abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 april 2025 @ 09:28:52 #151
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_217331627
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:28 schreef CherryLips het volgende:
Of toen ik moest rennen van de eurostar naar m'n aansluiting naar huis, in Rotterdam, en er geen incheckpaaltje op het perron stond |:) Of in elk geval heeeeelemaal aan de andere kant misschien.
Dat is wel echt kwalijk. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_217331649
Er zitten ook allerlei vage bugs in het OV-betaalsysteem. Als je met een lokale vervoerder reist en overstapt op een andere trein/bus van die vervoerder, hoef je niet opnieuw het instaptarief te betalen. Maar als je tijdens de overstap uitcheckt, incheckt bij de NS en weer uitcheckt omdat je ziet dat je met die lokale vervoerder verder kan en daar weer incheckt, is dat voordeel verdwenen. }:|
  donderdag 10 april 2025 @ 09:32:43 #153
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_217331651
Gisteravond in moeten stappen met aandelen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  donderdag 10 april 2025 @ 09:33:31 #154
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_217331654
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:32 schreef Recce het volgende:
Er zitten ook allerlei vage bugs in het OV-betaalsysteem. Als je met een lokale vervoerder reist en overstapt op een andere trein/bus van die vervoerder, hoef je niet opnieuw het instaptarief te betalen. Maar als je tijdens de overstap uitcheckt, incheckt bij de NS en weer uitcheckt omdat je ziet dat je met die lokale vervoerder verder kan en daar weer incheckt, is dat voordeel verdwenen. }:|
Dit klinkt als veel gedoe.

*Pakt de auto. :{
Fuck the EBU.
pi_217331657
quote:
11s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ja he _O- Ik had het er eergister nog over met m'n vader, 'zal ik me eens in aandelen gaan verdiepen maar ik durf niet' _O-
Tap tap tap
  donderdag 10 april 2025 @ 09:33:55 #156
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_217331658
Maar toen ik nog vaak met de trein ging, heb ik zelden conducteurs getroffen die domweg vertikten om mee te werken als er iets buiten je macht lag (niet perse bij mezelf overigens) en je even op zoek ging naar ze om het te melden.

Ook wel gehad dat ik een verkeerd kaartje had gekocht, ik moest naar Groningen en ik had een kaartje naar Gramsbergen. (Het was nog vroeg en ik had überhaupt nog nooit van Gramsbergen gehoord :') ) Nu was dat qua kosten ook gewoon ongeveer hetzelfde, dus die conducteur stond te lolleren om mijn verwarring en vond het verder goed. :')

Net mensen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_217331659
quote:
11s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Kun je nu met pensioen? De hele aandelenbeurs is nu een soort loterij.
  donderdag 10 april 2025 @ 09:34:46 #158
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_217331666
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:33 schreef Recce het volgende:

[..]
BINGO
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 10 april 2025 @ 09:35:17 #159
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_217331671
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ja he _O- Ik had het er eergister nog over met m'n vader, 'zal ik me eens in aandelen gaan verdiepen maar ik durf niet' _O-
Ik had het het van de week ook over met mijn vader dat je binnenkort in moet stappen nu de beurzen zijn gedaald, maar ja, wat is dan het juiste moment. |:)
Fuck the EBU.
  donderdag 10 april 2025 @ 09:35:37 #160
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_217331674
quote:
10s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:33 schreef Recce het volgende:

[..]
Nee, helaas niet gedaan. ;(
Fuck the EBU.
pi_217331678
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 08:46 schreef Bomenverzameling het volgende:
Snap het wel hoor. Tegenwoordig heeft iedereen een OV chip dan wel een bankpas waar mee je kan inchecken
je moet toch ergens je producten kunnen opladen die je kunt kopen, of saldo laden
  donderdag 10 april 2025 @ 09:40:00 #162
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_217331702
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:36 schreef mschol het volgende:

[..]
je moet toch ergens je producten kunnen opladen die je kunt kopen, of saldo laden
Primera.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_217331703
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:33 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar toen ik nog vaak met de trein ging, heb ik zelden conducteurs getroffen die domweg vertikten om mee te werken als er iets buiten je macht lag (niet perse bij mezelf overigens) en je even op zoek ging naar ze om het te melden.

Ook wel gehad dat ik een verkeerd kaartje had gekocht, ik moest naar Groningen en ik had een kaartje naar Gramsbergen. (Het was nog vroeg en ik had überhaupt nog nooit van Gramsbergen gehoord :') ) Nu was dat qua kosten ook gewoon ongeveer hetzelfde, dus die conducteur stond te lolleren om mijn verwarring en vond het verder goed. :')

Net mensen.
We kwamen met de Eurostar binnen op Rotterdam. Ik heb abonnement. M'n zus kon in principe naar huis meereizen met korting. Voorheen kocht ik voor haar een kaartje via de app. Maar nu heb je een meereiscode nodig en aangezien ik volgens de app het abonnement heb, kan ik geen kaartje voor een ander kopen met die code. Ik kan de code alleen aanmaken en delen. M'n zus kon toen zelf nog niet betalen op haar telefoon. Ik kon dus geen kaartje met korting voor haar regelen. Ze heeft ook geen ov-chip. De automaten staan buiten de poortjes. We hebben geen treinkaartje want we komen net uit het buitenland. Ik er toch uit met m'n ov-chip, bij de automaten kijken: je kunt geen meereiskaartjes meer kopen. Bij infobalie gevraagd. Die wisten het ook niet. Die stuurde me naar zo'n hulppaal weer aan de andere kant van het station. Wij staan daar te wachten. Komen er twee conducteurs die vragen wat het probleem is. Die wisten het ook niet. Ze kon wel gewoon op het perron inchecken met haar pinpas, maar ze kon geen kaartje met korting kopen, dat ging gewoon niet.
Achteraf gezien had ik de code aan moeten vragen, uit moeten loggen, in moeten loggen met haar gegevens en zo een kaartje voor haar moeten kopen.
Ze heeft sindsdien applepay maar aangezet _O-
Tap tap tap
pi_217331704
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:40 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Primera.
Zit hier niet.
Tap tap tap
pi_217331715
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:36 schreef mschol het volgende:

[..]
Met je smartphone kun je heel veel tegenwoordig
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  donderdag 10 april 2025 @ 09:42:43 #166
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_217331720
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]
We kwamen met de Eurostar binnen op Rotterdam. Ik heb abonnement. M'n zus kon in principe naar huis meereizen met korting. Voorheen kocht ik voor haar een kaartje via de app. Maar nu heb je een meereiscode nodig en aangezien ik volgens de app het abonnement heb, kan ik geen kaartje voor een ander kopen met die code. Ik kan de code alleen aanmaken en delen. M'n zus kon toen zelf nog niet betalen op haar telefoon. Ik kon dus geen kaartje met korting voor haar regelen. Ze heeft ook geen ov-chip. De automaten staan buiten de poortjes. We hebben geen treinkaartje want we komen net uit het buitenland. Ik er toch uit met m'n ov-chip, bij de automaten kijken: je kunt geen meereiskaartjes meer kopen. Bij infobalie gevraagd. Die wisten het ook niet. Die stuurde me naar zo'n hulppaal weer aan de andere kant van het station. Wij staan daar te wachten. Komen er twee conducteurs die vragen wat het probleem is. Die wisten het ook niet. Ze kon wel gewoon op het perron inchecken met haar pinpas, maar ze kon geen kaartje met korting kopen, dat ging gewoon niet.
Achteraf gezien had ik de code aan moeten vragen, uit moeten loggen, in moeten loggen met haar gegevens en zo een kaartje voor haar moeten kopen.
Top geregeld wel. :')
Fuck the EBU.
  donderdag 10 april 2025 @ 09:44:05 #167
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_217331730
quote:

[..]
Zit hier niet.
Dan gewoon... op het station.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_217331739
Kan je ook met een buitenlandse bankpas inchecken?
  donderdag 10 april 2025 @ 09:45:22 #169
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_217331742
quote:

[..]
Oftewel, ze willen gewoon van die meereiskorting af en door het gebruiksonvriendelijk AF te maken, kunnen ze zeggen dat toch niemand het meer gebruikt. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_217331743
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:44 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Dan gewoon... op het station.
Ja geen idee verder hoor, ik heb gewoon Flex erop gezet en krijg aan het eind van de maand een rekening. gezeik met opwaarderen en borg en minimum bedragen enzo, klaar ermee.
Tap tap tap
pi_217331746
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:45 schreef Karzai het volgende:
Kan je ook met een buitenlandse bankpas inchecken?
Volgens mij wel. Ik kan in Engeland ook met m'n bankpas de metro in.
Tap tap tap
pi_217331747
quote:

[..]
TL;DR. Samenvatting van ChatGPT:

quote:
Ze kwam met de Eurostar aan in Rotterdam, maar kon geen meereiskorting regelen omdat de app dat beperkt tot het delen van een code. Haar zus had geen OV-chipkaart en kon toen niet zelf betalen. Uiteindelijk moest ze zonder korting reizen.
pi_217331750
quote:
80s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:45 schreef Recce het volgende:

[..]
[..]

Tnx :{
Internet wordt wel saai zo.
Tap tap tap
  donderdag 10 april 2025 @ 09:46:27 #174
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_217331753
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ja geen idee verder hoor, ik heb gewoon Flex erop gezet en krijg aan het eind van de maand een rekening. gezeik met opwaarderen en borg en minimum bedragen enzo, klaar ermee.
Ja same. Maar die automaten op het station (bij grotere stations verwacht ik écht niet dat het er maar één gaat zijn) gaan heus niet continu kaduuk zijn. Ik heb vaker kapotte incheckpaaltjes getroffen dan dat de automaat stuk was. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 10 april 2025 @ 09:46:45 #175
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_217331756
quote:
80s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:45 schreef Recce het volgende:

[..]