Dat gaat hier inderdaad niet.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:09 schreef ReplaR het volgende:
Ik weet niet af het mogelijk is in jouw situatie maar je moet de stukken hout een beetje uit elkaar krijgen en dan de bovenste plank (met de kop) weer terug slaan met een hamer.
Dit! Als de spijkers het niet houden krijg je met schroeven zeker problemen.quote:Op zondag 13 april 2025 14:05 schreef sigme het volgende:
Werkend hout: spijkers bewegen mee, schroeven breken.
Dat dus. Gewone stalen schroeven breken echt niet door de werking van hout. Zolang je geen RVS gebruikt, kan je met stalen schroeven hele dakconstructies bevestigen.quote:Op zondag 13 april 2025 13:50 schreef Cybersijp het volgende:
https://www.hbm-machines.(...)ntent=All%20Products
Dit misschien een idee ?, in het vrijkomende gat een schroef ipv de spijker
Onzin. De werking van een spijker berust op wrijving. Een schroef zit op (veel meer) krachtquote:Op zondag 13 april 2025 15:29 schreef borbit het volgende:
[..]
Dit! Als de spijkers het niet houden krijg je met schroeven zeker problemen.
Een gebroken schroef heeft maar weinig kracht. Als 1 spijker niet genoeg is doe je er een paar en lekker verschuilende richtingen op flink scheef. Wrijving kan echt enorm krachtig zijn.quote:Op zondag 13 april 2025 20:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Onzin. De werking van een spijker berust op wrijving. Een schroef zit op (veel meer) kracht
Dat bedoel ik!quote:Op maandag 14 april 2025 19:33 schreef Wiedanwel het volgende:
Aangezien TS het over "eruit gedwuwd" heeft, neem ik aan dat de spijkers er in de lengterichting uit komen doordat de planken schotelen.
Tegen dat effect werkt een schroef echt wel beter dan een spijker, en in die richting gaat een schtoef echt niet breken.
Simpel antwoord: gemakzucht. Die spijkers schiet ie er binnen notime in en dat gaat veel sneller dan schroeven.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:26 schreef Jippo het volgende:
Geen idee waarom daarvoor is gekozen, zo door de aannemer gedaan.
Dat geldt hooguit als je rvs schroeven hebt gebruikt en (door teveel schroeven) de planken in de breedte geen mogelijkheid hebt gegeven om te werken.quote:Op zondag 13 april 2025 14:05 schreef sigme het volgende:
Werkend hout: spijkers bewegen mee, schroeven breken.
Ik weet niet precies wat je bedoelt.quote:Op maandag 14 april 2025 19:33 schreef Wiedanwel het volgende:
Aangezien TS het over "eruit gedwuwd" heeft, neem ik aan dat de spijkers er in de lengterichting uit komen doordat de planken schotelen.
Tegen dat effect werkt een schroef echt wel beter dan een spijker, en in die richting gaat een schtoef echt niet breken.
De planken zitten tegen de wand???? Ik zat met vloerplanken in m'n hoofd.quote:Op dinsdag 15 april 2025 13:39 schreef Jippo het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je bedoelt.
De planken zijn horizontaal geplaatst en de spijkers komen er gewoon 'recht' (ook horizontaal dus) uit.
Ik zou ze bij wijze van spreken gewoon weer ergens anders voor kunnen gebruiken.
https://imgur.com/zTOxFDI
Ja natuurlijk, het is een opbouw met plat dak en de buiten zijwanden zijn bekleed met horizontale planken.quote:Op dinsdag 15 april 2025 17:50 schreef blomke het volgende:
[..]
De planken zitten tegen de wand???? Ik zat met vloerplanken in m'n hoofd.
Oooohhhh...ook nog buiten! Dat maakt het een stuk anders....ik zat met binnen in m'n hoofd...quote:Op dinsdag 15 april 2025 19:43 schreef Jippo het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, het is een opbouw met plat dak en de buiten zijwanden zijn bekleed met horizontale planken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |