abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 april 2025 @ 21:41:09 #126
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217352594
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 21:39 schreef Fretwork het volgende:
Hup TeamDikkeMads en TeamWOUT morgen
Ik hoop nog meer op een outsider dan Mads. Brennan zou ook wel geinig zijn, al heb ik nog een paar andere favorieten. Mads natuurlijk ook meer dan prima.
pi_217352600
Stefan Küng is mijn favoriet morgen naast MvdP
pi_217352612
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 21:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb nog liever Jasper.
De altijd levensgevaarlijke Philipsen die een leadout krijgt van Mathieu en vervolgens in de sprint Pogacar en zichzelf van de wielerbaan maait waarna WOUT glorieus wint zou een droomscenario zijn.
  zaterdag 12 april 2025 @ 21:43:16 #129
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217352617
Bij de bookies Matje de favoriet, met daar stukje achter Pogacar, Mads en Wout. En we weten dat Matje niet helemaal fit was. Misschien wordt het toch nog eens weer een keertje ploegenspel.
  zaterdag 12 april 2025 @ 21:43:52 #130
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217352626
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 april 2025 21:42 schreef Pistolero het volgende:

[..]
De altijd levensgevaarlijke Philipsen die een leadout krijgt van Mathieu en vervolgens in de sprint Pogacar en zichzelf van de wielerbaan maait waarna WOUT glorieus wint zou een droomscenario zijn.
Wie zou de minst favoriete Belg zijn voor HLN eigenlijk?
pi_217352629
Het is me om het even wie er wint morgen. Mijn enige hoop is een zinderende koers :)
pi_217352662
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 21:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
Bij de bookies Matje de favoriet, met daar stukje achter Pogacar, Mads en Wout. En we weten dat Matje niet helemaal fit was. Misschien wordt het toch nog eens weer een keertje ploegenspel.
Brennan staat relatief gezien ook wel hilarisch hoog bij de bookies. Ik heb hem bij sommigen zelfs al bij de eerste 10 zien staan. Dat lijkt me toch ook niet helemaal realistisch, lol
pi_217352678
quote:
Veelbesproken bandensysteem beïnvloedde de Parijs-Roubaix-zege bij de vrouwen, en dat is een opsteker voor Wout van Aert: “Een enorm verschil”

Wout van Aert zal het graag gezien en gehoord hebben: Pauline Ferrand-Prévot, die voor de vrouwenploeg van Visma-Lease a Bike rijdt, pakte een dag voor de mannen-editie de zege in Paris-Roubaix Femmes en was lovend over het systeem om de bandendruk te regelen. Wout van Aert en zijn ploegmakkers zullen het zondag als enige ploeg kunnen gebruiken. “Het maakte een enorm verschil en het is fantastisch om dit systeem voor de concurrentie te hebben”, zei de Française.

Hét gespreksonderwerp in de aanloop naar Parijs-Roubaix is GRAVAA, een systeem om tijdens de koers de bandendruk te kunnen aanpassen door middel van twee kopjes op het stuur. Een gamechanger, want op de kasseien ben je beter af met een lagere bandendruk, terwijl je op het asfalt - nog steeds zo’n tachtig procent van het parcours van Parijs-Roubaix - beter meer druk in de banden hebt.

Visma-Lease a Bike heeft een partnership met GRAVAA en dus kan Wout van Aert het zondag gebruiken in de jacht op zijn eerste kassei. Dat Pauline Ferrand-Prévot er zaterdag al mee won in Paris-Roubaix Femmes is een enorme opsteker. Vooral omdat ze nadien lovend was over het voordeel dat het haar gaf.

“Het was fantastisch om met lagere druk over de kasseien te kunnen rijden. We waren veel comfortabeler dan onze concurrentes, de fiets wipte minder op en neer en ons achterwiel had meer grip. En dan op het asfalt de banden weer te kunnen oppompen was fantastisch”, zei Pauline Ferrand-Prévot op de persconferentie na haar zege in Parijs-Roubaix. “Ik heb elke sector de bandendruk aangepast. Druk aflaten gaat supersnel.”

“Op het einde was er behoorlijk veel asfalt en daar kon ik met vier bar in mijn banden rijden, terwijl ik 2,1 à 2,2 bar gebruikte op de kasseien. De laatste vijftien kilometer met vier bar kunnen rijden, maakte een enorm verschil.”

“We hebben het vorige week uitgetest in de Ronde van Vlaanderen (Ferrand-Prévot werd toen tweede, red.). Het maakt de fiets vierhonderd gram zwaarder, maar aangezien Roubaix een vlakke koers is, is dat niet zo belangrijk. De voorbije dagen heb ik het parcours op Veloviewer bestudeerd om te bekijken waar ik de banden zou bijpompen en aflaten. Je moet goed plannen, want je moet wat extra watt duwen om het pompje aan te drijven als je druk wil bijsteken. Druk aflaten, gaat supersnel, maar om je banden weer bij te pompen naar vier bar heb je een paar minuten nodig. Het was fantastisch om met het systeem te kunnen rijden en het te hebben voor de concurrentie. Want ik denk dat in de toekomst iedereen iets vergelijkbaars zal hebben in Parijs-Roubaix.”
pi_217352704
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 21:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het verbaast me wel dat het een paar minuten duurt om er meer lucht in te krijgen. Ik dacht eerst dat het meer een kwestie van seconden was
  zaterdag 12 april 2025 @ 22:04:34 #135
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217352747
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 21:41 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik hoop nog meer op een outsider dan Mads. Brennan zou ook wel geinig zijn, al heb ik nog een paar andere favorieten. Mads natuurlijk ook meer dan prima.
Ik zou het echt zonde vinden als iemand als Mads geen monument gewonnen zou hebben in zn carrière
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 12 april 2025 @ 22:06:49 #136
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217352761
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 april 2025 21:47 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Brennan staat relatief gezien ook wel hilarisch hoog bij de bookies. Ik heb hem bij sommigen zelfs al bij de eerste 10 zien staan. Dat lijkt me toch ook niet helemaal realistisch, lol
Zitten ook heel veel figuren die geen sprintje kunnen winnen, en Brennan regelde de boel in Denain wel echt heel overtuigend. Ik geef Brennan wel meer kans dan een Kung of een Florian Vermeersch.
  zaterdag 12 april 2025 @ 22:08:24 #137
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217352771
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 22:04 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik zou het echt zonde vinden als iemand als Mads geen monument gewonnen zou hebben in zn carrière
Ik vind dat wk wel tellen :@ Dat was geen laffe editie.
pi_217352824
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 22:08 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik vind dat wk wel tellen :@ Dat was geen laffe editie.
Driekwart van het peloton was inderdaad aan het roepen om hun moeder tijdens dat WK.

Wat ik niet begrijp van dat gravaa systeem is dat andere ploegen het niet kunnen hebben. Om iets te mogen gebruiken in koers moet het toch voor iedereen te koop zijn?
  zaterdag 12 april 2025 @ 22:26:50 #139
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217352858
Gaan er morgen laptops sneuvelen als Pogi wint?
  zaterdag 12 april 2025 @ 22:30:09 #140
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217352880
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 22:26 schreef Momo het volgende:
Dat wordt het einde van WLR
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217352921
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 22:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Driekwart van het peloton was inderdaad aan het roepen om hun moeder tijdens dat WK.

Wat ik niet begrijp van dat gravaa systeem is dat andere ploegen het niet kunnen hebben. Om iets te mogen gebruiken in koers moet het toch voor iedereen te koop zijn?
Er zijn wel verschillende systemen beschikbaar toch? Alleen is het systeem van Visma blijkbaar veel verder dan de andere systemen.

En werd ook gezegd dat Gravaa (nog) een relatief klein bedrijf is en dus niet even zomaar veel van dat soort systemen kan maken en er vanaf het begin samen met Visma (Jumbo) in geïnvesteerd is. Al zal de vraag vast enorm toenemen als na vandaag ook morgen iemand van Visma wint (of in ieder geval duidelijk profijt heeft van het systeem)
pi_217352938
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2025 22:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Volgens mij is het in theorie ook al door iedereen te gebruiken. Je kan letterlijk nu naar de site van Gravaa gaan en wat wielen met dit systeem bestellen.

Alleen is het momenteel alleen nog maar beschikbaar voor Reserve wielen. En laat Reserve nou weer onderdeel zijn van Pon, wat via Lease A Bike één van de hoofdsponsoren van de ploeg is. Visma is ook de enige ploeg in de WT die rijdt met Reserve.
  zaterdag 12 april 2025 @ 22:53:56 #143
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217353054
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 22:36 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Volgens mij is het in theorie ook al door iedereen te gebruiken. Je kan letterlijk nu naar de site van Gravaa gaan en wat wielen met dit systeem bestellen.

Alleen is het momenteel alleen nog maar beschikbaar voor Reserve wielen. En laat Reserve nou weer onderdeel zijn van Pon, wat via Lease A Bike één van de hoofdsponsoren van de ploeg is. Visma is ook de enige ploeg in de WT die rijdt met Reserve.
Doordat het niet stand alone is, kunnen teams niet zomaar overstappen dus. Op zich wel slim gedaan.
pi_217353067
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2025 22:26 schreef Momo het volgende:
Dan wordt WLR een stuk rustiger.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_217353366
PFP, steengoede renster natuurlijk, maar aan die stem kun je nooit wennen.
pi_217353378
En het regent nu :9~

Helaas niet voldoende om er morgenmiddag nog profijt van te hebben.
pi_217353642
Man Bijt Hond vraagt zich af: wat gaat u doen als De Groten elkaar niet los krijgen en dientengevolge een trio G. Vermeersch, F. Vermeersch en J. Stuyven weg kan rijden?
pi_217353731
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 02:10 schreef wimderon het volgende:
Man Bijt Hond vraagt zich af: wat gaat u doen als De Groten elkaar niet los krijgen en dientengevolge een trio G. Vermeersch, F. Vermeersch en J. Stuyven weg kan rijden?
Of commissaris Rex.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 13 april 2025 @ 05:14:30 #149
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217353758
Flinke buien volgens mijn radar rond 06:00-07:00 over de kasseien.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zondag 13 april 2025 @ 05:50:13 #150
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_217353784
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2025 05:14 schreef Fretwork het volgende:
Flinke buien volgens mijn radar rond 06:00-07:00 over de kasseien.
Helaas daarna veel zon, hoge temperaturen en een straffe WZW wind (kracht 4). Om 15:00 zal het vrees ik weer zijn opgedroogd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')