Waarom dan specifiek vrouwen targeted als het net zo dodelijk is voor mannen? Net zo erg toch?quote:In Nederland overleden in 2023 ongeveer 19.447 mannen en 19.303 vrouwen aan hart- en vaatziekten. Dit maakt het een van de belangrijkste doodsoorzaken in het land.
Of helemaal niet, tot de vrouw ineens omvalt. Zoals mijn moeder gebeurde op 51 jarige leeftijd.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:50 schreef kwiwi het volgende:
Misschien overlijden er ongeveer net zoveel vrouwen als mannen per jaar aan, maar leven de vrouwen korter omdat het vaak pas laat ontdekt wordt?
quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of helemaal niet, tot de vrouw ineens omvalt. Zoals mijn moeder gebeurde op 51 jarige leeftijd.
Wat afschuwelijk.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of helemaal niet, tot de vrouw ineens omvalt. Zoals mijn moeder gebeurde op 51 jarige leeftijd.
Toch leven vrouwen gemiddeld langer dan mannen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 08:26 schreef herverwijderd het volgende:
Wat een onverwachte reactie zeg
Feit is wel dat in de medische wetenschap nog altijd het mannenlichaam als de standaard gezien wordt, en dat is niet altijd handig. Je ziet nu dat dat besef er begint te komen, daar zal de reclame mee samenhangen.
Daar zal Moeder Natuur de hand wel in hebben.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Toch leven vrouwen gemiddeld langer dan mannen.
Mogelijk, maar dan zou je toch verwachten dat er meer aandacht voor zorg voor specifiek mannnen komt om zo de levensverwachting naar elkaar toe te brengen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:57 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Daar zal Moeder Natuur de hand wel in hebben.
Omdat mannen meer risicovol leven.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het mannenlichaam is al de standaard in de medische wetenschap. Dat heeft er niet toe geleid dat mannen gemiddeld even oud als vrouwen worden, dus die oorzaak zal ergens anders gezocht moeten worden.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mogelijk, maar dan zou je toch verwachten dat er meer aandacht voor zorg voor specifiek mannnen komt om zo de levensverwachting naar elkaar toe te brengen.
quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat mannen meer risicovol leven.
En iets met genetica
https://scientias.nl/wete(...)sterven-dan-vrouwen/
quote:En nee, het heeft niets te maken met een risicovollere levensstijl.
quote:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ie-gedrag-genetischequote:
Het is een combinatie.quote:Mannen leven niet alleen korter dan vrouwen vanwege hun gedrag, maar ook vanwege genetische aanleg.
Maar je ene bron spreekt dat expliciet tegen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ie-gedrag-genetische
[..]
Het is een combinatie.
En de andere niet.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar je ene bron spreekt dat expliciet tegen.
Toch is hun levensverwachting in goede gezondheid lager dan die van mannen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 09:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ik hoef niet te googlen als jij mij literatuur aanreikt wat jouw eigen punt ondermijnt hequote:Op vrijdag 11 april 2025 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En de andere niet.
Het staat je vrij zelf ook even te googelen. Risicovol gedrag van mannen is ook een factor. Het is niet de enige factor. Wat uit onderzoek is gebleken. Men is dus al zeer begaan met het gemiddeld genomen kortere leven van de man.
dat doet precies niets af van wat ik schrijf als ik dat zo doorleesquote:Op vrijdag 11 april 2025 10:33 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Toch is hun levensverwachting in goede gezondheid lager dan die van mannen.
https://www.vzinfo.nl/gez(...)leeftijd-en-geslacht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |