Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, zoals m'n reactie hierboven. In die situaties heb je die kracht gewoon niet. Je zit in een overlevingsmodus en alle angst en verdriet verlamd je. Oja, wat ook helpt: ga niet onder je schoolniveau zitten.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De laatste tien seconden hiervan zeggen alles.
Een alles of niets mentaliteit helpt enorm. Maakt niet uit of je wint of verliest, de volgende keer kijken ze wel uit.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:24 schreef Anonyappelmous het volgende:
[..]
Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, zoals m'n reactie hierboven. In die situaties heb je die kracht gewoon niet. Je zit in een overlevingsmodus en alle angst en verdriet verlamd je. Oja, wat ook helpt: ga niet onder je schoolniveau zitten.
Nou daar heb je op zich wel gelijk in. Mijn man is jaren gepest op school, en pas toen ie de grootste pester op een dag letterlijk tegen de grond hoekte stopte het ineens. Jammer dat het niet anders kan, maar dan maar zoquote:Op vrijdag 11 april 2025 20:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
En maar lullen en maar zeiken. Protocollen vergaderen moeilijk doen belangrijk uit je bolle ogen kijken. En vooral pappen en nathouden en een aai over de bol geven
Ik zal je zeggen dat er maar een ding dat er verdomme tegen pesten werkt, en dat is die sukkels tegen de grond hoeken met een looien pijp
quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:16 schreef Jahr00n het volgende:
Ik zit al 25 jaar op MMA en streetfighting, ik weeg 140 kg puur mussels. Ik wacht al 25 jaar tot iemand mij wat wil doen. Helaas pakt niemand mij aan, want ik sla je gelijk helemaal dood
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 11 april 2025 22:58 schreef Gehakt_bal het volgende:
Alsof het allemaal zo simpel is.![]()
Hoe pak je trouwens pesters online aan? Die sla je ook even goed op hun bek en dan is het over?
Precies wat ik ook zei. 'Toevallig' trouwens is mijn gevaarlijkste pest situatie ook geweest vanuit een Yassin.quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:54 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben nooit echt gepest, maar werd op de middelbare lastig gevallen door zo'n jochie, Yassin. Bleef maar etteren. Ik werd er gek van, maar het hield niet op. Toen werd mij aangeraden om er een keer flink op te tikken, om zo mijn dominantie te laten zien.
Heb ik gedaan, heb die gozer midden in het klaslokaal tot moes geslagen.
Vier dagen later, na mijn schorsing, kwam ik weer op school. Daar werd ik door Yassin en 5 vrienden opgewacht in de fietsenstalling waar ze mij bijna doodsloegen. Heb me amper verweerd, zo kansloos was het.
Daarom zeg ik altijd tegen kinderen die gepest worden: je moet er gewoon een keer op tikken, en dan houdt het vanzelf op, nadat je nog één keer een dwarslaesie riskeert.
Gewoon goede tip.
Maar is het daarna opgehouden, of niet?quote:Op vrijdag 11 april 2025 21:54 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben nooit echt gepest, maar werd op de middelbare lastig gevallen door zo'n jochie, Yassin. Bleef maar etteren. Ik werd er gek van, maar het hield niet op. Toen werd mij aangeraden om er een keer flink op te tikken, om zo mijn dominantie te laten zien.
Heb ik gedaan, heb die gozer midden in het klaslokaal tot moes geslagen.
Vier dagen later, na mijn schorsing, kwam ik weer op school. Daar werd ik door Yassin en 5 vrienden opgewacht in de fietsenstalling waar ze mij bijna doodsloegen. Heb me amper verweerd, zo kansloos was het.
Daarom zeg ik altijd tegen kinderen die gepest worden: je moet er gewoon een keer op tikken, en dan houdt het vanzelf op, nadat je nog één keer een dwarslaesie riskeert.
