Zal binnenkort wel weer opgelost worden maar tot (en daarna) dan: Grolsch!quote:Jumbo boycot deel Heineken-producten: ’Consument grijpt nu mis’
Den Haag - Supermarktketen Jumbo heeft besloten ’een deel van de Heineken-producten’ niet meer af te nemen. Dat meldt Heineken. Jumbo geeft geen commentaar. De boycot wordt bekend op de dag dat fabrikanten en supermarkten en winkeliers in de Tweede Kamer uitleg komen geven over de gestegen prijzen.
Volgens Heineken liepen er nog contractbesprekingen met Jumbo. „Helaas heeft Jumbo eenzijdig besloten een deel van onze producten tijdelijk niet meer af te nemen. Hiermee wordt vooral de consument geraakt die nu misgrijpt in het Jumbo-schap”, zegt het bedrijf in een verklaring. Heineken zegt te hopen snel tot overeenstemming te komen met ’zijn zeer gewaardeerde partner’.
In een Jumbo-filiaal in Den Haag is te zien dat de producten van Amstel, Birra Moretti en Desperados niet of nauwelijks meer in de schappen staan. Op de schapkaartjes is te lezen dat de producten ’binnenkort weer verkrijgbaar zijn’. Dit zijn allemaal merken van Heineken. Heineken pils zelf is daar nog wel volop verkrijgbaar.
Leveringen buiten Nederland
Een ingewijde die anoniem wil blijven , zegt dat het geschil in de onderhandelingen betrekking heeft op leveringen van Heineken ’buiten Nederland’. Jumbo onderhandelt met fabrikanten via het bedrijf Everest, dat ook onderhandelt voor een aantal grote Duitse en Franse supermarktketens. De aangesloten supermarkten zijn onderling solidair als het tot boycots komt.
Douwe Egberts en Pickwick terug in schappen supermarkt: ’Klanten liepen weg’
In het verleden is het in supermarkten tot boycots van producten gekomen vanwege prijsgeschillen elders. Begin dit jaar waren Douwe Egberts-koffie en Pickwick-thee nauwelijks nog verkrijgbaar bij Jumbo en Albert Heijn omdat de partijen het niet eens konden worden over de prijs.
Wat een vreselijk gemis nou toch.quote:is te zien dat de producten van Amstel, Birra Moretti en Desperados niet of nauwelijks meer in de schappen staan
Desperados is prima in de zomerquote:Op donderdag 10 april 2025 15:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat een vreselijk gemis nou toch.
Ga je toch ergens anders je Amsteltje halen?quote:Op donderdag 10 april 2025 15:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat een vreselijk gemis nou toch.
quote:Op donderdag 10 april 2025 15:31 schreef Solotovski het volgende:
Jumbo blijft maar doorgaan met het boycotten van producten.
En wat krijg je dan door je strot gedrukt? Die waardeloze huismerken van ze.
Platbranden die kutsupermarkt
quote:Op donderdag 10 april 2025 14:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zal binnenkort wel weer opgelost worden maar tot (en daarna) dan: GrolschJUI / Gulpener BIER!
[..]
Dit lijkt me toch kartelvorming?quote:Op donderdag 10 april 2025 14:40 schreef Frutsel het volgende:
Jumbo onderhandelt met fabrikanten via het bedrijf Everest, dat ook onderhandelt voor een aantal grote Duitse en Franse supermarktketens. De aangesloten supermarkten zijn onderling solidair als het tot boycots komt.
De AH hier om de hoek heeft ongeveer 30-40 soorten speciaalbier, inclusief 'de Dochter van de Korenaars 'L'ensemble die Moltacino' b.v. Ik dacht dat dat overal ongeveer zo was.quote:Op donderdag 10 april 2025 16:09 schreef 215 het volgende:
Mijn bezwaar bij de lokale AH is juist dat er ongeveer alleen maar merken van Heineken te vinden zijn als je iets anders dan pils wilt drinken.
Of je gaat niet naar Jumboquote:Op donderdag 10 april 2025 15:31 schreef Solotovski het volgende:
Ja, maar niet alle kartelvormen zijn strafbaar, vooral kartelvorming aan de aanbodkant is zwaar gereguleerd.quote:Op donderdag 10 april 2025 16:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dit lijkt me toch kartelvorming?
https://www.foodpersonali(...)est-en-epic-partners
quote:Op donderdag 10 april 2025 19:05 schreef Zoddie het volgende:
Het is altijd wel grappig hoe op internet iedereen zeikt over Heineken dat het niet te drinken is en geen bier is.
Toch is het met ruime meerderheid het populairste biermerk van Nederland.
En niet alleen Nederland maar ook enorm succesvol over de hele wereld, het is de 6e in de ranglijst van meest verkochte biermerk ter wereld.
https://nos.nl/artikel/25(...)gt-historische-knauwquote:Grootste A-merken in de supermarkt (cijfers 2024, bron Circana)
Merk Omzet (in euro) Verandering
1. Coca-Cola 447 miljoen +9%
2. Hertog Jan 343 miljoen +2%
3. Lay's 342 miljoen -2%
4. Marlboro 315 miljoen -54%
5. Campina 282 miljoen -2%
6. Dr. Oetker 262 miljoen +2%
7. Red Bull 262 miljoen +17%
8. Heineken 256 miljoen -3%
9. Unox 252 miljoen -7%
10. Douwe Egberts 244 miljoen -3%
Die zal binnenkort wel vervangen worden door een man van kleur.quote:Op donderdag 10 april 2025 14:54 schreef TLC het volgende:
Kunnen ze aub ook eens Frank Fucking Lammers boycotten
Roetveeg Pietquote:Op donderdag 10 april 2025 19:27 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Die zal binnenkort wel vervangen worden door een man van kleur.
Dors (iig hun pilsner) is veruit het smerigste pils wat ik ooit op heb, naast Pitt oid.quote:Op donderdag 10 april 2025 18:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Desperados is ook echt walgelijkduur. Jumbo heeft een prima alternatief met Dors en anders kun je ook prima bij de Lidl terecht.
Bij mij ligt er eigenlijk nooit meer pils in de koelkast. Of het zijn de tequilabiertjes (vrijwel altijd van de Lidl) de Schultenbrau 8% halve liters of flesjes Grand Prestige, Karakter, Quadruple etc. etc.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dors (iig hun pilsner) is veruit het smerigste pils wat ik ooit op heb, naast Pitt oid.
Een van de weinige bieren waar ik na 2 slokken de fles heb leeg gegoten.
Waar een Schultenbrau, mits goed koud, nog wel te drinken is, was dat echt smerig![]()
Vind van de goedkopere merken Klok bier nog best lekker.
Wanneer er veel gedronken wordt (bbq, verjaardag) dan haal ik altijd een paar kratjes Klok.
Maar voor mezelf als thuisbier altijd Baron Kees
Klopt ik had een ander lijstje gezien en dat lijstje bleek om zoekopdrachten te gaan om 1 of andere redenquote:Op donderdag 10 april 2025 19:23 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)gt-historische-knauw
Kartelvorming niet snappenquote:Op donderdag 10 april 2025 16:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dit lijkt me toch kartelvorming?
https://www.foodpersonali(...)est-en-epic-partners
Zijn ze al mee bezig met een samengevoegd bijgezinnetje wat alle checkboxen afvinkt.quote:Op donderdag 10 april 2025 19:27 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Die zal binnenkort wel vervangen worden door een man van kleur.
Ditquote:Op donderdag 10 april 2025 15:31 schreef Solotovski het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |