Dat is wel echt kwalijk.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:28 schreef CherryLips het volgende:
Of toen ik moest rennen van de eurostar naar m'n aansluiting naar huis, in Rotterdam, en er geen incheckpaaltje op het perron stondOf in elk geval heeeeelemaal aan de andere kant misschien.
Dit klinkt als veel gedoe.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:32 schreef Recce het volgende:
Er zitten ook allerlei vage bugs in het OV-betaalsysteem. Als je met een lokale vervoerder reist en overstapt op een andere trein/bus van die vervoerder, hoef je niet opnieuw het instaptarief te betalen. Maar als je tijdens de overstap uitcheckt, incheckt bij de NS en weer uitcheckt omdat je ziet dat je met die lokale vervoerder verder kan en daar weer incheckt, is dat voordeel verdwenen.
Ja hequote:Op donderdag 10 april 2025 09:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Gisteravond in moeten stappen met aandelen.
Kun je nu met pensioen? De hele aandelenbeurs is nu een soort loterij.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Gisteravond in moeten stappen met aandelen.
BINGOquote:Op donderdag 10 april 2025 09:33 schreef Recce het volgende:
[..]
Kun je nu met pensioen? De hele aandelenbeurs is nu een soort loterij.
Ik had het het van de week ook over met mijn vader dat je binnenkort in moet stappen nu de beurzen zijn gedaald, maar ja, wat is dan het juiste moment.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja heIk had het er eergister nog over met m'n vader, 'zal ik me eens in aandelen gaan verdiepen maar ik durf niet'
Nee, helaas niet gedaan.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:33 schreef Recce het volgende:
[..]
Kun je nu met pensioen? De hele aandelenbeurs is nu een soort loterij.
je moet toch ergens je producten kunnen opladen die je kunt kopen, of saldo ladenquote:Op donderdag 10 april 2025 08:46 schreef Bomenverzameling het volgende:
Snap het wel hoor. Tegenwoordig heeft iedereen een OV chip dan wel een bankpas waar mee je kan inchecken
Primera.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:36 schreef mschol het volgende:
[..]
je moet toch ergens je producten kunnen opladen die je kunt kopen, of saldo laden
We kwamen met de Eurostar binnen op Rotterdam. Ik heb abonnement. M'n zus kon in principe naar huis meereizen met korting. Voorheen kocht ik voor haar een kaartje via de app. Maar nu heb je een meereiscode nodig en aangezien ik volgens de app het abonnement heb, kan ik geen kaartje voor een ander kopen met die code. Ik kan de code alleen aanmaken en delen. M'n zus kon toen zelf nog niet betalen op haar telefoon. Ik kon dus geen kaartje met korting voor haar regelen. Ze heeft ook geen ov-chip. De automaten staan buiten de poortjes. We hebben geen treinkaartje want we komen net uit het buitenland. Ik er toch uit met m'n ov-chip, bij de automaten kijken: je kunt geen meereiskaartjes meer kopen. Bij infobalie gevraagd. Die wisten het ook niet. Die stuurde me naar zo'n hulppaal weer aan de andere kant van het station. Wij staan daar te wachten. Komen er twee conducteurs die vragen wat het probleem is. Die wisten het ook niet. Ze kon wel gewoon op het perron inchecken met haar pinpas, maar ze kon geen kaartje met korting kopen, dat ging gewoon niet.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:33 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar toen ik nog vaak met de trein ging, heb ik zelden conducteurs getroffen die domweg vertikten om mee te werken als er iets buiten je macht lag (niet perse bij mezelf overigens) en je even op zoek ging naar ze om het te melden.
Ook wel gehad dat ik een verkeerd kaartje had gekocht, ik moest naar Groningen en ik had een kaartje naar Gramsbergen. (Het was nog vroeg en ik had überhaupt nog nooit van Gramsbergen gehoord) Nu was dat qua kosten ook gewoon ongeveer hetzelfde, dus die conducteur stond te lolleren om mijn verwarring en vond het verder goed.
Net mensen.
Met je smartphone kun je heel veel tegenwoordigquote:Op donderdag 10 april 2025 09:36 schreef mschol het volgende:
[..]
je moet toch ergens je producten kunnen opladen die je kunt kopen, of saldo laden
Top geregeld wel.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
We kwamen met de Eurostar binnen op Rotterdam. Ik heb abonnement. M'n zus kon in principe naar huis meereizen met korting. Voorheen kocht ik voor haar een kaartje via de app. Maar nu heb je een meereiscode nodig en aangezien ik volgens de app het abonnement heb, kan ik geen kaartje voor een ander kopen met die code. Ik kan de code alleen aanmaken en delen. M'n zus kon toen zelf nog niet betalen op haar telefoon. Ik kon dus geen kaartje met korting voor haar regelen. Ze heeft ook geen ov-chip. De automaten staan buiten de poortjes. We hebben geen treinkaartje want we komen net uit het buitenland. Ik er toch uit met m'n ov-chip, bij de automaten kijken: je kunt geen meereiskaartjes meer kopen. Bij infobalie gevraagd. Die wisten het ook niet. Die stuurde me naar zo'n hulppaal weer aan de andere kant van het station. Wij staan daar te wachten. Komen er twee conducteurs die vragen wat het probleem is. Die wisten het ook niet. Ze kon wel gewoon op het perron inchecken met haar pinpas, maar ze kon geen kaartje met korting kopen, dat ging gewoon niet.
Achteraf gezien had ik de code aan moeten vragen, uit moeten loggen, in moeten loggen met haar gegevens en zo een kaartje voor haar moeten kopen.
Ze heeft sindsdien applepay maar aangezet
Dan gewoon... op het station.quote:
Oftewel, ze willen gewoon van die meereiskorting af en door het gebruiksonvriendelijk AF te maken, kunnen ze zeggen dat toch niemand het meer gebruikt.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
We kwamen met de Eurostar binnen op Rotterdam. Ik heb abonnement. M'n zus kon in principe naar huis meereizen met korting. Voorheen kocht ik voor haar een kaartje via de app. Maar nu heb je een meereiscode nodig en aangezien ik volgens de app het abonnement heb, kan ik geen kaartje voor een ander kopen met die code. Ik kan de code alleen aanmaken en delen. M'n zus kon toen zelf nog niet betalen op haar telefoon. Ik kon dus geen kaartje met korting voor haar regelen. Ze heeft ook geen ov-chip. De automaten staan buiten de poortjes. We hebben geen treinkaartje want we komen net uit het buitenland. Ik er toch uit met m'n ov-chip, bij de automaten kijken: je kunt geen meereiskaartjes meer kopen. Bij infobalie gevraagd. Die wisten het ook niet. Die stuurde me naar zo'n hulppaal weer aan de andere kant van het station. Wij staan daar te wachten. Komen er twee conducteurs die vragen wat het probleem is. Die wisten het ook niet. Ze kon wel gewoon op het perron inchecken met haar pinpas, maar ze kon geen kaartje met korting kopen, dat ging gewoon niet.
Achteraf gezien had ik de code aan moeten vragen, uit moeten loggen, in moeten loggen met haar gegevens en zo een kaartje voor haar moeten kopen.
Ze heeft sindsdien applepay maar aangezet
Ja geen idee verder hoor, ik heb gewoon Flex erop gezet en krijg aan het eind van de maand een rekening. gezeik met opwaarderen en borg en minimum bedragen enzo, klaar ermee.quote:
Volgens mij wel. Ik kan in Engeland ook met m'n bankpas de metro in.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:45 schreef Karzai het volgende:
Kan je ook met een buitenlandse bankpas inchecken?
TL;DR. Samenvatting van ChatGPT:quote:Op donderdag 10 april 2025 09:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
We kwamen met de Eurostar binnen op Rotterdam. Ik heb abonnement. M'n zus kon in principe naar huis meereizen met korting. Voorheen kocht ik voor haar een kaartje via de app. Maar nu heb je een meereiscode nodig en aangezien ik volgens de app het abonnement heb, kan ik geen kaartje voor een ander kopen met die code. Ik kan de code alleen aanmaken en delen. M'n zus kon toen zelf nog niet betalen op haar telefoon. Ik kon dus geen kaartje met korting voor haar regelen. Ze heeft ook geen ov-chip. De automaten staan buiten de poortjes. We hebben geen treinkaartje want we komen net uit het buitenland. Ik er toch uit met m'n ov-chip, bij de automaten kijken: je kunt geen meereiskaartjes meer kopen. Bij infobalie gevraagd. Die wisten het ook niet. Die stuurde me naar zo'n hulppaal weer aan de andere kant van het station. Wij staan daar te wachten. Komen er twee conducteurs die vragen wat het probleem is. Die wisten het ook niet. Ze kon wel gewoon op het perron inchecken met haar pinpas, maar ze kon geen kaartje met korting kopen, dat ging gewoon niet.
Achteraf gezien had ik de code aan moeten vragen, uit moeten loggen, in moeten loggen met haar gegevens en zo een kaartje voor haar moeten kopen.
Ze heeft sindsdien applepay maar aangezet
quote:Ze kwam met de Eurostar aan in Rotterdam, maar kon geen meereiskorting regelen omdat de app dat beperkt tot het delen van een code. Haar zus had geen OV-chipkaart en kon toen niet zelf betalen. Uiteindelijk moest ze zonder korting reizen.
Tnxquote:Op donderdag 10 april 2025 09:45 schreef Recce het volgende:
[..]
TL;DR. Samenvatting van ChatGPT:
[..]
Ja same. Maar die automaten op het station (bij grotere stations verwacht ik écht niet dat het er maar één gaat zijn) gaan heus niet continu kaduuk zijn. Ik heb vaker kapotte incheckpaaltjes getroffen dan dat de automaat stuk was.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja geen idee verder hoor, ik heb gewoon Flex erop gezet en krijg aan het eind van de maand een rekening. gezeik met opwaarderen en borg en minimum bedragen enzo, klaar ermee.
Weer een half Amazonewoud kapot.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:45 schreef Recce het volgende:
[..]
TL;DR. Samenvatting van ChatGPT:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |