gwn_een_user | zondag 13 april 2025 @ 14:29 |
https://www.tijd.be/onder(...)eilijk/10602320.html https://www.globaltimes.cn/page/202411/1322838.shtml we zien in real time hoe europa een derdewereldregio aan het worden is .er wordt nog altijd niet genoeg geïnvesteerd in zaken als onderwijs en infrastructuur en nieuwbouw...autonoom rijden kunnen we wel vergeten terwijl dit nu juist heel hard nodig is. we hebben een snel krimpende en vergrijzende bevolking en we moeten meer inzetten op technologie om onze problemen op te lossen. china heeft ook demografische problemen - het verschil is dat zji ook echt degelijk bouwen naar realistische oplossingen voor die problemen. wanneer gaan we deze noodzaken eens serieus nemen?? | |
Weltschmerz | zondag 13 april 2025 @ 14:34 |
Hebben wij weer, net 122.000 apothekers binnengehaald, zijn het ingenieurs die we nodig hebben. | |
Horzula | zondag 13 april 2025 @ 14:35 |
Alsof wij in Europa de enigen mogen zijn met decennialang krengende auto-industrie. Wordt er niet bedoeld 'engineers' in plaats van 'ingenieurs' (IR/ING/Gediplom. ing.)? | |
luxerobots | zondag 13 april 2025 @ 14:46 |
Wel handig die 122.000 ingenieurs. Als je BYD niet start, zijn er genoeg ingenieurs die kunnen vergaderen over een oplossing. | |
Twiitch | zondag 13 april 2025 @ 14:46 |
Zoveel geweldige vakmensen en nog steeds alleen maar technologie kopiëren in plaats van zelf iets uitvinden. | |
MichaelScott | zondag 13 april 2025 @ 14:46 |
Gratis bestaat niet, dit worden gewoon rondrijdende spionage-voertuigen voor de communistische partij. | |
Mikeytt | zondag 13 april 2025 @ 14:49 |
Denk dat je in BNW beter zit. | |
MichaelScott | zondag 13 april 2025 @ 14:51 |
Binnen 3 minuutjes op zondag, heel netjes oude China-troll. | |
Mikeytt | zondag 13 april 2025 @ 14:52 |
Binnen 2 minuutjes op zondag, heel netjes complotwappie. | |
Mutant01 | zondag 13 april 2025 @ 14:55 |
BYD, sympatiek merk, maakt best mooie auto's. Investeren veel in andere landen. | |
Peppert | zondag 13 april 2025 @ 15:02 |
Dan mogen ze de Chinese overheid toch wel op hun knietjes bedanken voor het opleiden van al die aantallen. Een kowtow aan het voorportaal van Zhongnanhai zou een goed begin zijn. | |
Straatcommando. | zondag 13 april 2025 @ 15:19 |
Ik vind ze wat tacky en de kleine bestelbusjes zijn echt waardeloos. Ik heb geen ervaring met personenauto's van ze. | |
ToT | zondag 13 april 2025 @ 15:22 |
Ik denk eerder om 'm naar je plaats van bestemming te duwen. Elke BYD zou met 4 ingenieurs afgeleverd moeten worden die dat ding over de snelweg naar je werk en weer terug te duwen, en uiteraard naar tante Mathilda waar je op bezoek wil gaan om met je kekke nieuwe waggie te gaan zitten shinen! ![]() Heb diverse Youtube videos over dat merk gezien, wat een crap is dat zeg! Ja ziet er voor het oog mooi uit, maar daar is dan ook wel echt alles mee gezegd. | |
luxerobots | zondag 13 april 2025 @ 15:27 |
Ik zit beter in een BMW. | |
Hyaenidae | zondag 13 april 2025 @ 15:27 |
Ik wel, ik heb ze zien rijden en ze zien er kneiterlelijk uit. Plastic fantastic lelijke dikke blobben op wielen. | |
luxerobots | zondag 13 april 2025 @ 15:32 |
Probeer maar eens 122.000 mensen in te te halen. File! | |
VEM2012 | zondag 13 april 2025 @ 15:36 |
Ze zijn goed in accu's maken. Die accu die met 1000 kWh laadt heeft laders nodig die er in Europa niet zijn, dus daar heb je hier niets aan. Zelfs de 800v jongens hebben nog altijd weinig keuze en dan betaal je dus nog meer ook. We gaan het allemaal zien. Vooralsnog loopt het in Europa nog niet zo hard, wat ook logische is, want echt ontworpen voor de Chinese markt. | |
Cupfighter | zondag 13 april 2025 @ 15:42 |
Chinese rotzooi | |
SymbolicFrank | zondag 13 april 2025 @ 15:46 |
We hebben al auto's waarbij je zelf niet hoeft te sturen. Bussen, noemen we dat. En daar passen per keer wel twintig mensen in! | |
Knipoogje | zondag 13 april 2025 @ 16:12 |
Ik mag hopen dat we net als China die CHinese fabrieken alleen toestaan onder Europees leiderschap zodat voor de verandering wij aan het kopiëren kunnen slaan ![]() Koekje van eigen deeg zeg maar. | |
LXIV | zondag 13 april 2025 @ 16:16 |
In een wereld waar China niet bestond en Europa geen praktische concurrentie had zouden we het ons langer kunnen veroorloven om miljoenen kansarmen en hun nakomelingen te voeden en huisvesten zonder tegenprestatie. Nu draait het ons de nek om. Ook de tweede en derde generatie van deze mensen gaat geen ingenieur worden, terwijl onze eigen jeugd geen gezin sticht vanwege huisvesting etc. Een verloren race, nu al | |
PzKpfw | zondag 13 april 2025 @ 16:42 |
Al kreeg ik er een gratis.. | |
TheoddDutchGuy | zondag 13 april 2025 @ 16:57 |
Je gaat China niet verslaan. Kijk naar huawei telefoons destijds. Voordat idioot trump er een halszaak van maakte uit haat voor China. Die dingen waren lichtjaren vooruit. | |
Weltschmerz | zondag 13 april 2025 @ 17:01 |
China krijgt ook nog de klap van de 1 kind politiek, India is al groter. Als we het zo kunnen organiseren dat gewone gezinnen vaker 3 kinderen krijgen is het zo weer opgelost, het probleem is dat onze sterke punten ondermijnd worden. We hadden heel goed onderwijs en het is een aantrekkelijke plek om te gaan wonen en werken voor buitenlands talent, beide hollen achteruit. | |
Vijf_voor | zondag 13 april 2025 @ 17:42 |
Ik heb er laatst nog een ingehaald. | |
thabit | zondag 13 april 2025 @ 17:49 |
China kan dan wel leuk in ingenieurs investeren, maar onze NT-leerlingen weten weer van alles over literatuurgeschiedenis. Daar hebben ze niet van terug! | |
CarbonC | zondag 13 april 2025 @ 17:51 |
Wij hebben 122.000 beïnvloeders: kwestie van priorteiten ![]() | |
Peppert | zondag 13 april 2025 @ 18:28 |
Onzin. Iedereen is te verslaan, maakt fouten, heeft goede en slechte momenten. We zijn allemaal mensen geen goden. Niet onderschatten maar ook niet overschatten. Gewoon realisme. | |
Mutant01 | zondag 13 april 2025 @ 18:29 |
De bestelwagens zijn ruk, maar bijv. de Seal is wmb een toffe wagen. | |
Joppiez | zondag 13 april 2025 @ 18:37 |
Ik denk dat deze mevrouw haar merk toch ernstig overschat. Snap het zelf wel waarom mensen een BYD kopen, zijn vooral mensen die bang for buck willen. Als je het hebt over het luxe segment dan is het toch echt een ander verhaal. De Duitsers zijn hier heer en meester en daar gaat China/BYD niet veel aan veranderen. MB, BMW en Audi oa stralen klasse uit. Iemand die gerust 100k-200k voor een auto kan en wil betalen hoeft geen Chinese meuk. | |
KreKkeR | zondag 13 april 2025 @ 18:55 |
Ja dit is ook echt de hoofdoorzaak he? Laten we niet doen alsof het alleen een kwestie is van arme autochtonen die geen gezin kunnen stichten door de woningnood mede veroorzaakt door al die immigranten. Ja, dit is ook een relatief nieuwe reden, maar ruim voor de huisvestingscrisis was het geboortecijfer al heel sterk gedaald: veel mensen kiezen voor carriere, lekker reizen, vrijheid, etc. en het gebruik van voorbehoedsmiddelen icm de toegenomen persoonlijke vrijheid (iets minder groepsdruk een gezin te stichten), maakt dit makkelijker mogelijk. | |
VEM2012 | zondag 13 april 2025 @ 20:18 |
Eens. Dat zie je al met de Amerikanen. De Model S legt het af tegen de BMW, Mercedes, Audi en Porsche, terwijl die op vrijwel alle vlakken beter is voor minder geld. En ok, bij Tesla heeft men gekozen voor meer no nonsense, maar de Lucid Air die daar anders keuzes in heeft gemaakt doet het nog minder. En dan zou men kiezen voor een Chinese auto? No way. | |
W.H.I.S.T.L.E | maandag 14 april 2025 @ 01:11 |
Ik heb het aantal pk's, grootte accu, prijs auto en range vergeleken op papier. Tesla scoort het beste op deze punten. Byd heeft een grotere accu, minder pk's, minder range? Misschien de resterende punten ook zelfs, geen idee. | |
CarbonC | maandag 14 april 2025 @ 08:29 |
Je bent vergeten te kijken naar moreel acceptabel om te kopen. | |
raptorix | maandag 14 april 2025 @ 08:33 |
Iedereen die een technisch beroep uitvoert waarbij je met engineering te maken hebt weet dat het doorgaans helemaal niet zo handig is om extreem veel specialisten te hebben, wat je nodig hebt is hele goede engineers, ben je met heel veel dan zie je doorgaans dat de goede engineers continue het slechte werk aan het fixen zijn van de anderen. | |
VEM2012 | maandag 14 april 2025 @ 08:42 |
Ja, want genocide is zo erg niet. Maar een andere politieke mening dan jij hebt, dat kan ECHT niet. | |
Red_85 | maandag 14 april 2025 @ 08:44 |
En het dan ook nog inferieur uitwerken. Gtfo joh. Triest en ranzig volk. | |
XLVNB | maandag 14 april 2025 @ 09:34 |
Dus als de 4/5G ff wegvalt dan klapt die hele zelfrijdende mogelijkheid in elkaar ![]() | |
VEM2012 | maandag 14 april 2025 @ 09:36 |
Voor de goede orde: de Chinese versie… | |
XLVNB | maandag 14 april 2025 @ 09:39 |
Ja wat is nou precies het onderscheidend vermogen van die BYD dan? Toekomstig "God's Eye" ( ![]() ![]() | |
SebbeSwensje | maandag 14 april 2025 @ 09:50 |
Misschien dat ik er wel zo één koop, ik wil de Chinese markt wel steunen. | |
VEM2012 | maandag 14 april 2025 @ 09:55 |
Ik wil alleen maar aangeven dat er ook zelfrijdende systemen zijn die geen 5G nodig hebben om te blijven functioneren. En nee, de EU gaat voorlopig het oog van god niet goedkeuren. Misschien wel als het het ‘het oog van allah’ noemen. ![]() | |
CarbonC | maandag 14 april 2025 @ 10:19 |
Dat deden we wel met Tesla, en daar hebben we nu spijt van. Het gaat om wie heeft welke data en wie heeft welke macht? Tesla's kunnen op afstand uit gezet worden, Chinese auto's ook. En er is aangetoond dat Chinese auto's allerlei data naar China zenden, ookal zegt men van niet. De alternatieve betekenis van BYD is niet voor niets Bring Your Data. | |
CarbonC | maandag 14 april 2025 @ 10:22 |
![]() https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-potentieel-misbruik https://dit.eo.nl/artikel(...)verzamelaars-privacy | |
XLVNB | maandag 14 april 2025 @ 10:31 |
Toen hadden we een goed beeld van Elon Musk. Denk dat het overgrote deel van Nederland niet heel graag in een Chinees gaat zitten hedendaags. Als Elon nu de Tesla zou introduceren was het suicide geweest. | |
VEM2012 | maandag 14 april 2025 @ 10:35 |
Meer en meer apparaten kunnen in theorie op afstand uitgezet worden. Auto’s, telefoons natuurlijk. Laptop. Tv. De apparatuur in de keuken. De zonnepanelen. Enz. Je kan je daar druk over maken, maar heel erg logisch is dat niet. | |
CarbonC | maandag 14 april 2025 @ 10:36 |
Het is eerder niet logisch om je er niet druk over te maken: dit is (geopolitieke) macht. | |
gwn_een_user | maandag 14 april 2025 @ 10:46 |
![]() ![]() ![]() | |
VEM2012 | maandag 14 april 2025 @ 10:56 |
Maar dan kun je gewoon zorgen dat ze niet meer online zijn. Mijn Tesla werkt gewoon als die niet online is. Mijn keukenapparatuur ook. Telefoon is wel erg beperkt dan… | |
Mikeytt | maandag 14 april 2025 @ 11:23 |
Ah ja, men wil *onderzoeken* of het *wellicht* een *mogelijkheid* is dat er *potentieel* data verzameld *kan* worden met auto's. Heeft verder niets te maken of dit ook daadwerkelijk verzameld wordt in het geval dat er misschien wellicht mogelijkerwijs een mogelijkheid bestaat dat de auto's in staat zijn om data te kunnen verzamelen. | |
CarbonC | maandag 14 april 2025 @ 13:08 |
"Hoewel Chinese autobedrijven zeggen dat ze geen persoonlijke gegevens naar China halen, vond Indstøy grote hoeveelheden data die van en naar Chinese servers gaan. "Zelfs als de auto uitstaat, worden er enorme hoeveelheden data verstuurd."" Wat is hier niet duidelijk aan? |