Denk dat Joop weleens vergeten wordt, die blonk ook wel echt lang enorm uit. Maar was het ook zo dat de rest zich al kansloos waande als Joop meedeed?quote:Op maandag 14 april 2025 13:21 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking, o.a. materiaal en voeding zijn flink verfijnd afgelopen decennia.
Moeilijk te zeggen, want ik was er niet bij, maar als ik zijn prestaties in belangrijkste koersen zo zie won Zoetemelk heel wat vaker niet dan wel, en eindigde hij ook lang niet altijd in de top-10 in grote koersen, zoals MvdP wel bijna altijd doet. Al reed Zoetemelk natuurlijk óók heel goed in grote rondes en dat is eigenlijk de enige plek waar Mathieu er niks van bakt. Hij was wel extreem lang actief op het hoogste niveau, met aansprekende resultaten in grote koersen van 1970 t/m 1987. Dat zie ik MvdP nog niet doen, dan moet hij door tot zijn 43e omdat hij natuurlijk relatief laat de switch maakte naar het wegwielrennen. Anderszins kun je hem natuurlijk ook juist door zijn activiteit in verschillende disciplines hoger inschatten, dus al met al is het maar net met welke maat je wil meten.quote:Op maandag 14 april 2025 13:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Denk dat Joop weleens vergeten wordt, die blonk ook wel echt lang enorm uit. Maar was het ook zo dat de rest zich al kansloos waande als Joop meedeed?
Dat denk ik niet. Joop was toch meer een generalist als je zijn palmares bekijkt.quote:Op maandag 14 april 2025 13:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Denk dat Joop weleens vergeten wordt, die blonk ook wel echt lang enorm uit. Maar was het ook zo dat de rest zich al kansloos waande als Joop meedeed?
Ja of juist in alles goed, maar dan ook voetbal, tennis, autootje rijden .quote:Op maandag 14 april 2025 13:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou het niet leuk zijn als Pogacar nog ergens wat minder goed in is?
Hij is een vrij matige sprinter in vergelijking met Merlier of andere topsprinters. Ook als sprintaantrekker schat ik anderen hoger in. Verder..... lastig, kasseien, klimmen, heuvels, positioneren, waaiers, punchen en waarschijnlijk gravel, allemaal top.quote:Op maandag 14 april 2025 13:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hij heeft spijt betuigd! Leave him alone!!quote:Op maandag 14 april 2025 14:03 schreef Pistolero het volgende:
Gooien jullie ook wel eens in een vlaag van verstandsverbijstering een volle bidon naar een renner?
Persoon in kwestie claimt straks onder invloed te zijn geweest van:quote:Op maandag 14 april 2025 14:03 schreef Pistolero het volgende:
Gooien jullie ook wel eens in een vlaag van verstandsverbijstering een volle bidon naar een renner?
Ik laat doorgaans mijn wolf los. Werkt ook.quote:Op maandag 14 april 2025 14:03 schreef Pistolero het volgende:
Training is flink verbeterd, net zoals wedstrijdplanning. Vergelijk bijvoorbeeld maar eens wat Pogacar en VDP nu hebben gereden versus Peter van Petegem in 1999.quote:Op maandag 14 april 2025 13:21 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen eerlijke vergelijking, o.a. materiaal en voeding zijn flink verfijnd afgelopen decennia.
Omdat misschien in West-Vlaanderen een klein stukje Wallonië zit waar hij vandaan kan komen?quote:Op maandag 14 april 2025 13:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De fotograaf beweerde nog dat het een Franstalige was, maar waarom je dan in godbetert Mira, West-Vlaanderen jezelf aangeeft is me een raadsel
Dan zou MvdP waarschijnlijk redelijk eenvoudig (tenminste, zo zou het er op tv uit zien) MSR, RvV en Parijs-Roubaix hebben gewonnen. Dan heb je nog steeds dat er iemand bovenuit steekt.quote:Op maandag 14 april 2025 13:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Misschien omdat dat deel van West-Vlaanderen franstalig is.. wie weet komt ie daar vandaan...quote:Op maandag 14 april 2025 13:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De fotograaf beweerde nog dat het een Franstalige was, maar waarom je dan in godbetert Mira, West-Vlaanderen jezelf aangeeft is me een raadsel
E: de Belgische (sport)persquote:Op maandag 14 april 2025 14:08 schreef Sabata het volgende:
[..]
