Dan kun je meteen door met de volgende!
2950 Rolling Stones - (Get Your Kicks On) Route 66Alweer een cover van de Stones, ditmaal van een nummer dat in 1946 voor het eerst werd bezongen door Nat King Cole. De Stonesversie is mogelijk de bekendste, met een paar lekkere bluesloopjes die de clichés niet ontberen. In dit soort nummers komt de stem van Mick wel wat beter uit, maar ik vind het muzikaal dan weer net iets minder. Maar in het genre nog wel een lekker nummer, al ben ik niet rouwig dat dit er niet meer in staat. Van 2003 tot 2010 stond dit erin, met plaats 1255 in 2004 als hoogste optie.
2949 Armand - BlommenkindersVan Armand is vooral de herinnering aan zijn voorliefde voor natuurlijke producten en Ben Ik Te Min gebleven, maar hij had daarna nog een hitje met Blommenkinders. Hetzelfde nummer, maar zonder leuk harmonicaloopje. Wel met een prima, maatschappijkritische tekst. En er is een kinderdagverblijf hier in Eindhoven naar vernoemd, dan moet het wel een fenomenaal nummertje zijn. Qua Top 2000 stond het er van 2005 tot 2008 in en in de tijd dat dodenbonussen vaan eenmalig waren kwam dit nummer in 2015 eenmalig terug op 1421, de hoogste positie ooit.
2948 Joe Dassin - L'Été indien
Meestal ben ik niet zo van de parlando, en als ik dit nummer hoor verklaart dat wellicht ook waarom ik niet zo'n fan ben van Barry White. Als die man een chanson zou hebben gezongen had het wellicht ook een beetje geklonken als dit. Nouja, een beetje dan. Dit vind ik op de een of andere manier toch wel aardig, maar dat is meer het achtergrondkoortje enzo. En de instrumenten, de manier waarop strijkers en andere instrumenten gebruikt worden in deze plaat is top. Stond er de eerste 10 jaar in, behalve in 2000 en 2007.
SPOILER: 2947-2926
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]