Gewoon goede tip.
quote:Op vrijdag 11 april 2025 22:58 schreef Gehakt_bal het volgende:
Alsof het allemaal zo simpel is.![]()
Hoe pak je trouwens pesters online aan? Die sla je ook even goed op hun bek en dan is het over?
Je schrijft 'hij kan er niet zo goed tegen als hij leest dat een meisje van 14 uit Helmond er zelfmoord om heeft gepleegd' verkeerd.quote:Op vrijdag 11 april 2025 23:36 schreef cosmosis het volgende:
Vogeltjesdans was vroeger gepest op school en is in ontkenningsfase
Zo heb ik ook mijn schooltijd overleefd.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:14 schreef Anonyappelmous het volgende:
Zo denk ik nu ook, nu ik volwassen ben. En omdat je zo denkt, pesten mensen niet meer, dat voelen ze aan. Als kind was ik echter gewoon niet in staat om dat te doen en waarschijnlijk als ik dat wel had gedaan, was ik daarna van school gestuurd of had ik niet meer gedurfd want dan hadden ze mij met een groepje opgewacht of ze zijn veel sterker. Die pestkoppen kennen echt geen genade hoor. Ik heb me gewoon onzichtbaar gedragen, hoe pijnlijk ook. Damage control. Duiveltjes zijn het.
Als ervaren deurmat kan ik alleen maar zeggen.... amen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 20:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
De laatste tien seconden hiervan zeggen alles.
In Nederland laat de politie zich ook met alle plezier voor het karretje spannen in zake persoonlijke vetes.quote:Op zondag 13 april 2025 00:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
Werd vroeger ook gepest. Waar nam altijd wraak op subtiele manier. Ze hadden zwaar opgefokte brommers. Wat ik deed dus was even via een familielid die toen bij de politie werkte. Even een controle regelen aan de schoolpoort. Allemaal gepakt en hun brommer kwijt
Same herequote:Op zondag 13 april 2025 07:47 schreef Lexz0r het volgende:
[..]
Zo heb ik ook mijn schooltijd overleefd.
Bij zulke scholen met ze de directeur/directrice even flink uitelkaartrekken en kapot treiteren.quote:Op zondag 13 april 2025 12:00 schreef summer2bird het volgende:
Zelf ben ik ook echt snoeihard gepest vroeger op school, raak nog steeds nerveus als ik van die pubertjes ergens zie staan als gevolg
Hoor ook vaak verhalen van ouders om me heen dat hun kind erg gepest word, de school er niks aan doet en dat het kind dan eindelijk eens van zich af mept met gevolg dat het kind geschorst word want zero tolerance beleid
Te triest voor woorden zulke scholen.
Het verbaast met niets dat het vaak zo gaat, want net als justitie is ook het onderwijs tot en met vergiftigd door een bepaalde politieke partij.quote:Op zondag 13 april 2025 12:00 schreef summer2bird het volgende:
Hoor ook vaak verhalen van ouders om me heen dat hun kind erg gepest word, de school er niks aan doet en dat het kind dan eindelijk eens van zich af mept met gevolg dat het kind geschorst word want zero tolerance beleid
Ik ben tegen geweld maar ik denk ook dat een kleine dosis noodzakelijk is om het tij te keren. Maar het probleem zal zich verplaatsen want dan gaan ze achter een ander aan.quote:Op zondag 13 april 2025 12:46 schreef FlippingCoin het volgende:
Pesten is heel makkelijk op te lossen met een kleine dosis geweld, maar nee hoor dan heb je gelijk woke Nederland achter je aan.![]()
HB!quote:Op zondag 13 april 2025 17:20 schreef Näsenbar het volgende:
Mensen die elkaar elke dag voor rotte vis uitmaken op een forum gaan nu gezamenlijk pesters veroordelen.