Persoon in kwestie claimt straks onder invloed te zijn geweest van:
A) Drank
B) Drugs
C) Lachgas
D) al het hier boven genoemde
E) rouwquote:Op maandag 14 april 2025 14:08 schreef Sabata het volgende:
[..]
Persoon in kwestie claimt straks onder invloed te zijn geweest van:
A) Drank
B) Drugs
C) Lachgas
D) al het hier boven genoemde
Wim Deron?quote:Op maandag 14 april 2025 14:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
E) rouw
https://www.hln.be/sport/(...)de-twijfel~ae6c1cc9/
Toen ie een Tour in dienst reed van Philipsen waren ze gelijk een dodelijke combinatie. Denk niet dat je een veel betere sprintaantrekker kan wensen.quote:Op maandag 14 april 2025 14:02 schreef Coppi het volgende:
[..]
Hij is een vrij matige sprinter in vergelijking met Merlier of andere topsprinters. Ook als sprintaantrekker schat ik anderen hoger in. Verder..... lastig, kasseien, klimmen, heuvels, positioneren, waaiers, punchen en waarschijnlijk gravel, allemaal top.
Ging over Pogacar.quote:Op maandag 14 april 2025 14:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Toen ie een Tour in dienst reed van Philipsen waren ze gelijk een dodelijke combinatie. Denk niet dat je een veel betere sprintaantrekker kan wensen.
Nee, die club heet echt zo.quote:Op maandag 14 april 2025 15:01 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dit is afkomstig uit de Speld mag ik hopen
De wielerclub waar Jasper Philipsen is begonnen met fietsen heette "De Pannenkoeken"quote:Op maandag 14 april 2025 15:01 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dit is afkomstig uit de Speld mag ik hopen
Een vlaag van verstandsverbijstering, ammehoela. Die heeft gewoon de hele dag staan wachten op het moment dat die Hollander passeerde. Dit soort figuren zijn zo laf altijd, als je stoer genoeg bent om een volle bidon te gooien moet je ook stoer genoeg zijn om op de blaren te zitten.quote:Op maandag 14 april 2025 14:03 schreef Pistolero het volgende:
Arme jongens die matjes, krijgen vanalles over zich heen nuquote:
Tegen de muur, zou Renaat zeggenquote:Op maandag 14 april 2025 15:04 schreef Pistolero het volgende:
https://www.hln.be/parijs(...)ase-a-bike~a36952a7/
Maar wat hebben ze toch altijd de mond vol over veiligheid hoor.
Sowieso mag er ook wel eens een flinke discussie op gang komen over de rol van de auto's in de koers en verzorgers langs de kant van de weg. Deze gozer van Visma heeft nu net 'pech' dat er iemand voorbij komt. Maar voor hetzelfde geld had UAE zijn eigen renner na een dollemansrit uit de wedstrijd gereden of had die verzorger van FDJ een handvol renners onderuit gekegeld. Om over al die renners die met totale doodverachting terugkeren tussen de wagens nog maar te zwijgen.quote:
Zoveel rouwen dat je de dag na het overlijden van je schoonvader je vrouw thuis laat zitten terwijl je naar de koers gaat.quote:Op maandag 14 april 2025 14:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
E) rouw
https://www.hln.be/sport/(...)de-twijfel~ae6c1cc9/
Over die specifieke bevoorrading van UAE zou überhaupt wel wat meer commotie mogen zijn. Welke mafketel heeft de doorkomst van de wagen in hemelsnaam goedgekeurd?quote:Op maandag 14 april 2025 15:20 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Sowieso mag er ook wel eens een flinke discussie op gang komen over de rol van de auto's in de koers en verzorgers langs de kant van de weg. Deze gozer van Visma heeft nu net 'pech' dat er iemand voorbij komt. Maar voor hetzelfde geld had UAE zijn eigen renner na een dollemansrit uit de wedstrijd gereden of had die verzorger van FDJ een handvol renners onderuit gekegeld. Om over al die renners die met totale doodverachting terugkeren tussen de wagens nog maar te zwijgen.
Het is een godswonder dat het nog zo vaak goed gaat.
Wel fantastisch dat hij op de foto die ze van hem gebruiken, waarschijnlijk ergens van zijn social media getrokken, met een glas bier in zijn hand staat.quote:Op maandag 14 april 2025 15:23 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zoveel rouwen dat je de dag na het overlijden van je schoonvader je vrouw thuis laat zitten terwijl je naar de koers gaat.
Arme man
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |