel gaan stappen, heel doelbewust stapmaatjes gaan verzamelen, ik ben in therapie gegaan, ben vrijwilliger geworden bij een venue, ben gitarist geworden bij een band met optredens.

Ik ben nu een sociaal leven aan het ontwikkelen en ik ben vrienden aan het maken en daar heb ik hard voor gewerkt. You got to do the work.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_217379603
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 april 2025 19:27 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Ik wil op den duur af van mijn uitkering maar ik ga dit valnet niet onder mij weg trekken door rigoureuze stappen te maken. Ik wil weten waar ik sta voordat ik begin en hoe ik het klaarspeel om wat in de OP en de rest van de reacties staat überhaupt te kunnen uitvoeren. Want zoals het nu lijkt, lijkt het mij vrij moeilijk.
Begrijp me niet verkeerd, ik zie dit als een uitdaging, niet als een probleem. Daarom ook dit topic. Reflectie en ideeën opdoen.
[..]
dit is wat ik intepreteer als dat je eigenlijk niet uit je huidige situatie wilt stappen. Je zegt "ja ik wil maar..." En ziet vervolgens een hoop beren op de weg en neemt de stap uit eindelijk niet.

Er is maar één manier om er achter te komen waar je staat en dat is door de stap te nemen.
pi_217380915
Zoek een vrijwilligersbaan die je als leuk, uitdagend en zinvol ervaart.

Je vraagt wat anderen motiveert om te gaan werken... ik kan dit niet invullen voor anderen, maar voor mij is dat:

Zinvol bezig zijn,
Creëren,
Kennis opdoen,
Mensen helpen,
Contact met collega's,
Kennis toepassen,
Trots zijn op prestaties,
Geld verdienen,
Gewaardeerd worden,
Structuur en bezigheid in mijn leven.

[ Bericht 35% gewijzigd door Cockwhale op 16-04-2025 13:35:07 ]
  woensdag 16 april 2025 @ 11:27:32 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217383238
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 april 2025 20:07 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Omdat ik dat nu ook merk. Er wordt op mij gerekend dat ik ergens ben en ik heb een vrijwilligersovereenkomst ondertekend. Hierdoor worden er dingen van mij verwacht. Dus mijn vraag is, hoe doet een ander dat?
Dat is makkelijk. Die ander daagt op, stapt uit zijn bed, zorgt dat-ie structuur in zijn leven heeft. Niet te laat naar bed, eet gezond, drinkt/blowt niet (teveel )voor een werkdag. En door dat structureel vol te houden en na een dag te merken dat je verschil maakt, bouw je iets op.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 16 april 2025 @ 15:03:21 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_217384956
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 april 2025 20:07 schreef Metalfrost het volgende:
Hierdoor worden er dingen van mij verwacht. Dus mijn vraag is, hoe doet een ander dat?
Je zal merken dat een sociaal leven heel veel inhoud en doet. Collega's kunnen je de dag door helpen. Vrienden en kennissen kunnen je motiveren om je bed uit te komen en naar buiten te gaan. Leuke collega's kunnen er voor zorgen dat je naar je werk WIL! Ook als het werk zelf niet interessant is.

Vrijwilligerswerk kan veel meer zijn dan tijdsbesteding en een bezigheid. I've been there, done that got the T-shirt want ik ben vrijwilliger bij een venue, ik draag een crew-t-shirt. Ik doe het een jaar, heb gesprekken gehad met collega's die me verder hebben geholpen in het leven. Ik ben bezig vrienden te maken, ben nachten wezen feesten met mn collega's (als we GEEN dienst hadden natuurlijk :D ). En slap ouwehoeren met de bezoekers is gewoon goud.

Je moet werk zien als een truukje om vrienden te maken, want dat levert je een leven op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 16-04-2025 17:39:59 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')