quote:Parlementariërs keken vreemd op toen ze onlangs de D66-voorman zijn opwachting zagen maken bij een voorbereidende vergadering voor de trip.
Die wordt gemaakt door leden van de commissie Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp, waar Jetten slechts plaatsvervangend lid van is.
Nu de grote baas meegaat, moeten andere D66'ers die doorgaans het woord voeren over dit onderwerp thuisblijven.
quote:Ook heeft Jetten alvast laten weten dat hij na de eerste week van het zomerreces, begin juli, niet met zijn collega's terug naar Nederland vliegt.
Ook dit is opmerkelijk, want kan de schijn wekken dat het Kamerlid niet alleen maar voor werk de overtocht maakt.
Dat is in combinatie met de bestemming niet onopgemerkt gebleven, nu Jetten onlangs zijn jongste Argentijnse verovering als een (hockey)trofee mee naar de Tweede Kamer nam op een drukke vergaderdag.
Collega's zouden hem op de gevoelige combinatie aangesproken hebben, maar dat heeft Jetten niet op andere gedachten gebracht.
Toestemming is al gegeven
Het prijzige vliegticket van de D66'er voor de reis naar het verre Argentinië is naar verluidt al geboekt en minister Caspar Veldkamp (Buitenlandse Zaken) heeft op verzoek van de commissie toestemming gegeven voor ambtelijke ondersteuning van de Kamerleden door de ambassade in Buenos Aires. De commissie gaat ook naar Chili.
Zijn vriend komt geloof ik daar vandaan, dus is wel handig, onder werktijd en gratis reizenquote:Op woensdag 9 april 2025 18:00 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)reis-naar-argentinie
waarom zijn die dienstreizen voor het Klimaat altijd zo achtelijk ver??
[..]
[..]
die anderen waren verhinderdquote:Op woensdag 9 april 2025 18:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zijn vriend komt geloof ik daar vandaan, dus is wel handig, onder werktijd en gratis reizen
quote:D66 laat weten dat Jetten inderdaad meegaat op de trip naar Argentinië en niet met de andere Kamerleden terugvliegt.
Collega-Kamerleden Jan Paternotte en Mpanzu Bamenga waren volgens de partij allebei verhinderd.
Handel, grondstoffen en duurzame ontwikkeling staan in Argentinië op de agenda van de commissie, maar de agenda van de Kamerleden hoeft daar niet beperkt tot te blijven.
o jaquote:
quote:Volgens de partij is de visite aan Argentinië „echt relevant”, omdat Nederland handelsverdragen sluit met het land, zoals het Mercosur-verdrag.
Benadrukt wordt dat Jetten het ticket voor de terugreis uit eigen zak betaalt.
En welk regel of regels overtreed hij dan wel nietquote:Op woensdag 9 april 2025 18:21 schreef Garfield1985 het volgende:
Kijk, zo kennen we Rubberen Robbie weer. "De regels gelden voor alles en iedereen, behalve voor mij."
Hypocriet tot op het bot, galbak.
Come again??quote:Op woensdag 9 april 2025 18:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En welk regel of regels overtreed hij dan wel niet
Dat stukje is een hoofdredactioneel commentaar onwaardig en laat uitstekend zien hoe leeghoofdig rechtsen zijn.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:36 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Come again??
Wat precies aan de volgende tekst uit de OP heb jij niet begrepen??
"Ook heeft Jetten alvast laten weten dat hij na de eerste week van het zomerreces, begin juli, niet met zijn collega's terug naar Nederland vliegt.
Ook dit is opmerkelijk, want kan de schijn wekken dat het Kamerlid niet alleen maar voor werk de overtocht maakt.
Dat is in combinatie met de bestemming niet onopgemerkt gebleven, nu Jetten onlangs zijn jongste Argentijnse verovering als een (hockey)trofee mee naar de Tweede Kamer nam op een drukke vergaderdag.
Collega's zouden hem op de gevoelige combinatie aangesproken hebben, maar dat heeft Jetten niet op andere gedachten gebracht."
Lijkt me vrij helder toch?
Je had het over "regels" en zelfs "iedereen" met ook de kwalificatie "hypocriet". In dat artikel wordt niet duidelijk welke regel overtreden zou worden, er wordt wel gesproken over 'schijn van' dat hij daar niet alleen voor zijn werk zit. Lijkt me vrij helder inderdaad. Het wordt opgeblazen.quote:Op woensdag 9 april 2025 18:36 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Come again??
"Ook heeft Jetten alvast laten weten dat hij na de eerste week van het zomerreces, begin juli, niet met zijn collega's terug naar Nederland vliegt.
Collega's zouden hem op de gevoelige combinatie aangesproken hebben, maar dat heeft Jetten niet op andere gedachten gebracht."
Je hebt liever dat hij het privé nog een x overdoet zodat hij 2x heen- en weer moet vliegen?quote:Op woensdag 9 april 2025 18:36 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Come again??
Ik zie nergens een wet of regel die hij zou overtreden?quote:Op woensdag 9 april 2025 18:36 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Come again??
Ik denk dat de groep mensen die zich hier over opwindt een groep is die toch al niet overwoog om op hem te stemmenquote:Op woensdag 9 april 2025 19:18 schreef Hanca het volgende:
Het mag allemaal, het is ook prima, maar hij weet wel dat dit qua publiciteit echt onhandig is voor een partijleider.