Dit kan alleen in FOK! KLB
Ze had ze beter helemaal kunnen vullen diarreeremmers. Dan zouden ze wel anders piepen (tijdens het schijten)quote:Op zondag 13 april 2025 11:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Op mijn lagere school was één meisje het mikpunt van twee dellen. Zij kwam vaak met snoep naar school om haar plaaggeesten mild te stemmen.
Ja, dat zou een stunt zijn!quote:Op zondag 13 april 2025 18:23 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ze had ze beter helemaal kunnen vullen diarreeremmers. Dan zouden ze wel anders piepen (tijdens het schijten)
Nu zijn er opeens zo veel mensen in Nina's omgeving die het zo erg vinden.quote:Op zondag 13 april 2025 12:46 schreef FlippingCoin het volgende:
Pesten is heel makkelijk op te lossen met een kleine dosis geweld, maar nee hoor dan heb je gelijk woke Nederland achter je aan.![]()
Maar wel wegkijken als kinderen zelfmoord plegen.
Idem. Met vrij grote zekerheid weet ik zeker dat iedere docent wel kan aanwijzen welke kinderen pesten of gepest worden op school. Het probleem zijn de middelen die ter beschikking liggen om er iets aan te doen, per individueel geval, en zeker als het gaat om verbaal pesten. Hoe meet je pesten? Wanneer is een puber die een andere puber uitschelt of kleineert 'aan het pesten'? Dat lijkt mij in realiteit een stuk complexer, want pubers tonen ook pubergedrag, en is waarschijnlijk nog complexer geworden met digitaal pesten erbij.quote:Op zondag 13 april 2025 12:00 schreef summer2bird het volgende:
Zelf ben ik ook echt snoeihard gepest vroeger op school, raak nog steeds nerveus als ik van die pubertjes ergens zie staan als gevolg
Wat het eerste betreft geef ik je gelijk. In verreweg de meeste gevallen weten leerkrachten wel welke leerlingen gepest worden en wie de pestkoppen zijn.quote:Op maandag 14 april 2025 15:01 schreef Justinn het volgende:
Idem. Met vrij grote zekerheid weet ik zeker dat iedere docent wel kan aanwijzen welke kinderen pesten of gepest worden op school. Het probleem zijn de middelen die ter beschikking liggen om er iets aan te doen, per individueel geval, en zeker als het gaat om verbaal pesten.
Zou me niet eens verbazen. Het is overigens sowieso al geen makkelijk beroep.quote:Op maandag 14 april 2025 15:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wat het eerste betreft geef ik je gelijk. In verreweg de meeste gevallen weten leerkrachten wel welke leerlingen gepest worden en wie de pestkoppen zijn.
Het probleem is volgens mij niet dat de schoolleiding en de leerkrachten er weinig tegen kunnen doen, maar dat er bij leerkrachten en schoolleiding eerder vooral sprake is van onwil of laksheid om er iets aan te doen.
Makkelijk van je schuldgevoel afkomen door het te projecteren op wat anders.quote:Op maandag 14 april 2025 12:19 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Nu zijn er opeens zo veel mensen in Nina's omgeving die het zo erg vinden.
Toen ze nog leefde kwam nauwelijks iemand voor haar op.
En het beroep van leerkracht is door de jaren heen alleen maar zwaarder geworden, niet alleen omdat de maatschappij verhard is, maar ook omdat ouders zich veel meer zijn gaan bemoeien met het werk van de school en de manier waarop hun kind op school behandeld wordt.quote:Op maandag 14 april 2025 15:09 schreef Justinn het volgende:
Zou me niet eens verbazen. Het is overigens sowieso al geen makkelijk beroep.
Internetheld gespotquote:Op vrijdag 11 april 2025 21:16 schreef Jahr00n het volgende:
Ik zit al 25 jaar op MMA en streetfighting, ik weeg 140 kg puur mussels. Ik wacht al 25 jaar tot iemand mij wat wil doen. Helaas pakt niemand mij aan, want ik sla je gelijk helemaal dood
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |