abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 april 2025 @ 21:42:16 #1
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_217322308
Welkom bij Het Hardlooptopic!

Of je nou een ultraloper bent die zonder problemen 150 km wegtikt, of je de trap op lopen al als een prestatie ziet--geen zorgen, iedereen mag meedoen. Snel, langzaam, het boeit ons allemaal niet. Zolang je maar beweegt, toch?

Hier delen we ervaringen, soms wat handige tips (of gewoon wat geklaag), en motiveren we elkaar om weer die schoenen aan te trekken. Want ja, elke stap telt... of dat nou naar de koelkast is of door het bos.

Dus doe gezellig mee, het wordt vast "leuk" *O* ~O>

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

-----------------------------------------------------------------------------------

Kijk wie waar wanneer gaat lopen! *O*

En voeg hier je wedstrijden toe aan De Lijst 8-)

-----------------------------------------------------------------------------------
Met pijn en moeite derde
pi_217322329
Uit vorige topic:
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2025 21:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik denk vooral ten opzichte van mijn andere snelle schoenen. Als ik langzamer dan 4:30 en zeker dan 5:00 loop met die Vaporflies heb in het gevoel dat ze meer last dan hulp bezorgen.
Ik heb dit ook wel hoor. Paar weken terug schoenen met een plaat gekocht (Brooks Hyperion Max). Aanvankelijk vanwege de extrasteunzool wat last van een blaartje gekregen, nu met normale zool en bepaalde vetertechniek gaat het prima…maar loop ik langzamer dan 5:00/km zitten ze wat gek, loop ik onder de 4:20/km voel je je een soort Inspector Gadget met springveren.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_217322416
Iemand een startnummer voor de 30km bij de Koning van Spanje Trail?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_217322778
Vergeet niet alvast goed te hydrateren allen.
pi_217326201
Alvast heel veel succes voor iedereen! *G*
Zowel mentaal als fysiek ;)

Ik ben vooral blij dat ik zondag 'maar' de kwart doe (+die start nog eerder ook), maar tegelijkertijd word ik nu al zenuwachtig qua weer voor de halve die ik in juni wil gaan doen :')

En zit stiekem nog steeds te denken aan de hele van Eindhoven... :X
pi_217327302
Ja veel succes allemaal! Ik ga zondag zeker kijken en hoop op gunstige omstandigheden voor iedereen!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_217330456
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 14:07 schreef twist02 het volgende:
Alvast heel veel succes voor iedereen! *G*
Zowel mentaal als fysiek ;)

Ik ben vooral blij dat ik zondag 'maar' de kwart doe (+die start nog eerder ook), maar tegelijkertijd word ik nu al zenuwachtig qua weer voor de halve die ik in juni wil gaan doen :')

En zit stiekem nog steeds te denken aan de hele van Eindhoven... :X
Ik blijf erbij dat men elkaar een beetje aan het opjagen is over het weer. Komt het mede doordat we aan kou gewend zijn geraakt vanwege koudere huizen? Of misschien doordat men bang is om bij warmer weer te trainen. Hopelijk valt het weer mee op je halve marathon. Kou en wind is ook niet alles...

9.15 uur starttijd is naar mijn beeld erg vroeg voor de The Last of Us 1/4 Marathon Rotterdam, want vroeger opstaan. Ik ga hem ook lopen. Succes met de laatste loodjes *O*
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_217331621
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 23:41 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik blijf erbij dat men elkaar een beetje aan het opjagen is over het weer. Komt het mede doordat we aan kou gewend zijn geraakt vanwege koudere huizen? Of misschien doordat men bang is om bij warmer weer te trainen. Hopelijk valt het weer mee op je halve marathon. Kou en wind is ook niet alles...
Het is van alle tijden, als je hier 15 jaar terugzoekt in de reeks zie je jaarlijks dit gesprek terugkomen tijdens grote evenementen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_217331701
Het is (in ieder geval voor mij) ook het redelijk plotse warme weer, als het al een tijdje stabiel rond de 20-25 graden is, is het wat beter te behappen omdat ik al even heb kunnen wennen. Binnentemperatuur is sowieso niet relevant, want ik loop nooit binnen. :+

Tevens hoi, tig jaar geleden postte ik semi-regelmatig mee (de eenmalige Vredesloop anyone?), maar klad raakte in het lopen. Nu weer rustig aan het opbouwen, ik zit weer bijna op de 5km. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 10 april 2025 @ 09:52:20 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_217331810
Het weer staat nu op 16 graden en kans op regen. Lekker!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_217331827
quote:
14s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:52 schreef SEMTEX het volgende:
Het weer staat nu op 16 graden en kans op regen. Lekker!
Wel een stevige ZW wind, dat is minder.
pi_217332189
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wel een stevige ZW wind, dat is minder.
Maar wel mee op de suffe/zware stukken. Terug door Kralingen loop je door bebouwing, dar havenspoorpad kan vervelend zijn maar lopen er genoeg voor je om de wind tegen te houden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 10 april 2025 @ 11:41:40 #13
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217332522
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:39 schreef IJsdraakje het volgende:
Het is (in ieder geval voor mij) ook het redelijk plotse warme weer, als het al een tijdje stabiel rond de 20-25 graden is, is het wat beter te behappen omdat ik al even heb kunnen wennen. Binnentemperatuur is sowieso niet relevant, want ik loop nooit binnen. :+

Tevens hoi, tig jaar geleden postte ik semi-regelmatig mee (de eenmalige Vredesloop anyone?), maar klad raakte in het lopen. Nu weer rustig aan het opbouwen, ik zit weer bijna op de 5km. *O*
Jaaa die Vredesloop :D :D
F means you're fucked
pi_217332749
Je leest vaak dit:

"Vooral als je tussen de hoogbouw van Rotterdam moet hardlopen, kan de wind een flinke rol spelen. "Dat kan nog wel eens vies tegenvallen", zegt Stefan. Tegelijk houdt hij nog wel een slag om de arm. Vanaf vrijdag kun je pas echt een duidelijk weerbeeld geven."

Nou in een onbeschutte polder lopen met wind is ook geen pretje kan ik je vertellen ... dus wanneer valt tegenwind wel mee eigenlijk? :+
pi_217332967
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 12:15 schreef Evangelion het volgende:
Je leest vaak dit:

"Vooral als je tussen de hoogbouw van Rotterdam moet hardlopen, kan de wind een flinke rol spelen. "Dat kan nog wel eens vies tegenvallen", zegt Stefan. Tegelijk houdt hij nog wel een slag om de arm. Vanaf vrijdag kun je pas echt een duidelijk weerbeeld geven."

Nou in een onbeschutte polder lopen met wind is ook geen pretje kan ik je vertellen ... dus wanneer valt tegenwind wel mee eigenlijk? :+
In de bossen. :s)
  donderdag 10 april 2025 @ 13:07:14 #16
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_217333031
quote:
6s.gif Op donderdag 10 april 2025 12:56 schreef En1gma het volgende:

[..]
In de bossen. :s)
Kralingse Bos genot

Precies het stuk waar we hem zondag mee hebben _O-
Met pijn en moeite derde
pi_217333394
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 12:15 schreef Evangelion het volgende:
Je leest vaak dit:

Diverse malen de Bruggenloop met heel veel wind gelopen. De wind viel altijd mee in de stad. Ik snap wel waar dit idee vandaan komt, soms ontstaan er van die tochtgaten, maar ik denk dat het niet echt een factor is.

Het dauwpunt is dat wel. Die liggen nu rond 4°C, maar op marathondag is het dauwpunt 10-11°C. Ofwel, de lucht is een stuk vochtiger en dat is altijd zwaarder. De temperatuur en de zon lijken mee te gaan vallen. Alhoewel de zon maar even hoeft door te breken om het meteen een stuk warmer te laten zijn, met name in zo'n stad vol beton en asfalt.
  donderdag 10 april 2025 @ 18:09:18 #18
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_217335080
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 14:06 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Diverse malen de Bruggenloop met heel veel wind gelopen. De wind viel altijd mee in de stad. Ik snap wel waar dit idee vandaan komt, soms ontstaan er van die tochtgaten, maar ik denk dat het niet echt een factor is.

Het dauwpunt is dat wel. Die liggen nu rond 4°C, maar op marathondag is het dauwpunt 10-11°C. Ofwel, de lucht is een stuk vochtiger en dat is altijd zwaarder. De temperatuur en de zon lijken mee te gaan vallen. Alhoewel de zon maar even hoeft door te breken om het meteen een stuk warmer te laten zijn, met name in zo'n stad vol beton en asfalt.
Kortom, prima dagje om Parijs - Roubaix te kijken :P
F means you're fucked
pi_217335300
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 14:06 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dauwpunten! *G*
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_217335443
Well well well well well ...

pi_217335458
Zal wel weer bijdraaien. Altijd tegen mij. oh nee positief doen 8-)
pi_217337540
quote:
99s.gif Op donderdag 10 april 2025 18:47 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Dauwpunten! *G*
Interessant, het dauwpunt. Ervaring zal voor iedereen anders zijn. Tot een dauwpunt van 15°C (59°F) heb ik het beeld dat het nog niet zoveel effect heeft.

Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_217337616
Wat is een dauwpunt nou weer :?
pi_217338895
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 23:08 schreef kalinhos het volgende:
Wat is een dauwpunt nou weer :?
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')