Daar heb je denk ik wel gelijk in.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:21 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik denk dat de groep mensen die zich hier over opwindt een groep is die toch al niet overwoog om op hem te stemmen
Jetten is gewoon een hypocriet stuk vreten. Past prima bij D66 dus.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:26 schreef Abrikozentaart het volgende:
Haha allemaal jaloerse mensen hier
Alsof hem dat wat interesseert. Hij incasseert goed geld, mag gratis op vakantie, kan lekker vliegen. Ondertussen de hardwerkende Nederlander hun portemonnee leegtrekken en met vingertje wijzen dat we minder moeten vliegen. Hij vliegt er echt niet minder om. En het zal hem een worst wezen wat er met het klimaat gebeurt.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:18 schreef Hanca het volgende:
Het mag allemaal, het is ook prima, maar hij weet wel dat dit qua publiciteit echt onhandig is voor een partijleider.
Klopt, dat is de groep die de klimaatregels van klimaatpaus Jetten in eigen land mag ondergaan. Kans dat die op en neer vliegen naar Argentinië is nihil. Maar ja, die paupers hebben een auto en willen in de binnenstad kunnen rijden. De egoïsten.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:21 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik denk dat de groep mensen die zich hier over opwindt een groep is die toch al niet overwoog om op hem te stemmen
nee en ook niet op de groene elitaire wolven liefhebbers die op de snelweg zitten om ons te reddenquote:Op woensdag 9 april 2025 19:21 schreef Raw85 het volgende:
[..]
hij zou principieel niet moeten wollen vliegen, als je daar zo tegen bent , ik neem aan dat de partij de ecologische voetafdruk heeft afgekocht met belastinggeld door 5 boompjes te kopen bij de plantsoenendienst, die weggehaald zijn voor de biomassaquote:Op woensdag 9 april 2025 18:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt liever dat hij het privé nog een x overdoet zodat hij 2x heen- en weer moet vliegen?![]()
In hij vliegt in het reces niet met zijn collega's terug. Dat is in zijn zomervakantie. Waarom zou hij die niet in Argentinië mogen vieren als hij daar toch al is?![]()
En welke regel(s) overtreedt hij nou precies?![]()
Tuurlijk joh, het zijn weer de 'rechtsen'...quote:Op woensdag 9 april 2025 18:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat stukje is een hoofdredactioneel commentaar onwaardig en laat uitstekend zien hoe leeghoofdig rechtsen zijn.
zucht...quote:Op woensdag 9 april 2025 20:24 schreef archito het volgende:
Dus feitelijk is er dit aan de hand:
Normaal gesproken zouden Bamenga of Paternotte gaan en Jetten in de zomervakantie op eigen kosten. Resultaat: retourtje op kosten van de staat, een retourtje op kosten van Jetten en dus 2 retourtjes vervuiling.
Nu is het voorstel Jetten combineert zakelijk en privé.
Resultaat: enkeltje op kosten van de staat, een enkeltje op kosten van Jetten en dus 1 retourtje vervuiling.
Hoezo is dit geen win-win-win situatie en probeert populistisch rechts hier een ding van te maken?
D66 is de partij die referenda wil, of niet soms en toch weer wel of niet dan soms en een gekozen burgemeester soms , een partij die naamloos en doelloos is, past in iedere coalitie en stemt overal mee inquote:Op woensdag 9 april 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zucht...
D66 ís rechts. Al vanaf het begin.
Op welke manier is dat een reactie op mijn post? Ik vind Telegraaf populistisch rechts, dat doet er niets aan af of D66 links of rechts is.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zucht...
Ja, en de NRC is objectief en neutraal, net als de NPO en de NOS.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:31 schreef archito het volgende:
[..]
Op welke manier is dat een reactie op mijn post? Ik vind Telegraaf populistisch rechts, dat doet er niets aan af of D66 links of rechts is.
Alleen D66 behoort tot het as van het kwaad. Ouders accepteren eerder dat hun minderjarige dochter met een paar jaar oudere Youssef, Mohammed of Kadir thuiskomt dan dat de dochter een aantal jaar later een zevenvinkjes D66-er oppikt bij het het corpsquote:Op woensdag 9 april 2025 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zucht...
Dat zeg ik niet, je vult allerlei dingen voor me in.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en de NRC is objectief en neutraal, net als de NPO en de NOS.
Voorlopig ben jij degene die niet met een inhoudelijke reactie komt.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
die damagecontrol hier ook weer...
Kom niet aan onze H. Klimaatpaus Robertus Jetten de Eerste en zijn koene progressieve strijd tegen de reactie.
Ik vraag me af of mensen van dit statuur dit allemaal serieus beseffen. Ik denk soms wel eens dat ze dit volkomen logisch vinden.quote:Op woensdag 9 april 2025 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jetten is dan ook het summum van de Deuger; natuurlijk vergeven zijn bovenmodaal in witte rijke wijken wonende sektarische volgelingen hem dit tripje. Die auto van Jan Burgerlul, dat moet aangepakt worden.
Ja, die vieze Telegraaf toch... bah.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:45 schreef archito het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, je vult allerlei dingen voor me in.
[..]
Voorlopig ben jij degene die niet met een inhoudelijke reactie komt.
Ik noem alleen maar feiten, weinig damage control aan. Eerder een totale weerlegging van de gefabriceerde ophef van de Telegraaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |